Author Topic: geran pasar mlm berpindah hak milik  (Read 7392 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #15 on: April 09, 2012, 12:58:22 PM »
Cikgu....Cikgu....kalau beremosi pun jangan lah terover2... :o :o

setuju... ;D ;D ;D walaupun ada message yang cuba disampaikan tapi tak kan kesampaian...  ::) ::) ::)

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #16 on: April 09, 2012, 07:35:18 PM »
Owhhh... BSP ni ada pasar malam ye?   :P

Takpe... kalau tak cukup pasar malam, lepas ni buat pasar pagi/pasar tani pulak. Kalau tak cukup jugak..... tak tau nak cakap la.

[Post ini hanya gurauan semata-mata]

nana_tanjung

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 76
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #17 on: April 10, 2012, 08:18:52 AM »
Cikgu....Cikgu....kalau beremosi pun jangan lah terover2... :o :o

setuju benor...
ada mata pandang
ada telinga dengar
ada mulut diam

ayiesal

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2107
  • Gender: Male
  • Rimbun Suria
    • True Journey Begins
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #18 on: April 10, 2012, 09:52:32 AM »
Kito ni pengunjung pasar malam je. Mungkin la tak tau cerita yang betol. Tapi asalkan pasar ade di waktu malam, ade orang menjual, pasti ade yang datang membeli.

Cerita2 dalam kelambu ni, elok le diselesaikan dalam kelambu. Biolah pertikaian ni antara pihak pengurusan je. Sebab siapa pon yang ambik alih pengurusan pasar malam ni, kami totap akan ke sana. Lainlah kalau setiap gerai tu ade bendera parti politik, haaaaaaaaaa... itu citer lain le  ;D

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #19 on: April 10, 2012, 10:31:21 AM »
Kito ni pengunjung pasar malam je. Mungkin la tak tau cerita yang betol. Tapi asalkan pasar ade di waktu malam, ade orang menjual, pasti ade yang datang membeli.

Cerita2 dalam kelambu ni, elok le diselesaikan dalam kelambu. Biolah pertikaian ni antara pihak pengurusan je. Sebab siapa pon yang ambik alih pengurusan pasar malam ni, kami totap akan ke sana. Lainlah kalau setiap gerai tu ade bendera parti politik, haaaaaaaaaa... itu citer lain le  ;D

cantik gak cadangan letak bendera kat setiap gerai kat pasar malam tu. klo agak2 nak play safe, letak jer lain2 bendera parti barulah 1 Malaysia  ;D ;D

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #19 on: April 10, 2012, 10:31:21 AM »



jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ************
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik - Isu dah pernah timbul
« Reply #20 on: April 10, 2012, 01:47:21 PM »
KRONOLOGI .......ZON 24 AMBIL ALIH PASAR MALAM HARI SABTU(SEBELUM INI DIURUSKAN OLEH KELAB SUKAN PUTRA MAHKOTA)
1. SURAT PERTAMA YANG DIKELUARKAN OLEH MPKJ- MEMBERHENTIKAN OPERASI PASAR MALAM HARI
    SELASA DAN SABTU KERANA TAPAK PASAR MALAM BERHAMPIRAN DENGAN TAPAK PEMBINAAN LOT  
    KEDAI/BANGUNAN.
2. SURAT KEDUA YANG DIKELUARKAN OLEH MPKJ- KELAB SUKAN BOLEH MENERUSKAN PASAR MALAM HARI
    SABTU SEHINGGA 31.MAC.2012
3. SURAT KETIGA YANG DIKELUARKAN OLEH MPKJ-PASAR MALAM DIAMBIL ALIH OLEH MPP ZON 24,
    BERKUATKUASA PADA 7.APRIL.2012  
4. KESIMPULANNYA DARIPADA KRONOLOGI CERITA DIATAS SEOLAH-OLAH ADANYA TANGAN GHAIB YANG
   CUBA MENYALAHGUNAKAN KUASA BAGI MENGABURI MATA ORANG KAMPUNGKU(BANDAR SERI PUTRA)
... < panjang sangat nak quote rugi space >
Perkara ni telah ditimbulkan oleh Kelab Sukan pada awal Julai 2011 melalui email bertajuk "MPP peranan dan fungsinya....mari kita bincangkannya".. kalo siapa yang tak terima, boleh le saya beritau rangkuman perbincangan tu di bawah nanti..

Perkara Pasar Malam ditutup tu saya dan @kuSempoi dah maklum di sini dalam topik lain.. jadi itu adalah keputusan MPKj.. saya quote:

Quote
Tak yah buat apa-apa. Dengarnya pasar malam BSP nak ditutup.
Ditutup sebab kawasan tu akan jadi Construction Site.. Bangi Heights akan roboh Sales Gallery & rumah2 contoh yang ada tu dan akan bina rumah kedai di tapak tersebut.. pagar hijau pon dah mula naik nampaknya malam tadi lalu situ..

Sales Gallery akan berpindah ke rumah kedai baru depan BSN tu plak.. bila, nanti naik signbod kita tau le..

Berkenaan ambil alih oleh MPP, telah dijelaskan oleh Ahli Majlis Zon 24 dalam pertemuan tri-parti (MPP-KSPM-PPBSP) bahawa MPP adalah badan di bawah MPKj yang mana Pengerusi MPP Induk adalah YDP MPKj (rujuk Organisasi MPP - http://public.mpkj.gov.my/mpp/?MN=2). Oleh itu keputusan pengambil alihan adalah diambil alih oleh MPKj sendiri melalui MPP. Ahli Majlis juga telah memberitahu bahawa Mesyuarat Majlis Perbadaran Kajang telah membuat keputusan (dasar)* bahawa penganjur pasar malam hanya terbuka kepada 3 pihak sahaja, iaitu:
  • MPKj sendiri
  • JKKK/JK Kariah Masjid@Surau / Persatuan Penduduk
  • Persatuan Penjaja/Peniaga/Usahawan

Isu ini pun dah pernah timbul dalam PMC ni pada masa yang sama KSPM edarkan email, topik telah takde tapi masih boleh akses melalui Google cache di sini (http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:yQyO7BiLIQ4J:putra-mahkota.com/forum/index.php%3Ftopic%3D8691.0+pasar+malam+penganjur+majlis+persatuan+penduduk&cd=13&hl=en&ct=clnk&gl=my&client=firefox-a)

Yang pastinya tiada precedence/duluan kerana dasar Kerajaan Tempatan diputuskan oleh majlis sendiri, cuma saya jumpa dasar yang hampir serupa telah dijadikan Garis Panduan oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang di sini:
(ref:http://www.google.com.my/url?sa=t&rct=j&q=pasar+malam+penganjur+majlis+persatuan+penduduk&source=web&cd=7&ved=0CFoQFjAG&url=http%3A%2F%2Fadun.penang.gov.my%2FQA%2Fcetak.asp%3FQAID%3D8957&ei=Ub2DT-6VCtHrrQeH0dnpBg&usg=AFQjCNH254NDp5wRDUH_bzsBeByjiixy6w&cad=rja)
yang disebut di bawah Perkara 2. yang saya petik di sini:

Quote
GARIS PANDUAN UNTUK MENGURUS DAN MENGAWAL AKTIVITI PASAR MALAM, PASAR PAGI, PASAR MINGGU DAN PASAR TANI (PINDAAN 2006)

2)   KELAYAKAN PEMOHON

2.1)   Untuk mengurus Pasar Malam,Pasar Pagi dan Pasar Minggu hanya permohonan dari badan-badan seperti JKKK atau Persatuan Penduduk akan dipertimbangkan oleh Majlis.

2.2)   Majlis hanya akan mempertimbangkan permohonan dari FAMA bagi tujuan menganjur pasar tani.
* Maaf, tiada minit mesyuarat sebagai bukti kerana MPKj tak release ke dalam portal.
« Last Edit: April 10, 2012, 03:23:50 PM by jabbar4aiman »
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #21 on: April 10, 2012, 02:25:49 PM »
tiba bulan syaaban nnti, timbul lagi cite yg sama.. tgu dn lihat  ::) ::) ::)

jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ************
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik - KSPM kan ke dah tak wujud??
« Reply #22 on: April 10, 2012, 08:25:09 PM »
BUKA MATA DAN MINDA ANDA, WAHAI ORANG-ORANG KAMPUNGKU .............
 kronologi peristiwa rampasan pasar malam di bandar seri putra.
1) Pasar malam di bandar seri putra di jalankan pada malam selasa dan sabtu.
2) Pasar malam hari selasa diuruskan oleh zon 24(Wakil Parti Pas)
3) Pasar malam hari sabtu diuruskan oleh Kelab sukan Putra Mahkota(2005-april 31.3.2012)
4) Bermula dari 7.4.2012 pasar malam yang diuruskan oleh kelab sukan putra mahkota telah diambil alih    
    oleh zon 24(Di ketuai oleh........)
5) Kelab sukan putra mahkota(Gabungan Bandar seri putra dan Bukit Mahkota) boleh dikatakan
    seusia dengan persatuan-persatuan penduduk yang lain di kampungKU(Bandar seri putra).
6) Matlamat dan objektif penubuhan kelab sukan putra mahkota ialah:
    1. Memberikan kemeriahan dan kesoronokan kepada orang-orang kampungKU.
    2. Membantu masyarakat dan membasmi gejala sosial khasnya anak-anak muda kampungKU.
    3. Merapatkan dan eratkan tali- temali silaturrahim antara org-org kampungKU.
" lebih kurang sejarahnya..........Kelab sukan putra Mahkota) kini sedang menunggu untuk dikuburkan dan dikafankan oleh penjajah era IT. sebarang komen boleh dilangitkan kepada e-mail mohdnoorbinkadir@yahoo.com        
Tengah cari distraction dari paperwork di ofis..

Saya konpius ni, En. Mohd. Noor bin Kadir ni ahli kelab ke, AJK kelab ke?.. Kalau ahli kelab takkan masih nak jual nama "Kelab Sukan Putra Mahkota" yang dah sememangnya dikuburkan oleh AJK Kelab lebih 4 tahun lalu.. dan telah ditukar kepada "Kelab Sukan Bandar Seri Putra", saya petik kenyataan forumer yang menamakan diri sebagai Timbalan Presiden Kelab dari sini http://putra-mahkota.com/forum/index.php?topic=268.msg1256#msg1256 yang menyatakan:

Quote
Re: KELAB SUKAN PUTRA MAHKOTA - « Reply #26 on: July 14, 2008, 10:45:33 PM »

...Memang benar Kelab Sukan Putra Mahkota telah pun ditukar nama kepada Kelab Sukan Bandar Seri Putra. Pertukaran telah pun dipersetujui secara undian sebulat suara pada Mesyuarat Agung yang lepas iaitu diadakan pada bulan Disember 2007..

Azizuddin Zailan
Timbalan Presiden Kelab Sukan Bandar Seri Putra
Kenyataan mula-mula tu pon dah macam tak betoi je bunyinya, dulu KSPM.. then jadi KSBSP.. 2 hari lepas buleh plak naik balik nama KSPM.. ni taktik nak tarik sokongan ke bro..? Bukan apa, nanti "luka lama" orang lama KSPM dulu berdarah kembali kang, haaaa.. saya orang baru, tak tau sejarah dan hanya layak tengok aje, tak layak campor urusan "orang lama"..

Tapi kalau dari segi rekod di sini http://www.bandarseriputra.info/2008/09/kelab-sukan-bandar-seri-putra.html, saya petik..

Quote
...Jadi kepada Saudara/saudari yang selalu melayari Forum putra-mahkota.com mungkin akan dapat melihat ada individu yang mempersoalkan tentang kewujudan kelab Sukan ini. Memang nama Kelab Sukan Bukit Mahkota masih digunakan dalam semua urusan resmi memandangkan proses penukaran Nama kepada Kelab Sukan Bandar Seri Putra telah pun dijalankan dengan menghantar permohonan kepada pihak Pendaftar Pertubuhan Selangor pada Januari 2008. Jadi tidak timbul soal Kelab ini tidak didaftarkan kerana apa yang dilalui sekarang adalah proses PENUKARAN NAMA bukannya PENDAFTARAN BARU.
Tak mustahil tukar nama ambil masa 4 tahun belum lulus, sebab dengan ROS ni macam-macam karenahnya.. PPBSP pon ambil masa 3 tahun baru dapat surat beranak sebab ROS bertegas Perlembagaan Persatuan MESTI ikut format dia walaupon kita beri justifikasi kita ikut persatuan berdaftar yang dah lulus (berdasarkan pengalaman "orang baru" berjinak-jinak dalam berpersatuan)

Sekian, sejenak dapat melarikan minda dari kebebalan kerja..  :D

« Last Edit: April 10, 2012, 08:28:26 PM by jabbar4aiman »
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #23 on: April 11, 2012, 07:14:59 AM »
Mmmm... tak kisah ler siapa yg urus pasar malam...
Janji ada pasar malam, senang nak beli lauk...
Apa yg dikisahkan teman ialah harga ikan kembung mahal sangat...
19 ringgit sekilogram... ???

z1z1

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 220
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #24 on: April 11, 2012, 09:07:48 AM »
den sebagai pengunjung pon tak kesah sapo nak tadbir, janji ado pasar malam.. yg mengurus kasi pantau sikit hargo barangan pasar malam ni.

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #25 on: April 11, 2012, 12:29:32 PM »
Bila mpkj dah ambil alih ni harap2 lepas ni akan keraplah nampak penguatkuasa berbaju biru tu dtg periksa harga(harga barang dan pamer tanda harga) kat pasar malam ni ye. Sekarang ni masalah takde pamer tanda harga dan harga barang pulak 'ikut sesuka hati' peniaga.  Jgn dibawah seliaan mpkj/zon  takde perubahan pulak atau jd semakin teruk sudahlah ye. Ada yg kena 'bantai'  nanti...

wak

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 45
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #26 on: April 11, 2012, 01:08:40 PM »
pengawalan tanda/harga barang dibawah mpjk gak ke?  ;D

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik
« Reply #27 on: April 11, 2012, 09:44:51 PM »
pengawalan tanda/harga barang dibawah mpjk gak ke?  ;D

itu bawah kuasa kpdnkk  ;D ;D

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: geran pasar mlm berpindah hak milik - KSPM kan ke dah tak wujud??
« Reply #28 on: June 24, 2012, 04:22:36 PM »

dio memang ahli club bang....tu la yg hangat bonar tu...org amik alih dio marah....tp maso dio amik dr org lain dio tak kiro......cito lamo dah tu... ;D ;D ;D ;D ;D ;D



BUKA MATA DAN MINDA ANDA, WAHAI ORANG-ORANG KAMPUNGKU .............
 kronologi peristiwa rampasan pasar malam di bandar seri putra.
1) Pasar malam di bandar seri putra di jalankan pada malam selasa dan sabtu.
2) Pasar malam hari selasa diuruskan oleh zon 24(Wakil Parti Pas)
3) Pasar malam hari sabtu diuruskan oleh Kelab sukan Putra Mahkota(2005-april 31.3.2012)
4) Bermula dari 7.4.2012 pasar malam yang diuruskan oleh kelab sukan putra mahkota telah diambil alih   
    oleh zon 24(Di ketuai oleh........)
5) Kelab sukan putra mahkota(Gabungan Bandar seri putra dan Bukit Mahkota) boleh dikatakan
    seusia dengan persatuan-persatuan penduduk yang lain di kampungKU(Bandar seri putra).
6) Matlamat dan objektif penubuhan kelab sukan putra mahkota ialah:
    1. Memberikan kemeriahan dan kesoronokan kepada orang-orang kampungKU.
    2. Membantu masyarakat dan membasmi gejala sosial khasnya anak-anak muda kampungKU.
    3. Merapatkan dan eratkan tali- temali silaturrahim antara org-org kampungKU.
" lebih kurang sejarahnya..........Kelab sukan putra Mahkota) kini sedang menunggu untuk dikuburkan dan dikafankan oleh penjajah era IT. sebarang komen boleh dilangitkan kepada e-mail mohdnoorbinkadir@yahoo.com       
Tengah cari distraction dari paperwork di ofis..

Saya konpius ni, En. Mohd. Noor bin Kadir ni ahli kelab ke, AJK kelab ke?.. Kalau ahli kelab takkan masih nak jual nama "Kelab Sukan Putra Mahkota" yang dah sememangnya dikuburkan oleh AJK Kelab lebih 4 tahun lalu.. dan telah ditukar kepada "Kelab Sukan Bandar Seri Putra", saya petik kenyataan forumer yang menamakan diri sebagai Timbalan Presiden Kelab dari sini http://putra-mahkota.com/forum/index.php?topic=268.msg1256#msg1256 yang menyatakan:

Quote
Re: KELAB SUKAN PUTRA MAHKOTA - « Reply #26 on: July 14, 2008, 10:45:33 PM »

...Memang benar Kelab Sukan Putra Mahkota telah pun ditukar nama kepada Kelab Sukan Bandar Seri Putra. Pertukaran telah pun dipersetujui secara undian sebulat suara pada Mesyuarat Agung yang lepas iaitu diadakan pada bulan Disember 2007..

Azizuddin Zailan
Timbalan Presiden Kelab Sukan Bandar Seri Putra
Kenyataan mula-mula tu pon dah macam tak betoi je bunyinya, dulu KSPM.. then jadi KSBSP.. 2 hari lepas buleh plak naik balik nama KSPM.. ni taktik nak tarik sokongan ke bro..? Bukan apa, nanti "luka lama" orang lama KSPM dulu berdarah kembali kang, haaaa.. saya orang baru, tak tau sejarah dan hanya layak tengok aje, tak layak campor urusan "orang lama"..

Tapi kalau dari segi rekod di sini http://www.bandarseriputra.info/2008/09/kelab-sukan-bandar-seri-putra.html, saya petik..

Quote
...Jadi kepada Saudara/saudari yang selalu melayari Forum putra-mahkota.com mungkin akan dapat melihat ada individu yang mempersoalkan tentang kewujudan kelab Sukan ini. Memang nama Kelab Sukan Bukit Mahkota masih digunakan dalam semua urusan resmi memandangkan proses penukaran Nama kepada Kelab Sukan Bandar Seri Putra telah pun dijalankan dengan menghantar permohonan kepada pihak Pendaftar Pertubuhan Selangor pada Januari 2008. Jadi tidak timbul soal Kelab ini tidak didaftarkan kerana apa yang dilalui sekarang adalah proses PENUKARAN NAMA bukannya PENDAFTARAN BARU.
Tak mustahil tukar nama ambil masa 4 tahun belum lulus, sebab dengan ROS ni macam-macam karenahnya.. PPBSP pon ambil masa 3 tahun baru dapat surat beranak sebab ROS bertegas Perlembagaan Persatuan MESTI ikut format dia walaupon kita beri justifikasi kita ikut persatuan berdaftar yang dah lulus (berdasarkan pengalaman "orang baru" berjinak-jinak dalam berpersatuan)

Sekian, sejenak dapat melarikan minda dari kebebalan kerja..  :D


Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: geran pasar mlm berpindah hak milik - KSPM kan ke dah tak wujud??
« Reply #28 on: June 24, 2012, 04:22:36 PM »