Author Topic: Van sekolah langgar lampu insyarat.  (Read 8294 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

z1z1

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 220
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #15 on: May 18, 2012, 02:59:49 PM »
 ::) kecik-kecik lagi bebudak ni dah dicontohi dengan tabiat buruk pemandu berlesen ni...

chombi

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 5
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #16 on: May 18, 2012, 11:19:03 PM »
Ala...... pemandu bukan van sekolah pun ada yg buat cam gitu, tapi kenapa x de sapa peduli......

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #17 on: May 19, 2012, 07:17:01 AM »
Ala...... pemandu bukan van sekolah pun ada yg buat cam gitu, tapi kenapa x de sapa peduli......
Sebelum ni pun ada dah komplen pasal pemandu lain. Siap letak no kereta lagik. Pemandu lain pun salah jugak kalau buat macam tu tapi pemandu van sekolah bawak budak sekolah dan dibayar untuk bawak bebudak tu dengan selamat. Terjadi apa-apa, ramai yg terlibat terutama bebudak sekolah tu.

Jangan kita tau salah tapi bila tengok org lain buat, kita pun nak buat. Bila kena denda/saman/tegur, kita kata pulak org tu buat tak apa, kita buat nak bising. Yg salah tu tetap salah.

wanizakaria

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 11
  • Gender: Female
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #18 on: May 22, 2012, 10:20:34 AM »
sy pun selalu jugak nampak van taska mawaddah bawak laju betul..xtengok kanan kiri lansung..lagi satu van warna biru, bawak budaK sekolah..HARI TU SIAP NAK DILANGGAR KETA SAYA SBB BAWAK LAJU SANGAT, DEPAN RUMAH SAYA pulak tu..sabar aje lah

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #19 on: May 22, 2012, 10:32:55 AM »
Ala...... pemandu bukan van sekolah pun ada yg buat cam gitu, tapi kenapa x de sapa peduli......

hhhmmm..ada gak yg bertanyer gini. chombi ni pun driver van skolah gak ker?
btul kate fiesal, parents bayar pemandu van utk bwk ank2 mereka ke sekolah dn keselamatan ank2 terletak pd tangan pemandu van nih. Klu nk drift or nk tunjuk skill memandu pn..bkn dgn jenama van sekolah... ::) ::)

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #19 on: May 22, 2012, 10:32:55 AM »



z1z1

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 220
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #20 on: May 23, 2012, 12:34:14 PM »
Pagi tadi ada van sekalah eksiden ke?

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #21 on: May 23, 2012, 12:54:11 PM »
Pagi tadi ada van sekalah eksiden ke?

eksiden kat mane? dengar cite dua ari lepas adalaa, langgar or hmpir langgar murid kat sekolah agama.
Tp xtau plak cite lanjut..  ::) ::)

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #22 on: May 23, 2012, 01:39:38 PM »
Dari FB SK BSP


der Nachbar

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 47
  • Gender: Male
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #23 on: May 23, 2012, 02:48:24 PM »
sy pun selalu jugak nampak van taska mawaddah bawak laju betul..xtengok kanan kiri lansung..lagi satu van warna biru, bawak budaK sekolah..HARI TU SIAP NAK DILANGGAR KETA SAYA SBB BAWAK LAJU SANGAT, DEPAN RUMAH SAYA pulak tu..sabar aje lah

saya setuju dgn wanizakaria...pemandu van mawaddah ni mmg bahaya. 2 kes ni dah lama berlaku tapi sbb dah ada yang poskan van ni saya tergerak nak cerita. Kes 1. pemandu van boleh park van dia kat selekoh trafik light SRK BSP...lepas tu dia turunkan semua budak2 kat selekoh tu dan budak2 tu jalan melintas jalan untuk tuju ke sekolah. kes 2. hampir nak langgar kereta saya kat selekoh seksyen 6 sambil dgn muka toya berbual di handphone.....dalam van tu ada lagi budak2 sekolah. kalau pemandu ni baca pesan saya....."ko tu makan duit orang ...orang suruh jaga bawak anak orang elok2...amanah la sikit...!"

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #24 on: May 23, 2012, 03:03:28 PM »
Aduan kepada LPKP = 1-800-88-9600 atau SMS taip LPKP Aduan <aduan anda> dan hantar ke 15888

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #25 on: May 23, 2012, 03:14:44 PM »
Aduan kepada LPKP = 1-800-88-9600 atau SMS taip LPKP Aduan <aduan anda> dan hantar ke 15888

Kalau van pun takder permit, lapor LPKP pun takleh buat apa.

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #26 on: May 23, 2012, 03:21:47 PM »
Aduan kepada LPKP = 1-800-88-9600 atau SMS taip LPKP Aduan <aduan anda> dan hantar ke 15888

Kalau van pun takder permit, lapor LPKP pun takleh buat apa.

bleh wat pertanyaan sama ada van tu mmg xde permit langsung ataupun dah expired  ;D

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #27 on: May 23, 2012, 05:07:24 PM »
Aduan kepada LPKP = 1-800-88-9600 atau SMS taip LPKP Aduan <aduan anda> dan hantar ke 15888

Kalau van pun takder permit, lapor LPKP pun takleh buat apa.

bleh wat pertanyaan sama ada van tu mmg xde permit langsung ataupun dah expired  ;D

Sapa yg nak siasat?

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #28 on: May 23, 2012, 05:09:58 PM »
Aduan kepada LPKP = 1-800-88-9600 atau SMS taip LPKP Aduan <aduan anda> dan hantar ke 15888

Kalau van pun takder permit, lapor LPKP pun takleh buat apa.

bleh wat pertanyaan sama ada van tu mmg xde permit langsung ataupun dah expired  ;D

Sapa yg nak siasat?

pihak yg berminat laa esp. mak bapak. klo was-was jer baik dptkan perkhidmatan van sekolah yg dipercayai kesahihannya.

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #29 on: May 23, 2012, 05:28:18 PM »
Aduan kepada LPKP = 1-800-88-9600 atau SMS taip LPKP Aduan <aduan anda> dan hantar ke 15888

Kalau van pun takder permit, lapor LPKP pun takleh buat apa.

bleh wat pertanyaan sama ada van tu mmg xde permit langsung ataupun dah expired  ;D

Sapa yg nak siasat?

pihak yg berminat laa esp. mak bapak. klo was-was jer baik dptkan perkhidmatan van sekolah yg dipercayai kesahihannya.

Lagi elok yg kita 'kenal' pemandunya. Kalau ada permit tapi kita tak 'kenal' pemandu dan bawak macam 'hampeh' pun tak guna gak.

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Van sekolah langgar lampu insyarat.
« Reply #29 on: May 23, 2012, 05:28:18 PM »