Author Topic: BANDAR AKADEMIA ( MUKIM LENGGENG )  (Read 5495 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

smartbroadband

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 247
BANDAR AKADEMIA ( MUKIM LENGGENG )
« on: September 23, 2012, 04:00:16 PM »
Baru ni ada dapat pamplet pasal kawasan ni.. First pandangan.. LION GROUP.. ( Aku dah mula tawar hati )..Cuma harga lotnya dengan rumah amat menarik harganya. 

LOKASI : http://maps.google.com.my/maps?daddr=2.880358,101.913072&hl=en&ll=2.881408,101.915874&spn=0.057091,0.104628&sll=2.88545,101.852775&sspn=0.114182,0.209255&geocode=FWbzKwAd8BETBg&mra=ls&t=m&z=14

Selepas buat carian.. Banyak masalah dengan kawasan ni..

1. http://forum.estate123.com/default.aspx?g=posts&t=397
2. http://realestate.net.my/forum/viewtopic.php?t=22969&postdays=0&postorder=asc&start=100
3. http://forum.lowyat.net/topic/1749881/all

Sy sendiri buat tinjauan hari ni..
1. Mula-mula masuk ikut Jalan Sungai JAI... teringat kawasan macam Bukit Mahkota
2. Infrastruktur jalan tidak terurus. Dengan tiada papan tanda arah yang sempurna , rumput meninggi dengan pokok yg ditanam mcm hidup segan mati tak mau. ( katanya sementara, menunggu Highway baru yg akan dibina )
3. Jarak perjalanan dari Bandar Akademia ke TESCO lebih kurang 13 KM
4. Jalan perlu melalui perkampungan

Apa pandangan anda dengan tempat ni?  Adakah berbaloi untuk investment ?

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: BANDAR AKADEMIA ( MUKIM LENGGENG )
« Reply #1 on: September 24, 2012, 09:28:24 AM »
Baru ni ada dapat pamplet pasal kawasan ni.. First pandangan.. LION GROUP.. ( Aku dah mula tawar hati )..Cuma harga lotnya dengan rumah amat menarik harganya. 

LOKASI : http://maps.google.com.my/maps?daddr=2.880358,101.913072&hl=en&ll=2.881408,101.915874&spn=0.057091,0.104628&sll=2.88545,101.852775&sspn=0.114182,0.209255&geocode=FWbzKwAd8BETBg&mra=ls&t=m&z=14

Selepas buat carian.. Banyak masalah dengan kawasan ni..

1. http://forum.estate123.com/default.aspx?g=posts&t=397
2. http://realestate.net.my/forum/viewtopic.php?t=22969&postdays=0&postorder=asc&start=100
3. http://forum.lowyat.net/topic/1749881/all

Sy sendiri buat tinjauan hari ni..
1. Mula-mula masuk ikut Jalan Sungai JAI... teringat kawasan macam Bukit Mahkota
2. Infrastruktur jalan tidak terurus. Dengan tiada papan tanda arah yang sempurna , rumput meninggi dengan pokok yg ditanam mcm hidup segan mati tak mau. ( katanya sementara, menunggu Highway baru yg akan dibina )
3. Jarak perjalanan dari Bandar Akademia ke TESCO lebih kurang 13 KM
4. Jalan perlu melalui perkampungan

Apa pandangan anda dengan tempat ni?  Adakah berbaloi untuk investment ?

investment ??  tak ghaso eh...baik boli dokek nilai  ;D ;D ;D ;D

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: BANDAR AKADEMIA ( MUKIM LENGGENG )
« Reply #2 on: September 24, 2012, 09:34:12 AM »
Teringat SpringHill PD. Kate bandar Ilmu, tp prasarana nyer x mencerminkan slogan tersebut. Takut nnti di sini juga begitu, lihat jer BBM.

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: BANDAR AKADEMIA ( MUKIM LENGGENG )
« Reply #3 on: September 24, 2012, 10:08:47 AM »
Teringat SpringHill PD. Kate bandar Ilmu, tp prasarana nyer x mencerminkan slogan tersebut. Takut nnti di sini juga begitu, lihat jer BBM.

tapi den ghaso BBM dah ok la ni...yo kan  ..  ;D ;D ;D ;D

sbj_s5

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 325
Re: BANDAR AKADEMIA ( MUKIM LENGGENG )
« Reply #4 on: September 25, 2012, 01:14:40 PM »
Baru ni ada dapat pamplet pasal kawasan ni.. First pandangan.. LION GROUP.. ( Aku dah mula tawar hati )..Cuma harga lotnya dengan rumah amat menarik harganya. 

Apa pandangan anda dengan tempat ni?  Adakah berbaloi untuk investment ?

Pada pandangan kabur saya, kalau untuk investment memang x sesuai kerana kawasan ni terpencil sangat.  Seingat saya bandar akademia ni lagi awal di buka dari TIP, tapi sampai sekarang masih x berapa menjadi..  Baik invest di bangi Anenue, di bangi lama tu..

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: BANDAR AKADEMIA ( MUKIM LENGGENG )
« Reply #4 on: September 25, 2012, 01:14:40 PM »