Author Topic: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota  (Read 2253 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zull

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 262
Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« on: January 02, 2013, 09:58:44 PM »
assalamualikum.....

disebabakan kes jenayah yg kembali aktif di sekitar kawasan kita...saya mencadangkan unt kita menubuhkan Persatuan penduduk seksyen 2...dari jalan 2/5 hingga sempadan sebelum lombong di seksyen 2....

harap kita dapat bersama-sama berusaha sehingga tertubuhnya persatuaan ini...bagi menjamin kehidupan yg lebih selamat...di sampin dapat mengeratkan hubungan sesama jiran tetangga....

mohon sokongan dari jiran tetangga

Tetamu PMC

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 39
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #1 on: January 03, 2013, 12:22:08 PM »
Salam

Persatuan Penduduk boleh wujud jika ada kesepakatan penghuni di Seks 2. Jika Zull boleh mengumpul penduduk untuk perjumpaan buat kali pertama amat baik dan usaha mengwujudkan persatuan boleh jadi kenyataan. Penglibatan sebagai ahli dalam persatuan penduduk adalah secara sukarela tiada ganjaran dengan matlamat utama bermuafakat dan menjaga kebajikan sesama jiran tetangga. Harap usaha murni ini mendapat sokongan daripada penghuni Seksyen 2.... Tiada respon nampaknya....org2 Seksyen 2, tiada kah yang berminat??? Usaha ini dapat mengatasi masalah jenayah yang berleluasa... Sekian.


assalamualikum.....

disebabakan kes jenayah yg kembali aktif di sekitar kawasan kita...saya mencadangkan unt kita menubuhkan Persatuan penduduk seksyen 2...dari jalan 2/5 hingga sempadan sebelum lombong di seksyen 2....

harap kita dapat bersama-sama berusaha sehingga tertubuhnya persatuaan ini...bagi menjamin kehidupan yg lebih selamat...di sampin dapat mengeratkan hubungan sesama jiran tetangga....

mohon sokongan dari jiran tetangga

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #2 on: January 03, 2013, 12:58:16 PM »
assalamualikum.....

disebabakan kes jenayah yg kembali aktif di sekitar kawasan kita...saya mencadangkan unt kita menubuhkan Persatuan penduduk seksyen 2...dari jalan 2/5 hingga sempadan sebelum lombong di seksyen 2....

harap kita dapat bersama-sama berusaha sehingga tertubuhnya persatuaan ini...bagi menjamin kehidupan yg lebih selamat...di sampin dapat mengeratkan hubungan sesama jiran tetangga....

mohon sokongan dari jiran tetangga

salam..

aikk nk buat persatuan penduduk seksyen 2 nmpk..  ;D
 kami yg disebelah lombong pun seksyen 2 jugak . tlk ajak sama ke ?  .. saja tanya. jgn marah ar   ;D

PMB
___________________
aku /..PMB

wanzizou

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 120
  • Gender: Male
  • Zinedine Zidane
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #3 on: January 03, 2013, 02:44:15 PM »
maybe yg selepas lombong kene join dgn seksyen 3.. sbb jarak yg jauh..xkan nk wat pagar sekeliling lombong...hehehe.. ;D

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #4 on: January 03, 2013, 05:26:24 PM »
maybe yg selepas lombong kene join dgn seksyen 3.. sbb jarak yg jauh..xkan nk wat pagar sekeliling lombong...hehehe.. ;D

mmg dah lama pun Seksyen 2B ni join seksyen3.  cuma seksyen 2A je yg tak join.
Skrg ni org2 Seksyen2A  dah senang .. kedai baru nk buka.  eksyen la sikit.
So boleh la dah buka persatuan ke apa.. hehe.

 ;D

___________________
aku /..PMB

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #4 on: January 03, 2013, 05:26:24 PM »



fizaMyusub

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 41
  • Gender: Female
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #5 on: January 03, 2013, 09:47:32 PM »
Kami sokong je usaha murni nii

zull

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 262
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #6 on: January 04, 2013, 09:34:05 AM »
InsyaAllah usaha sedang di rancang ke arah untuk membuat perjumpaan bersama penduduk seksyen 2A...

cuma saya nie baru dua tahun menjadi penghuni di sini....banyak maklumat yg saya tidak pasti...antaranya adakah telah wujud persatuan penduduk seksyen 2...melalui post2 lama yg saya baca di forum Putra Mahkota nie macam telah wujud persatuan....

kalau dah wujud persatuan, boleh tak saya yg baru duduk kat kawasan nie mengetahui siapa kah orang yg telah dipertanggung jawabkan sebagai peneraju persatuaan ini...jika masih belum wujud persatuan di seksyen 2 nie...InsyaAllah saya akan cuba kumpulkan rakan2 kita di seksyen 2A ini untuk cuba mewujudkan Persatuan.

Mengenai komen putramahkota_bangi unt join persatuan penduduk Seksyen 2A amat lah saya alu2 kan...cuma persatuan akan wujud dengan kerja sama dari semua penduduk...jika segelintir sahaja yg beria2 ingin menubuhkan persatuan, mungkin harapan ini tidak akan terlaksana.....

bekerja atas dasar suka rela...ikhlas kerana Allah unt sama2 kita hidup dalam keadaan aman & selamat....

moga Allah mempermudahkan urusan kita....

mohon rakan2 dari seksyen 2A yg betul2 ingin membantu unt mewujudkan persatuan ini dapat berhubung dengan saya...untuk kita aturkan pertemua.....boleh pm saya atau call 014-9666 286 -zull

zull

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 262
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #7 on: January 04, 2013, 09:40:13 AM »
maybe yg selepas lombong kene join dgn seksyen 3.. sbb jarak yg jauh..xkan nk wat pagar sekeliling lombong...hehehe.. ;D

mmg dah lama pun Seksyen 2B ni join seksyen3.  cuma seksyen 2A je yg tak join.
Skrg ni org2 Seksyen2A  dah senang .. kedai baru nk buka.  eksyen la sikit.
So boleh la dah buka persatuan ke apa.. hehe.

 ;D


saudara putra mahkota_bangi...apa ertinya kesenangan sbb kedai depan rumah jika keselamatan seluruh ahli keluarga & harta benda menjadi taruhan....

jenayah boleh berlaku di mana sahaja....lagi2 kalau kawasan rumah berdekatan kedai....kita tak leh nak pasti siapa penjenayah....

unt cuba mengatasi masalah jenayah ini...semua pihak harus bekerjasama....perlu ada persatuaan...mudah unt kita minta bantuan kpd pihak yg berwajib...

contohnya unt memohon pondok polis atau balai polis di kawasan kita di Bukit mahkota ini....

tiada apa yg perlu di eksyen kan ....... cadangan penubuhan persatuaan penduduk seksyen 2A ini untuk manfaat kita bersama...

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #8 on: January 04, 2013, 03:08:31 PM »
salam..

Pertama sekali tu baguslah. .usaha murni untuk tubuhkan persatuan penduduk seksyen 2A.
Sebenarnya tiada halangan mana2 pihak pun,. telah lama ujud desas desus bahawa penduduk seksyen 2A ni
tidak mahu campur dalam urusan Persatuan Penduduk Seksyen 2dan3 yang telah lama wujud dan juga
Gabungan Kariah Surau Al Muhajirin. .

Hahaha..jgn kecil hati. saya ni byk gurau sendanya di forum PMC ni.

Syabas lah dgn tertubuhnya nanti persatuan penduduk seksyen 2A ni. Maka terpecahlah nnt Seksyen2B dan Seksyen3
yang selama ini bergabung dibawah satu payung.  ... Maka nnt Seksyen3 akan bergembira dan ketawa setelah sekian lama
mereka memohon dan melobi untuk berpisah dengan seksyen2.. inilah point yg mereka cari.

sekian, wasalam
 :)


___________________
aku /..PMB

qrie

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 4
  • I Love Putra Mahkota
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #9 on: January 04, 2013, 04:05:35 PM »
saya sokong penubuhan persatuan penduduk ni...

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #10 on: January 04, 2013, 04:20:53 PM »
saya sokong penubuhan persatuan penduduk ni...

persatuan dah lama wujud.. cuma skrg ni mereka dh tiada semangat.
sila ambil alih pentadbiran kepada yg berminat.
saya boleh bagi dokumen2 yg ada ni. . ambil lah.
teruskan perjuangan ..
___________________
aku /..PMB

miezie

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 12
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #11 on: February 04, 2013, 08:29:27 PM »
assalamualikum.....

disebabakan kes jenayah yg kembali aktif di sekitar kawasan kita...saya mencadangkan unt kita menubuhkan Persatuan penduduk seksyen 2...dari jalan 2/5 hingga sempadan sebelum lombong di seksyen 2....

harap kita dapat bersama-sama berusaha sehingga tertubuhnya persatuaan ini...bagi menjamin kehidupan yg lebih selamat...di sampin dapat mengeratkan hubungan sesama jiran tetangga....

mohon sokongan dari jiran tetangga
amat bersetuju.....rumah saya pun pernah kena,cubaan pecah masuk melalui dapur...pd waktu malam...pd tahun lepas...
« Last Edit: February 04, 2013, 08:40:45 PM by miezie »

miezie

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 12
Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #12 on: February 04, 2013, 08:42:33 PM »
rumah en.zull no berapa...rumah saya no 39 2/5

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Cadangan Penubuhan persatuan penduduk Seksyen 2 Bukit Mahkota
« Reply #12 on: February 04, 2013, 08:42:33 PM »