Author Topic: Kelas English ( DEWASA / SPM / MUET / iELTS ) @ Seremban/KLang /Shah Alam/On9  (Read 11238 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia
Buku Resepi untuk Mereka yang Alergi (aiskrim tanpa telur, cinnamon roll dengan susu badam, kek menggunakan minyak masak dan banyak lagi)


SINOPSIS / DESCRIPTION:


Himpunan 40 resipi yang menarik dan mudah disediakan. Paling penting, bahan-bahan yang digunakan tidak membahayakan mereka yang alergi. Tidak menggunakan bahan tenusu, telur dan gluten. Resipi yang disertakan adalah makanan biasa untuk orang normal, cuma penulis menggantikan bahan 'terlarang' dengan bahan yang pesakit alergi boleh makan. Resipi aiskrim tanpa telur, cinnamon roll dengan susu badam, kek menggunakan minyak masak dan banyak lagi. Buku ini dihasilkan untuk mereka yang alergi pada telur, bahan tenusu dan gluten. Ia tidak terhad pada resipi untuk kanak-kanak, juga boleh digunakan oleh orang dewasa.

ISI KANDUNGAN

-           Wafel & Sos Strawberi
-           Kebab Ayam
-           Tortilla Wrap
-           Tortilla Roll
-           Chicken Nugget
-           Chicken Pie
-           Shepherd Pie
-           Salmon Quiche
-           Roti Buku
-           Chicken Sandwich
-           Cinnamon Roll
-           Cakoi
-           Donat (Tanpa Yis)
-           Spageti Olio
-           Banana Roll
-           Mihun Popia
-           Sup Ayam
-           Mi Kari
-           Mi Wantan
-           Pizza Zucchini
-           Daging Lada Hitam
-           Spageti Bolognese
-           Kuetiau Goreng
-           Nasi Goreng Cina
-           Banana Muffin
-           Kek Coklat
-           Manggo Shortcake
-           Sugar Cookies
-           Coconut Jelly
-           Tortila Chip
-           Puding Karamel
-           Oregano Crackers
-           Aiskrim Coklat
-           Bingka Labu
-           Banana Oat Cookies
-           Churos
-           Pulut Mangga
-           Brownies
-           Aiskrim Pisang
-           Puding Coklat



Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/08/resepi-untuk-mereka-yang-alergi-aiskrim.html



TERIMA KASIH
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia
Re: Kelas English ( DEWASA / SPM / MUET / iELTS ) @ Seremban/KLang /Shah Alam/On9
« Reply #76 on: September 12, 2017, 07:48:51 AM »
 Kuasai IQ Wang Orang Kaya (Bongkar Rahsia Bagaimana Orang Kaya Berfikir Tentang Duit
 - RM35



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Apa yang anda bakal perolehi daripada buku ini?

    Bagaimana orang kaya mengajar anaknya mengenai wang yang tidak diajar di sekolah.
    Memahami bagaimana orang kaya menjana pendapatan tanpa perlu bekerja lagi.
    Memahami 3 golongan manusia yang membentuk kasta ekonomi kewangan.
    Membuka minda anda untuk memilih berkerjaya makan gaji, berniaga, menjadi pelabur yang menjana pendapatan tanpa had atau ketiga-tiga sekali.
    Pelajari amalan amalan yang boleh menjadikan rezeki melimpah ruah.
    Mengira kira nilai bersih kekayaan anda wang dan harta.
    Merangka pelan kewangan, pelaburan dan perniagaan.
    Periksa diri jika anda berada di atas landasan yang betul.
    Menilai prinsip a anda tentang bijak urus wang.
    Memahami konsep aliran tunai, aset dan liabiliti.
    Memahami konsep pendapatan pasif dan aktif.
    Memahami konsep pelabur pasif dan aktif.
    Membongkari rahsia bagaimana orang kaya menjadi kaya raya.


PENGALAMAN SEBENAR PENULIS? Siapa Wan Roslan Wan Salleh?
Pernah berkhidmat sebagai pekerja kerajaan dan sekarang merupakan pesara. Kini beliau bersama isterinya merupakan seorang pengusaha Taska Tadika. Beliau terlibat sepenuh masa dalam bidang hartanah apabila bersara pilihan dalam perkhidmatan TNB dalam tahun 2003. Kini, beliau merupakan seorang mentor hartanah, penceramah bebas di dalam membina pengetahuan dalam bidang kewangan, IQ WANG.






Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/09/kuasai-iq-wang-orang-kaya-bongkar.html





TERIMA KASIH
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

Novel Novel Titian Cinta - RM30



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Kisah cinta antara Umayr Harris (Zul Ariffin) dan Rahadatul Aisy (Farah Nabila). Aisy pulang ke tanah air setelah 4 tahun merantau di bumi London dengan nekad mahu menuntut janji yang pernah dilafazkan oleh sang suami. Kepulangan Aisy memang sudah lama dinantikan. Harris yang menyesal dengan tindakan lalu kerana termakan hasutan Sofia (Tisha Shamsir). Perginya Aisy ke kota London adalah kerana dia dihalau bagai kucing kurap oleh suaminya sendiri ekoran fitnah yang dilakukan oleh Sofia.
Harris ingin menebus khilafnya. Kerana terlalu cemburu, dia sanggup menghina isterinya sendiri. Kerana gagal mengawal baran, dia tegar menyakiti tubuh isterinya dengan tangan sendiri. Kini, dia mahu menebus semuanya kembali.
Pelbagai cara telah dilakukan oleh Harris untuk memikat semula hati Aisy. Penerimaan Harris terhadap kekurangan dirinya buatkan Aisy akhirnya akur pada jodoh dan ketentuan Ilahi.
Saat bahagia mula menjelma, mendung datang lagi. Pelbagai dugaan menimpa mereka. Aisy tidak dapat mengandung. Kehadiran semula Sofia menagih cinta Harris. Campur tangan ibu mertua Aisy memburukkan lagi keadaan. Kemunculan Rayyan (Daler Yusuf), lelaki tampan yang bermata hazel membuatkan Harris dihambat rasa cemburu yang tidak bertepi.
Siapakah Rayyan sebenarnya di hati Aisy? Akankah bahagia menjadi milik mereka berdua nanti? Mampukah titian cinta mereka yang sudah retak menanti belah itu dicantum kembali? Atau, mungkinkah Rayyan layak menjadi pengganti?



Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/10/novel-titian-cinta-rm30.html





TERIMA KASIH

.
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia
Rahsia Menambat Hati Pelanggan - RM40



SINOPSIS / DESCRIPTION:



Walau sehebat dan sebesar mana pun sesebuah perniagaan itu, jika mereka tidak mempunyai kumpulan yang dinamakan jurujual yang hebat, maka mereka tidak akan mampu bertahan lama dan menguasai pasaran yang amat mencabar hari ini.
Jualan adalah segala-galanya bagi perniagaan. Jika strategi yang diguna pakai adalah salah dan tidak tepat maka dalam laporan kewangan tahunan yang tinggal hanyalah RUGI, RUGI dan selamanya RUGI!

Seterusnya dalam BAB KEDUAPULUHTIGA iaitu Kuasai Strategi Jualan Semudah ABC! bongkarkan kepada anda beberapa strategi jualan yang mudah dan PROVEN bagi meningkatkan peluang dan ratio jualan sesuatu produk dan servis anda. Menurut Saudara Mohd Fathuallah,strategi jualan yang disarankan adalah: Strategi Jualan A-Penuhi Permintaan Pelanggan Strategi Jualan B-Yakinkan Pelanggan Strategi Jualan C-Lakukan Tindakan Susulan Setiap strategi jualan yang disarankan oleh beliau begitu mudah difahami walaupun anda pertama kali membaca buku bercorak motivasi,inspirasi,keusahawanan dan perniagaan ini.Anda tidak perlu bimbang kerana saya yakin anda akan terpukau apabila membacanya kelak! Apa yang beliau tekankan kepada anda dalam bab ini adalah sekiranya strategi ABC ini sentiasa diamalkan,kadar kebarangkalian untuk anda menjana jualan adalah tinggi.Bab ini mengandungi 3 muka surat. Akhirnya dalam BAB KEDUAPULUHLAPAN iaitu DUAPULUH Tip Untuk Menjadi Jurujual Yang Hebat adalah bab yang WAJIB anda baca berkali-kali sehinggalah ianya anda dapat fahami dan sebati dalam diri anda.Kenapa?Kerana bab ini adalah bab yang paling saya gemari dan highlightkan dalam buku beliau ini.Inilah bab paling POWERFUL,INSPIRED dan MOTIVATED sesiapa sahaja membacanya. Bab ini juga adalah kemuncak kehebatan sebenar buku Rahsia Menambat Hati Pelanggan dan tagline memang tepat digandingkan bersama tajuk buku ini.Menurut Saudara Mohd Fathuallah,antara tip untuk menjadi jurujual yang hebat dan luarbiasa ini adalah: Tip 1-Berpandangan Jauh Tip 2-Kuasa Fokus Tip 3-Motivasi Dalaman Yang Tinggi Tip 4-Mahir Berkomunikasi Tip 5-Pemimpin Yang Disegani Tip 6-Optimistik Tip 7-Bersungguh-sungguh Tip 8-Sikap Ingin Tahu Tip 9-Bercita-cita Tinggi Tip 10-Berani Mengambil Risiko






Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/10/rahsia-menambat-hati-pelanggan.html











TERIMA KASIH

.
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia
Novel Wanita Terindah (Novel Diadaptasi ke Drama) - RM30



SINOPSIS / DESCRIPTION:



*Sebelum ini diterbitkan dengan tajuk "Wanita Terakhir".
“You rasa, marah yang selalu you bawa tu marah terkeji atau marah terpuji?” – Nuryn Nafeesa.
Yang suka marah itu ialah Fahim Aiman. Yang sangat beku itu juga Fahim Aiman. Dan yang mulut tidak ada insurans itu juga Fahim Aiman. Nuryn yang sederhana, tapi sangat istimewa di mata semua. Cuma Fahim yang tidak pernah mahu mengakuinya. Cuma Fahim yang cuba menidakkannya. Namun, bila tiba detik di mana dia perlukan pertolongan, Nuryn lah orangnya yang dicari dan Nuryn lah orangnya yang hulurkan tangan.
“Kita nikah. Let's do it for Fikri.” – Nuryn
Mengahwini Nuryn demi orang lain? Kalau ditanya hati, dia tidak sanggup. Tapi demi menyambung rantaian kasih yang ibu tinggalkan, Fahim akur.
“Esok I uruskan borang. Kita nikah.” - Fahim
Tiada cinta di hati Fahim buat Nuryn tapi kenapa bila Nuryn rapat dengan Ricky, hati dia jadi cemburu? Dan siapa sebenarnya Reena di hati Fahim?
“Fahim itu bekunya seperti ais, kena caranya pasti akan mencair.” – Nuryn
Berjayakah Nuryn Nafeesa mencairkan hati beku seorang Fahim Aiman?







Berminat untuk beli ?


KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/11/novel-wanita-terindah-novel-diadaptasi.html









TERIMA KASIH
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra




aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia
Funny Munnee: Laugh to get rich - RM40



SINOPSIS / DESCRIPTION:

Perhaps you are tired of all those thick and lengthy personal finance books. Or they no longer interest you. There's a funny way, the better way, the thought-provocative way to deliver financial-related and business-related messages to you. Here it is: the birth of Funny Munnee. He is perhaps a financial idiot who thinks he is a genius. He sometimes does stupid things with his money. Through his mistakes, you are sure to pick up a tip or two, here and there. You'll love Munnee no matter you enjoy reading or not. Must read for everyone who wants to understand the financial world and cares about his or her financial future.





Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/01/funny-munnee-laugh-to-get-rich-rm40.html






TERIMA KASIH
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia
 YURAN UJIAN MUET & Tuisyen MUET

a)Bayaran untuk menduduki ujian MUET adalah seperti yang berikut:
Yuran pendaftaran : RM 40.00
Yuran mata pelajaran : RM 60.00
Jumlah RM100.00

Bayaran perlu dibuat dengan cara membeli nombor PIN MEC daripada Bank Simpanan Nasional (BSN) atau perbankan internet. Maklumat lanjut sila layari http://online.mpm.edu.my .
Nota: BSN akan mengenakan caj sebanyak RM1.06 bagi setiap pembelian nombor PIN MEC.


(b)
Pembelian nombor PIN MEC oleh pihak sekolah/institusi di BSN boleh dibuat di kaunter BSN secara tunai atau menggunakan cek. Ianya juga boleh dibeli melalui kiosk BSN atau secara perbankan internet.

(c)
Pihak sekolah/Institusi dinasihati supaya berunding dengan pihak cawangan BSN terlebih dahulu jika hendak membuat pembelian nombor PIN MEC secara pukal menggunakan cek. Pembelian menggunakan cek adalah tertakluk kepada kelulusan cawangan BSN tersebut.

(d)
Bayaran yang telah dibuat akan terpapar pada Penyata Pendaftaran MUET (MUET/PP) untuk rujukan calon selepas selesai pendaftaran secara online.

(e)
Bayaran pembelian PIN MEC yang telah dibuat tidak akan dikembalikan sekiranya calon gagal mendaftar pada tarikh yang telah ditetapkan. PIN MEC yang telah dibeli itu juga tidak boleh digunakan untuk mendaftar ujian MUET sesi yang berikutnya



Maklumat lanjut MUET >> http://mycambridge.blogspot.my/2018/02/yuran-ujian-muet-tuisyen-muet.html
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia
Buat Duit dengan SMS: Panduan Pemasaran dan Perniagaan - RM40



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Buku ini mendedahkan cara untuk memulakan langkah pertama pemasaran SMS anda dengan menerangkan bagaimana SMS boleh meningkatkan teknik pemasaran anda dan jenis-jenis aplikasi yang digunakan untuk promosi. Selain itu, buku ini mendedahkan langkah-langkah terbaik untuk kempen pemasaran perniagaan.







*Terima order seluruh negara, penghantaran melalui pos.


Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/03/buat-duit-dengan-sms-panduan-pemasaran.html











TERIMA KASIH
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia




Banja Manggala - RM28



SINOPSIS / DESCRIPTION:


AMAR diselamatkan sepasukan komando Malaysia di sebuah telaga pada penghujung Perang Bosnia pada tahun 1995. Askar-askar Serbia yang memburunya ditemui mati dibaham kawanan serigala. Amar bersama sebilangan kanak-kanak Bosnia dibawa ke Malaysia dalam program anak angkat. Dia akhirnya diasuh dan dibesarkan oleh keluarga seorang jeneral, iaitu Dato’ Husam dan isterinya, Datin Normazlina. Pasangan itu mempunyai seorang anak perempuan bernama Rania.
Dua puluh tiga tahun berlalu, Amar sering dibayangi seekor serigala salji. Sering bermimpi berada di lembah banjaran Bosnia-Herzegovina yang hanya dihuni kawanan serigala. Dipercayai lembah banjaran itu kehilangan seorang Armel. Sejak peristiwa itu kehidupan Amar menjadi serabutan. Akhirnya dia pulang semula ke Bosnia-Herzegovina untuk mencari jawapan tentang asal usulnya yang diyakini berasal dari lembah berjiwa kosong.
Rania yang bertugas di sebuah stesen penyiaran antarabangsa membuat penggambaran travelog musim kedua tentang perang Bosnia. Bagaimanapun perancangannya tidak menjadi apabila diculik di Saravejo bersama dua rakan sekerjanya. Amar yang kebetulan berada di Wilayah Balkan nekad untuk menjejaki adiknya. Pada masa yang sama pembunuhan bersiri turut berlaku. Culik dan bunuh, jenayah kejam yang sedang disiasat oleh seorang pegawai polis veteran bernama Hasanovic.
Banja Manggala – apakah maknanya di lembah banjaran Bosnia-Herzegovina? Siapakah Armel yang hilang itu? Apakah hubungan Amar dengan kawanan serigala? RAMLEE AWANG MURSHID menukilkan sebuah fantasi ibarat mengolahnya menjadi sebuah filem. Sarat dipenuhi saspens. Elemen cinta sangat kuat kali ini. Disulami dengan lataran salji dan bayu pergunungan dalam dunia magis yang tersembunyi.



*Terima order seluruh negara, penghantaran melalui pos.


Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/05/banja-manggala-rm28.html











TERIMA KASIH

.
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia
Pulang (Novel Diadaptasi daripada Filem) - RM25



SINOPSIS / DESCRIPTION:


Novel PULANG ini menceritakan sebuah kisah epic merentas 3 generasi, dari tahun sekitar 1940an sehingga ke masa kini. Novel ini mengisahkan tentang seorang kelasi bernama Othman yang berasal dari Serkam, Melaka yang menempuh pelbagai rintangan dan dugaan ketika belayar ke segenap pelusuk dunia untuk memenuhi janjinya mencari harta dan kekayaan buat isterinya, Che Thom dan anak lelaki tunggalnya, Omar. Sepanjang pemergian suami tercinta, Che Thom setia menanti kepulangan suaminya siang dan malam selama 61 tahun.







*Terima order seluruh negara, penghantaran melalui pos.


Berminat untuk beli ?



KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/07/pulang-novel-diadaptasi-daripada-filem.html











TERIMA KASIH

.
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

aqila

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 369
  • I Love Putra Mahkota
    • Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia
 Budak Kampung Ini Kongsi 9 Cara Belajar Bahasa Inggeris

Hari ini, bahasa Inggeris merupakan bahasa perantara yang penting dalam kehidupan kita. Cuba tengok sekeliling kita, majoriti semuanya memiliki telefon bimbit dan komputer.
Bukankan peralatan teknologi ini menggunakan bahasa Inggeris?
Tambahan pula pelajar-pelajar. Sejak di bangku sekolah lagi perlu mendalami bahasa Inggeris dengan baik. Lagi pula subjek Sains dan Matematik turut menggunakan bahasa Inggeris.
Ternyata, penggunaan bahasa Inggeris memang penting dalam kehidupan harian kita sekarang. Jadi di sini kami mahu kongsikan bagaimana seorang budak kampung ini belajar bahasa inggeris sehinggakan membawa beliau ke peringkat yang lebih tinggi.
BUDAK KAMPUNG BELAJAR BAHASA INGGERIS
Sekitar Darjah 2 dulu, baru dapat keputusan peperiksaan pertengahan tahun. Saya dapat Nombor 1 dalam kelas, tetapi hanya dapat B dalam Bahasa Inggeris. Saya bersekolah di Sekolah Kebangsaan Semut Api, sebuah sekolah rendah di Pantai Cahaya Bulan (PCB), Kota Bharu, Kelantan.
Saya ‘ada rasa nak marahkan’ guru ketika itu kerana telah beri homework yang sangat banyak bagi subjek Bahasa Inggeris, sedangkan minggu depan cuti sekolah bermula. Sepatutnya cuti tak perlulah banyak homework. Dahlah payah nak belajar English.
Tamat sesi sekolah, saya berbasikal bersama kawan-kawan, mahu pulang ke rumah. Tahun itu tahun 1995, kawasan PCB ini adalah kawasan peranginan tersohor yang dikunjungi ramai pelancong, termasuklah orang putih. Selain pantainya yang indah, perusahaan batik, songket dan makanan laut amat popular dan menjadi tarikan utama. Tengah hari itu ada kelibat sepasang orang putih sedang berjalan di bahu jalan dari perhentian bas menuju ke kawasan pantai. Sekolah terletak di tengah antara dua tempat ini.
Lelaki mat salleh itu tiba-tiba melambai-lambai ke arah kami berempat. Gayanya macam mahu kami berhenti. Saya berdebar-debar. Kalau dia suruh ‘speaking’ memang nayalah, kami semua tak reti nak cakap Inggeris.

    “Hi, guys. I am Allan and this is my girlfriend, Jennifer. We come from Australia…..” saya tidak dapat mendengar dengan jelas kata-katanya. Dia bercakap dengan seorang kawan saya.
    “We missed our bus but ……. Beach resort,” tak jelas apa yang ditanya.

Saya perlahan-lahan mendekati mereka. Habis si lelaki ini bercakap, semua orang diam. Senyap tanpa suara.
Tiba-tiba seorang kawan saya mencuit bahu saya, “Weh, mung jawablah (Kau jawablah). Kecek ore putih (cakap dalam Bahasa Inggeris). Dio oyak gapo pung aku tok tahu (Dia cakap apa pun aku tak tahu).”
Saya pun tak reti nak cakap, kawan-kawan lain lagilah tak tahu. Masa tu, saya dapat B dalam Bahasa Inggeris, kawan-kawan lain dapat C, ada yang tak lulus pun.
Mungkin si lelaki ini memahami keadaan kami, dia bertanya, “I thought you learn English in school. Can you speak in English at all?”
Masa itu saya dok mengagak-agak, dia nak ke ‘beach’ iaitu kawasan pantai. Beach Resort. Agak-agak, di kawasan pantailah kot.
“Go there!” saya memberi jawapan, sambil tangan menunjuk ke arah pantai. “You see …. school? Beach …. there,” sambung saya sambil tangan dok buat gaya menunjuk ke arah pantai. Tergagap-gagap macam orang tak pernah bercakap. Takut-takut macam tengah bercakap dengan raksasa.
Saat itu saya menangis malu. Menitis air mata. Entah kenapa hati saya terusik hebat. Saya rasa dijentik.

    “Kenapa aku bersekolah dan belajar Inggeris tetapi aku tidak reti bercakap menggunakannya?” hati bertanya-tanya sendiri. Mempersoalkan diri sendiri.

Cerita yang lebih kurang sama berulang beberapa kali. Ada di kawasan pantai, di kedai makan, di kedai batik dan di sekolah. Ramai pelancong berBahasa Inggeris yang datang ke PCB ini. Setiap kali ditegur itulah buat saya rasa malu kerana tak mampu nak menjawab dengan ayat penuh. Rasa malu besar inilah salah satu pencetus kenapa saya MULA SERIUS belajar Bahasa Inggeris.....
....

baca lebih lanjut di >> http://mycambridge.blogspot.com/2018/08/budak-kampung-ini-kongsi-9-cara-belajar.html
http://www.CariJodohClub.co.nr - Agensi Perkhidmatan Mencari Jodoh 1 Malaysia

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra