Author Topic: PASUKAN BOLASEPAK MY IMPIANPUTRA FC TEAM  (Read 21216 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

angiefahrolkoo

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 77
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #15 on: June 30, 2009, 04:00:24 PM »
Wa CINA maaa....
jgn iqtikad itu macam...
dulu zaman Rasulullah, ada sahabat iqtikad kafir sbb waktu dia tgh cari info musuh dia tertangkap oleh tentera Yahudi...dia tuh pengintip Islam!!! keadaan ketika itu Rasulullah kata DHARURAT!!! tp rasulullah ckap, pun begitu DIA KENA TAUBAT NASUHA DAN MINTA AMPUN BEBYK PD ALLAH S.W.T...
tak tau la kalu ada Cina Muallaf minum TODI...!!!
pastu plak nak ajak org lain buat maksiat...Masya-Allah!!!
Sekadar peringatan diri dan semua forumer...

MR HEIU !!!...... CINA TAK SEMESTINYA DIA ADALAH KAFIR...!!!! USTAZ HUSSEIN YEE/RIDHUAN TEE JUGA ADALAH CINA...."YAMSENG " TIDAK SEMESTINYA DIGUNAKAN SEMASA MEMINUM ARAK sahaja... Jangan la emosional sangat Mr HEIU...

H.E.I.U

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 329
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #16 on: June 30, 2009, 04:48:01 PM »
wahh!!!! baru nampak muka pakrol marah... merah padammm!!! ;D

sekadar kongsi ilmu skolah atap...
Cina mmg kafir tp ada 2 jenis kafir...baca bebaik!!!
1)kafir Harbi dan
2)kafir Zimmi...

kafir harbi yg pengertian ilmiah maksudnya Kafir yg Laknatullah'Alaih...x bleh ikut perundangan Islam...
kafir zimmi plak kafir yg boleh ikut perundangan dan adab2 org Islam contoh Cina d M'sia...
Mu'allaf ikut nahu dan pengertian secara khilaf adalah mana2 individu non-muslim yg bai'at Islam dan mengucapkan 2 kalimah syahadah yg mengamalkan cara ikutan sunnah Rasulullah!!! i.e cara Islam...
dan...YAMSENG (bahasa kantonese) mmg hanya utk minum arak sja...
maksud yamseng...minum sampai habis (arak tersebut)...
kalu YAM saja...minum utk umum,bukan arak. maksud kata minum milo ke, kopi ke, teh ke...dan seumpamanya laa.... ;D
bukan emosional pakrol...Skadar ingatan diri dan semua...
(jgn disalahertikan maksud pacik nih...)
Wallahu'alam...
INGATLAH PERHIMPUNAN ITU...IA PASTI DATANG!!!

F4iring

  • PM Bikers
  • Hulubalang
  • *****
  • Posts: 688
  • Gender: Male
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #17 on: June 30, 2009, 04:54:01 PM »
wahh!!!! baru nampak muka pakrol marah... merah padammm!!! ;D

sekadar kongsi ilmu skolah atap...
Cina mmg kafir tp ada 2 jenis kafir...baca bebaik!!!
1)kafir Harbi dan
2)kafir Zimmi...

kafir harbi yg pengertian ilmiah maksudnya Kafir yg Laknatullah'Alaih...x bleh ikut perundangan Islam...
kafir zimmi plak kafir yg boleh ikut perundangan dan adab2 org Islam contoh Cina d M'sia...
Mu'allaf ikut nahu dan pengertian secara khilaf adalah mana2 individu non-muslim yg bai'at Islam dan mengucapkan 2 kalimah syahadah yg mengamalkan cara ikutan sunnah Rasulullah!!! i.e cara Islam...
dan...YAMSENG (bahasa kantonese) mmg hanya utk minum arak sja...
maksud yamseng...minum sampai habis (arak tersebut)...
kalu YAM saja...minum utk umum,bukan arak. maksud kata minum milo ke, kopi ke, teh ke...dan seumpamanya laa.... ;D
bukan emosional pakrol...Skadar ingatan diri dan semua...
(jgn disalahertikan maksud pacik nih...)
Wallahu'alam...

respek la ko ni....

p/s:bila moto nak siap ni?? jom p ride ikan bakar umbai....  ;D

angiefahrolkoo

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 77
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #18 on: June 30, 2009, 04:58:11 PM »
Yam maksudnyer MINUM....Seng maksudnyer 'CHEERS'...yamseng adalah budaya dan tiada kaitan dengan amalan agama..bagi cina non-muslim 'yamseng' kebiasaannya digunakan ketika minum arak..oleh kerana ia adalah hanya amalan budaya adakah salah jika 'yamseng' juga digunakan semasa minum air selain arak....bagaimana pula dengan orang melayu yg muslim guna chopstick ketika makan maggi..????? chopstick adalah amalan budaya dan bukannya ada kaitan dengan amalan agama....

snakatak

  • Moderator
  • Hulubalang
  • ***********
  • Posts: 567
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #19 on: June 30, 2009, 05:38:59 PM »


..nanti kita friendly dgn Team Mahkota FC pulak .. ;)



Bole ..bole.. aku nak sangat jumpa ko.. hee..heee

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #19 on: June 30, 2009, 05:38:59 PM »



syuk

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 178
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #20 on: June 30, 2009, 05:58:09 PM »
Wa CINA maaa....
jgn iqtikad itu macam...
dulu zaman Rasulullah, ada sahabat iqtikad kafir sbb waktu dia tgh cari info musuh dia tertangkap oleh tentera Yahudi...dia tuh pengintip Islam!!! keadaan ketika itu Rasulullah kata DHARURAT!!! tp rasulullah ckap, pun begitu DIA KENA TAUBAT NASUHA DAN MINTA AMPUN BEBYK PD ALLAH S.W.T...
tak tau la kalu ada Cina Muallaf minum TODI...!!!
pastu plak nak ajak org lain buat maksiat...Masya-Allah!!!
Sekadar peringatan diri dan semua forumer...

MR HEIU !!!...... CINA TAK SEMESTINYA DIA ADALAH KAFIR...!!!! USTAZ HUSSEIN YEE/RIDHUAN TEE JUGA ADALAH CINA...."YAMSENG " TIDAK SEMESTINYA DIGUNAKAN SEMASA MEMINUM ARAK sahaja... Jangan la emosional sangat Mr HEIU...

sabar..sabar...cina adalah satu kaum,dia pon ummat nabi.
kita doa hidayat utk chinese yg x masuk islam lg,moga2 Allah bg dia hidayat.
keinginan nabi kita utk lihat semme ummat dia selamat dr neraka masuk syurga x kira cina,india,iban..bahkan yahudi dan nasara

sy ckp utk diri sy sendiri...
13 Jalan Impian Putra 4/5A,
Taman Impian Putra,
43000 Bangi,
Selangor Darul Ehsan.

abang macho

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 291
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #21 on: June 30, 2009, 07:15:03 PM »
kekawan semua cukuplah takat nie

lagipun dah tersasar jauh ni

idup my impianputra fc

abg boleh joint ke ...bila waktu latihan
KEMATIAN SUDAH PASTI, HIDUP BELUM TENTU

H.E.I.U

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 329
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #22 on: June 30, 2009, 09:36:55 PM »


..nanti kita friendly dgn Team Mahkota FC pulak .. ;)



Bole ..bole.. aku nak sangat jumpa ko.. hee..heee

Bob...aku pun mmg sesgt nak nengok aksi nih!!!
INGATLAH PERHIMPUNAN ITU...IA PASTI DATANG!!!

abang macho

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 291
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #23 on: June 30, 2009, 10:51:14 PM »


..nanti kita friendly dgn Team Mahkota FC pulak .. ;)



Bole ..bole.. aku nak sangat jumpa ko.. hee..heee
ok deal
Bob...aku pun mmg sesgt nak nengok aksi nih!!!
KEMATIAN SUDAH PASTI, HIDUP BELUM TENTU

H.E.I.U

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 329
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #24 on: June 30, 2009, 11:41:30 PM »

abg boleh joint ke ...bila waktu latihan
yey!!!
bley nengok abg maco main bola...
INGATLAH PERHIMPUNAN ITU...IA PASTI DATANG!!!

DrCoOL

  • Non-Drugs Doctor
  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 88
  • Gender: Male
  • DrCoOL
    • Malaysia Online Marketing
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #25 on: July 01, 2009, 12:20:02 PM »
hahahhahaa bergaya gak aku ngan jersi ek ... pas ni ajak MU la lawan apa kelas lawan area2 dekat2 hahahahaa .... jangan marah yer gurau2.

Sabar2 jangan gado jom ke nazeem open table makan burger  ;D ;D ;D ;D ;D

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #26 on: July 01, 2009, 01:44:08 PM »


..nanti kita friendly dgn Team Mahkota FC pulak .. ;)



Bole ..bole.. aku nak sangat jumpa ko.. hee..heee
ok deal
Bob...aku pun mmg sesgt nak nengok aksi nih!!!

bila2 saja Ahad petang. . main kat padang korang la. aku tgk padang tu cantekkk je.  Padang kita org byk batu. 
kalau tak pun kita main padang MPN. nanti aku  boking.

..sapa kalah dia bayar ref.  ;D
___________________
aku /..PMB

H.E.I.U

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 329
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #27 on: July 01, 2009, 02:48:44 PM »
..sapa kalah dia bayar ref.  ;D

in-house referee adaa...  ::)
INGATLAH PERHIMPUNAN ITU...IA PASTI DATANG!!!

snakatak

  • Moderator
  • Hulubalang
  • ***********
  • Posts: 567
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #28 on: July 02, 2009, 01:21:20 PM »
Abg Macho.. tu dia nak sesangat nak lawan dah tu... stud gua dah panas je nak nerjah nie..

snakatak

  • Moderator
  • Hulubalang
  • ***********
  • Posts: 567
Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #29 on: July 02, 2009, 01:24:46 PM »
Tak sabau nak negok PUTERAMAHKOTA BANGI beraksi nie.. perghh pemain state dulu dia nie... keekee ;D ;D

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: PASUKAN MY IMPIANPUTRA FC TEAM
« Reply #29 on: July 02, 2009, 01:24:46 PM »