Author Topic: Belaja Mengaji  (Read 3602 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Syabab Muslim

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 5
Belaja Mengaji
« on: October 20, 2009, 10:59:45 PM »
Salam.....
Kepada sesiapa yang ingin belaja mengaji tidak kira tua atau muda blhla telefon 0132008640.Hanya 1 ringgit!!!sila rebut peluang nih...
sesiapa yang berminat sila telefon no.yang tertera di atas atau pun sebarang pertanyaan blh la reply msj ini. :)
« Last Edit: October 21, 2009, 12:37:07 AM by kimjungsung »

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Belaja Mengaji
« Reply #1 on: October 21, 2009, 11:06:24 AM »
Salam...

Bleh detail kan sket tak?

RM1 tu skali belajar @ sebulan?

Kat mana?

Masa belajar?

Bila info lengkap kan lebih senang...   ;)

norno74

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 134
  • Gender: Female
Re: Belaja Mengaji
« Reply #2 on: October 21, 2009, 03:36:24 PM »
SETUJU BANGAT... Bagila info lengkat2 supaya orang yang baca pun senang x payah nak kena reply banyak2... :-X
Jiran Sepakat Membawa Berkat..

Syabab Muslim

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 5
Re: Belaja Mengaji
« Reply #3 on: October 23, 2009, 03:42:07 PM »
Salam....mintak maaf kepada semua yang berkenaan. :)

Tempat : masih dalam pertimbangan sama ada dkat rumah sya atau pun ada sesiapa yang volunteer nak jadikan rumah dia sebagai
             kelas.dialu-alukan.( melihat kepada berapa bilangan murid ) kalau sedkit blhla buat kat rumah saya jer

Sasaran : Mereka yang  tidak thu mngaji terutamanya kanak-kanak.

Bayaran : RM 1 ( sehari )

Masa : Kul 6-7 @ lpas mgrib hingga isyak

Sedikit tentang latar belakang saya:

Sya merupakan pelajar tahun 2 Ijazah Sarjana Muda Syariah Undang2 di KUIS

Terus terang saya katekan sya budak baru belajar dan ingin mempraktikkan apa yang saya belajar.

Sebenarnya saya ingin membuat kelas adalah disebabkan ada seorang sahabt saya ini sudah berumur 22 tahun tetapi tidak tahu mengaji 

dan sembahyang.Daripada situla timbul kesedaran saya untuk berkongsi ilmu dan ingin memberi ilmu yang sya ada. Biarla kawan saya itu

menjadi orang Melayu terakhir yang tidak tahu mengaji. :)



Sya rasa setakat itu sahaja. Jika ada maklumat yang kurang sila komen mane yang patut. :)

« Last Edit: October 23, 2009, 03:44:15 PM by kimjungsung »

APAI

  • Guest
Re: Belaja Mengaji
« Reply #4 on: October 24, 2009, 12:15:17 PM »
Salam...

Syabas Syabab Muslim....
Moga usaha anda dirahmati Allah dan jadi model kepada syabab(pemuda-pemudi) yg lain.


Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Belaja Mengaji
« Reply #4 on: October 24, 2009, 12:15:17 PM »



mda

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 34
Re: Belaja Mengaji
« Reply #5 on: July 16, 2012, 01:29:48 PM »
salam ..
nak tanye kelas ni dah mula beroperasi ke..klu da dimana?

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Belaja Mengaji
« Reply #6 on: July 16, 2012, 02:00:58 PM »
Salam....mintak maaf kepada semua yang berkenaan. :)

Tempat : masih dalam pertimbangan sama ada dkat rumah sya atau pun ada sesiapa yang volunteer nak jadikan rumah dia sebagai
             kelas.dialu-alukan.( melihat kepada berapa bilangan murid ) kalau sedkit blhla buat kat rumah saya jer

Sasaran : Mereka yang  tidak thu mngaji terutamanya kanak-kanak.

Bayaran : RM 1 ( sehari )

Masa : Kul 6-7 @ lpas mgrib hingga isyak

Sedikit tentang latar belakang saya:

Sya merupakan pelajar tahun 2 Ijazah Sarjana Muda Syariah Undang2 di KUIS

Terus terang saya katekan sya budak baru belajar dan ingin mempraktikkan apa yang saya belajar.

Sebenarnya saya ingin membuat kelas adalah disebabkan ada seorang sahabt saya ini sudah berumur 22 tahun tetapi tidak tahu mengaji 

dan sembahyang.
Daripada situla timbul kesedaran saya untuk berkongsi ilmu dan ingin memberi ilmu yang sya ada. Biarla kawan saya itu

menjadi orang Melayu terakhir yang tidak tahu mengaji. :)



Sya rasa setakat itu sahaja. Jika ada maklumat yang kurang sila komen mane yang patut. :)

Ape punya Manusia laa  ;) >:( >:(

Dia tue @ sahabat anda MELAYU ISLAM atau MELAYU BUKAN ISLAM  ??? >:( >:( >:(

aniswardah

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 56
  • Gender: Female
    • Masdar Ma'rifah Ulul Albab
Re: Belaja Mengaji
« Reply #7 on: July 16, 2012, 06:00:00 PM »


Ape punya Manusia laa  ;) >:( >:(

Dia tue @ sahabat anda MELAYU ISLAM atau MELAYU BUKAN ISLAM  ??? >:( >:( >:(
[/quote]

Assalamualaikum...

jgn cakap macam tu... patutnya kita rasa simpati dgn dia dan mendoakan sahabat syabab muslim tu berusaha lagi dan lagi hingga dapat mencapai kualiti muslim yg dikehendaki... manalah tahu dgn ushanya yg berterusan dan istiqomah itu nanti... akhirnya menjadikan dia lebih bagus bacaannya dari kita...

saya juga pernah berhadapan dgn anak2 didik warga emas yang terlupa bacaan al-quran dek kerana sibuknya bekerja masa muda...tapi, alhamdulillah.. dengan usahanya dan istiqomahnya.. sekarang ini beliau sudah terrer bertaranum... ilmu ini milik Allah.. selalulah kita minta istiqomah dgn agamaNYA dan beribadah serta mengamalkan  amalan2 baik demi mencapai redhaNYA semata2.. InsyaALLAH...

sekadar pendapat..

wassalam...
SALAM UKHUWAH SALAM PERSAHABATAN

HamdanMYVI

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 69
  • Gender: Male
Re: Belaja Mengaji
« Reply #8 on: July 17, 2012, 06:58:05 AM »
Semuga Allah memberi kekuatan dan keberkatan dgn usaha murni ini....  Ikuti kisah Prof Mohd Kamil yg tak boleh mengaji walaupun sudah berjaya miliki Phd... Berkat usaha gigih beliau sebelum ke Mekah beliau belajar mengaji...berjaya khatam. 30 juzuk di Mekah...menulis buku Travelog Haji yg berjaya dijual ratusan ribu dan sekarang menetap di Madinah menjadi pensyrah di Univ Madinah... Buku beliau amat bagus dibaca dan Blog beliau membuka mata dan minda...




Ape punya Manusia laa  ;) >:( >:(

Dia tue @ sahabat anda MELAYU ISLAM atau MELAYU BUKAN ISLAM  ??? >:( >:( >:(

Assalamualaikum...

jgn cakap macam tu... patutnya kita rasa simpati dgn dia dan mendoakan sahabat syabab muslim tu berusaha lagi dan lagi hingga dapat mencapai kualiti muslim yg dikehendaki... manalah tahu dgn ushanya yg berterusan dan istiqomah itu nanti... akhirnya menjadikan dia lebih bagus bacaannya dari kita...

saya juga pernah berhadapan dgn anak2 didik warga emas yang terlupa bacaan al-quran dek kerana sibuknya bekerja masa muda...tapi, alhamdulillah.. dengan usahanya dan istiqomahnya.. sekarang ini beliau sudah terrer bertaranum... ilmu ini milik Allah.. selalulah kita minta istiqomah dgn agamaNYA dan beribadah serta mengamalkan  amalan2 baik demi mencapai redhaNYA semata2.. InsyaALLAH...

sekadar pendapat..

wassalam...
[/quote]

marsyall

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 5
  • Gender: Male
Re: Belaja Mengaji
« Reply #9 on: July 23, 2012, 12:20:55 PM »
Assalam,
Apa blog prof kamil? Agak tertarik dgn kisah sebegini untuk memotivasikan diri sendiri.

Wasalam



uote author=HamdanMYVI link=topic=2577.msg103224#msg103224 date=1342479485]
Semuga Allah memberi kekuatan dan keberkatan dgn usaha murni ini....  Ikuti kisah Prof Mohd Kamil yg tak boleh mengaji walaupun sudah berjaya miliki Phd... Berkat usaha gigih beliau sebelum ke Mekah beliau belajar mengaji...berjaya khatam. 30 juzuk di Mekah...menulis buku Travelog Haji yg berjaya dijual ratusan ribu dan sekarang menetap di Madinah menjadi pensyrah di Univ Madinah... Buku beliau amat bagus dibaca dan Blog beliau membuka mata dan minda...




Ape punya Manusia laa  ;) >:( >:(

Dia tue @ sahabat anda MELAYU ISLAM atau MELAYU BUKAN ISLAM  ??? >:( >:( >:(

Assalamualaikum...

jgn cakap macam tu... patutnya kita rasa simpati dgn dia dan mendoakan sahabat syabab muslim tu berusaha lagi dan lagi hingga dapat mencapai kualiti muslim yg dikehendaki... manalah tahu dgn ushanya yg berterusan dan istiqomah itu nanti... akhirnya menjadikan dia lebih bagus bacaannya dari kita...

saya juga pernah berhadapan dgn anak2 didik warga emas yang terlupa bacaan al-quran dek kerana sibuknya bekerja masa muda...tapi, alhamdulillah.. dengan usahanya dan istiqomahnya.. sekarang ini beliau sudah terrer bertaranum... ilmu ini milik Allah.. selalulah kita minta istiqomah dgn agamaNYA dan beribadah serta mengamalkan  amalan2 baik demi mencapai redhaNYA semata2.. InsyaALLAH...

sekadar pendapat..

wassalam...
[/quote]
[/quote]

HamdanMYVI

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 69
  • Gender: Male
Re: Belaja Mengaji
« Reply #10 on: July 23, 2012, 07:15:00 PM »
Facebook Prof Muhd Kamil...http://www.facebook.com/muhdkamil.ibrahim...... blog beliau....http://muhdkamil.org/blog/2012/07/23/maa-salama/......... buku beliau Travelog Haji ...patut dibaca ...saya habis membacanya dalam masa 3 hari...sebak dan lelih airmata kerana dia menceritakan tentang diri kita....


Assalam,
Apa blog prof kamil? Agak tertarik dgn kisah sebegini untuk memotivasikan diri sendiri.

Wasalam

marsyall

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 5
  • Gender: Male
Re: Belaja Mengaji
« Reply #11 on: August 07, 2012, 05:48:40 PM »
Assalam,
Saya dah beli buku travelog haji prof muhd kamil, jumpa kat MPH. terus baca dalam 2 hari selesai satu buku. Memang menarik dan menyentuh perasaan. Rasa lemah sangat diri ini untuk capai tahap macam prof sekeluarga...

wasalam


Facebook Prof Muhd Kamil...http://www.facebook.com/muhdkamil.ibrahim...... blog beliau....http://muhdkamil.org/blog/2012/07/23/maa-salama/......... buku beliau Travelog Haji ...patut dibaca ...saya habis membacanya dalam masa 3 hari...sebak dan lelih airmata kerana dia menceritakan tentang diri kita....


Assalam,
Apa blog prof kamil? Agak tertarik dgn kisah sebegini untuk memotivasikan diri sendiri.

Wasalam

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Belaja Mengaji
« Reply #11 on: August 07, 2012, 05:48:40 PM »