Author Topic: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4  (Read 14782 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Suffian

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 826
Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« on: December 30, 2009, 01:14:15 PM »
Saya difahamkan kita dah ada Persatuan Penduduk. Cuma, malangnya, persatuan ini tidak aktif.

Saya buka thread ini supaya Datuk/tuan/puan/cik dapat menyumbangkan fikiran, masa, tenaga dan mungkin sedikit wang bagi memastikan kediaman kita lebih terurus dan lebih selamat. Justeru itu, apa cadangan atau komen tuan-tuan agar kediaman kita lebih terurus dan selamat?

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #1 on: December 30, 2009, 01:59:18 PM »
Persatuan penddk di tubuhkan (penaja) pd awal 2005 dn cikmelah kenal hampir sume jwtkuasa. Tp sayg..slps AGM kali kedua pd thn '06..persatuan ibarat idup tak mau mati segan.Pd pendapat cikmelah..elok lah di bubarkan AJK yg sedia ada dan dilantik AJK baru yg "benar2 ikhlas" barulah kita boleh gerak kan / adakan xtvt untk aprtment ni.Ada byk xtvt yg blh djln kn di cni utk kita saling mengenali.

Maaf cikmelah nk berkata lbh skit arini.Mmg perlu kita lakukan sesuatu utk apartment kite..menjurus kearah sifar jenayah or maksiat.So suffian, x gune klu kite just ddk dan minta pandangan jika kakitgn kita terikat x blh melaksanakan apa2.Cikmelah rase kemuafakatan itu yg penting.kita lihat jiran seblh (sek 5)..bgmana mereka bermuafakat utk menjaga dan memelihara kawasan mereka dan kita blh amik cth begitu.Stakat menyumbangkan apa2 sj demi kebaikan apartment nuri..Insya Allah kita boleh sesama usahakan.

Klu bab keselamatan..mungkin kita blh bergabung ngan RELA or kita tbhkan RT kawasan sek 4.Utk keselesaan dan lelain..mungkin "perbincangan" terbuka dgn penduduk yg berwawasan boleh kita adakan.Apapun cikmelah harap yg terbaik dpt di lakukan utk apartment Nuri kita ni. 8) 8) 8) 8) 8)

Suffian

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 826
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #2 on: December 31, 2009, 11:41:53 PM »
Untuk makluman Warga Seksyen 4, Mesyuarat Penaja Persatuan Penduduk akan diadakan seperti pada butiran berikut:

Tarikh: 2 Jan 2010
Masa: 9.00pm (Lepas Isya' lebih kurang)
Tempat: Blok E.

Tujuan supaya dapat diadakan Jawatankuasa Penaja kerana persatuan yang lama tidak aktif dan tidak menghantar laporan. Dimaklumkan bahawa pendaftaran yang lama telah digantung.

Proses penubuhan akan mengambil masa yang lama, dalam 4-5 bulan, seperti yang diberitahu kepada saya oleh Pak Ya. Apabila telah diluluskan, Mesyuarat Agung akan diadakan dan pemilihan jawatankuasa daripada semua blok akan diadakan.

Sekian untuk makluman.

rose

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 87
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #3 on: January 04, 2010, 01:29:51 PM »
salam....pada 03/01/2010 ahad saya telah menghadiri mesyuarat penubuhan persatuan wanita di Tabika Kemas... Harapnya persatuan wanita ini akan menjalankan aktiviti2 yang berfaedah dan bergerak aktif....harapnye leh buat kelas aerobik....kelas masakan...kelas jahitan....n leh buat rombongan.....jalan2 hehehehhe

Suffian

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 826
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #4 on: January 04, 2010, 02:14:48 PM »
.bergerak aktif........n leh buat rombongan.....jalan2 hehehehhe

Saya sokong! Saya pun nak jalan2 gak!  ;D

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #4 on: January 04, 2010, 02:14:48 PM »



MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #5 on: January 06, 2010, 12:53:03 PM »
eeehh...persatuan wanita utk wanita je laaa..thihihihi...hmmm cmner suffian, dgn persatuan penaja persatuan penduduk??? sape AJK tertinggi?? war warkan laa kat cni.Dpt gak kite org kenal....hhmmmm cikmelah pun sempat menghadiri mesy kaum wanita aritu..barisan AJK..mmg bleh tahan laaa...dn dpt gak kenal ngan rose....

rose

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 87
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #6 on: January 11, 2010, 08:53:42 AM »
salam semua....ermmm sekarang ni blok A mengalami masalah saluran najis tersumbat dan mengakibatkan air najis telah melimpah keluar ke tingkat 1....ermm tp apabila puan anita melaporkan ke pihak opis (maintenance), diorang menyatakan bahawa x boleh buat apa2 melainkan tuan rumah yang kena settlekan hal tu....so macamana nak buat nih....tuan rumah pun xde, rumah tu kosong jer....

Suffian

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 826
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #7 on: January 12, 2010, 12:56:35 PM »
Pengalaman saya... air selalu tolak naik balik dan kotorkan lantai. Kadang-kadang air melimpah dari lubang tandas! Rupa-rupanya jiran sebelah ada buang sampah dalam salur najis... bungkus ketupat nasi bukan main banyak dalam salur tandas. Lagi satu, dalam salur tandas tu juga di jumpai simen serta kotoran lain cam batu, kain dan sebagainya. Najis toksah criterlar... dah memang laluan najis.

Salur yang bawah sekali adalah tanggungjawab maintenance. CUma dalam rumah yang tak de penghuni... kat sini yang perlukan campur tangan persatuan penduduk. Mcm mana nak upah orang gi repair kalau orang lain tak bagi kerjasama? Upah orang repair lagi satu hal... masa saya dulu kena RM300.00 lebih rasanya.

Tapi, saya mintak maintenance untuk tanggung...sebab sumbat di saluran bawah sakali.

rose

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 87
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #8 on: January 12, 2010, 01:38:58 PM »
salam...tu la pasal...masalahnye rumah tu sebelah ngn rumah saya....aduhai.. xtahan bau busuk.....tp masalahnye jiran saya puan Anita telah memaklumkan pihak maintenance tetapi tiada sebarang tindakan yang diambil......

anum

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 5
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #9 on: January 19, 2010, 03:07:06 PM »
sedih laaaa balik jer umah hari jumaat baru nie....depan pintu grai umah penuh dengan longokan sampah...
dah laaa balik keje penat2....memang kurang ajar betul org yang wat keje tu.....tapi saya dah pun wat report polis.....nie dah kali kedua terjadi  kat umah saya......nie rasanya keje orang yang tak sekolah...tak ada akal.......

Suffian

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 826
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #10 on: January 19, 2010, 03:10:37 PM »
Saya mula-mula jiran baru pindah depan rumah, ada gak masalah sampah. Saya buat muka tebal dan hati berani gi slow talk. " Tuan, dekat sini cuma kita dua sahaja. Orang lain tidak ada. Jika bukan saya buang sampah, saya minta tolong tuan jangan buang sampah depan rumah saya." Lepas tu, saya angkat sampah tu dan buang dalam tong sampah. Biar ada contoh sikit kat dia.

Tetapi kebiasaannya, cleaner akan sapu sampah di setiap tingkat...

 ??? ??? ??? Tingkat Puan, cleaner tak sapu ke?

anum

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 5
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #11 on: January 19, 2010, 03:15:55 PM »
cleaner memang sapu en sufian......may be hari tu dia x naik ketingkat atas kot....dia orang biasanya selang seli naik sapu kat atas.....tp nie saya rasa perbuatan khianat.....sebab sebelah umah saya dh lama kosong begitu jugak depan umah saya.......sebelum nie x pernah terjadi kejadian macam niee......tu yang saya musykil...seolah2 kejadian tu macam saja di buat.........

Suffian

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 826
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #12 on: January 19, 2010, 03:37:18 PM »
Saya syorkan pasang CCTV.  ::)

anum

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 5
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #13 on: January 19, 2010, 04:41:38 PM »
betul tu tok penghulu.....rasa2nya tu laaa yang terbaik.......pihak polis pun suggest macam tu ........

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #14 on: January 20, 2010, 01:07:00 PM »
sedih laaaa balik jer umah hari jumaat baru nie....depan pintu grai umah penuh dengan longokan sampah...
dah laaa balik keje penat2....memang kurang ajar betul org yang wat keje tu.....tapi saya dah pun wat report polis.....nie dah kali kedua terjadi  kat umah saya......nie rasanya keje orang yang tak sekolah...tak ada akal.......

tu bkn xder akal anum..tp KURANG AJAR.cmner laa bleh ada org sakit mental cmni kat cni kan. cikmelah xpdt bygkan klu umah cikmelah kene cenngini... apapun sabar ler anum..spandai2 org buat jahat, satu ari nnti kantoi gak....

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #14 on: January 20, 2010, 01:07:00 PM »