Author Topic: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP  (Read 7794 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« on: April 27, 2010, 12:29:52 PM »
Persatuan Induk Bandar Seri Putra akan membuat kempen mengumpulkan tanda tangan penduduk untuk dihantar kepada pihak yang berkenaan untuk pembinaan satu lagi sekolah Rendah Kebangsaan di kawasan kita. Ini adalah kerana tahap kesesakan melampau yang di alami sekarang di SRK BSP ini. Mengikut maklumat dari pemaju (BHDSB), satu lagi tapak telah tersedia di kawasan BSP ini untuk di dirikan sekolah jika di luluskan.
Apa pendapat penduduk lain di BSP/BBM dan TIP? Di manakah lokasi yang sesuai untuk di dirikan satu lagi sekolah rendah jika di luluskan. patutkah sekolah tersebut di dirikan di BBM?

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #1 on: April 27, 2010, 12:32:46 PM »
Kalau BBM buat pungutan tanda tangan jugak, rasanya akan buat kat sana. Elok jugak. Tapi kalau takde, kita buat di BSP pun takpe. Lepas ni rumah teres kat BSP akan start harga RM500k la....  ;D

aseela

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 316
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #2 on: April 27, 2010, 12:34:28 PM »
bukan ke tapak sekolah rendah bersebelahan dengan tapak sek menengah yang terbengkalai tu?sesuai gak buat kat situ...
kat BBM bole buat sekolah menengah cukup...

iza

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 32
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #3 on: April 27, 2010, 01:08:19 PM »
kalau nak buat SKRendah (baru) sebelah SMenengah tu, sy kurang setuju.
kat SKBSP skg pun dah ada kes buli n peras ugut.. inikan pulak kalau duk sebelah Sek Menengah.
takut lg byk kes mcm nie yg berlaku...

M A T R I X

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1140
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #4 on: April 27, 2010, 01:48:53 PM »
harap bukan sebelah sekolah menengah.... dgr citer ada kes buli budak darjah 5 (sessi pagi) terhadap darjah 1 (sessi ptg) ??? ???

Mungkin blh buat di BBM atau di  sebelah Anjung Suasana siri 2 tu... atau pun depan Petronas/Klinik Kesihatan tu.... ;D ;D

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #4 on: April 27, 2010, 01:48:53 PM »



aseela

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 316
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #5 on: April 27, 2010, 02:04:33 PM »
kalau ada dua sek rendah...boleh la di pecah kan kepada lower and upper...
tak jadi masalah nak buat di mana pon. srk BSP sekarang sesuai untuk kelas lower (darjah 1-3)...dan cdgn srk Putra mahkota..untuk kelas upper (darjah 4-6)...

kesian kat anak2 yang kena buli tu. apa tindakan sekolah ye?


WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #6 on: April 27, 2010, 03:03:20 PM »
Saya sokong 100% sebuah lg sek ren di bina, tp..
1. Lokasi di BBM lebih sesuai memandangkan di kaw tst takde sek lg.
2. Kasihan kat penduduk2 BBM yg terpaksa hantar anak ke BSP. Kasihan jg kat murid2 dr BBM yg terpaksa ber'lama2' dlm van, berbanding murid dr BSP.
3. BBM pun ada baaanyak tanah kosong lg.
4. Rasanya BSP ni padat sudah.Kl ditambah lg 2 sek (sek men n sek ren kedua), saya jangkakan pagi2 lg jln akan jd sesak. (Lebih teruk jika semua sek yg ada nanti punya 2 sesi persekolahan).
Tentang sesi persekolahan, saya cadang kedua2 sek rendah buat tahun 1-6 masing2. So, tak perlulah parents yg mempunyai ramai anak terpaksa kedua-dua sek untuk menghantar/jemput anak. 
Itulah pandangan saya. :)

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #7 on: April 27, 2010, 03:19:41 PM »
kalau nak buat SKRendah (baru) sebelah SMenengah tu, sy kurang setuju.
kat SKBSP skg pun dah ada kes buli n peras ugut.. inikan pulak kalau duk sebelah Sek Menengah.
takut lg byk kes mcm nie yg berlaku...
Setuju.Saya x setuju langsung kl sek men n rendah bersebelahan.. Risiko (masalah disiplin)tinggi.Dlm keadaan skrg ni( guru x de kuasa merotan), masalah disiplin memang x dpt dijangkakan. ;) 

Hairul_Senibina

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 407
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #8 on: April 27, 2010, 03:44:24 PM »
Saya sokong 100% sebuah lg sek ren di bina, tp..
1. Lokasi di BBM lebih sesuai memandangkan di kaw tst takde sek lg.
2. Kasihan kat penduduk2 BBM yg terpaksa hantar anak ke BSP. Kasihan jg kat murid2 dr BBM yg terpaksa ber'lama2' dlm van, berbanding murid dr BSP.
3. BBM pun ada baaanyak tanah kosong lg.
4. Rasanya BSP ni padat sudah.Kl ditambah lg 2 sek (sek men n sek ren kedua), saya jangkakan pagi2 lg jln akan jd sesak. (Lebih teruk jika semua sek yg ada nanti punya 2 sesi persekolahan).
Tentang sesi persekolahan, saya cadang kedua2 sek rendah buat tahun 1-6 masing2. So, tak perlulah parents yg mempunyai ramai anak terpaksa kedua-dua sek untuk menghantar/jemput anak. 
Itulah pandangan saya. :)

BBM mana ada tanah kosong dah, WIN. Tanah yg ada tu Araprop dah reserve khas utk buat kilang bateri, utk buat padang ragut, utk buat tempat persembunyian perompak/pecah rumah & utk dijadikan tempat buangan sampah.  :D

PS: Persatuan induk penduduk BSP tolonglah mintakkan sekolah rendah utk BBM. Kami di BBM sangat sibuk & takde masa nak jumpa pihak2 berwajib & pihak Araprop terutamanya. Tolong lah ye. Kalau nak kumpul tandatangan, saya boleh turunkan 10 atau 20 tandatangan utk bagi nampak banyak.  :D
"Hormat Menghormati Budaya Kita"  :)

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #9 on: April 27, 2010, 03:46:01 PM »
harap bukan sebelah sekolah menengah.... dgr citer ada kes buli budak darjah 5 (sessi pagi) terhadap darjah 1 (sessi ptg) ??? ???

Mungkin blh buat di BBM atau di  sebelah Anjung Suasana siri 2 tu... atau pun depan Petronas/Klinik Kesihatan tu.... ;D ;D
Kalau tak silap, tapak yang di peruntukan adalah tapak yang pada mulanya dirancang untuk pembinaan rumah kelab. Kalau tak silap berdekatan dengan Anjung Suasanan atau banglo lot.

aseela

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 316
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #10 on: April 27, 2010, 03:49:25 PM »
rumah kelab akan di batalkan langsung atau di cadangkan di tempat lain?

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #11 on: April 27, 2010, 03:52:00 PM »
rumah kelab akan di batalkan langsung atau di cadangkan di tempat lain?
Tak dapat nak di pastikan..Tak selidik lagi..

zul

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 504
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #12 on: April 27, 2010, 04:00:29 PM »
apa kata kalau kita dapatkan statistik pelajar di SK BSP & juga tadika-tadika mengikut pecahan taman perumahan BSP,BBM & TIP bermula tahun 2010~2012?.
Setakat ini pelajar di SKBSP berjumlah 2038 (sesi 2010)
Pelajar tahun 1 (sesi 2011) :570
Pelajar tahun 1 (sesi 2012) : +-300

sekadar cadangan... 8)

akula

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 300
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #13 on: April 27, 2010, 04:07:44 PM »

PS: Persatuan induk penduduk BSP tolonglah mintakkan sekolah rendah utk BBM. Kami di BBM sangat sibuk & takde masa nak jumpa pihak2 berwajib & pihak Araprop terutamanya. Tolong lah ye. Kalau nak kumpul tandatangan, saya boleh turunkan 10 atau 20 tandatangan utk bagi nampak banyak.  :D

 :o :o mcm marah kat persatuan penduduk bbm aje

persatuan penduduk MAHKOTA6 dah pernah buat surat mintak sekolah... cuma tak pasti statusnya

Hairul_Senibina

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 407
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #14 on: April 27, 2010, 04:11:58 PM »

 :o :o mcm marah kat persatuan penduduk bbm aje

persatuan penduduk MAHKOTA6 dah pernah buat surat mintak sekolah... cuma tak pasti statusnya

ish... Tak marah la, tuan. Siapa la kita utk marah2 kat org lain. Saje je, nak kasi isu sekolah rendah di BBM ni menjadi bualan semula. Dah lama menyepi isu sekolah BBM ni. Maaf sangat2 kalau ada yg terasa. Sorry, tuan.  :)
"Hormat Menghormati Budaya Kita"  :)

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #14 on: April 27, 2010, 04:11:58 PM »