Author Topic: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP  (Read 7795 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #15 on: April 27, 2010, 05:20:48 PM »
:o :o mcm marah kat persatuan penduduk bbm aje
persatuan penduduk MAHKOTA6 dah pernah buat surat mintak sekolah... cuma tak pasti statusnya
ish... Tak marah la, tuan. Siapa la kita utk marah2 kat org lain. Saje je, nak kasi isu sekolah rendah di BBM ni menjadi bualan semula. Dah lama menyepi isu sekolah BBM ni. Maaf sangat2 kalau ada yg terasa. Sorry, tuan.  :)

TAK PAYAH LA NK PERLI2 ORG BKT MAHKOTA. .
ISU BBM DAN BSP INI DAH LAMA BERBANGKIT. . . 
___________________
aku /..PMB

Hairul_Senibina

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 407
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #16 on: April 27, 2010, 05:40:39 PM »

ish... Tak marah la, tuan. Siapa la kita utk marah2 kat org lain. Saje je, nak kasi isu sekolah rendah di BBM ni menjadi bualan semula. Dah lama menyepi isu sekolah BBM ni. Maaf sangat2 kalau ada yg terasa. Sorry, tuan.  :)

TAK PAYAH LA NK PERLI2 ORG BKT MAHKOTA. .
ISU BBM DAN BSP INI DAH LAMA BERBANGKIT. . .  


BETUL JUGA KATA SAUDARA putramahkota_bangi, TU. PERLI PUN TAK GUNA. TAKDE HASIL. BUAT PENAT JE. HEHEHEHE.

Btw, siapa perli siapa? Araprop yg kena perli kat sini. Saudara PMB ni kerja dengan Araprop ke? :D

Kami warga BBM pasrah saje la. Kalau ada sekolah di BBM, kami bersyukur Alhamdulillah. Kalau tak ada jugak, kami menumpang la terus di sekolah BSP. 6 tahun je, bukannya lama.  :D
« Last Edit: April 27, 2010, 05:46:44 PM by Hairul_Senibina »
"Hormat Menghormati Budaya Kita"  :)

Giemns

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 365
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #17 on: April 27, 2010, 07:29:00 PM »
Usaha untuk mendapatkan sek rendah yang sedia ada ni amat berliku, terima kasih juga kpd penduduk BBM yang telah sudi memberi bantuan sewaktu bancian yang diadakan. Komitmen dari banyak pihak amat perlu terutama pihak pemaju yang mempunyai pelbagai saluran politik. Dari itu jika pihak Arprop menerajui kempen sek ren ke2 hasilnya mungkin menjadi realiti.

Hairul_Senibina

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 407
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #18 on: April 28, 2010, 10:06:40 AM »
Komitmen dari banyak pihak amat perlu terutama pihak pemaju yang mempunyai pelbagai saluran politik. Dari itu jika pihak Arprop menerajui kempen sek ren ke2 hasilnya mungkin menjadi realiti.

100% setuju. Terima kasih kpd saudara Giemns yg memahami nasib kami di BBM yg terpaksa banyak bergantung kpd Araprop.  :)
"Hormat Menghormati Budaya Kita"  :)

zul

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 504
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #19 on: April 28, 2010, 12:33:39 PM »
nak minta araprop bantu...jawapannya sepertimana lampiran.

tapak sekolah di BBM dah pun diserahkan kepada MPKj utk tindakan selanjutnya,...seterusnya semasa perjumpaan wakil PPS5BBM, hj alwi dengan YDP MPKj, Dato Hassan Nawawi, perkara ini dimajukan kepada pengetahuan beliau,..katanya akan diambil maklum,..lepas tu,saya ada bertanyakan pegawai Mpkj berkaitan isu sekolah di BBM..kata pegawai tersebut, bergantung pula kepada pihak Kementerian Pelajaran bagi mengadakan peruntukan untuk pembinaan sekolah di BBM. ..kalau sempat boleh dimasukkan kedalam RMK-10.
Usaha kearah itu perlu dilakukakan dengan kadar segera sepertimana yang diusahakan oleh BSP sehinggakan SKBSP menjadi realiti...mungkin boleh dikongsikan pengalaman tersebut dengan kami di BBM. Dikhabarkan ada ditubuhkan jawatankuasa mendesak pembinaan sekolah SKBSP...

apa yang penting...Kerjasama!!!

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #19 on: April 28, 2010, 12:33:39 PM »



akula

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 300
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #20 on: April 28, 2010, 03:20:40 PM »
time kasih en zul... harap teruskan usaha dan berjuang utk memohon pembinaan sekolah dan lain2 facilities di BBM


jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ************
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #21 on: April 28, 2010, 04:37:33 PM »
Saya lebih setuju jika pembinaan sekolah rendah dibuat di Bandar Bukit Mahkota. Ini kerana kelebihan prasarana akan dinikmati secara sama rata, BSP 1 SK, BBM 1 SK. Saya rasa jika BSP Induk nak menjalankan kempen untuk mendapatkan sekolah rendah kedua adalah kurang wajar sebab urusan SMK Seri Putra pun tak selesai lagi. Biarlah tumpuan, usaha dan komitmen ditujukan kepada SMK dulu sehinggalah dapat dibuka dan digunakan pada tahun hadapan.

My 2-cents  :-\
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #22 on: April 28, 2010, 05:17:03 PM »
Saya lebih setuju jika pembinaan sekolah rendah dibuat di Bandar Bukit Mahkota. Ini kerana kelebihan prasarana akan dinikmati secara sama rata, BSP 1 SK, BBM 1 SK. Saya rasa jika BSP Induk nak menjalankan kempen untuk mendapatkan sekolah rendah kedua adalah kurang wajar sebab urusan SMK Seri Putra pun tak selesai lagi. Biarlah tumpuan, usaha dan komitmen ditujukan kepada SMK dulu sehinggalah dapat dibuka dan digunakan pada tahun hadapan.

My 2-cents  :-\

Bukan kah urusan SMK dah selesai?? Sekurang kurangnya di peringkat penduduk kerana menteri yang berkenaan telah turun padang memberi penjelasan dan tindakan susulan. Kalau nak tunggu segala nya siap, sampai bila?? Lebih baik petisyen pembinaan sekolah rendah kedua dimulakan dari sekarang sebelum RMK10 habis budgetnya.

zul

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 504
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #23 on: April 28, 2010, 05:22:14 PM »
saya juga sokong 100% ...

Sebagai pemulaan kepada gerak kerja tersebut,...kerjasama semua amatlah diharapkan.
Kepada guru di SKBSP, SKBangi & SK Taman Semarak. boleh ker dapatkan maklumat berikut bagi melengkapkan statistik berikut:


Statistik bilangan pelajar mengikut tahun       
          2009    2010*   2011*   2012*
Tahun 1            
Tahun 2               
Tahun 3               
Tahun 4               
Tahun 5               
Tahun 6               
Jumlah                      2038         
* Unjuran

Statistik bilangan kelas mengikut tahun      
      2009    2010*   2011*   2012*
Tahun 1               
Tahun 2               
Tahun 3               
Tahun 4               
Tahun 5               
Tahun 6               
Jumlah                
* Unjuran

Statistik purata pelajar per kelas mengikut tahun      
      2009    2010*   2011*   2012*
Tahun 1               
Tahun 2               
Tahun 3               
Tahun 4               
Tahun 5               
Tahun 6               
Jumlah                
* Unjuran

terima kasih...

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #24 on: April 28, 2010, 05:56:21 PM »
Boleh contact guru besar sekolah terlibat rasanya. Sapa yg organise ni?

akula

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 300
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #25 on: April 29, 2010, 10:48:34 AM »
bile le agaknya ajk yg mintak sekolah kat kawasan kita nak tersenyum mcm nie


SRJK (C) Rasa Board of Governors chairman Ng Teck Kim wearing a big smile on his face while he shows off a RM3mil cheque the school received from the Prime Minister in Putrajaya yesterday. The cheque is for the construction of a new building for SRJK (C) Rasa. a pledge which Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak made during the recent by-election
« Last Edit: April 29, 2010, 01:47:39 PM by akula »

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #26 on: April 29, 2010, 11:56:32 AM »
bile le agaknya ajk yg mintak sekolah kat kawasan kita nak tersenyum mcm nie

Tunggulah pilihan raya yang akan datang..Tak kira lah pilihan raya umum atau buy-election.

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #27 on: April 29, 2010, 11:59:15 AM »
Yg kat subang tu takyah tunggu pilihanraya pun. Dapat gak sekolah baru. Yg penting kena mintak. Kalau tak mintak.... takde la.

aleya06

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 69
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #28 on: April 29, 2010, 01:04:42 PM »
Off-topic: Senyum saya baca statement Kapten ni  ;D.

Tunggulah pilihan raya yang akan datang..Tak kira lah pilihan raya umum atau buy-election.

akula

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 300
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #29 on: April 29, 2010, 01:20:03 PM »
buy-election
tp majoriti pengundi cina di hulu selangor bukan sokong bn pun... perabih duit aje

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #29 on: April 29, 2010, 01:20:03 PM »