Author Topic: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota  (Read 4962 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BM_413/22

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« on: August 20, 2010, 03:58:58 PM »
Salam semua,

Saya warga BM yg agak baru. Padang bola sepak tu siapa yg bertanggungjawab untuk di jaga,
Adakah MpKJ atau Persatuan Penduduk??

Saya merasakan padang itu perlu di baiki dan digunakan..

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #1 on: August 20, 2010, 05:18:16 PM »

boleh je kalau nk main kt padang tu.
nk turun or tak nk je..  ;D
___________________
aku /..PMB

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #2 on: August 21, 2010, 09:05:51 AM »

boleh je kalau nk main kt padang tu.
nk turun or tak nk je..  ;D


tu padang tiruan....sebenarnya padang tu untuk kegunaan main gasing ;D ;D
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

BM_413/22

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #3 on: August 23, 2010, 10:12:36 AM »
Ala bro, saya tanye pasal padang tu..
Kalo pihak berkuasa jaga boleh minta diorg baiki sket padang tu..

Kalo xde org jage biar la pihak yg berminat nak jage kan..

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #4 on: August 23, 2010, 10:53:35 AM »

Padang tu ada kontraktor yg tebas rumfutnya je. ..
Kalau sdra nk jaga padang tu.... boleh tolong tebas Pokok yg tepi jalan tu dulu..tak ? ?
yg sebelah sek.4 tu ada pihak mpkj yg tebas dah.
yg sebelah sek.3 tu kami dh gotong royong buat.
.... yg sebelah jln besar tu dh nmpk rendang sngt....
___________________
aku /..PMB

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #4 on: August 23, 2010, 10:53:35 AM »



daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #5 on: August 23, 2010, 10:59:40 AM »

Padang tu ada kontraktor yg tebas rumfutnya je. ..
Kalau sdra nk jaga padang tu.... boleh tolong tebas Pokok yg tepi jalan tu dulu..tak ? ?
yg sebelah sek.4 tu ada pihak mpkj yg tebas dah.
yg sebelah sek.3 tu kami dh gotong royong buat.
.... yg sebelah jln besar tu dh nmpk rendang sngt....


 ;D ;D ;D

bagus gak kan kalau ada yang minat nak tulun jaga... tahniah atas sikap yang baik... ;D ;D ;D

besout

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 136
  • Gender: Male
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #6 on: August 23, 2010, 11:32:16 AM »
tu padang tiruan....sebenarnya padang tu untuk kegunaan main gasing ;D ;D

Wahahahaha. ok ini kelakar.. tapi kalau padang tu cantik teringin jugak nak turun..  :)

PrinceCharm

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 229
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #7 on: August 23, 2010, 11:40:00 AM »
patutnya MPKj rawat sekali la kualiti padang tu i.e rumput dan tanahnya..ke sebab pemaju Alaploblem belum serah padang tu kpd MPKj?

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #8 on: August 23, 2010, 12:45:31 PM »
patutnya MPKj rawat sekali la kualiti padang tu i.e rumput dan tanahnya..ke sebab pemaju Alaploblem belum serah padang tu kpd MPKj?

tulah tu kot.. Alapplop blum selah. 
Sebenarnya padang tu pun pemaju buat cincai je. .  mereka guna tanah bukit yg berbatu. Sama tanah dgn puncak bukit ( jalan antara sek5 dgn sek6 ) tu.
Pokok pun mati. inikan pula rumfut.
Padang tu merbahaya jika main time kilat. 
___________________
aku /..PMB

BM_413/22

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #9 on: August 23, 2010, 01:01:49 PM »
Kalo tepi2 jalan aku xkisah sgt nombor 2 la..
Yg utama adalah padang tu..

Rase kalo padang tu ok aku rase ramai yg nak main..
Maklum la bile dah baru berduyun2 dtg..

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #10 on: August 23, 2010, 01:24:09 PM »
nmpk bebudak main setiap pagi or petang kt padang tu ok jer.. tu sbb xder pihak yg nak buat maintenance kot. Kene tgu aduan ada lutut lari ker.. siku koyak ker .. dahi berlubang ker.. baru ada yg nak perbaiki padang tu kot...  ::) ::)

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #11 on: August 23, 2010, 01:33:26 PM »
nmpk bebudak main setiap pagi or petang kt padang tu ok jer.. tu sbb xder pihak yg nak buat maintenance kot. Kene tgu aduan ada lutut lari ker.. siku koyak ker .. dahi berlubang ker.. baru ada yg nak perbaiki padang tu kot...  ::) ::)

kena panah petir ker... kan... ;D ;D ;D MuaHaHaHa... :D :D :D

gurau tu.. gurau ler jugak... tapi kalau hari ada petir kat area tu, jangan ler dok main kat luar... masuk berlinding kat kedai kedai tu pun tak per... kilat dan petir kat situ kuat betul ler... :-[ :-[ :-[

BM_413/22

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #12 on: August 23, 2010, 01:38:41 PM »
nmpk bebudak main setiap pagi or petang kt padang tu ok jer.. tu sbb xder pihak yg nak buat maintenance kot. Kene tgu aduan ada lutut lari ker.. siku koyak ker .. dahi berlubang ker.. baru ada yg nak perbaiki padang tu kot...  ::) ::)

kena panah petir ker... kan... ;D ;D ;D MuaHaHaHa... :D :D :D

gurau tu.. gurau ler jugak... tapi kalau hari ada petir kat area tu, jangan ler dok main kat luar... masuk berlinding kat kedai kedai tu pun tak per... kilat dan petir kat situ kuat betul ler... :-[ :-[ :-[

Saya dgr mmg ade budak hampir kena panah petir..
Kite boleh ambil langkah berjage2..

Sebelum main baca doa dulu supaya di hindarkan dari malapetaka..
Kalo dah hujan kilat jgn main lagi stop..

Jundullah_232

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 904
  • Gender: Male
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #13 on: August 23, 2010, 01:44:01 PM »
Kalo tepi2 jalan aku xkisah sgt nombor 2 la..
Yg utama adalah padang tu..

Rase kalo padang tu ok aku rase ramai yg nak main..
Maklum la bile dah baru berduyun2 dtg..


Dulu padang tu okey.. siap buat perlawanan persahabatan lagi dengan seri putra.. tapi sebab kerap sangat digunakan so jadilah mcm tu.. utk baik pulih padang yang sememangnya tak mcm padang nie perlukan belanja yang besar.. dan perlu ada maintanance sekali dan pengunaan padang yang terkawal.. maksudnya tak boleh le pakai sesuka hati pagi & petang untuk menjamin kualiti rumput..

agak2 korang lakan sape antara kita yang boleh kawal semua tu.. kalau kita privatise mcm mana.. nak pakai kene bayar.. hahaha haru beb..  ;D

Jundullah_232

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 904
  • Gender: Male
Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #14 on: August 23, 2010, 01:45:24 PM »
nmpk bebudak main setiap pagi or petang kt padang tu ok jer.. tu sbb xder pihak yg nak buat maintenance kot. Kene tgu aduan ada lutut lari ker.. siku koyak ker .. dahi berlubang ker.. baru ada yg nak perbaiki padang tu kot...  ::) ::)

kena panah petir ker... kan... ;D ;D ;D MuaHaHaHa... :D :D :D

gurau tu.. gurau ler jugak... tapi kalau hari ada petir kat area tu, jangan ler dok main kat luar... masuk berlinding kat kedai kedai tu pun tak per... kilat dan petir kat situ kuat betul ler... :-[ :-[ :-[

Saya dgr mmg ade budak hampir kena panah petir..
Kite boleh ambil langkah berjage2..

Sebelum main baca doa dulu supaya di hindarkan dari malapetaka..
Kalo dah hujan kilat jgn main lagi stop..

dulu ade yang mati kene panah petir kat padang tersebut.. mgkn ade jenis batu yang berkait rapat dgn petir di padang tersebut... kene buat kajian.. than nak kene buang semua batu2 nie..

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Padang Bola Sepak Bukit Mahkota
« Reply #14 on: August 23, 2010, 01:45:24 PM »