Author Topic: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN  (Read 7935 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #30 on: September 23, 2010, 05:09:30 PM »
nak ajar budak2 biadap ni senang////

jangan buka pintu bila depa bagi salam...
budak macam ni
cakap sekali bukannya dengar
besar besok semua jadi setan

pendekkan rezeki duit raya depa.
saya masa solat tarawikh pun kena
serik solat kat surau sendiri

ajar jangan tak ajar....

masalh nyer siti..nk di ajar..ank org..kang tegur skit..makbapak lak lelebih melenting..tu yg sy kate masa tarawikh aritu..ingatkan ada laa yg tegur..tp sama jer setiap mlm. Nk slh kan bebudak xbleh gak..dah mmg bebudak resam nyer kurang ajar..kite mak bapak laa yg kene ajar..btul x... ::) ::)

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #31 on: September 23, 2010, 05:52:27 PM »
nak ajar budak2 biadap ni senang////

jangan buka pintu bila depa bagi salam...
budak macam ni
cakap sekali bukannya dengar
besar besok semua jadi setan

pendekkan rezeki duit raya depa.
saya masa solat tarawikh pun kena
serik solat kat surau sendiri

ajar jangan tak ajar....

kalau tak bukak pintu tu tak pe lagi......tapi tetamu dtg rumah kan rezeki..... ;D
kalau tak jawab salam....berdosa tu  ;D ;D ;D
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

sitihawa

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 64
  • Gender: Female
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #32 on: September 27, 2010, 07:59:29 PM »
tetqmu pun bukan sebarang tetamu...buatlah kuliah sikit kalau rajin nak melayan. bagi pitis mereka layan...tak bagi pitis muka hang yang melayang...nilah budak2apartment kita. pakat tengok gelagat mereka bila jamuan raya nanti...

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #33 on: September 28, 2010, 09:55:03 AM »
hhmmm..setakat ni..kanak2 kt apartment Nuri ni dtg kt umah cikmelah alhamdulillah..ok jer. Sopan santun..baik budi..x gelojoh..bg salam pun tertib jer..elok makbapak depa ni didk depa. Kanak2 standard laa.. duit raya mmg di nnti klu musim raya ni..dpt singgit pun..ceria berseri muke derang cikmelah tengok... :) :),
Jamuan raya nnti, klu ada kanak2 yg x elok kelakuan nyer..pakat2 laa tegur..ajar dan didik..jgn di marah sesuka hati..di tengking herdik..biarkan mereka bersuka ria nnti...jgn rosak kan mood mereka selagi mereka x melampui batasan.. ::) ::) ::)


amran

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 272
  • Gender: Male
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #34 on: August 11, 2011, 11:07:29 AM »
Bunyi mercun kembali membingitkan suasana malam lebih lebih lagi berdekatan surau ketika solat sunat tarawih. Sama-samalah kita menasihati anak-anak kita. Mungkin kita boleh lapor pada pihak polis jika terjumpa peniaga yang jual mercun seperti di Pasar Ramadhan.  Kekadang tu rasa sedih gak bila nonton tv yang setiap hari ada saja mangsa mercun dipaparkan di bulan Ramadhan al-Mubarak ni....
Am

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #34 on: August 11, 2011, 11:07:29 AM »



CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #35 on: August 11, 2011, 12:56:13 PM »
Bunyi mercun kembali membingitkan suasana malam lebih lebih lagi berdekatan surau ketika solat sunat tarawih. Sama-samalah kita menasihati anak-anak kita. Mungkin kita boleh lapor pada pihak polis jika terjumpa peniaga yang jual mercun seperti di Pasar Ramadhan.  Kekadang tu rasa sedih gak bila nonton tv yang setiap hari ada saja mangsa mercun dipaparkan di bulan Ramadhan al-Mubarak ni....
Kalau kat apartment ni, anak2 main POP POP kat veranda pun menganggu jugak..

ayiesal

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2107
  • Gender: Male
  • Rimbun Suria
    • True Journey Begins
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #36 on: August 11, 2011, 05:37:21 PM »
Dulu kita siap main meriam buloh, tebabom sana sini meriahnye  ;D. La ni anak main mercun "pop pop" pon dah takut2 mengganggu jiran sebelah  :(. Sian depa...

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #37 on: August 11, 2011, 05:44:40 PM »
yer ler.. main meriam buluh bukan kat veranda... try main tengok... ::) ::) ::)

ayiesal

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2107
  • Gender: Male
  • Rimbun Suria
    • True Journey Begins
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #38 on: August 11, 2011, 06:05:54 PM »
yer ler.. main meriam buluh bukan kat veranda... try main tengok... ::) ::) ::)

Ye la, pop pop kat veranda tu takkan la mengganggu... Elok le dari depa bakar meriam buluh  ;D

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #39 on: August 11, 2011, 07:20:02 PM »
yer ler.. main meriam buluh bukan kat veranda... try main tengok... ::) ::) ::)

Ye la, pop pop kat veranda tu takkan la mengganggu... Elok le dari depa bakar meriam buluh  ;D
Kalau kat apartment ni bunyi nya lain macam sikit...bergema..tapi tak adalah sampai nak menyekat..asalkan masanya tak terlalu lewat malam...

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #40 on: August 12, 2011, 09:27:48 AM »
yer ler.. main meriam buluh bukan kat veranda... try main tengok... ::) ::) ::)

Ye la, pop pop kat veranda tu takkan la mengganggu... Elok le dari depa bakar meriam buluh  ;D
Kalau kat apartment ni bunyi nya lain macam sikit...bergema..tapi tak adalah sampai nak menyekat..asalkan masanya tak terlalu lewat malam...

yer ker capt... bergema yer... agak2 kalau belasah ngan meriam buluh camna ler bunyinya yer... try skali nak? Yum.. Yum...  ::) ::) ::)

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #41 on: August 12, 2011, 09:36:10 AM »
agak2 kalau belasah ngan meriam buluh camna ler bunyinya yer...

Kalau meriam buluh, sampai tingkat 13 bergema. Silap-silap, leh pecah cermin tingkap ::)

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #42 on: August 12, 2011, 09:43:12 AM »
agak2 kalau belasah ngan meriam buluh camna ler bunyinya yer...

Kalau meriam buluh, sampai tingkat 13 bergema. Silap-silap, leh pecah cermin tingkap ::)
Tahun ni belum dengar lagi bunyi mercun kat apartment ni..Kalau dia orang bakar berdekatan dengan Highrise, lebih kurang macam meriam buloh juga..

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #43 on: August 12, 2011, 10:55:56 AM »
Bunyi mercun kembali membingitkan suasana malam lebih lebih lagi berdekatan surau ketika solat sunat tarawih. Sama-samalah kita menasihati anak-anak kita. Mungkin kita boleh lapor pada pihak polis jika terjumpa peniaga yang jual mercun seperti di Pasar Ramadhan.  Kekadang tu rasa sedih gak bila nonton tv yang setiap hari ada saja mangsa mercun dipaparkan di bulan Ramadhan al-Mubarak ni....

Skang ni xder org nk jual mercun kat tmpt terbuka..denda RM10k. Depa ubah lokasi, jual mercun kat umah. Cukup risau tgk bebudak main mercun bola or ketupat.. buat2 nyer silap baling, terbaling kat org or kt kete ker..x ke haru..

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #44 on: August 12, 2011, 11:13:37 AM »
Bunyi mercun kembali membingitkan suasana malam lebih lebih lagi berdekatan surau ketika solat sunat tarawih. Sama-samalah kita menasihati anak-anak kita. Mungkin kita boleh lapor pada pihak polis jika terjumpa peniaga yang jual mercun seperti di Pasar Ramadhan.  Kekadang tu rasa sedih gak bila nonton tv yang setiap hari ada saja mangsa mercun dipaparkan di bulan Ramadhan al-Mubarak ni....

Skang ni xder org nk jual mercun kat tmpt terbuka..denda RM10k. Depa ubah lokasi, jual mercun kat umah. Cukup risau tgk bebudak main mercun bola or ketupat.. buat2 nyer silap baling, terbaling kat org or kt kete ker..x ke haru..

tu yang dapat baling... yang tak dapat baling pulak... ::) ::) ::)

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: BUNYI MERCUN - MENGGANGU KETENTERAMAN
« Reply #44 on: August 12, 2011, 11:13:37 AM »