Author Topic: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???  (Read 15847 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #30 on: April 14, 2011, 10:11:35 PM »
Teringat kat sorang teman d utara sana. Katanya dia x gemar msk restoran siam sbb d siam sana pak aji d jual timbang kilo.

kiroroe

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 231
Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #31 on: April 14, 2011, 11:21:14 PM »
harga biasa

nasi goreng pataya     5.00
mi goreng                  4.50
bubur                        5.00
bubur kosong 3.50x 2   7.00
kerang                       6.00
kerabu mangga            6.00
jus 2.50 x2                 5.00
air kosong                   0.50
teh limau                    2.00 

jumlah                        41.00

kedai tu tak caj mahal...harga biasa saja, cuba makan Restoran Sri Ayutthaya Putrajaya atau cawangan di Bangsar, Subang......... ;D ;D ;D

reasonable gak rege

kiroroe

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 231
Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #32 on: April 14, 2011, 11:21:41 PM »
Semalam, di Nilai,  makan nasi goreng pataya, mi goreng, bubur 1, bubur kosong 2, kerang bakar, kerabu mangga dan minum air jus tembikai, jus oren, air kosong dan teh limai. Jumlah = RM41.00  .... rasa di caj mahal atas ikan masin, 1/2 telur masin, sayur masin, ikan bilis untuk bubur....

mcm tau je...kedai kat deretan kfc kat nilai tu ekkk

Suffian

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 826
Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #33 on: April 15, 2011, 12:20:40 AM »
Semalam, di Nilai,  makan nasi goreng pataya, mi goreng, bubur 1, bubur kosong 2, kerang bakar, kerabu mangga dan minum air jus tembikai, jus oren, air kosong dan teh limai. Jumlah = RM41.00  .... rasa di caj mahal atas ikan masin, 1/2 telur masin, sayur masin, ikan bilis untuk bubur....

mcm tau je...kedai kat deretan kfc kat nilai tu ekkk

Went back there sometime ago... my mother in law nak makan die punyer bubur. Dis time, the charge was reasonable as in the menu list. Makan untuk 4 orang including minuman RM26.++ ... Very cheap la pulak....
 ::)

fabiogolf2

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 7
  • Gender: Male
    • Best Whey Protein Isolate
Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #34 on: March 27, 2012, 08:21:52 PM »
bukan niat nak menghina, tapi actually kedai makan yang saya supply barangan basah pun nak kejar untung. harga nasi kosong set rm1.50, tapi pakai beras subsidi sst15%. kedai mamak caj rm1.50 sebab dia pakai beras wangi siam. harga sama kualiti berbeza. bab harga ikut, kualiti tak nak ikut sebab nanti rugi.

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #34 on: March 27, 2012, 08:21:52 PM »



WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #35 on: March 28, 2012, 02:53:59 AM »
Kek sini, posting mierock plak di BUMP.
Hahaha!
Ni kes tak fasih BM tapi nak mengiklan jg kot...

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #36 on: March 28, 2012, 11:53:31 AM »
Kek sini, posting mierock plak di BUMP.
Hahaha!
Ni kes tak fasih BM tapi nak mengiklan jg kot...
Siapa tu?..

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #37 on: March 28, 2012, 01:26:01 PM »
Kek sini, posting mierock plak di BUMP.
Hahaha!
Ni kes tak fasih BM tapi nak mengiklan jg kot...
Siapa tu?..

fabiogolf2 tu...

Dear fabiogolf2,
Please kindly post accordingly and proper... and please consider yourself been warned... Thank you...

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #38 on: March 28, 2012, 06:19:21 PM »
Tomyam seafood = RM5.00
Nasi putih = RM1.50

standard jer kot  ;D ;D

mud_ismail

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 1001
Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #39 on: March 29, 2012, 10:01:36 AM »
Tomyam seafood = RM5.00
Nasi putih = RM1.50

standard jer kot  ;D ;D

Salam Sazzz,

Tak ajak orang rumah ka?

Sekian.
“Jangan kita berkira dengan Allah, nanti Allah berkira dengan kita. Jangan kita tiada masa dengan Allah, nanti Allah tiada masa dengan kita.”

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Harga sebungkus tomyam seafood & nasi puteh = RM6.50???
« Reply #39 on: March 29, 2012, 10:01:36 AM »