Poll

Mana satu logo pilihan anda?

Logo A
5 (55.6%)
Logo B
4 (44.4%)
Logo C
0 (0%)
Logo D
0 (0%)

Total Members Voted: 9

Author Topic: Cadangan Logo PPBSP  (Read 2581 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Cadangan Logo PPBSP
« on: July 29, 2011, 03:53:14 PM »
Disertakan cadangan logo untuk PPBSP.
Yang mana pilihan anda?
Apa komen anda tentang logo-logo ini?









p/s: saya sendiri berminat logo B
« Last Edit: July 29, 2011, 03:55:55 PM by @kuSempoi »

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Cadangan Logo PPBSP
« Reply #1 on: July 30, 2011, 12:42:31 AM »
Wow, cantik! Siapa yg cipta logo2 ni? Kreatif sungguh.
Saya pilih A. Berbentuk segiempat. Tulisan melintang-mudah dibaca. Gambar 3 pokok tu asalnya ciptaan pemaju, kan? Ada ramai manusia angkat tangan arah pokok tadi.. Jadi maksud disini...penduduk2 bnersatu mendukung hasrat pemaju untuk merealisasikan sebuah bandar yg aman, sejahtera, damai, makmur dan tenteram. Perbezaan warna antara 'persatuan penduduk' dan 'bandar seri putra' menunjukkan bahawa kedua-duanya saling memerlukan untuk mencipta kehidupan yg ceria(seceria kombinasi kedua-dua warna tst). Maksudnya, kalau mahukan kehidupan yg ceria, joinlah persatuan penduduk dan bersatu + bekerjasamalah dibawah komuniti Bandar Seri Putra. Itulah interpretasi peribadi saya terhadap logo pilihan saya tu.

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: Cadangan Logo PPBSP
« Reply #2 on: July 30, 2011, 12:51:56 AM »
"A" ;D

ayiesal

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2107
  • Gender: Male
  • Rimbun Suria
    • True Journey Begins
Re: Cadangan Logo PPBSP
« Reply #3 on: July 31, 2011, 03:24:38 AM »
Undi anda rahsia  ;D

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: Cadangan Logo PPBSP
« Reply #4 on: July 31, 2011, 11:37:19 AM »
Tak perlu rahsia dalam kes ni sebab nak pengaruhi yang lain supaya undi logo "A" ;D

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Cadangan Logo PPBSP
« Reply #4 on: July 31, 2011, 11:37:19 AM »



jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ************
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Re: Cadangan Logo PPBSP
« Reply #5 on: August 02, 2011, 10:50:57 AM »
Saya nak "B" sebab latar belakang kaler merah (ke maroon?) seperti kaler teks tulisan saya juga..  ;)
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Logo Rasmi PPBSP
« Reply #6 on: November 01, 2011, 05:01:20 PM »
setelah mengambil kira pelbagai cadangan dan pendapat, inilah logo PPBSP yang rasmi.



Pokok menggambarkan hasrat pemaju yang menginginkan gaya hidup yang tenang dan aman.
3 manusia menggambarkan penduduk yang hidup bersatu padu dan sanggup berganding bahu.
4 warna berdasarkan warna bendera Malaysia.
Bulatan bemaksud penduduk dan pemaju bersatu padu dalam membangunkan kehidupan sejahtera.
Ayat "Persatuan Penduduk Bandar Seri Putra" diluar bulatan bermaksud Persatuan menjadi pemangkin dalam menjadikan Bandar Seri Putra kediaman sejahtera.
« Last Edit: November 01, 2011, 05:06:50 PM by @kuSempoi »

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: Cadangan Logo PPBSP
« Reply #7 on: November 02, 2011, 09:21:50 AM »
rasa mcm 4 warna sebab pokok tu warna silver  ;D

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Logo Rasmi PPBSP
« Reply #8 on: November 02, 2011, 05:55:26 PM »
setelah mengambil kira pelbagai cadangan dan pendapat, inilah logo PPBSP yang rasmi.



Pokok menggambarkan hasrat pemaju yang menginginkan gaya hidup yang tenang dan aman.
3 manusia menggambarkan penduduk yang hidup bersatu padu dan sanggup berganding bahu.
4 warna berdasarkan warna bendera Malaysia.
Bulatan bemaksud penduduk dan pemaju bersatu padu dalam membangunkan kehidupan sejahtera.
Ayat "Persatuan Penduduk Bandar Seri Putra" diluar bulatan bermaksud Persatuan menjadi pemangkin dalam menjadikan Bandar Seri Putra kediaman sejahtera.

den sokong... :D :D :D :D

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Cadangan Logo PPBSP
« Reply #9 on: November 02, 2011, 06:11:11 PM »
rasa mcm 4 warna sebab pokok tu warna silver  ;D

Apsal pokok tue tak dicolour hijau jer br molek  ;D ;) ;) ;)

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Logo Rasmi PPBSP
« Reply #10 on: November 02, 2011, 06:11:45 PM »
jangan lupo jadi ahli persatuan

den sokong... :D :D :D :D

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Logo Rasmi PPBSP
« Reply #11 on: November 02, 2011, 06:12:23 PM »
setelah mengambil kira pelbagai cadangan dan pendapat, inilah logo PPBSP yang rasmi.



Pokok menggambarkan hasrat pemaju yang menginginkan gaya hidup yang tenang dan aman.
3 manusia menggambarkan penduduk yang hidup bersatu padu dan sanggup berganding bahu.
4 warna berdasarkan warna bendera Malaysia.
Bulatan bemaksud penduduk dan pemaju bersatu padu dalam membangunkan kehidupan sejahtera.
Ayat "Persatuan Penduduk Bandar Seri Putra" diluar bulatan bermaksud Persatuan menjadi pemangkin dalam menjadikan Bandar Seri Putra kediaman sejahtera.

den sokong... :D :D :D :D

Kawe pun sokong jugok  ;D ;D ;D

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Logo Rasmi PPBSP
« Reply #12 on: November 02, 2011, 06:13:41 PM »
jangan lupo jadi ahli persatuan dan bayar yuran :)

Kawe pun sokong jugok  ;D ;D ;D

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Logo Rasmi PPBSP
« Reply #13 on: November 02, 2011, 06:24:02 PM »
jangan lupo jadi ahli persatuan dan bayar yuran :)

Kawe pun sokong jugok  ;D ;D ;D

Org BBM pun leh join ko ?  ;D ;D ;D ;) ;) ;)

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Logo Rasmi PPBSP
« Reply #14 on: November 02, 2011, 06:28:55 PM »
boleh je daftar guna alamat kengkawan...hehehe

jangan lupo jadi ahli persatuan dan bayar yuran :)

Kawe pun sokong jugok  ;D ;D ;D

Org BBM pun leh join ko ?  ;D ;D ;D ;) ;) ;)

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Logo Rasmi PPBSP
« Reply #14 on: November 02, 2011, 06:28:55 PM »