Author Topic: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....  (Read 13016 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #30 on: September 09, 2011, 05:29:21 PM »
cadangkan....buat car sticker (ikut Taman or Seksyen)....senang nak pantau kereta keluar masuk kawasan Putra-Mahkota....samada kereta orang luar atau orang Putra-Mahkota sendiri..
Setuju sangat. Kalau nampak ada kereta/motor tanpa sticker dok melilau sana sini, dah boleh tahan dan  ditanya 'cari rumah siapa?'. Cadangan je...

Bukan senang nak buat pagar belakang rmh inikan pulak nak buat sticker kete dan motor  ??? ;) ;)

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #31 on: September 09, 2011, 05:36:35 PM »
Rasanya buat sticker lagik senang. Takyah kelulusan MPKJ, cuma perlu kelulusan ajk penduduk. Pagar kena mintak kelulusan penduduk dan mpkj.

amran

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 272
  • Gender: Male
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #32 on: September 12, 2011, 02:41:40 PM »
Rasanya buat sticker lagik senang. Takyah kelulusan MPKJ, cuma perlu kelulusan ajk penduduk. Pagar kena mintak kelulusan penduduk dan mpkj.
  Baguih jugak idea ni....Tang nak buat pagar lorong belakang ni agak susah nak dapatkan persetujuan dan sumbangan $ jiran-jiran......
Am

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #33 on: September 12, 2011, 04:32:33 PM »
Rasanya buat sticker lagik senang. Takyah kelulusan MPKJ, cuma perlu kelulusan ajk penduduk. Pagar kena mintak kelulusan penduduk dan mpkj.
  Baguih jugak idea ni....Tang nak buat pagar lorong belakang ni agak susah nak dapatkan persetujuan dan sumbangan $ jiran-jiran......

Bukan senang nak suruh residen2 di BBM nie buat sticker kete atau motor  ;) ;) ;)
Bayar yuran psatuan penduduk pun liat inikan pulak nak buat sticker  ;) ;) ;)

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #34 on: September 12, 2011, 04:35:28 PM »
Rasanya buat sticker lagik senang. Takyah kelulusan MPKJ, cuma perlu kelulusan ajk penduduk. Pagar kena mintak kelulusan penduduk dan mpkj.

Kalau duk Kondominum leh lah coz JMB wajibkan setiap unit rumah sti ader sticker kete atau motor.... kalau takder alamat parking luar ler  ;D ;D ;)

Kondominum katakan  ;) ;) ;)

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #34 on: September 12, 2011, 04:35:28 PM »



mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #35 on: September 12, 2011, 04:35:42 PM »
Kalau bayar yuran susah, nak kutip duit nak buat pagar tu lagi la susah.

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #36 on: September 12, 2011, 05:28:07 PM »
Rasanya buat sticker lagik senang. Takyah kelulusan MPKJ, cuma perlu kelulusan ajk penduduk. Pagar kena mintak kelulusan penduduk dan mpkj.
  Baguih jugak idea ni....Tang nak buat pagar lorong belakang ni agak susah nak dapatkan persetujuan dan sumbangan $ jiran-jiran......

Bukan senang nak suruh residen2 di BBM nie buat sticker kete atau motor  ;) ;) ;)
Bayar yuran psatuan penduduk pun liat inikan pulak nak buat sticker  ;) ;) ;)
Yuran persatuan ni kekadang sebulan sekali..kalau buat sticker tu hanya setahun sekali, atau pun buat dua tahun sekali kalau nak jimatkan kos..resident mesti bangga nya pakai sticker taman sendiri... :o :o

Atan

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 242
  • GP800
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #37 on: September 13, 2011, 09:41:33 AM »
cadangan ni hanyalah untuk mengurangkan kes kecurian je...buat macamana pun kecurian/pecah rumah mungkin akan berlaku juga....

so..ada tak cadangan macamana nak tangkap pencuri..buat perangkap ke..pelik betul..dah enam tahun saya duduk BSP..tak pernah dengar pun pencuri kena tangkap..kat BSP or BM sendiri..tak tahu lah saya kalau forumers lain pernah dengar..

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #38 on: September 13, 2011, 09:55:09 AM »
cadangan ni hanyalah untuk mengurangkan kes kecurian je...buat macamana pun kecurian/pecah rumah mungkin akan berlaku juga....

so..ada tak cadangan macamana nak tangkap pencuri..buat perangkap ke..pelik betul..dah enam tahun saya duduk BSP..tak pernah dengar pun pencuri kena tangkap..kat BSP or BM sendiri..tak tahu lah saya kalau forumers lain pernah dengar..

area bukit mahkota telah dipasang perangkap.. . kali ni sapa2 nk pecah masuk area ni ...akan kena !!
- AWAS PENCURI .. anda sedang diperhatikan !  -
___________________
aku /..PMB

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #39 on: September 13, 2011, 10:16:41 AM »
cadangan ni hanyalah untuk mengurangkan kes kecurian je...buat macamana pun kecurian/pecah rumah mungkin akan berlaku juga....

so..ada tak cadangan macamana nak tangkap pencuri..buat perangkap ke..pelik betul..dah enam tahun saya duduk BSP..tak pernah dengar pun pencuri kena tangkap..kat BSP or BM sendiri..tak tahu lah saya kalau forumers lain pernah dengar..

ada... dengan bantuan jiran2 yang sepakat telah berjaya...  ;D ;D ;D

tu belum adegan kejar mengejar lagi... adrenalin naik memuncak...  ;) ;) ;)

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #40 on: September 13, 2011, 10:35:44 AM »
sy x nampak rasionalnya kegunaan sticker kenderaan klo kawasan kita bukannya gated or guarded. lgpun sticker ni kat mana2 pun leh wat. senang jer derang nak tiru.

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #41 on: September 13, 2011, 10:48:37 AM »
cadangan ni hanyalah untuk mengurangkan kes kecurian je...buat macamana pun kecurian/pecah rumah mungkin akan berlaku juga....

so..ada tak cadangan macamana nak tangkap pencuri..buat perangkap ke..pelik betul..dah enam tahun saya duduk BSP..tak pernah dengar pun pencuri kena tangkap..kat BSP or BM sendiri..tak tahu lah saya kalau forumers lain pernah dengar..

area bukit mahkota telah dipasang perangkap.. . kali ni sapa2 nk pecah masuk area ni ...akan kena !!
- AWAS PENCURI .. anda sedang diperhatikan !  -

Elok jugak letak notis macam ni di tempat-tempat strategik.  ;D

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #42 on: September 13, 2011, 10:49:47 AM »
sy x nampak rasionalnya kegunaan sticker kenderaan klo kawasan kita bukannya gated or guarded. lgpun sticker ni kat mana2 pun leh wat. senang jer derang nak tiru.

..kegunaan stiker ni utk
 1) Pengenalan diri ( mcm pakai lencana skulah la.. )
 2) ..nk bagitau dia dok mana la   (.. cth Kondominium TanTinTun, Seksyen 6 BBM, Laman Abadi, Nilai Memori Park.....  ;D ,  DLL )
 3) sekadar memenuhkan cermin hadapan kreta ...

....tk lebih sekadar ex-cent jer    ;D
___________________
aku /..PMB

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #43 on: September 13, 2011, 10:52:05 AM »
cadangan ni hanyalah untuk mengurangkan kes kecurian je...buat macamana pun kecurian/pecah rumah mungkin akan berlaku juga....

so..ada tak cadangan macamana nak tangkap pencuri..buat perangkap ke..pelik betul..dah enam tahun saya duduk BSP..tak pernah dengar pun pencuri kena tangkap..kat BSP or BM sendiri..tak tahu lah saya kalau forumers lain pernah dengar..

area bukit mahkota telah dipasang perangkap.. . kali ni sapa2 nk pecah masuk area ni ...akan kena !!
- AWAS PENCURI .. anda sedang diperhatikan !  -

Elok jugak letak notis macam ni di tempat-tempat strategik.  ;D

..betul jugk tu.. belum pernah lihat lagi kt mana2 taman perumahan . ;D ;D hahaa
___________________
aku /..PMB

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #44 on: September 13, 2011, 12:29:45 PM »
..kegunaan stiker ni utk
 1) Pengenalan diri ( mcm pakai lencana skulah la.. )
 2) ..nk bagitau dia dok mana la   (.. cth Kondominium TanTinTun, Seksyen 6 BBM, Laman Abadi, Nilai Memori Park.....  ;D ,  DLL )
 3) sekadar memenuhkan cermin hadapan kreta ...

....tk lebih sekadar ex-cent jer    ;D

x bleh blaa...dlm serius leh gak sy tergelak besar...  :D :D
klu stakat sticker tp guard xde or sambil lewa.. x berkesan gak kot..  ::) ::)

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Cadangan Untuk Mengurangkan Kes Kecurian di Kawasan Kita.....
« Reply #44 on: September 13, 2011, 12:29:45 PM »