Author Topic: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru  (Read 3914 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tomatoman

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 137
Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« on: November 16, 2011, 06:40:02 PM »
As-Salam,

Ada dengar beberapa buah rumah dia Anjung Suasana 1 kena pecah masuk dek pencuri...ada sesiapa tau pls update status kat sini...

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #1 on: November 16, 2011, 10:15:28 PM »
Memang ada dengar dan sentiasa cuba  ikuti perkembangan dari masa ke semasa.
Saya nak nasihat/beri pandangan pd hamba Allah yg tak mahu/suka ada sekuriti guard tu....jagalah perilaku(dr sumber yg boleh dipercayai mengatakan ada penduduk yg buat tak senonoh pd guard) anda.  Dalam usia yg makin bertambah, kita sepatutnya semakin boleh berfikir dan bertindak dgn matang selari dgn usia. Anda mungkin ada agenda sendiri, tapi pleaselah...janganlah disebabkan tindakan anda yg kononnya tak mahu ada sekuriti jiran2 sendiri yg jadi mangsa pecah rumah.
Kita ni hidup berjiran, jadi kenalah ikut suara majoriti.
Nak buat apa pun yg melibatkan kawasan kejiranan mesti ikut suara majoriti...bukannya ikut kepala sendiri..akhirnya menyusahkan org lain. Ingatlah..waktu senang mungkin kita tak pedulikan pendapat jiran. Bagaimana kalau rumah kita sendiri yg kena pecah masuk dan hilang barang berharga? ........
Tolonglah fikirkan tentang hal ni.

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #2 on: November 17, 2011, 06:42:30 AM »
pondok guard dah alih jalan menghala ke banglo ya... sabor jelah
memang kena sumpahlah orang yg buat masalah pada guard tu

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #3 on: November 17, 2011, 12:26:23 PM »
Ye ke? Petang ni nak lalu la jalan situ.

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #4 on: November 17, 2011, 12:33:16 PM »
Ye ke? Petang ni nak lalu la jalan situ.

singgah yo skali kek umah WIN & mud... ;D ;D ;D

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #4 on: November 17, 2011, 12:33:16 PM »



WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #5 on: November 17, 2011, 12:44:50 PM »
Silalah kerumah mud. Rumahnya lebih lapang dan amat luas sekali. Betoiiii!
Kalau tak caya p la masuk tgk.
Ngeeee :D :D :D :D
Ye ke? Petang ni nak lalu la jalan situ.

singgah yo skali kek umah WIN & mud... ;D ;D ;D

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #6 on: November 17, 2011, 12:47:00 PM »
Silalah kerumah mud. Rumahnya lebih lapang dan amat luas sekali. Betoiiii!
Kalau tak caya p la masuk tgk.
Ngeeee :D :D :D :D
Ye ke? Petang ni nak lalu la jalan situ.

singgah yo skali kek umah WIN & mud... ;D ;D ;D

agak agak eh brapo org maid kono pakai utk beghosih kan umah mud tu...he he he.. ;D ;D ;D ;D

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #7 on: November 17, 2011, 12:52:11 PM »
Tunggu yg terlibat SMS address. Kalau tak SMS tu, boleh anggap tidak dijemput la. So lalu jer la depan rumah. Tolong ronda ajer.  ;D

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #8 on: November 17, 2011, 12:54:47 PM »
Tunggu yg terlibat SMS address. Kalau tak SMS tu, boleh anggap tidak dijemput la. So lalu jer la depan rumah. Tolong ronda ajer.  ;D

dio kono jomput bang...sobab ari tu dio kalah boling.. ;D ;D ;D ;D he he..

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #9 on: November 17, 2011, 12:56:42 PM »
Feisal, anak mung At tau rumah den. Tanya dia.
My, Maid indon? Sorang cukup dah..
Den suko kawan dengan mung my, luruih bendui sungguh..hahaha!
Silalah kerumah mud. Rumahnya lebih lapang dan amat luas sekali. Betoiiii!
Kalau tak caya p la masuk tgk.
Ngeeee :D :D :D :D
Ye ke? Petang ni nak lalu la jalan situ.

singgah yo skali kek umah WIN & mud... ;D ;D ;D

agak agak eh brapo org maid kono pakai utk beghosih kan umah mud tu...he he he.. ;D ;D ;D ;D

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #10 on: November 17, 2011, 01:05:35 PM »
Feisal, anak mung At tau rumah den. Tanya dia.
My, Maid indon? Sorang cukup dah..
Den suko kawan dengan mung my, luruih bendui sungguh..hahaha!
Silalah kerumah mud. Rumahnya lebih lapang dan amat luas sekali. Betoiiii!
Kalau tak caya p la masuk tgk.
Ngeeee :D :D :D :D
Ye ke? Petang ni nak lalu la jalan situ.

singgah yo skali kek umah WIN & mud... ;D ;D ;D

agak agak eh brapo org maid kono pakai utk beghosih kan umah mud tu...he he he.. ;D ;D ;D ;D

bahaso apo tu...dok pahe kawe... ;D ;D ;D ;D

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #11 on: November 17, 2011, 01:06:39 PM »
win...my kn seorang yg "sgt jujur".. jgn di cemari kejujuran nyer itu.. huahuahua..

**ehemm..kang kene sound ngan GM ni kang.. OT ke laut nmpk****

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #12 on: November 17, 2011, 02:25:11 PM »
Feisal, anak mung At tau rumah den. Tanya dia.
My, Maid indon? Sorang cukup dah..
Den suko kawan dengan mung my, luruih bendui sungguh..hahaha!
Silalah kerumah mud. Rumahnya lebih lapang dan amat luas sekali. Betoiiii!
Kalau tak caya p la masuk tgk.
Ngeeee :D :D :D :D
Ye ke? Petang ni nak lalu la jalan situ.

singgah yo skali kek umah WIN & mud... ;D ;D ;D

agak agak eh brapo org maid kono pakai utk beghosih kan umah mud tu...he he he.. ;D ;D ;D ;D

bahaso apo tu...dok pahe kawe... ;D ;D ;D ;D

Guane mung dok pahang...

desaputra

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 30
  • Gender: Male
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #13 on: November 20, 2011, 08:27:44 AM »
Feisal, anak mung At tau rumah den. Tanya dia.
My, Maid indon? Sorang cukup dah..
Den suko kawan dengan mung my, luruih bendui sungguh..hahaha!
Silalah kerumah mud. Rumahnya lebih lapang dan amat luas sekali. Betoiiii!
Kalau tak caya p la masuk tgk.
Ngeeee :D :D :D :D
Ye ke? Petang ni nak lalu la jalan situ.

singgah yo skali kek umah WIN & mud... ;D ;D ;D

agak agak eh brapo org maid kono pakai utk beghosih kan umah mud tu...he he he.. ;D ;D ;D ;D

bahaso apo tu...dok pahe kawe... ;D ;D ;D ;D

Guane mung dok pahang...


Kalu dok pahang dakpelah... Jakgi ade orang explaing ke mung awang eh.

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #14 on: November 29, 2011, 11:45:01 PM »
Guard dah ;D ada balik kat depan tu. Segan la nak masuk camni.

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Anjung Suasana - Kes Pecah Rumah terbaru
« Reply #14 on: November 29, 2011, 11:45:01 PM »