Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Komuniti Putra Mahkota => Bandar Seri Putra => D'Sentral Terrace 6A => Topic started by: syarif on 10 Aug, 10:03:58 PM

Title: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: syarif on 10 Aug, 10:03:58 PM
Assalamualaikum w.b.t......tujuan saya bukan untuk meniagakan ilmu Allah cuma untuk mengamalkan.InsyaAllah guru bersedia mengajar di rumah anda.Muslimin Muslimat yang berniat untuk mengaji Al-Quran/Fardhu Ain bolehlah telefon : 013-6079950
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: azharassyurtiy on 02 Nov, 09:19:15 PM
YANG PENTING IKHLAS.....
Assalamualaikum w.b.t......tujuan saya bukan untuk meniagakan ilmu Allah cuma untuk mengamalkan.InsyaAllah guru bersedia mengajar di rumah anda.Muslimin Muslimat yang berniat untuk mengaji Al-Quran/Fardhu Ain bolehlah telefon : 013-6079950
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: wiszita on 09 Jan, 01:51:46 AM
Salam,
Kebiasaan nyer berapa charge yg di kenakan dan kanak2 yg berapa tahun yg boleh mengaji? Saya ade dua org anak berumur 6 & 4 tahun. Mula nyer pukul berapa dan berapa kali seminggu. Mintak maaf banyak jugak solan nie.
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: syarif on 25 Jun, 11:48:26 PM
Assalamualaikum w.b.t.......maafla lame sangat tak jawab soalan sebab baru ada kemudahan laptop.....kat pejabat pun intenet selalu rosak dan komputer pun tak takde kat ofis ana.....biasela budjet utk staff baru macam ana belum ada.....apapun utk soalan tersebut setakat ni ana belum pernah lagi tetapkan apa2 harga klo tujuan mengaji ni.....Harge tuan rumah yang tentukan...InsyaAlloh apapun klo utk pelaksanaan tu boleh d bincang.
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: BMAAJ on 25 Jun, 11:58:58 PM
heran teman dengan dunia moden ni.  Dulu2 kita pergi kerumah guru ngaji, sanggup jalan kaki, malam2 takpe asalkan malam tu tak cite combat, kalau liatlah sikit.  la ni guru lak kerumah anak murid.  Boleh ustaz explain sikit modus operandi ni
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: syarif on 26 Jun, 12:10:37 AM
klo modus operandi tu nampak macam di rancang betul2....ana sebenarnye tak sengaje.....ana buat iklan ni utk orang lain....ditakdirkan Alloh orang tu dah dapat jawatan imam sekarang ni ....jadi ana pulak tak tau nak delete iklan ni....sekarang ana ikut kemampuan ana klo ade yang perlukan pertolongan.....setakat ni ana memang takde letak harge tetapi ikut keikhlasan tuan rumah nak letak harge ape2 pun...Alhamdulillah Alloh beri kekuatan......
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: Matahati on 26 Jun, 12:54:52 AM
heran teman dengan dunia moden ni.  Dulu2 kita pergi kerumah guru ngaji, sanggup jalan kaki, malam2 takpe asalkan malam tu tak cite combat, kalau liatlah sikit.  la ni guru lak kerumah anak murid.  Boleh ustaz explain sikit modus operandi ni

Ishhh! BMAAJ ni....dlm soal ugama ni mana ada modus operandinya. :o  Ustaz ni ikhlas nak mengajar!

Dulu lain..skg dah lain.
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: BMAAJ on 26 Jun, 01:00:29 AM
matahati tak boleh tido ke  ;D
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: Matahati on 26 Jun, 01:06:29 AM
ji tak boleh tido ke

mike tanya teman ke? ???

Jika tanya teman...teman jawab ler yer. Teman mmg Jaga kat forum nii. Takot ada yg menceroboh malam2 gini.  ;D
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: BMAAJ on 26 Jun, 01:11:37 AM
sape pulak yang nak ceroboh forum ni matahati.  saya rasa kekanda sulaiman sabur dah pasang virtual wrought iron grill dah.  tak tahulah kalau ade yang baru register iklan bende tak senonoh tu. 

 ..  gambar tanah suci tu  :-X
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: syarif on 26 Jun, 12:01:26 PM
Assalamualaikum ........tak dinafikan kadang2 dlam beramal terdetik juga perasaan yang tidak sepatutnya dan ianya boleh mengurangkan pahale kita......maknanya kita paham2 la dalam bab ni.....ana pun semampunyer je tlg2..........
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: BMAAJ on 26 Jun, 12:24:43 PM
teman mule cuak tengok lidah uztaz syarif ni idghamnya macam tak kene aje.  hari ini boleh tukar pulak sedap sikit nak bertanya
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: syarif on 28 Jun, 12:49:34 AM
Anta pun ape kurangnye syeikh....tinggi ilmu balaghoh anta tu....dalam beramal ni biasela .....Alloh akan uji keikhlasan kita.....
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: BMAAJ on 28 Jun, 07:20:09 AM
mase teman ngaji dulu, aruah guru teman tu tegas orangnya.  Kalau bebal sangat, teman pun kenalah.  Tu kat rumah die, tapi kalau kat rumah ni biase buat lagu mane
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: syarif on 28 Jun, 11:45:42 PM
memang betul ....ana pun dulu mase ngaji klo pakai seluar guru memang tak bagi....sanggup guru suruh amik kain dier ...maknenyer guru menitik beratkan disiplin dalam mengaji ni....garang tu memang tak dinafikan la....tu yang kita Alhamdulillah bolehla ngaji sikit2.....ana pun mengajar ikut apa yang mampu.....memang tak layak lagi klo orang nak panggil guru....
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: BMAAJ on 01 Jul, 12:18:28 AM
teman nak tanye sikit, ustaz ni dari seberang ke memang orang sini :-\
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: syarif on 05 Jul, 09:50:25 PM
kg asal ialah Kg Panchang Bedena, Sg; Besar , Selangor.Keluarga mertua Kg. Bangi Lama..... ;D
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: BMAAJ on 05 Jul, 10:50:07 PM
teman paham yuran pendaftaran ikhlas, macamanepun teman rase elok ustaz bagitau ajelah kebiasaannya jumlah yuran pendaftaran sebulan, UIA dan KUIS pun tetapkan jumlahnya....  ;D
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: jeff on 07 Jul, 05:20:47 PM
salam. saya pon berminat gak nak jemput ustaz ngajar kat umah... leh satu keluarga belajor sekali... amacam?... alah.. jgn malu2... sebut jer berapa.. kalau mahal.. kita nego la..... hehehe  ;D
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: syarif on 08 Jul, 06:00:30 PM
Alhamdulillah.....setakat ni belum lg nak tetapkan harge.....mudahan istiqomah....bukan senang nak belajar ilmu ikhlas ni ya BMAAJ... ;D.... maafla en. jeff...saya pun tak 'alim....macam saya ni keje ngan jabatan ....kadang mlm pun ada program jabatan....klo en. jeff nak minta tolong saya rasa saya tak mampu nak menolong buat masa ni ...maaf ya
Title: Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
Post by: sya on 24 Jul, 09:18:28 PM
us.syarif ni mmg byk ilmunya....alhamdulillah dpt dmanfaatkn.... ;D