Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Isu Umum Putra Mahkota => Pertubuhan, Persatuan & Kelab => RELA Platun Putra Mahkota => Topic started by: Wazzatldmuchampions on April 15, 2010, 09:50:03 AM

Title: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Wazzatldmuchampions on April 15, 2010, 09:50:03 AM

15 Apr 2010 - Diketuai oleh Ketua Balai Bangi ,Seramai 70 Anggota Polis pelbagai unit dengan dibantu 24 anggota rela platun BBM dan beranang telah bersama-sama menjalankan Ops Cegah jenayah yang mensasarkan terhadap penempatan kongsi pekerja warga asing di Bandar Seri Putra. Operasi yang dimulakan pada jam 1.30 pagi dah berakhir kira-kira 2 jam setengah kemudian telah melakukan pemeriksaan terhadap hampir 100 pekerja tapak pembinaan warga indonesia, bangladesh dan myanmar, 9 orang berjaya ditahan kerana tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah untuk memasuki negara ini. kesemua mereka dibawa ke balai Bangi untuk siasatan susulan. Dalam ucapan akhir, Tuan SI Ramlan berharap agar operasi ini dapat dijalankan secara kerap diseluruh kawasan tanggungjawab balai bangi bagi langkah awal pencegahan jenayah. Hasil statistik kejadian jenayah pecah rumah kerap dilakukan membabitkan PATI warganegara indonesia.

Bagi pihak KPR 0023 - BBM Tuan Shokree , mengucapkan ribuan terima kasih dan syabas kepada semua anggota yang terlibat .
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: putramahkota_bangi on April 15, 2010, 10:05:30 AM

..yer ker ?  Tahniah la kepada yg terlibat.
saya tidak dapat melibatkan diri .. ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: CaptRahman on April 15, 2010, 10:09:59 AM

..yer ker ?  Tahniah la kepada yg terlibat.
saya tidak dapat melibatkan diri .. ;D
Macam mana SB tak tahu ni??
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Wazzatldmuchampions on April 15, 2010, 10:14:22 AM

..yer ker ?  Tahniah la kepada yg terlibat.
saya tidak dapat melibatkan diri .. ;D
Macam mana SB tak tahu ni??

ada game malam tadi kot capt... ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: bob@maeps on April 15, 2010, 10:49:04 AM
aku tengah mengeteh semalam kat mamak deret balai polis tu ngan member...tetiba je ramai polis sampai siap trak dan memacam lagi...aku cakap apa hal nie...ada rusuhan ker  ;D ;D ;D ;D...rupa2nya dia orang bersiap nak buat operasi rupanya....huhuhu sampai kena blok van buruk aku tu..tak leh kuar...kena tunggu dia orang gerak baru aku boleh kuar dari parking...huhuhu :P
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: putramahkota_bangi on April 15, 2010, 12:45:20 PM
..yer ker ?  Tahniah la kepada yg terlibat.
saya tidak dapat melibatkan diri .. ;D
Macam mana SB tak tahu ni??
ada game malam tadi kot capt... ;D

aikkk .. mcm tau2 jerk!  yelah tgk team org main demi kebaikan team sendiri.
 ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: daddyvw on April 15, 2010, 12:48:46 PM

15 Apr 2010 - Diketuai oleh Ketua Balai Bangi ,Seramai 70 Anggota Polis pelbagai unit dengan dibantu 24 anggota rela platun BBM dan beranang telah bersama-sama menjalankan Ops Cegah jenayah yang mensasarkan terhadap penempatan kongsi pekerja warga asing di Bandar Seri Putra. Operasi yang dimulakan pada jam 1.30 pagi dah berakhir kira-kira 2 jam setengah kemudian telah melakukan pemeriksaan terhadap hampir 100 pekerja tapak pembinaan warga indonesia, bangladesh dan myanmar, 9 orang berjaya ditahan kerana tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah untuk memasuki negara ini. kesemua mereka dibawa ke balai Bangi untuk siasatan susulan. Dalam ucapan akhir, Tuan SI Ramlan berharap agar operasi ini dapat dijalankan secara kerap diseluruh kawasan tanggungjawab balai bangi bagi langkah awal pencegahan jenayah. Hasil statistik kejadian jenayah pecah rumah kerap dilakukan membabitkan PATI warganegara indonesia.

Bagi pihak KPR 0023 - BBM Tuan Shokree , mengucapkan ribuan terima kasih dan syabas kepada semua anggota yang terlibat .

ada masuk 999 tak?  ;) ;) ;)
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: zawang on April 15, 2010, 01:26:11 PM

ada masuk 999 tak?  ;) ;) ;)
[/quote]

tak, cuma masuk jejak kasih pasal pati yang di tahan terpaksa berpisah dengan anak dan keluarganya
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: daddyvw on April 15, 2010, 01:30:08 PM

ada masuk 999 tak?  ;) ;) ;)

tak, cuma masuk jejak kasih pasal pati yang di tahan terpaksa berpisah dengan anak dan keluarganya
[/quote]

betul ker zawang ni... tak bunyi macam zawang pun... ::) ::) ::)
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: MsSpectra on April 15, 2010, 01:30:44 PM
Syabas dan tahniah kepada sume..polis..RELA dan sesape yg terlibat. Harap lepas nih kurang ler berlaku gejala yg x sihat melibatkan warga asing nih.  8) 8)

Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Trojan5 on April 15, 2010, 01:38:04 PM
Syabas dan tahniah kepada sume..polis..RELA dan sesape yg terlibat. Harap lepas nih kurang ler berlaku gejala yg x sihat melibatkan warga asing  nih.  8) 8)


Abg misai dh nampak calon mlm td..... pas ni Cikmelah dapat payung emas la plakk.......  ;D ;D ;D ;D

gelang emas dh byk..........  ;D ;D ;D

Eh...ehh.... zawang zim dh masukkkkk......  ;D

zim luar dalam....... cam main gasing la plak....
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: F4iring on April 15, 2010, 01:45:39 PM
syabas dan tahniah kepada semua yg terlibat dalam operasi tersebut, tak tahu la pulak...semalam tido awal.... ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: MsSpectra on April 15, 2010, 02:06:46 PM

Abg misai dh nampak calon mlm td..... pas ni Cikmelah dapat payung emas la plakk.......  ;D ;D ;D ;D - calon apo XY  ::) den bolum layak dapek payung omeh laei..den layak dapek golang omeh yooooo... :)

gelang emas dh byk..........  ;D ;D ;D nak rantai omeh ngan subang berlian lak   ;D ;D

Eh...ehh.... zawang zim dh masukkkkk......  ;D lama x nmpk zawang online..

zim luar dalam....... cam main gasing la plak....
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Trojan5 on April 15, 2010, 02:10:53 PM

Abg misai dh nampak calon mlm td..... pas ni Cikmelah dapat payung emas la plakk.......  ;D ;D ;D ;D - calon apo XY  ::) den bolum layak dapek payung omeh laei..den layak dapek golang omeh yooooo... :)

gelang emas dh byk..........  ;D ;D ;D nak rantai omeh ngan subang berlian lak   ;D ;D

Eh...ehh.... zawang zim dh masukkkkk......  ;D lama x nmpk zawang online..

zim luar dalam....... cam main gasing la plak....

Manyak mahaya ini cikmela.... olang bunye quote dia kasi ejas...... lanti olang kate kite yg ejas......

tp xpe.... xda hai bunye......

itu koko misai aa.... manyak gatai bunye olang lo...... alik2 polis pun mau telai..... hamsap wooo.....

 ;D ;D ;D ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: MsSpectra on April 15, 2010, 02:23:29 PM
hheeepppp...kite xder ejas org punyer quote ler...kite alter pun tak... ::) ::) yg slalu ejas qoute org tu ada  sorang tu..yg slalu kene marah ngan wai tu..sape ek?? ::) ::)

alaaaaa...XY kaber line yer...tau dh sesama gatai nyer...ker sesama nk terai..sape terer dia dpt...tmbh lg klu bro BMS dan bro jeneraldiamond ada..hhhmmm menjadi lerrr.... 8) 8) :) ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Wazzatldmuchampions on April 15, 2010, 02:26:29 PM
hheeepppp...kite xder ejas org punyer quote ler...kite alter pun tak... ::) ::) yg slalu ejas qoute org tu ada  sorang tu..yg slalu kene marah ngan wai tu..sape ek?? ::) ::)

alaaaaa...XY kaber line yer...tau dh sesama gatai nyer...ker sesama nk terai..sape terer dia dpt...tmbh lg klu bro BMS dan bro jeneraldiamond ada..hhhmmm menjadi lerrr.... 8) 8) :) ;D


kawan lelaki melayu terakhir.. ;D ;D..zawang senyum dari jauh je... ;D ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Trojan5 on April 15, 2010, 02:29:40 PM
hheeepppp...kite xder ejas org punyer quote ler...kite alter pun tak... ::) ::) yg slalu ejas qoute org tu ada  sorang tu..yg slalu kene marah ngan wai tu..sape ek?? ::) ::)

alaaaaa...XY kaber line yer...tau dh sesama gatai nyer...ker sesama nk terai..sape terer dia dpt...tmbh lg klu bro BMS dan bro jeneraldiamond ada..hhhmmm menjadi lerrr.... 8) 8) :) ;D


betul la tu cikmelah oiii..... nk sedapkan ati la tu..... suka ati cikmelah la.....

sendili mau ingat lo..... lanti lapat payung emas jgn lupa panggey sy aa....
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Trojan5 on April 15, 2010, 02:33:50 PM
hheeepppp...kite xder ejas org punyer quote ler...kite alter pun tak... ::) ::) yg slalu ejas qoute org tu ada  sorang tu..yg slalu kene marah ngan wai tu..sape ek?? ::) ::)

alaaaaa...XY kaber line yer...tau dh sesama gatai nyer...ker sesama nk terai..sape terer dia dpt...tmbh lg klu bro BMS dan bro jeneraldiamond ada..hhhmmm menjadi lerrr.... 8) 8) :) ;D


kawan lelaki melayu terakhir.. ;D ;D..zawang senyum dari jauh je... ;D ;D

zawang senyum celah zim.....  ;D ;D ;D ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Wazzatldmuchampions on April 15, 2010, 02:34:13 PM
hheeepppp...kite xder ejas org punyer quote ler...kite alter pun tak... ::) ::) yg slalu ejas qoute org tu ada  sorang tu..yg slalu kene marah ngan wai tu..sape ek?? ::) ::)

alaaaaa...XY kaber line yer...tau dh sesama gatai nyer...ker sesama nk terai..sape terer dia dpt...tmbh lg klu bro BMS dan bro jeneraldiamond ada..hhhmmm menjadi lerrr.... 8) 8) :) ;D


betul la tu cikmelah oiii..... nk sedapkan ati la tu..... suka ati cikmelah la.....

sendili mau ingat lo..... lanti lapat payung emas jgn lupa panggey sy aa....

zawang nak dapat dah payung emas tapi takut nak amik ...sebab sebelah payung tu ada xyz ngan abg misai..... ;D ;D ;D ;D ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Trojan5 on April 15, 2010, 02:36:07 PM
hheeepppp...kite xder ejas org punyer quote ler...kite alter pun tak... ::) ::) yg slalu ejas qoute org tu ada  sorang tu..yg slalu kene marah ngan wai tu..sape ek?? ::) ::)

alaaaaa...XY kaber line yer...tau dh sesama gatai nyer...ker sesama nk terai..sape terer dia dpt...tmbh lg klu bro BMS dan bro jeneraldiamond ada..hhhmmm menjadi lerrr.... 8) 8) :) ;D


betul la tu cikmelah oiii..... nk sedapkan ati la tu..... suka ati cikmelah la.....

sendili mau ingat lo..... lanti lapat payung emas jgn lupa panggey sy aa....

zawang nak dapat dah payung emas tapi takut nak amik ...sebab sebelah payung tu ada xyz ngan abg misai..... ;D ;D ;D ;D ;D

abg misai nk try... tp kantoi.... anak tipon suh beli nestum..... yg ada madu....  ;D ;D ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Wazzatldmuchampions on April 15, 2010, 02:37:35 PM
hheeepppp...kite xder ejas org punyer quote ler...kite alter pun tak... ::) ::) yg slalu ejas qoute org tu ada  sorang tu..yg slalu kene marah ngan wai tu..sape ek?? ::) ::)

alaaaaa...XY kaber line yer...tau dh sesama gatai nyer...ker sesama nk terai..sape terer dia dpt...tmbh lg klu bro BMS dan bro jeneraldiamond ada..hhhmmm menjadi lerrr.... 8) 8) :) ;D


betul la tu cikmelah oiii..... nk sedapkan ati la tu..... suka ati cikmelah la.....

sendili mau ingat lo..... lanti lapat payung emas jgn lupa panggey sy aa....

zawang nak dapat dah payung emas tapi takut nak amik ...sebab sebelah payung tu ada xyz ngan abg misai..... ;D ;D ;D ;D ;D

abg misai nk try... tp kantoi.... anak tipon suh beli nestum..... yg ada madu....  ;D ;D ;D

apa pun semalam bila masuk dalam kawasan kongsi tu.....terkesima jap....bersyukurlah dengan keadaaan kita sekarang....
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Trojan5 on April 15, 2010, 02:39:50 PM
apa pun semalam bila masuk dalam kawasan kongsi tu.....terkesima jap....bersyukurlah dengan keadaaan kita sekarang....

ye la tu..... bukan main ganas ko mlm td.... yg ati kuntum brader GMI je..... siap suluh jalan tuk yg bawak anak tu...

lain macam je.... ank dia kotttt......  ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Wazzatldmuchampions on April 15, 2010, 02:41:45 PM
apa pun semalam bila masuk dalam kawasan kongsi tu.....terkesima jap....bersyukurlah dengan keadaaan kita sekarang....

ye la tu..... bukan main ganas ko mlm td.... yg ati kuntum brader GMI je..... siap suluh jalan tuk yg bawak anak tu...

lain macam je.... ank dia kotttt......  ;D

baik ko siasat....kaler kulit dah hampir sama
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Trojan5 on April 15, 2010, 02:45:43 PM
apa pun semalam bila masuk dalam kawasan kongsi tu.....terkesima jap....bersyukurlah dengan keadaaan kita sekarang....

ye la tu..... bukan main ganas ko mlm td.... yg ati kuntum brader GMI je..... siap suluh jalan tuk yg bawak anak tu...

lain macam je.... ank dia kotttt......  ;D

baik ko siasat....kaler kulit dah hampir sama

ok la bro... mlm kang kita siasat lebey....

baru balik dr meeting.... wat CA baru.... mau pg titon la...
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: mImOsaPudiCa on April 15, 2010, 03:04:29 PM
apa pun semalam bila masuk dalam kawasan kongsi tu.....terkesima jap....bersyukurlah dengan keadaaan kita sekarang....

npa smpi tkesima?   :-\
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: zawang on April 15, 2010, 03:13:19 PM
hheeepppp...kite xder ejas org punyer quote ler...kite alter pun tak... ::) ::) yg slalu ejas qoute org tu ada  sorang tu..yg slalu kene marah ngan wai tu..sape ek?? ::) ::)

alaaaaa...XY kaber line yer...tau dh sesama gatai nyer...ker sesama nk terai..sape terer dia dpt...tmbh lg klu bro BMS dan bro jeneraldiamond ada..hhhmmm menjadi lerrr.... 8) 8) :) ;D


betul la tu cikmelah oiii..... nk sedapkan ati la tu..... suka ati cikmelah la.....

sendili mau ingat lo..... lanti lapat payung emas jgn lupa panggey sy aa....

zawang nak dapat dah payung emas tapi takut nak amik ...sebab sebelah payung tu ada xyz ngan abg misai..... ;D ;D ;D ;D ;D
maaf kawan tak main payung emas, kawan main payung kain aje
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: MsSpectra on April 15, 2010, 04:47:19 PM
npa smpi tkesima?   :-\

bese r wai..PATI ni kan ddk kongsi..keadaan nyer daif..ddk ramai2..kt c2 mkn..tgk tv..sembang..tido..umah pun dr ppn plywood jer.. :'( :'(
tp wai...ada cite lg best nih..nnti kite cite eh.... ;)
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: mImOsaPudiCa on April 15, 2010, 04:48:51 PM
npa smpi tkesima?   :-\

bese r wai..PATI ni kan ddk kongsi..keadaan nyer daif..ddk ramai2..kt c2 mkn..tgk tv..sembang..tido..umah pun dr ppn plywood jer.. :'( :'(
tp wai...ada cite lg best nih..nnti kite cite eh.... ;)

ok...... ;)

alamak cikmelah.... den lupo la nk beli sarsi arini..... esok yo  ;D ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: MsSpectra on April 15, 2010, 05:29:37 PM
Quote from: wai link=topic=4408.msg47186#msg47186 date=1271321331[

ok...... ;)

alamak cikmelah.... den lupo la nk beli sarsi arini..... esok yo  ;D ;D
[/quote

yo laaa....klu lupo gak...den denda nnti  ;)
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: man ismail on April 15, 2010, 09:29:12 PM
ptut la byk kdai makan ttup..rupa2nya ade rush... :D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Trojan5 on April 16, 2010, 12:08:01 AM
Quote from: wai link=topic=4408.msg47186#msg47186 date=1271321331[

ok...... ;)

alamak cikmelah.... den lupo la nk beli sarsi arini..... esok yo  ;D ;D
[/quote

yo laaa....klu lupo gak...den denda nnti  ;)
cikmelah ni sejak nk dapat golden umbrella ni..."qoute" hancussssss........ tah mana meraban kotak quote tu....
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: MsSpectra on April 16, 2010, 09:19:27 AM
Quote from: wai link=topic=4408.msg47186#msg47186 date=1271321331[

ok...... ;)

alamak cikmelah.... den lupo la nk beli sarsi arini..... esok yo  ;D ;D
[/quote

yo laaa....klu lupo gak...den denda nnti  ;)
cikmelah ni sejak nk dapat golden umbrella ni..."qoute" hancussssss........ tah mana meraban kotak quote tu....

aiiiyyooo..tarak prasan laa itu kotak qoute sulah ilang... :D :D XY cikmelah sulah ckp manyak kali..bkn cikmelah x mau itu payung emas..tp itu abg misai x mau bagi punya.... ;D ;D
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Wazzatldmuchampions on April 16, 2010, 10:18:39 AM
Quote from: wai link=topic=4408.msg47186#msg47186 date=1271321331[

ok...... ;)

alamak cikmelah.... den lupo la nk beli sarsi arini..... esok yo  ;D ;D
[/quote

yo laaa....klu lupo gak...den denda nnti  ;)
cikmelah ni sejak nk dapat golden umbrella ni..."qoute" hancussssss........ tah mana meraban kotak quote tu....

aiiiyyooo..tarak prasan laa itu kotak qoute sulah ilang... :D :D XY cikmelah sulah ckp manyak kali..bkn cikmelah x mau itu payung emas..tp itu abg misai x mau bagi punya.... ;D ;D

kawan boleh rekmenkan abg misai...
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: MsSpectra on April 16, 2010, 11:09:00 AM
Quote from: wai link=topic=4408.msg47186#msg47186 date=1271321331[

ok...... ;)

alamak cikmelah.... den lupo la nk beli sarsi arini..... esok yo  ;D ;D
[/quote

yo laaa....klu lupo gak...den denda nnti  ;)
cikmelah ni sejak nk dapat golden umbrella ni..."qoute" hancussssss........ tah mana meraban kotak quote tu....

aiiiyyooo..tarak prasan laa itu kotak qoute sulah ilang... :D :D XY cikmelah sulah ckp manyak kali..bkn cikmelah x mau itu payung emas..tp itu abg misai x mau bagi punya.... ;D ;D

kawan boleh rekmenkan abg misai...

xpe tld....timo kasih yoooolaaaaaa..... >:( >:(
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Trojan5 on April 17, 2010, 04:35:03 PM
Malam td kemain abg misai......

Farhana..... oh.. Farhana....

cikmelah dah bleh dah.... pg order je la payung emas tu....
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: mImOsaPudiCa on April 17, 2010, 04:55:58 PM
Malam td kemain abg misai......

Farhana..... oh.. Farhana....

cikmelah dah bleh dah.... pg order je la payung emas tu....

oittts.... mmg baik mdirikn masjid.... tp masjid yg dh tsergam jgn cuba d gegar....  ::)
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: CaptRahman on April 17, 2010, 10:54:45 PM
Malam td kemain abg misai......

Farhana..... oh.. Farhana....

cikmelah dah bleh dah.... pg order je la payung emas tu....

oittts.... mmg baik mdirikn masjid.... tp masjid yg dh tsergam jgn cuba d gegar....  ::)
Kan dah bersuara lantang tu...Nasib baik tak di letakkan huruf besau..
Title: Re: OPS PATI - SERI PUTRA
Post by: Trojan5 on April 18, 2010, 10:41:18 PM
Kan dah bersuara lantang tu...Nasib baik tak di letakkan huruf besau..

nk huruf besau pebende..... nnt hubby dia letak plak huruf besau pastu bold lg.... sapa nk jawab....  ;D ;D ;D ;D