Author Topic: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati  (Read 6568 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sahabat

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 161
Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« on: July 12, 2012, 07:36:56 PM »
Salam semua...saya nk highlight sikit psl murid2 SMK BSP ni....dh 2-3 hari wife saya beritau ada budak2 ni yg melepak di taman permainan Seri Melati ni waktu pagi persekolahan (ponteng le tu), bila dia org persan ada org yg memandang pakat keluar dgn muka selamba... hari ni kebetulan saya balik ke rumah pukul 1.00 pm...dlm 1.45 pm wife saya bgtau bang...tu ada 2-3 budak smk yg lepak sambil hisap rokok...saya hendap dari blkg...tngok 2 org tgh hisap rokok smbil sorang tu pegang sekotak rokok ditangan kiri...yg ke3 tk hisap psl dia tau blkg rumah saya dan saya kenal parentnya...saya sergah...dua2 buat muka selamba je...saya tengking&tanya dari mana kau org ni...dia org tinggal di taman jiran BSP...masih pegang&hisap rokok dh cukup buat darah saya mndidih..saya marah kemudian saya suruh keluar dari Melati....sekiranya ada anak2 yg balik mengadu kene marah dan dihalau keluar dari Melati hari ni ...atau bila masa yg saya trserempak saya mnta maaf bnyk2 dulu...saya mmg tk boleh konpromi dlm hal ni...duit mak bapak beri buat belanja makan&minum dibelikan rokok....hisap dgn muka selamba pakai uniform sekolah...dpn prg tua....

saya juga dngr SMK BSP ni makin berat masalah displinnya...bergaduh...cikgu kene baling....mcm tk trkawal....nmpk gaya kene buat mcm di BB Bangi....kene hadkan kemasukkan pelajar ke SMK ni...balik rumah anak cerita...ada gaduh...sepak...terajang....mnta maaf bukan maksud nk menidakkan hak anak2 brsekolah ke SMK ni tp kalau itu cara terbaik nmpknya kena buat jugale dgn sokongan pnduduk2 sini...keselamatan&keselesaan anak2 kita lebih penting....cuma sekadar pandangan saya....wallahualam....
« Last Edit: July 12, 2012, 07:39:44 PM by Sahabat »

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #1 on: July 12, 2012, 09:09:29 PM »
Waktu muda-muda dulu, kalau kes pelajar sekolah ponteng dah jadi kes polis. Zaman sekarang mungkin dah berubah, tak tahu...

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #2 on: July 12, 2012, 11:01:18 PM »
Nak tengok lebih lagi? Silalah ke taman permainan yg kat depan SMK BSP tu. Macam-macam aktiviti boleh tengok. Kalau ibubapa buat tak kisah, takde kerja la cikgu nak kisahkan anak diaorang tu. Silap-silap cikgu yg kena marah. Polis buat pemeriksaan lesen motor pun ada ibubapa yg bising.

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #3 on: July 13, 2012, 12:37:10 AM »
Parents yg benar2 educated tak manjakan anak...yang separuh2 ni masalahnya.

azraai

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 76
  • Gender: Male
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #4 on: July 13, 2012, 09:22:09 AM »
setuju dengan pendapat tuan tanah

kalau tak merokok takde rasa segan/hormat, bawak motor macam pelesit takde lesen/tak pakai helmet


Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #4 on: July 13, 2012, 09:22:09 AM »



amran

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 272
  • Gender: Male
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #5 on: July 13, 2012, 09:26:48 AM »
Waktu muda-muda dulu, kalau kes pelajar sekolah ponteng dah jadi kes polis. Zaman sekarang mungkin dah berubah, tak tahu...
Pada pendapat saya, pihak polis pun tiada peruntukan undang-undang dalam kes sebegini.....Saya rasa pihak PIBG mungkin boleh bekerjasama dengan pihak Jawatankuasa Penduduk untuk menangani kes sebegini seperti beri kaunseling kepada pelajar terbabit serta memanggil parents pelajar yang terlibat...wallaualam....
Am

sirynn48

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 215
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #6 on: July 13, 2012, 09:39:15 AM »
masyallah...cikgu kena baling? mcm mana tu? tak terbayang saya...

hal2 mcm ni saya stuju tuan tanah marahkan depa...itu mmg hak tuan tanah...kalau kita nak mintak IC depa pun tak boleh rasanya..entah laa...budak2 sekarang ni jahatnya teruk dari dulu..dendamnya pun lain dari lain ...moga2 anak melayu islam kita semua dibukakan hati dan minda utk berubah demi masa depan...

zai_jnr

  • Hulubalang
  • *****
  • Posts: 576
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #7 on: July 13, 2012, 10:55:23 AM »
Nak tengok lebih lagi? Silalah ke taman permainan yg kat depan SMK BSP tu. Macam-macam aktiviti boleh tengok. Kalau ibubapa buat tak kisah, takde kerja la cikgu nak kisahkan anak diaorang tu. Silap-silap cikgu yg kena marah. Polis buat pemeriksaan lesen motor pun ada ibubapa yg bising.

nie dpn umah tuan feisal ker nie?

Atan

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 242
  • GP800
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #8 on: July 13, 2012, 11:00:55 AM »
satu lagi tempat favourite lepak budak2 ni....kat Haji Tapah seat sebelah bidai...selalunya petang Sabtu/Ahad..penuh...

kat padang permainan depan SMK..memang hari2..budak2 nie..buat tempat tu jadi tempat parking motor...

z1z1

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 220
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #9 on: July 13, 2012, 11:33:27 AM »
tu yang merokok, belum lagi yang ponteng bercouple laki pompuan berpegangan tangan..

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #10 on: July 13, 2012, 11:39:36 AM »
satu lagi tempat favourite lepak budak2 ni....kat Haji Tapah seat sebelah bidai...selalunya petang Sabtu/Ahad..penuh...

kat padang permainan depan SMK..memang hari2..budak2 nie..buat tempat tu jadi tempat parking motor...

Tempat parking motor dan tempat maksiat.....

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #11 on: July 13, 2012, 12:23:32 PM »
Suatu petang saya pernah ternampak dr jauh seorang budak perempuan duduk diam di tepi longkang ditepi sebuah rumah di Putra Terrace.  Lebih kurang 2 kaki dr beliau seorang budak lelaki duduk di tepi longkang yang sama, tapi berlawanan arah.  Kedua2nya sedang tekun  menunduk.  Takkan [email protected] buku di tepi longkang?   Drama apakah ini???
Pada saya, kaunseling tak jalan tanpa kerjasama ibubapa.. Kaunseling paling bagus, cepat dan efisyen-bagi penampar 3-4 das.
Saya rasa ada  ibubapa yang tak percaya anak2 mereka buat tak elok sebab depan mak ayah pijak semut pun tak mati.

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #12 on: July 13, 2012, 12:32:43 PM »
Saya rasa ada  ibubapa yang tak percaya anak2 mereka buat tak elok sebab depan mak ayah pijak semut pun tak mati.
Bunyinya macam cerita Anakku Sazali...
Pengajaran dah ada menjak zaman dulu-dulu lagi...
Tapi orang kita tak pernah belajar... :-\

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #13 on: July 13, 2012, 03:07:34 PM »
Parents yg benar2 educated tak manjakan anak...yang separuh2 ni masalahnya.
Tak juga..ada yang terlampau educated dan terlampau busy sampai tak kisah apa yang anak mereka buat...Ni bukan masalah educated atau tidak tetapi lebih kepada perhatian yang diberikan oleh ibu bapa masing2....

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #14 on: July 13, 2012, 04:08:30 PM »
Di tangga-tangga Vista pun ada terserempak budak-budak lepak sambil hisap rokok. Muka syok semacam sambil sedut asap. Tangga boleh dikira port selamat kerana rata-rata penghuni guna lif tuk naik ke atas... ::)
« Last Edit: July 13, 2012, 05:04:13 PM by Tetikus Hensem »

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Murid2 melepak&menghisap rokok di Apartment Seri Melati
« Reply #14 on: July 13, 2012, 04:08:30 PM »