Author Topic: Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai  (Read 5134 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai
« on: July 10, 2009, 09:27:56 PM »
Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai
Dikirim oleh Kyreel pada 11:58 AM


Meter baru yang hampir siap dipasang


Meter lama untuk tingkat 4 (3/4 inci)


Sumber air yang telah dipotong


Meter air untuk tingkat 4 (3/4 inci)


Meter lama


Jenuh gak sebab tak sama. Ada yang senang, ada yang susah dipasang.


Meter tingkat 4 yang baru


Meter baru di Seri Mawar (Dulu BN (Biru) sekarang Puteri UMNO (Merah Jambu)

Alhamdulillah, semalam pihak Syabas telah datang dan menjalankan kerja-kerja migrasi meter air individu di pangsapuri kita. Kerja-kerja telah bermula 10.30 pagi dan berakhir 6.30 petang. Bagi pihak JMB saya ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada kesemua pegawai Syabas sepanjang urusan ini. JMB juga ingin mengucapkan semua warga Seri Mawar yang terlibat sama membantu pihak Syabas.

Sebagai maklumat kepada semua penduduk Seri Mawar, bil bulan Julai akan mula dikeluarkan hari ini (10 Julai 2009). Kelewatan ini disebabkan kita menunggu hari terakhir untuk mengenakan caj air secara pukal kali terakhir. Makanya bil Julai yang akan tuan/puan terima akan memasukkan bil air Jun dan sehingga 9 Julai 2009. Selepas ini, bil air tuan/puan akan terus di bil oleh pihak Syabas. Mereka yang menggunakan 20 meter padu air akan mendapat air secara percuma.

Sekali lagi, terima kasih kepada semua.

Matahati

  • Global Moderator
  • Bendahara
  • ************
  • Posts: 1947
  • Gender: Male
Re: Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai
« Reply #1 on: July 10, 2009, 10:08:37 PM »
Tahniah JIMB Seri Mawar. Harap2 meter di rumah teman di sana pun dah di pasang.

Takde meter kaler hijau ke? pink kaler (puteri umno)......hehehe gurau jer  ;D

Skg Syabas menggunakan meter plastik menggantikan meter besi utk menggelakan dicuri. Yg di seri mawar nii mcm meter besi. Takpa, seri mawar ada sekurti. Keselamatan meter terjamin.

Di rumah teman skg ni meter plastik. Baru seminggu pasang dah pecah  >:( Syabas gantikan yg baru dgn meter besi. Tapi teman kena bayor lak...isk..isk...Meter kualiti tak bagus pengguna lak kena tanggung  ???
Blog Pelita Hati ~ Surah Yassin :::: Blog Emas & Dinar ~ TanganEmas

microgp

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 112
  • Gender: Male
  • Vista Seri Putra Highrise Apartment - Since 2002
Re: Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai
« Reply #2 on: July 10, 2009, 10:48:11 PM »
Kat Vista takde tukar ker..sekarang nie kena bayar pukal..dahlah mahal rate dia... air pun kotor juga...
Mau juga pakai air direct syabas ngan meter syabas...murah sikit rate air nya...



Sahabat

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 161
Re: Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai
« Reply #3 on: July 11, 2009, 12:17:38 AM »
Kat Vista takde tukar ker..sekarang nie kena bayar pukal..dahlah mahal rate dia... air pun kotor juga...
Mau juga pakai air direct syabas ngan meter syabas...murah sikit rate air nya...

air masih dari sumber yg sama tuan, dari tangki sediada cuma meter saje yg ditukar...kalau nk direct pipe kena tmbah deposit lagile agaknya

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai
« Reply #4 on: July 11, 2009, 08:00:38 AM »
Kebanyakan meter memang meter plastik.. saya tak ambil gambar pula.
Tapi dia ada tulis kat meter tu 'meter plastik'
Meter PVC pula digunakan di tingkat 4 sebab tingkat 4 tu pakai saluran 3/4 inci.
Manakala bagi tingkat2 lain, ada gak pakai PVC tapi dimaklumkan ini kebanyakannya 'recon'
'Recon' ini dia pakai meter lama, cuma enjin dalammya dia tukar baru.
Kalau nak kenal mana satu meter 'recon' kat gambar kedua terakhir tu ada tertulis 'R'... 'recon' lah tu.
Dari segi ketahanan memang lagi baik.

Apa2 pun terimakasih pada semua penduduk.

Matahati... kita ada mesyuarat agung 2 Ogos ini.. datanglah tau.

Tahniah JIMB Seri Mawar. Harap2 meter di rumah teman di sana pun dah di pasang.

Takde meter kaler hijau ke? pink kaler (puteri umno)......hehehe gurau jer  ;D

Skg Syabas menggunakan meter plastik menggantikan meter besi utk menggelakan dicuri. Yg di seri mawar nii mcm meter besi. Takpa, seri mawar ada sekurti. Keselamatan meter terjamin.

Di rumah teman skg ni meter plastik. Baru seminggu pasang dah pecah  >:( Syabas gantikan yg baru dgn meter besi. Tapi teman kena bayor lak...isk..isk...Meter kualiti tak bagus pengguna lak kena tanggung  ???

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai
« Reply #4 on: July 11, 2009, 08:00:38 AM »



namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai
« Reply #5 on: July 11, 2009, 08:07:46 AM »
Setakat ini, untuk bangunan bertingkat:
1- Dahlia memang dari mula sudah menggunakan meter individu
2- Melati dah tukar bulan lepas
3- Mawar baru je tukar

Antara Melati dan Mawar, Melati lagi mudah migrasi meter air mereka. Ini sebab saluran air mereka dibuat memang mengikut spesifikasi Syabas. Mawar punya kita kena buat sedikit perubahan pada saluran tersebut dan ini melibatkan kos yang ditanggung pemilik unit. VSP pun katanya kalau nak buat migrasi perlu ada perubahan sikit saluran air.

Kemudian perlu kumpul kesemua dokumen diperlukan (Salinan IC, S&P dan borang Syabas-ini pula kena namakan saudara terdekat dan no telefon mereka). Ini pun mengambil masa sebab banyak kerenah pemilik... kena sabar je lah.

Tapi alhamdulillah semuanya dah selesai.
Kat Vista takde tukar ker..sekarang nie kena bayar pukal..dahlah mahal rate dia... air pun kotor juga...
Mau juga pakai air direct syabas ngan meter syabas...murah sikit rate air nya...


namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai
« Reply #6 on: July 11, 2009, 08:10:51 AM »
Tangki memang kena dibersihkan secara berkala. Kami kat mawar, sebelum Syabas masuk hari tu dah buat gotong-royong bersihkan tangki. Dan akan juga buat secara berkala untuk mengelakkan ianya terus bersih.

Kalau nak buat saluran terus... tak boleh kot sebab ini melibatkan perubahan pada saluran sedia ada... kena dapat kebenaran Syabas dsb.
Kat Vista takde tukar ker..sekarang nie kena bayar pukal..dahlah mahal rate dia... air pun kotor juga...
Mau juga pakai air direct syabas ngan meter syabas...murah sikit rate air nya...

air masih dari sumber yg sama tuan, dari tangki sediada cuma meter saje yg ditukar...kalau nk direct pipe kena tmbah deposit lagile agaknya

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Kerja-kerja Pemasangan Meter Air Individu Selesai
« Reply #6 on: July 11, 2009, 08:10:51 AM »