Author Topic: Anjing  (Read 5565 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Epol4614

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 7
Anjing
« on: August 24, 2009, 10:23:11 PM »
Penghuni seri melati.
anda prasan tak ada sekor anjing hitam sll berkeliaran kat seri melati?tmpt anjing tu biasanya ada dpn blok c.
anjing tu muncul waktu sunyi..sya pernah terserempak ms nak pegi smbhyg suboh.
ada jgk kalu saya blk lwt main bdminton 2,3 pagi pun ada jgk..area dia blkg rumah sampah blok c sebelah rumah air.

mrzul

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 118
Re: Anjing
« Reply #1 on: August 27, 2009, 03:45:40 PM »
Penghuni seri melati.
anda prasan tak ada sekor anjing hitam sll berkeliaran kat seri melati?tmpt anjing tu biasanya ada dpn blok c.
anjing tu muncul waktu sunyi..sya pernah terserempak ms nak pegi smbhyg suboh.
ada jgk kalu saya blk lwt main bdminton 2,3 pagi pun ada jgk..area dia blkg rumah sampah blok c sebelah rumah air.

Apa kita nak buat dengan hanjing tu bro?


Epol4614

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 7
Re: Anjing
« Reply #2 on: August 31, 2009, 04:43:52 PM »
masalah nye anjing tu dtg cari mkn kat rumah sampah tu..tgoklh rumah sampah tu,sampah melimpah sampai ke lantai.
penghuni2 plak tak msukan sampah dgn betul dlm tong tu..kontraktor yg ambik sampah plak mcm ikut mood je..kalu dia nk ambik dia ambik,kalu tak sampai berulatlh sampah duk kat situ.
betullah kata pgawai kesihatan kajang masa dia dtg psl denggi hr tu tgok smpah,sbb tu nyamuk aedes bermaharajalela..

mrzul

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 118
Re: Anjing
« Reply #3 on: September 01, 2009, 08:04:52 AM »
masalah nye anjing tu dtg cari mkn kat rumah sampah tu..tgoklh rumah sampah tu,sampah melimpah sampai ke lantai.
penghuni2 plak tak msukan sampah dgn betul dlm tong tu..kontraktor yg ambik sampah plak mcm ikut mood je..kalu dia nk ambik dia ambik,kalu tak sampai berulatlh sampah duk kat situ.
betullah kata pgawai kesihatan kajang masa dia dtg psl denggi hr tu tgok smpah,sbb tu nyamuk aedes bermaharajalela..


Betul tu sedara, saya rasa mentaliti segelintir penduduk/penyewa di Seri Melati masih rendah, terutama terhadap masalah denggi di kediaman masing-masing. Mungkin anak2 beliau belum ditemui mati atau pun setidak2nye diserang demam denggi disebabkan oleh nyamuk aedes ini.Kebersihan asas keimanan.


Epol4614

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 7
Re: Anjing
« Reply #4 on: September 01, 2009, 10:56:07 PM »
baru kjap td dlm pkul 10pm sy trun bwh buang sampah,satu tong blh kiri dh penuh tp tong belah kanan masih kosong pun ada jgk makhluk yg bernama manusia duk timbun sampah kt bwh luar tong yg penuh td..nk ikut kan brp saat je brjln nk sampai ke tong satu lg tu....kalu tahu di pihak zoo mahunye dia bwk smua binatang kt dlm zoo tu mkn free kt kwsn sampah seri melati ni...
sedih sedih sedih.....

wanna be R3 owner

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 126
Re: Anjing
« Reply #5 on: September 02, 2009, 07:51:56 AM »
Isu anjing ni memang tak selesai lagi, tak tau la siapa nak ambil tindakan, semalam 2 ekor masuk dalam laman rumah saya sbb kejar seekor kucing, masuk ikut longkang.. tak guna betul... mana MPKJ... mana wakil rakyat.. turunlah... takkan isu politik aje nak ambil berat.. banyak isu kat Bukit Mahkota ni tak selesai lagi...

mrzul

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 118
Re: Anjing
« Reply #6 on: September 02, 2009, 08:01:46 AM »
Isu anjing ni memang tak selesai lagi, tak tau la siapa nak ambil tindakan, semalam 2 ekor masuk dalam laman rumah saya sbb kejar seekor kucing, masuk ikut longkang.. tak guna betul... mana MPKJ... mana wakil rakyat.. turunlah... takkan isu politik aje nak ambil berat.. banyak isu kat Bukit Mahkota ni tak selesai lagi...

Wakil rakyat sibuk bagi ceramah kat surau2 kot .. maklumlah sekarang kan kuasa kerajaan selangor kan dibawah tangan dia orang..


Matahati

  • Global Moderator
  • Bendahara
  • ************
  • Posts: 1947
  • Gender: Male
Re: Anjing
« Reply #7 on: September 02, 2009, 08:24:11 AM »
Isu anjing ni memang tak selesai lagi, tak tau la siapa nak ambil tindakan, semalam 2 ekor masuk dalam laman rumah saya sbb kejar seekor kucing, masuk ikut longkang.. tak guna betul... mana MPKJ... mana wakil rakyat.. turunlah... takkan isu politik aje nak ambil berat.. banyak isu kat Bukit Mahkota ni tak selesai lagi...

Wakil rakyat sibuk bagi ceramah kat surau2 kot .. maklumlah sekarang kan kuasa kerajaan selangor kan dibawah tangan dia orang..



Nak mencelah sikit....

Benda2 sebegini di bawah kuasa MPKJ. Di setiap kawasan di bawah MPKJ ada zon dan pegawai yg menjaganya.

Jika soal anjing pun nak diletakkan sepenuhnya kpd adun payah ler. Gunakan saluran yg telah disediakan dan jika masih tiada tindakan barulah di ajukan kpd pegawai adun.
Blog Pelita Hati ~ Surah Yassin :::: Blog Emas & Dinar ~ TanganEmas

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Anjing
« Reply #8 on: September 02, 2009, 08:35:30 AM »
setuju dgn matahati... kalau ada masalah sila buat laporan terus kepada mereka yang berkenaan.. dalam kes ini MPKj.

Tak semua perkara MPKj dapat pantau... maka kita kenalah buat laporan, baru mereka ambil tindakan.

Rasanya kes anjing ni dah banyak kali MPKj datang BSP untuk tangkap anking2 ni. Mungkin dah sampai masanya mereka buat sekali lagi.

binjai

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 178
  • KEMATIANMU SEMAKIN HAMPIRRR...!!!
Re: Anjing
« Reply #9 on: September 02, 2009, 04:03:44 PM »
Isu anjing ni memang tak selesai lagi, tak tau la siapa nak ambil tindakan, semalam 2 ekor masuk dalam laman rumah saya sbb kejar seekor kucing, masuk ikut longkang.. tak guna betul... mana MPKJ... mana wakil rakyat.. turunlah... takkan isu politik aje nak ambil berat.. banyak isu kat Bukit Mahkota ni tak selesai lagi...

Wakil rakyat sibuk bagi ceramah kat surau2 kot .. maklumlah sekarang kan kuasa kerajaan selangor kan dibawah tangan dia orang..



Alhamdulillah tu la berkat kerajaan selangor....sentiasa mengimarahkan rumah Allah....masjid dan surau....nak suruh YB umno bagi ceramah kat surau manaa laa depa retiii.... ;D  ;D


Matahati

  • Global Moderator
  • Bendahara
  • ************
  • Posts: 1947
  • Gender: Male
Re: Anjing
« Reply #10 on: September 02, 2009, 04:38:33 PM »
Sy senyum dgn komen sdr binjai  ;D

Spt sy sebutkan sblm ini, di setiap kawasan dibawah MPKJ ada zonnya dan ada Majlis Perwakilan Penduduk. Setiap masalah di kawasan boleh di ajukan kpd pegawai atau ahli majlisnya. Pegawai2 ini nnt akan cuba menyelesaikan masalah penduduk.

Utk BSP, terletak di zon 24 di ---> http://public.mpkj.gov.my/mpp/?MN=5&dun=2
Blog Pelita Hati ~ Surah Yassin :::: Blog Emas & Dinar ~ TanganEmas

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Anjing
« Reply #11 on: September 02, 2009, 05:15:07 PM »
Boleh la tanya sekali apasal wakil MPKj tak datang meeting JMB....

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Anjing
« Reply #12 on: September 02, 2009, 05:17:06 PM »
ooo.. esok saya akan jumpa org COB. Insya-Allah saya akan bawa masalah anjing ini semasa perbincangan.

mrzul

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 118
Re: Anjing
« Reply #13 on: September 03, 2009, 08:19:47 AM »
ooo.. esok saya akan jumpa org COB. Insya-Allah saya akan bawa masalah anjing ini semasa perbincangan.

Terima kasih daun keladi sedara akusempoi kerana sudi membantu. ;D

???? ????? ??????

suhaimi

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 1
  • I Love Putra Mahkota
Re: Anjing
« Reply #14 on: December 20, 2012, 09:51:11 AM »
sejak kebelakangan ini masalah anjing ini berulang lagi minta pihak berkenaan pantau. Bahaya untuk penduduk sekitar seri melati.