Author Topic: MASJID BANDAR SERI PUTRA  (Read 25146 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

putra1500

  • Bandar Seri Putra
  • Penghuni
  • **
  • Posts: 30
  • Gender: Male
    • Bandar Seri Putra
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #15 on: 14 Jul, 11:51:57 AM »
Semoga impian BSP mempunyai masjid sendiri akan menjadi kenyataan. Teruskan perjuangan mendapatkan masjid BSP...
http://www.bandarseriputra.info
There's only One United

Faizalnizam 11 3/N BSP

  • Guest
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #16 on: 22 Jul, 04:19:01 PM »
Sebagai penduduk tetap BSP, satu lagi kemudahan yang akan kita nikmati bersama...Al-Hamdulillah...

Sememangnya lokasi terlalu berdekatan dengan Masjid KUIS seharusnya tidak boleh dijadikan sebagai isu dalam pembinaan masjid ini...

Dari aspek perancangan kemudahan tempat ibadat Islam, faktor populasi atau jumlah penduduk (Qariah) sebenarnya yang menjadi asas dalam penyediaan kemudahan ini. Di atas sebab itulah pelan induk susunatur BSP telah diendos oleh PBT (MPKj) melalui Jawatankuasa Perancangan Negeri dan isu lokasi seharusnya tidak lagi dipersoalkan oleh Kerajaan Negeri sebelum ini...

Syabas kepada mereka yang terlibat dalam mengusahakan hasrat yang murni ini dalam menjayakan pembinaan Masjid Bandar Seri Putra... 

mentarimerah

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 303
  • rock sampai tua
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #17 on: 22 Jul, 04:25:11 PM »
aku...setuju...malam tadi kat tempat aku ada kematian....urusan semua kita buat kat masjid bangi lama....itu sebab kita perlukan masjid dan tanah perkuburan...sekarang tanah perkuburan...masih ting tong lagi...banyak yang tak proper....penduduk bsp...dah bertambah....tetapi masjid tak ada...kuis kita tak boleh membantu dalam urusan kematian

bangimen

  • Guest
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #18 on: 22 Jul, 04:29:46 PM »
Innalillah...siapa yang meninggal dunia wira....

mentarimerah

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 303
  • rock sampai tua
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #19 on: 22 Jul, 04:38:00 PM »
panjang cita dia din....tapi malam tadi macam jejak kasih pulak...ada seorang kakak tu meninggal bara payu dara...tapi lepas isyak..adik dia datang surau...yang nak jadikan cita ...adik dia macam aku kenal...dia pun cakap...wira ke ni..aku pun terus peluk dia ...bayangkan 17 tahun tak jumpa...member kat..u dulu...tapi dia keluar awal sebab biasalah dia tak habis belajar...lepas tu...kawan dia sorang lagi...pun kenal keluarga belah bapak aku masa kat keramat dulu...masa tu aku kecik lagi...aku pernah main guli ngan dia kat keramat...kakak dia yang meninggal tu tak kahwin lagi umur 56...apa pun telah terlaksana tanggungjawap aku untuk tolong dia...al fatihah

bangimen

  • Guest
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #20 on: 22 Jul, 04:56:05 PM »
Muga2 arwah ditempatkan di sisi golongan orang yang solehah....
(maaf wira memang tak tahu langsung)

Ipien

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 25
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #21 on: 30 Jul, 07:13:33 PM »
salam..

pasal pembinaan masjid ni..cane ngn financial support?

kalo bleh bg bank details..insyallah bleh laa kita sesama umat Islam esp penduduk BSP dpt menghulurkan bantuan agar pembinaan masjid ni dpt dilaksanakan dengan lebih cepat lg..walaupun sikit..insyallah..sekurang2 dpt jugak bantu merpercepatkan lg proses pembinaan masjid ni.

mentarimerah

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 303
  • rock sampai tua
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #22 on: 30 Jul, 10:39:28 PM »
salam..

pasal pembinaan masjid ni..cane ngn financial support?

kalo bleh bg bank details..insyallah bleh laa kita sesama umat Islam esp penduduk BSP dpt menghulurkan bantuan agar pembinaan masjid ni dpt dilaksanakan dengan lebih cepat lg..walaupun sikit..insyallah..sekurang2 dpt jugak bantu merpercepatkan lg proses pembinaan masjid ni.

buat masa sekarang kita belum dapat kelulusan untuk mengutip duit daripada penduduk...nanti bila dah dapat surat dari jais kita akan hebahkan....

Hairul_Senibina

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 407
  • Gender: Male
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #23 on: 31 Jul, 11:11:22 AM »
Kalau pikir2 balik, kalau kita renung2 balik....... kenapa susah sgt kerajaan nak bagi peruntukan utk bina masjid; rumah Allah? Tapi senang je bagi peruntukan utk buat 'masjid pameran' yg tak boleh digunakan utk beribadat. Senang je bagi peruntukan utk buat konsert sempena Tahun Baru, konsert sempena Merdeka, peruntukan utk buat Monsoon Cup & peruntukan utk mcm2 lagi yg boleh dikatakan membazir.

Nak bina masjid atau surau, rakyat terpaksa & kena mintak derma sana-sini. Tapi kalau nak buat pesta Perkampungan Hadhari, laju je kerajaan luluskan peruntukan.

Wallahualam.  :)


"Hormat Menghormati Budaya Kita"  :)

mentarimerah

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 303
  • rock sampai tua
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #24 on: 31 Jul, 11:54:45 AM »
untuk tahun ni jais tak ada duit...kalau mahu 2010...ada ke patut....miskin jais kita cuba kat zakat pulak...bangunan baru leh buat....tak kan nak buat masjid tak boleh...

Ipien

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 25
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #25 on: 31 Jul, 07:41:00 PM »
xpela..kdg2 kita xleh nak harapkan 100% fund from jais n govt. kalo bleh kita usahakan sendiri lg elok..lgpon masjid tu nnt utk kegunaan kite semua jugak kan..

lg satu kalo namanyer mintak duit from govt..mcm2 org nak kene jumpa..procedure mcm2 lg..karenah birokrasi..bleh jd mkn thn jugak baru bleh dpt..

mentarimerah

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 303
  • rock sampai tua
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #26 on: 31 Jul, 10:41:35 PM »
biasalah tu...malaysia boleh...he...he...

infins

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 33
  • Gender: Male
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #27 on: 04 Sep, 11:18:58 AM »
kekadang tu sedih tengok rumah ibadah diperlekeh dan dipermain-mainkan pembinaannya...
entah mana silapnya???
ada sampai kena tuko kontraktor beberapa kali.. hmm.. orang bukan islam tengok, apa pandangan diorg?

Spidey

  • Guest
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #28 on: 25 Sep, 02:38:09 PM »
Syukur....memang sepatutnya disegerakan.

dinseriputra

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 39
Re: MASJID BANDAR SERI PUTRA
« Reply #29 on: 25 Sep, 10:21:32 PM »
wahai org2 di JAIZ,PZS,EXCO AGAMA,MB SELANGOR,kami masyarakat di Bandar Seri Putra ingin sebuah masjid serta tanah kubur disegerakan pelaksanaannya.

URGENT...................

DinSP