Author Topic: RUMAH TERCANTIK  (Read 7425 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fastun 007

  • Guest
RUMAH TERCANTIK
« on: 02 Sep, 01:52:14 PM »
AKAN DATANG AJK PENDUDUK BUAT LA PERTANDINGAN RUMAH TERCANTIK, BARU MERIAH, HADIAH UTAMA KERETA VIVA, KEDUA MOTOR KRISS 110 KETIGA 500, BARU NAMPAK GEMPAK TAMAN IMPIAN PUTRA .....................MINTA LA SEPONSER MANA - MANA SYARIKAT...

suzz

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 236
Re: RUMAH TERCANTIK
« Reply #1 on: 02 Sep, 02:07:21 PM »
gOOD iDEA...TETAPI...... takut timbul rasa riak....dan.... rendah diri pada yang tak berkemampuan utk berbuat demikian...

fastun 007

  • Guest
Re: RUMAH TERCANTIK
« Reply #2 on: 02 Sep, 02:12:32 PM »
KITE JGN LA PIKIR NEGATIF....ORNG YANG INGIN MAJU KENE SENTIASA BERFIKIRAN POSITIF....SAMPAI BILE NAK MAJU KALU BERFIKIR NEGATIF.................. :)

Matahati

  • Global Moderator
  • Bendahara
  • ************
  • Posts: 1947
  • Gender: Male
Re: RUMAH TERCANTIK
« Reply #3 on: 02 Sep, 02:35:43 PM »
Yg selalu dengar pertandingan laman dan landscaping tercantik.

Setuju dgn pendapat suzz
Blog Pelita Hati ~ Surah Yassin :::: Blog Emas & Dinar ~ TanganEmas

fastun 007

  • Guest
Re: RUMAH TERCANTIK
« Reply #4 on: 02 Sep, 02:50:57 PM »
TUJUAN PERTANDINGAN INI SALAH SATUNYA MEMUPUK SEMANGAT BERLUMBA-LUMBA MENJAGA KEBERSIHAN..KITE JGN LA PIKIR NEGATIF.......UBAH LA JDI BANGSA MELAYU YANG MAJU..

suzz

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 236
Re: RUMAH TERCANTIK
« Reply #5 on: 02 Sep, 02:57:40 PM »
Maju perlu kena dengan caranya,....mungkin boleh kecilkan skopnyer sprt yg matahari cadangkan...
Sekadar pandangan......RUMAH TERCANTIK too subjektif....banyak lagi cara untuk memupuk semangat menjaga kebersihan..not negatif thinking but just my opinion...namapun forumkan...ok that's all..

Firrbudi

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 37
  • Gender: Male
    • Firrbudi aka Lensahijau
Re: RUMAH TERCANTIK
« Reply #6 on: 02 Sep, 03:51:36 PM »
Quote
TUJUAN PERTANDINGAN INI SALAH SATUNYA MEMUPUK SEMANGAT BERLUMBA-LUMBA MENJAGA KEBERSIHAN..KITE JGN LA PIKIR NEGATIF.......UBAH LA JDI BANGSA MELAYU YANG MAJU..

Untuk berubah menjadi maju sangat baik... tapi banyak perkara lain yang perlu kita majukan... rumah cantik tak mencerminkan kemajuan, ia lebih bersifat individualistik dan berkepentingan sendiri semata, kawasan perumahan cantik dan bersih itulah yang melambangkan kemajuan. Kerana apa saya kata begitu? kerana ia melibatkan permuafakatan dan kerjasama sesama jiran untuk menjaga suasana kejiranan dalam keadaan indah dan harmoni. Tak semestinya rumah cantik orang itu maju, dan tak semestinya rumah buruk itu mundur? itu semua tepuk dada tanya selera, ada persaingan yang sihat dan ada persaingan yang tidak baik. Kelemahan orang kita adalah sikap cepat berasa 'selesa'. Apa salahnya kita contohi bangsa lain dalam berpesatuan, mereka mampu menyediakan fasiliti yang boleh mengembang pembelajaran anak-anak mereka, kerana mereka bersifat berdikari dan tidak hanya menunggu bantuan tiba...ayuh fikirkan...
No.92, Jalan Impian Putra 4/4,
Taman Impian Putra,43000 Bangi,
Selangor Darul Ehsan.

Wan Z

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 820
  • Gender: Male
  • Serangin Homes... Selamat Berjiran Semua!!!
Re: RUMAH TERCANTIK
« Reply #7 on: 02 Sep, 03:54:42 PM »
 ::) bagus juga tu kan...
tapi, kena buat banyak kategori ler..

lanskap/laman terbaik...
entrace terbaik & mesra tetamu...
dapur paling praktikal...
rumah go green... paling menghijau...
rumah paling jimat... guna air & elektrik paling save...
rumah mesra alam... banyak guna barang terbuang/kitar semula..
lagi... tak tau dah...

ok tak...?


ammiey

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 74
  • Gender: Female
Re: RUMAH TERCANTIK
« Reply #8 on: 02 Sep, 04:00:03 PM »
Setuju dengan Firrbudi...yang cantik x semestinya melambangkan kemajuan.
Tapi o.k jugak...x salah cadangan tuan rumah. Boleh juga diadakan untuk mempelbagaikan xtvt taman kita.

Tapi..sekarang ni yang saya perasan...x buat pertandingan rumah tercantikpun masing2 macam berlumba-lumba jer buat reno rumah. Cuba kita ambil contoh satu lorong jer...kalau dah start sebuah umah buat pagar dan tiles...ada ler yang lelain bakal mengikut. Ada yang tambah awning...yang lain ada gak x lama lepas tu. Mungkin juga keperluan yang sama kot...Mungkin juga kebetulan....

Maklum le TIP ni kategori taman baru lagi so masing2 baru nak mula langkah ler kot.
Wallahualam.
« Last Edit: 02 Sep, 04:09:34 PM by ammiey »

suzz

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 236
Re: RUMAH TERCANTIK
« Reply #9 on: 02 Sep, 04:28:42 PM »
 ;) setuju ngan Firrbudi...nak huraikan tak reti takut tersalah cakap...tp macam tulah... ;D

sunny

  • Guest
Re: RUMAH TERCANTIK
« Reply #10 on: 02 Sep, 10:34:45 PM »
idea bagus ni. :o
tapi keperluan nya tahap sekunder
macam mana yang lebih primer, seperti keselamatan  ::)