Author Topic: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1  (Read 22968 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Farahkawaii

  • Guest
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #75 on: 20 Nov, 12:26:58 AM »
rm5 tu untuk securitylah capt... itu apa yg kawan saya cakap sebab dia duduk sana.

kat kawasan rumah saya kena bayar berganda-ganda daripada apa yg tuan/puan bayar. ini kerana kawasan kami, jumlah rumah sedikit. Saya rasa, sebagai orang luar, tak perlu berkira sangat dengan rm5 tu. Kalau nak lebih bagus lagi, mungkin boleh tambah kutipan... so mungkin lebih baik perkhidmatannya.
RM 5 tu yuran persatuan. Bayaran perkhidmatan securiti, lain jumlahnya kan.??

RM 5 tu sebenarnya yuran persatuan, Fasa satu sebelum ini kalau tak silap perlu bayar sekitar RM20 or so tuk security. Correct me if i'm wrong, saya saya baru 2 bln duduk sini  :)

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #76 on: 20 Nov, 11:27:31 PM »
rm5 tu untuk securitylah capt... itu apa yg kawan saya cakap sebab dia duduk sana.

kat kawasan rumah saya kena bayar berganda-ganda daripada apa yg tuan/puan bayar. ini kerana kawasan kami, jumlah rumah sedikit. Saya rasa, sebagai orang luar, tak perlu berkira sangat dengan rm5 tu. Kalau nak lebih bagus lagi, mungkin boleh tambah kutipan... so mungkin lebih baik perkhidmatannya.
RM 5 tu yuran persatuan. Bayaran perkhidmatan securiti, lain jumlahnya kan.??
Kalau RM5 serumah sebulan, nak beli cota pun tak lepas.. ;D :D Katakan 100 unit yang bayar, baru RM500 sebulan. boleh buat apa lah dengan RM500 tu..

RI FAMILY N KIDZ

  • Guest
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #77 on: 22 Nov, 03:00:47 PM »



Makluman...
RM5 tu yuran persatuan...
RM25 untuk security...
Memangla tak seberapa kalau dibandingkan dengan rumah semi D, Banglo dan teres tuan2 semua ;D ;D ;D


rm5 tu untuk securitylah capt... itu apa yg kawan saya cakap sebab dia duduk sana.

kat kawasan rumah saya kena bayar berganda-ganda daripada apa yg tuan/puan bayar. ini kerana kawasan kami, jumlah rumah sedikit. Saya rasa, sebagai orang luar, tak perlu berkira sangat dengan rm5 tu. Kalau nak lebih bagus lagi, mungkin boleh tambah kutipan... so mungkin lebih baik perkhidmatannya.
RM 5 tu yuran persatuan. Bayaran perkhidmatan securiti, lain jumlahnya kan.??
Kalau RM5 serumah sebulan, nak beli cota pun tak lepas.. ;D :D Katakan 100 unit yang bayar, baru RM500 sebulan. boleh buat apa lah dengan RM500 tu..

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #78 on: 22 Nov, 05:18:44 PM »



Makluman...
RM5 tu yuran persatuan...
RM25 untuk security...
Memangla tak seberapa kalau dibandingkan dengan rumah semi D, Banglo dan teres tuan2 semua ;D ;D ;D


rm5 tu untuk securitylah capt... itu apa yg kawan saya cakap sebab dia duduk sana.

kat kawasan rumah saya kena bayar berganda-ganda daripada apa yg tuan/puan bayar. ini kerana kawasan kami, jumlah rumah sedikit. Saya rasa, sebagai orang luar, tak perlu berkira sangat dengan rm5 tu. Kalau nak lebih bagus lagi, mungkin boleh tambah kutipan... so mungkin lebih baik perkhidmatannya.
RM 5 tu yuran persatuan. Bayaran perkhidmatan securiti, lain jumlahnya kan.??
Kalau RM5 serumah sebulan, nak beli cota pun tak lepas.. ;D :D Katakan 100 unit yang bayar, baru RM500 sebulan. boleh buat apa lah dengan RM500 tu..
RM 25, dah kira banyak tu untuk security..kalau semua unit bayar lah...Kat Vista, peruntukan security hanya RM 18 se unit, cukup untuk security 24 jam. Ini kerana kos di bahagi sama rata untuk 700 unit. Yang tak bayar tu..lain kira lah..kira hutang yang tetap akan di tuntut.. ;D ;D

rambo

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 12
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #79 on: 25 Nov, 01:35:36 PM »
kalau asyik fikir pasal duit je, baik jgn dbincangkn lg hal securiti ni, klu terlalu sayangkn duit, sebln  bayar utk securiti rm 10 pun belum tentu org nk bayar. klu kat vista sbln rm18 itu lg mahal. di TIP ni saja ada 200 lbh rumah. lgpun bukn semua rumah diduduki. klu dah psatuan terpaksa buat keputusan mcm ni, apa kita blh buat. pucuk pangkalnya, pada penduduk tu sendiri, klu komitmen penduduk tu bagus,rasanya x le jadi mcm ni........ klu tuan/puan nk tau, di putra tropika, untuk kawalan semasa cuti hari raya, rm50/rumah, kawalannya cuma dlm seminggu sahaja. FIKIRLAH camana??????

RI FAMILY N KIDZ

  • Guest
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #80 on: 29 Nov, 11:52:19 AM »
Salam...

itula...kita hanya berharap perkara sekuriti ni diselesaikan secepat mungkin... ;D

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #81 on: 29 Nov, 12:00:36 PM »
kalau asyik fikir pasal duit je, baik jgn dbincangkn lg hal securiti ni, klu terlalu sayangkn duit, sebln  bayar utk securiti rm 10 pun belum tentu org nk bayar. klu kat vista sbln rm18 itu lg mahal. di TIP ni saja ada 200 lbh rumah. lgpun bukn semua rumah diduduki. klu dah psatuan terpaksa buat keputusan mcm ni, apa kita blh buat. pucuk pangkalnya, pada penduduk tu sendiri, klu komitmen penduduk tu bagus,rasanya x le jadi mcm ni........ klu tuan/puan nk tau, di putra tropika, untuk kawalan semasa cuti hari raya, rm50/rumah, kawalannya cuma dlm seminggu sahaja. FIKIRLAH camana??????
Bila cerita pasal security kena lah fikir juga pasal duit. tak de duit tak de lah security..labur duit untuk security menjaga harta benda (duit juga tu) dan yang lebih penting keselamatan penghuni. Klau komitmen bagus pun tapi penyumbang nya tak seberapa macam mana nak gerak kan..fikir firkan lah..

PrinceCharm

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 229
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #82 on: 29 Nov, 12:10:24 PM »
kat kaw putra mahkota nie, tak mau mention kaw mana lah..2 tahun dulu pernah ada rondaan sukarela..ahli2nya yg suka dan rela nak join rondaan nie terdiri dpd penghuni rumah2 kecil dan sederhana..rumah banglo penyertaannya sangat sedikit atau hampir tiada langsung..tak lama terkubur juga aktiviti ni, al maklum sibuk, outstation, weekend balik kg dsbgnya..tak lama lepas tu, byk kes pecah rumah lak..tak kira rumah besar, kecil atau sederhana semua kena..timbul lak cadangan sekuriti..rumah besar2 memberi sambutan penuh terhadap cadangan nie..rumah kecil dan sederhana sambutannya suam2 kuku..al maklum, dulu pernah ronda suka dan rela..skrng nak bagi sykt sekuriti ronda, nak kena byr..dulu ronda sendiri, free..tapi, satu pihak penghuni lagi kurang beri sambutan utk ronda sekali..so, anda lihat di sini..2 senario berbeza tahap pemikiran terhadap rondaan sukarela dan sekuriti berbayar..apa pun, muafakat membawa berkat
« Last Edit: 30 Nov, 08:49:34 AM by PrinceCharm »

terra2400

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 320
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #83 on: 29 Nov, 12:45:04 PM »
Langkah jangka panjang yang perlu dimulakan dari sekarang ialah memohon kerajaan membina balai polis ditapak yang telah disediakan di BSP. Saya percaya dengan penambahan infrastruktur dan bilangan anggota polis, kadar jenayah akan berkurangan. Persatuan penduduk dikawasan Putra Mahkota secara collective perlu menghantar memorandum kepada Menteri bertanggungjawab. Mudah-mudahan RMK10 nanti ada projek balai polis di Putra Mahkota.... ;D ;D ;D


Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #84 on: 29 Nov, 05:44:55 PM »
Kwsn perumahan tmpt sy tggal xde security yg mjaga pd waktu mlm  ;D ;D ;D

Anggota RELA setiap mlm buat rondaan  :) :) :)

sub_zero

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 65
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #85 on: 14 Dec, 03:35:38 PM »
..diambil drpd berita mutakhir kat main forum impian putra..

LAGI CUBAAN PECAH MASUK DI TAMAN IMPIAN PUTRA

BANGI 12 Dis. Penduduk-penduduk di Taman Impian Putra kini perlu berwaspada
dan berhati-hati terutamanya di musim cuti sekolah ini dimana ramai
penghuninya balik kampung atau pergi bercuti hujung tahun. Ini kerana,
telah terdapat kes potong pagar dan beberapa cubaan memecah masuk rumah
termasuk surau telah dilaporkan berlaku pada bulan ini sahaja. Kali
terakhir kejadian ini berlaku pada hari sabtu yang lalu. Namun tiada
berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini. Pihak polis juga telah
dimaklumkan mengenai kejadian ini dan mengingatkan para penduduk agar lebih
prihatin dan peka dengan keadaan sekeliling terutamanya di musim cuti
sekolah dan hujung tahun kerana ramai penduduk yang tiada di rumah kerana
bercuti atau balik kampung. Ibubapa juga diingatkan agar mengawasi
anak-anak agar tidak terlibat dengan aktiviti-aktiviti yang tidak sihat
semasa musim cuti sekolah.

Pihak polis mohon kerjasama para penduduk agar memasang lampu belakang pada
waktu malam dan mengunci rumah bagi mengelakkan kejadian ini berlaku.
Seorang penduduk yang ditemui melaporkan bahawa pagar di belakang rumahnya
dan beberapa pagar di bahagian belakang juga telah beberapa kali di ceroboh
dan potong oleh pencuri. Pihak pengawal keselamatan yang diupah oleh
penduduk di fasa 4 juga memaklumkan bahawa beliau telah berusaha untuk
menjaga keselamatan penduduk disini tetapi pencuri-pencuri ini lagi bijak.

Namun usaha akan ditingkatkan dan kerjasama daripada penduduk juga amat
diharapkan, ujar beliau lagi.
FASA 4 yang ade sekuriti pun pencuri masuk
FASA 1 yang tak ade sekuriti langsung..senang-senang pencuri masuk..HAHAHA
 
SEDARLAH wahai penduduk FASA 1
JANGAN TUNGGU dihempap tangga baru nak terngadah
JANGAN TUNGGU benda tak diingini berlaku baru nak ambil tindakan
JANGAN KEDEKUT DUIT
LABURKAN DUIT KITA UNTUK KESELAMATAN BERSAMA
BUKANKAH RUMAH KITA MELEKAT-LEKAT
BEGITUJUALAH KESEPAKATAN KITA untuk keselamatan
bersatu kita teguh
tak bersatu kalu pencuri masuk nanti xde sape nak tolong :P
tanak bayar kalu pi buat rumah sebijik kat tengah2 padang :P

RI FAMILY N KIDZ

  • Guest
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #86 on: 16 Dec, 03:27:14 PM »
..diambil drpd berita mutakhir kat main forum impian putra..

LAGI CUBAAN PECAH MASUK DI TAMAN IMPIAN PUTRA

BANGI 12 Dis. Penduduk-penduduk di Taman Impian Putra kini perlu berwaspada
dan berhati-hati terutamanya di musim cuti sekolah ini dimana ramai
penghuninya balik kampung atau pergi bercuti hujung tahun. Ini kerana,
telah terdapat kes potong pagar dan beberapa cubaan memecah masuk rumah
termasuk surau telah dilaporkan berlaku pada bulan ini sahaja. Kali
terakhir kejadian ini berlaku pada hari sabtu yang lalu. Namun tiada
berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini. Pihak polis juga telah
dimaklumkan mengenai kejadian ini dan mengingatkan para penduduk agar lebih
prihatin dan peka dengan keadaan sekeliling terutamanya di musim cuti
sekolah dan hujung tahun kerana ramai penduduk yang tiada di rumah kerana
bercuti atau balik kampung. Ibubapa juga diingatkan agar mengawasi
anak-anak agar tidak terlibat dengan aktiviti-aktiviti yang tidak sihat
semasa musim cuti sekolah.

Pihak polis mohon kerjasama para penduduk agar memasang lampu belakang pada
waktu malam dan mengunci rumah bagi mengelakkan kejadian ini berlaku.
Seorang penduduk yang ditemui melaporkan bahawa pagar di belakang rumahnya
dan beberapa pagar di bahagian belakang juga telah beberapa kali di ceroboh
dan potong oleh pencuri. Pihak pengawal keselamatan yang diupah oleh
penduduk di fasa 4 juga memaklumkan bahawa beliau telah berusaha untuk
menjaga keselamatan penduduk disini tetapi pencuri-pencuri ini lagi bijak.

Namun usaha akan ditingkatkan dan kerjasama daripada penduduk juga amat
diharapkan, ujar beliau lagi.
FASA 4 yang ade sekuriti pun pencuri masuk
FASA 1 yang tak ade sekuriti langsung..senang-senang pencuri masuk..HAHAHA
 
SEDARLAH wahai penduduk FASA 1
JANGAN TUNGGU dihempap tangga baru nak terngadah
JANGAN TUNGGU benda tak diingini berlaku baru nak ambil tindakan
JANGAN KEDEKUT DUIT
LABURKAN DUIT KITA UNTUK KESELAMATAN BERSAMA
BUKANKAH RUMAH KITA MELEKAT-LEKAT
BEGITUJUALAH KESEPAKATAN KITA untuk keselamatan
bersatu kita teguh
tak bersatu kalu pencuri masuk nanti xde sape nak tolong :P
tanak bayar kalu pi buat rumah sebijik kat tengah2 padang :P


so bila boleh start kembali security ni??? saya nak bayar ni!!!

















angiefahrolkoo

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 77
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #87 on: 16 Dec, 03:37:57 PM »
25/12 ada malam sukaria dekat itu padang....so pegi la himpit sama itu pengerusi persatuan or mana2 org kuat persatuan... tanya la secara direct..

RI FAMILY N KIDZ

  • Guest
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #88 on: 16 Dec, 03:50:46 PM »
25/12 ada malam sukaria dekat itu padang....so pegi la himpit sama itu pengerusi persatuan or mana2 org kuat persatuan... tanya la secara direct..

saje je nak tanye pada org yang buat pantun tu...hehehehe

apa org forum ni cakap...beramas mesra....

pejal

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 51
Re: Security di Taman Impian Putra, Fasa 1
« Reply #89 on: 22 Aug, 01:50:58 PM »
Assalam;

tumpang tanya....ada Security Guard tak untuk TIP Fasa 1 untuk musim Raya ni...macam tahun2 lepas...
kalau ada mari kita sokong dan paling penting bayar YURAN...