Author Topic: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA  (Read 20559 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

abugarcia

  • Guest
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #45 on: 04 Mar, 04:48:10 PM »
ya betulll...mlm td kuat semacam gak bau tu...masammmm jerrrr

OffshoreMan

  • Administrator
  • Temenggung
  • ***
  • Posts: 1311
  • Gender: Male
  • Cerita Kerja Offshore Oil & Gas di Offshoreman.net
    • Offshore Oil & Gas
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #46 on: 16 Apr, 11:50:51 PM »
Thread ini khas utk melaporkan setiap kali incident pencemaran udara di kesan.  Jika ingin berbincang ttg. masalah pencemaran udara, sila masuk ke thread lain.  Disini hanya laporan dan proses mengumpul maklumat sahaja.

Format laporan adalah seperti berikut.

------------------------------------
Lokasi Di Kesan : Bandar Bukit Mahkota Seksyen 6
Tarikh : 16 April 2010
Masa : 2343 hrs.
Situasi : Udara berbau asap.  Memeningkan kepala dan meloyakan tekak.

Suffian

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 826
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #47 on: 09 Jan, 09:09:06 AM »
7 dan 8 Januari 2011 lepas bau sampahnya terlampau busuk. Nak solat kat surau seksyen 4 pun tak selesa. Dan petang 8/1/2011 saya nampak lori sampah daripada jalan BBM/BSP hantar sampah ke tapak yang patut dah tutup di Sg Keembong.  >:( Tapak tu sudah dibuka semula ke?

RI FAMILY N KIDZ

  • Guest
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #48 on: 24 Feb, 01:21:01 PM »
Lokasi Di Kesan : Taman Impian Putra (Kawasan lapang bawah TNB Transmission Line)
Tarikh : 24 Februari 2010
Masa : 11.00 ++ pagi.
Situasi : Udara berbau asap dan tidak menyenangkan.

Sebenarnya pembakaran ini dilakukan berkali2 atas alasan menghijaukan bumi (pertanian).

nAlexThomasCRM23g

  • Guest
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #49 on: 13 Apr, 09:55:07 AM »
Hello
I need advice for a good website where I can compare auto/health insurance quotes
or maybe a developer to help building one ..
Thank you for any hint

kucai

  • Guest
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #50 on: 18 Apr, 05:16:50 PM »
salam,

Saya bakal penduduk di BSP. Nak tanya sikit pasal pencemaran ni. Adakah kawasan rumah di BSP terkena tempias pencemaran ini?

Tq

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #51 on: 19 Apr, 12:15:24 PM »
salam,

Saya bakal penduduk di BSP. Nak tanya sikit pasal pencemaran ni. Adakah kawasan rumah di BSP terkena tempias pencemaran ini?

Tq

sekarang dah tak der kot... kawan tak der lak bau nyer... dulu, masa tengah pencemaran teruk pun, BSP selamat... ;) ;) ;)

kucai

  • Guest
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #52 on: 19 Apr, 03:26:23 PM »
Salam,

Thanks for the info daddyvw.


mdzaini

  • Guest
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #53 on: 26 May, 07:08:05 PM »
salam

saya selalu tgok peniaga tepi jln bakar sampah selemba jer berhampiran tempat diorang berniaga terutama kat bawah pokok kat bandar seri putra

OffshoreMan

  • Administrator
  • Temenggung
  • ***
  • Posts: 1311
  • Gender: Male
  • Cerita Kerja Offshore Oil & Gas di Offshoreman.net
    • Offshore Oil & Gas
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #54 on: 18 Aug, 10:08:47 PM »
Petang tadi saya sempat berborak dgn seorang pegawai DOE,  bercerita ttg kilang battery n bau busuk.  Beliau menasihatkan supaya penduduk rajin2 membuat aduan.  Mereka akan terus memantau kualiti udara di kawasan kita.  Bau asap dulunya berpunca dari sebuah kilang yg membakar sisa produk mereka menggunakan tayar sebagai bahan bakar di malam hari.  Berkat complain dari penduduk Seksyen 5, akhirnya punca tersebut telah dikenal pasti dan tindakan di buat.  Akan tetapi beliau tidak menafikan yg pihak terbabit akan melakukannya lagi apabila mempunyai peluang.  Oleh itu, beliau mengharapkan penduduk bukit mahkota supaya sentiasa membuat laporan kepada mereka.

Tang kilang battery tu sensitif sikit sebab di punyai oleh orang kuat politik.  Walau bagaimanapun pemantau tetap mereka lakukan.  Hopefully semua ok... Setakat ini, tiada lagi bau asap or tengik di malam hari...

OffshoreMan

  • Administrator
  • Temenggung
  • ***
  • Posts: 1311
  • Gender: Male
  • Cerita Kerja Offshore Oil & Gas di Offshoreman.net
    • Offshore Oil & Gas
Re: PENCEMARAN UDARA AKUT DI SEKSYEN 6 BUKIT MAHKOTA
« Reply #55 on: 13 Mar, 09:32:50 PM »
Seminggu lepas, rasanya tiap2 hari bila waktu malam, bau asap amat kuat.