Author Topic: Penghuni Durjana.  (Read 12673 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

eyes-eyes section 6

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 1
Penghuni Durjana.
« on: December 13, 2009, 12:50:36 AM »
Assalamulaikum semua...

Sama-samalah kita mencari dan mengenalpasti empunya kenderaan ini. Inilah rupa-rupanya penghuni DURJANA yang hanya tahu menjaga kebersihan rumah sendiri tetapi PENGOTOR! Pemandu ini dilihat telah membuang 2 karung beg sampah di roundabout seksyen 6. Tarikh 12 dec 2009, Masa lebih kurang jam 7 petang kalau nak kira malam pon dah boleh.

Kebetulan pada masa kejadian saya melalui kawasan tersebut dan melihat pemandu dan penghuni DURJANA ini dengan tanpa rasa segan silu membuang sampah di kawasan roundabout seksyen 6 yakni hanya beberapa puluh meter dari rumah kejiranan.

Saya menyeru dan memohon sesiapa yang mengenali atau mengetahui alamat rumah pemandu atau penghuni DURJANA supaya memaparkan alamat rumah SI DURJANA ini di dalam forum ini. Dengan itu senanglah kita semua untuk bersama-sama membuang sampah dirumah SI DURJANA ini.

Saya kira inilah caranya untuk mengajar mereka yang amat KURANG SOPAN dan KURANG AJAR.

Tempat: Roundabout Section 6

No Kenderaan: WXA XXXX
(Plate Number deleted by ADMIN since Pelapor tidak berapa jelas dengan No. Kereta yg sebenarnya)

Jenis: Honda Stream

Warna: Hitam


Masa : 7 pm

Tarikh: 12 December 2009


Buktinya silah lihat 3 lampiran.
Bersama-samalah kita menjaga keberishan di kawasan kejiranan kita.

wassalam.


NOTE by ADMIN : Utk mengelak fitnah, Plate Nombor kenderaan saya deletekan.  Jelas pelapor sendiri tidak berapa yakin dgn plate no. yg sebenar.  Walaubagaimanapun kita semua berterima kasih kepada pelapor kerana melaporkan hal hal begini.
« Last Edit: December 16, 2009, 07:47:29 PM by Sulaiman Sabur »

OffshoreMan

  • Administrator
  • Temenggung
  • ***
  • Posts: 1309
  • Gender: Male
  • Cerita Kerja Offshore Oil & Gas di Offshoreman.net
    • Offshore Oil & Gas
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #1 on: December 13, 2009, 12:14:41 PM »
kalau ambik gambar kereta sekali lagi baguih...

AaM

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 205
  • Helang Berlegar
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #2 on: December 13, 2009, 04:12:28 PM »
Syabas atas keprihatinan sedara yg membangkitkan isu ini .. Mmg tak bersivik langsung sungguh perbuatan makhluk tu... >:(

Tanpa mengkhususkan kpd perbuatan makhluk Allah ni saja (saya terpaksa sebut makhluk sbb kalau dia ni manusia yg bergelar insan, dia tak sanggup berbuat gitu), saya perhati kesalahan2 yg sebegini walau nampak kecil tapi implikasinya besar telah berlaku samada disengajakan ataupun tidak di persekitaran kita, malahan di seluruh Malaysia umumnya:

1. Perbuatan baling sampah, sembunyi tangan (walau sekadar plastik) ketika memandu di jalan biasa di tepi2 bahu jalan, masa driving di highway dan ketika malas nak cari tong sampah

2. Sampah2 yg bertaburan di tempat2 awam. Saya pernah melihat dgn mata kepala sendiri bagaimana seorang berbangsa kulit putih dgn bersusah payah mengutip beberapa sampah yg bertaburan dan dimasukkannya ke tong sampah berdekatan d sekitar CM, KL padahal pd masa yg sama terdapat sekelompok budak2 remaja yg tengah duduk melepak benar2 dihadapan sampah tu, tp dgn muka 'poyo' tetap setia dgn aktiviti menghisap rokoknya tanpa ada rasa segan-malu dan bersalah.

3. Padahal kita sudah diajar pelajaran sivik, pendidikan Agama Islam semenjak di bangku sekolah lagi ttg tuntutan menjaga kebersihan & menjadikannya amalan hidup sihat. Tapi ntahlah, mungkin yg suka buat kerja2 ni tak sempat belajar bab ni kot

Maaf kalau terkasar bahasa, mmg patutlah kedurjanaan spt ini diwar2kan utk dijadikan sempadan supaya tak berulang lagi ... kalu yg buat tu budak sekolah, mungkin buleh la lagi diajar2kan, tp kalu mak atau bapak budak ... tu yg payah tu!!  ???

mancis

  • Global Moderator
  • Penghulu
  • ************
  • Posts: 275
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #3 on: December 13, 2009, 07:28:14 PM »
antara bende2 yg tak patut dibuat oleh manusia bertamadun, ish ish ish... kesian kat orang lain yg lalu lalang, semua orang dapat susah... ish ish ish, tak tau nak cakap lah camne...

rusty blade

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 15
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #4 on: December 13, 2009, 08:06:53 PM »
I agree with En. Sulaiman, having a photo of the culprit would be better. I also agree the person who did this dumping is indeed a durjana. But the thing is, this is a serious accusation with great implication, coz i can also say in this forum that the real person who did this drives a car with the number plate ADY 1314......

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #5 on: December 14, 2009, 02:04:01 PM »
antara bende2 yg tak patut dibuat oleh manusia bertamadun, ish ish ish... kesian kat orang lain yg lalu lalang, semua orang dapat susah... ish ish ish, tak tau nak cakap lah camne...

hhhmmmm....sikap pemalas dan pengotor yg menyusahkan org lain...kpd DURJANA tu klu terbaca..fikir ler...dah tentu rumah dan kete harga beratus ribu kan??? tapi tong sampah yg harga nyer x smpai RM50 tu pun x kan x mmpu nak beli kot??? kwsn umah sendri nak bersih..tp kotor kan kwsn orng...apa punyer org ler..

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #6 on: December 14, 2009, 03:05:31 PM »
Rumah penghuni durjana ini tiada tong sampah agaknya???

Rumah besar dan kereta besar tapi otak&pemikiran kecik!!!

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #7 on: December 15, 2009, 08:28:06 PM »
Agak pelik gak perangai manusia skang....

Tong sampah kat rumah sendiri nk wat ape agaknya.....

Sampah tu dh dibungkus dgn kemas.... letak je la dlm tong sampah umah sendiri....  ??? ??? ??? ???

Wan Z

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 820
  • Gender: Male
  • Serangin Homes... Selamat Berjiran Semua!!!
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #8 on: December 16, 2009, 10:15:47 AM »
perrhhh... naik keta honda stream tu...

patut ler mampu beli stream... hati senang buang sampah tepi jalan... jimat betul nie...
harap keta jer cantik... sivik langsung tak cantik...
memalukan kaum jer laa...

kena survey semua rumah... sapa yang pakai honda stream hitam akan jadi suspek...
kesian, kepada yang tak buat... malang kepada yang buang sampah nie...

enny

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 120
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #9 on: December 16, 2009, 10:34:25 AM »
memang tak bertanggungjwb lgsung.........mmg kureng ajar betul makhluk ni >:(ish..ish..mmg dah lbih2 ni :-[

gee_latip

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 25
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #10 on: December 16, 2009, 02:19:52 PM »
tak sengaja kot ;D
mesti yang wat hal pelik je, kenapa jiran2 ushar semacam kt dia... ;D
kalau dia join forum ni, maybe dia dah pikir nak pindah tu.... :-\

kita hantar surat layang je la kt si pembuat hal tu....
dalam surat tu, denda dia blanje minum jiran tetangga semua...(wat kenduri minta maaf)  ;)
saya suka senyum

Wan Z

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 820
  • Gender: Male
  • Serangin Homes... Selamat Berjiran Semua!!!
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #11 on: December 16, 2009, 04:40:39 PM »
kesian.. dah ler tajuk topik nie.. Penghuni Durjana.. sesuai ker..?
nasib ko ler labu...

denda wat kenduri tu bagus jugak...
pastu, setipa gotong royong dia mesti datang...
tak pun denda suruh bersihkan sampah kat persekitaran BBM nie...
baru boleh meningkatkan kesedaran sivik skit...

Mizie

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 4
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #12 on: January 21, 2010, 06:39:45 PM »
tapi betui ka dia ni penghuni situ? jangan2 duk nilai 3 mai humban sampah kat situ kot...

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #13 on: January 21, 2010, 06:51:48 PM »
tapi betui ka dia ni penghuni situ? jangan2 duk nilai 3 mai humban sampah kat situ kot...

Klau camtu memang nk kene lastik....

Kat area Nilai 3 byk tempat2 sunyi bleh buang sampah.... apehal nk buang kat sini plak...

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Penghuni Durjana.
« Reply #14 on: January 21, 2010, 09:45:07 PM »
Bapak aku kata... kalu kita nampak sampah atas jalan, kita ambik buang, besar pahalanya...

so, kalu kita ada sampah, pastu kita pegi buang sesuka hati kat tempat tak sepatutnya... bayangkan pulak berapa besar dosanya... lu pikir la sendiri...  ;D ;D ;D