Author Topic: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4  (Read 21590 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ma

  • Guest
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #15 on: 21 Jan, 12:01:07 PM »
sedih laaaa balik jer umah hari jumaat baru nie....depan pintu grai umah penuh dengan longokan sampah...
dah laaa balik keje penat2....memang kurang ajar betul org yang wat keje tu.....tapi saya dah pun wat report polis.....nie dah kali kedua terjadi  kat umah saya......nie rasanya keje orang yang tak sekolah...tak ada akal.......

aduhai..sabar itu sebahagian dari iman dang anum  :)

kekadang sampai tak terluah la kan, tapi sebab dah ade comunity nih..saya pun nak meluahkan jugak la..hikssss
alkisahnya saya punye permasalahan hebat..."dia" jiran saya berkaraoke yg maha kuat..kadang2x istifar byk2x. mak saya yg menginap sehari dua pun tak boleh tahan. mcm mana nak tegur? sebenarnya tak salah la berhibur, tapi sehingga menggangu privacy jiran2x dah kira melampau kan. tapi saya tetap bersabar. kalau tak tahan sgt saya akan bawak anak2x keluar p giant ke atau lepak nilai 3. serba salah kadang kan, lebih2x lagi saya diberitahu yg "dia" kini ketua blok..hemmmm mungkin anum/rose kenal dia kan?

bukan mengaibkan..tapi teguran ikhlas..mungkin satu hari nanti "dia" juga bakal join comunity ini.




anum

  • Guest
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #16 on: 24 Jan, 10:14:08 AM »
betul tu cik melah.....memang akal kurang....apa kata kalo kt umah diorang jadi mcam nie......dah laaa kita pagi2 dah kuar g keje...lewat petang baru balik...mau x tension bila sampai umah.....tgk ada sampah

sitihawa

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 64
  • Gender: Female
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #17 on: 21 Mar, 08:09:52 PM »
persatuan...???

wujud memang mudah. ajk boleh dilantik. setuju?saya cadangkan? siapa? ..setuju..setuju.. saya cadangkan cadangan ditutup... tapi tang nak buat kerja..tak sependapat. tak sekata. nak tunjuk pandai. sudah2 nak taip surat rasmi pun salah. contack apatah lagi...
apa-pun benda ni melibatkan kesungguhan. kepimpinan? pandai memimpin? bukan semua Allah bagi bakat ini. yakni, kita semua sebenarnya kena berganding bahu. bukan pengerusi, bukan setiausaha sahaja. semua. persatuan ni memudahkan cara, membantu.
lagi satu DUIT. ada persatuan, duit takdak tak jalan. nak cari duit kena pandai. sapa nak bagi singgit? sapa nak bagi singgit... seratus orang baru seratus ringgit...

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #18 on: 22 Mar, 10:14:17 AM »
stuju ngan pendapat sitihawa....kata ada persatuan..wujud hanya pada nama..kenkadang bila org tanya sy psl persatuan sek 4..sy termangu nak jwb..sori to say..mati xmau idup segan. Itu lah kenyatan nya..spt sy kata dari awal..ramai yg pandai bercakap tp "segan" nak bekerja.Nak berganding bahu??? berapa kerat yg blh sepakat???Nk collect duit??Lurus ker bendari yg di pilih..ingat tugas adalah satu AMANAH...
cikmelah pun x mau ler kata banyak..sb dh byk kali berkata...perubahan tiada..aliran nyer ttp sama..mesy ler byk kali pun..pilih ler sesape pun..klu rase tggjwb tiada..cmni ler persatuan sampai bile2... ??? ???

rose

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 87
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #19 on: 25 Mar, 01:37:34 PM »
salam semua...lama x masuk forum...baru kuar wad...gastrik teruk n buat laparoskopik operation...ermm x abis2 pasal toilet tersumbat...dah bape kali repair dah kat blok A ni...rumah saya, rumah sebelah saya n taska tingkt 1 kena...masalahnye org tingkat atas dok buang pampers la, pad la dalam lubang toilet...ntah apa2 la...yg jadi mangsa kami yg dok tgkt 1 ni....maintenance lak suh kitaorg bayar sendiri..yg kitaorg bayar tiap2 bulan tu apa nye....x adil la...

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #20 on: 25 Mar, 02:23:40 PM »
rose... kalau saya pun saya marah gak.
Tapi kena gak tahu bidang kuasa sebelum kita marah. Saya tahulah sikit2 pasal mantenance ni. Kalau ikutkan memang tak cover masalah tersumbat atau apa2 yang dalam rumah. Maintenance (yg dibayar) hanyalah untuk kegunaan 'common area' sahaja.

Tapi sebenarnya pihak mantenance boleh jadi orang tengah masalah ini. Sepatutnya sama-sama (org atas and org bawah) kena bayar sebab kalau tak masalah ini akan terus timbul dan org atas tu tak akan insaf2.

salam semua...lama x masuk forum...baru kuar wad...gastrik teruk n buat laparoskopik operation...ermm x abis2 pasal toilet tersumbat...dah bape kali repair dah kat blok A ni...rumah saya, rumah sebelah saya n taska tingkt 1 kena...masalahnye org tingkat atas dok buang pampers la, pad la dalam lubang toilet...ntah apa2 la...yg jadi mangsa kami yg dok tgkt 1 ni....maintenance lak suh kitaorg bayar sendiri..yg kitaorg bayar tiap2 bulan tu apa nye....x adil la...

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #21 on: 25 Mar, 02:41:07 PM »
hhhmmm...jiran sy penah tersumbat saluran nyer..bile ngadu kat maintenance derang kate kos baiki org atas kite tanggung..mean klu kite tgkt 1..org tgkt 2 ler yg akan tanggung...klu tingkat 4..tanggung sendri laa kot.. ::)

tp payah gak klu ddk ngan org yg xder sivik ni..abis sume brg cmpk kat lubang tndas....xder tong sampah ker kat dlm umah dier???

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #22 on: 25 Mar, 06:01:58 PM »
hhhmmm...jiran sy penah tersumbat saluran nyer..bile ngadu kat maintenance derang kate kos baiki org atas kite tanggung..mean klu kite tgkt 1..org tgkt 2 ler yg akan tanggung...klu tingkat 4..tanggung sendri laa kot.. ::)

tp payah gak klu ddk ngan org yg xder sivik ni..abis sume brg cmpk kat lubang tndas....xder tong sampah ker kat dlm umah dier???
Orang tingkat 4 mana ada saluran paip tandas kat atas??Dia kena tanggung lah kalau orang bawah complaint ada kebocoran..Pasal buang ni..anak pun dia orang boleh buang dalam tandas, apa lagi pad dan pampers...

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #23 on: 25 Mar, 06:11:34 PM »
Orang tingkat 4 mana ada saluran paip tandas kat atas??Dia kena tanggung lah kalau orang bawah complaint ada kebocoran..Pasal buang ni..anak pun dia orang boleh buang dalam tandas, apa lagi pad dan pampers...

buah kilas tumbuk rusuk capt cukup pedas dan berbisa... ;)

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #24 on: 26 Mar, 09:07:01 AM »
dd .... esok kawan nak panggil dd baca doa dan jual pantun.
Orang tingkat 4 mana ada saluran paip tandas kat atas??Dia kena tanggung lah kalau orang bawah complaint ada kebocoran..Pasal buang ni..anak pun dia orang boleh buang dalam tandas, apa lagi pad dan pampers...

buah kilas tumbuk rusuk capt cukup pedas dan berbisa... ;)

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #25 on: 26 Mar, 09:10:03 AM »
stuju..dd bace doa..klu dia jual pantun..cikmelah sudi mmbeli.....kuikuikui :D :D :D

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #26 on: 26 Mar, 09:11:07 AM »
Kalau dd jual pantun, saya sanggup tolong jual tru MLM

stuju..dd bace doa..klu dia jual pantun..cikmelah sudi mmbeli.....kuikuikui :D :D :D

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #27 on: 26 Mar, 09:15:56 AM »
Kalau dd jual pantun, saya sanggup tolong jual tru MLM

stuju..dd bace doa..klu dia jual pantun..cikmelah sudi mmbeli.....kuikuikui :D :D :D

apsal jual tru MLM...sedara "MC: beli terus r...MLM kang upline yg untung... ::) ::) (OT dah ni)

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #28 on: 26 Mar, 09:21:01 AM »
Kalau jual secara MLM, lepas tu leh ajak org lain menjual dan beli juga.

Sorry OT lah... mod jgn mare.
Kalau dd jual pantun, saya sanggup tolong jual tru MLM

stuju..dd bace doa..klu dia jual pantun..cikmelah sudi mmbeli.....kuikuikui :D :D :D

apsal jual tru MLM...sedara "MC: beli terus r...MLM kang upline yg untung... ::) ::) (OT dah ni)

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Persatuan Penduduk Apartmen Nuri Seksyen 4
« Reply #29 on: 26 Mar, 09:24:50 AM »
demam bbq..OT di mana2... ;D ;D ;D