Author Topic: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !  (Read 16375 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

akula

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 300
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #15 on: March 05, 2010, 12:22:20 PM »
assalamualaikum,

Jumaat/05-03-2010 : Pagi tadi telah diadakan perjumpaan antara wakil persatuan 2&3&5 bdr bukit mahkota iaitu sdr murad & col hj alwi bersama-sama ahli majlis mpkj zon 24,sdr hj mazwan dengan setiausaha Mpkj di Menara Mpkj berhubung isu bau sampah yang berpunca daripada Pusat perlupusan sampah sg kembung..berikut dikongsikan e-mail daripada hj alwi utk makluman semua. sama-sama kita doakan agar kesejahteraan semua dipelihara allah swt.




persatuan penduduk seksyen 2,3,5 aje ke??. mana yg lelain... harap semua persatuan penduduk bersatu menyatakan bantahan...

wak

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 45
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #16 on: March 05, 2010, 12:38:00 PM »
bermula 20 feb dan berakhir 20 april la ye?....waduhhh   lama jugak tu.... boleh tahan ke hidung wak nie... :-[

apa2 pun syabas pd. AJK MPP zon 24 atas tindakan tersebut....

....perjumpaan dengan SU MPKJ ini tadi adalah tindakan segera yang diambil setelah mesyuarat AJK MPP zon 24 diadakan bersama Ahli Majlis sdr. Mazwan Johar.

Untuk pengetahuan semua...AJK MPP zon 24 yang dilantik adalah mewakili setiap seksyen di BM. Seksyen 1,2,3,4,5,6 & wakil Pusat Khidmat Masyarakat Adun Bangi Cawangan Putra Mahkota.

masa mesyuarat MPP tu semua wakil seksyen ada...tapi mungkin waktu perjumpaan tadi mereka tak dpt hadir...waktu kerja kan...(sangka baik)  :)

Apa2 perkembangan dalam mesyuarat MPP....setiap ajk yang dilantik akan menyalurkan berita kpd. persatuan penduduk seksyen masing2.

jadi isu sampah nie kita tunggulah  tindakan seterusnya...harap akan selesai...insyaAllah...

OffshoreMan

  • Administrator
  • Temenggung
  • ***
  • Posts: 1309
  • Gender: Male
  • Cerita Kerja Offshore Oil & Gas di Offshoreman.net
    • Offshore Oil & Gas
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #17 on: April 16, 2010, 11:45:15 PM »
Update Hari Ini...

Tarikh : 16 April, 2010.
Masa : 2343 hrs

Situasi : Udara malam masuk ke dalam rumah berbau asap.  sangat meloyakan dan memeningkan kepala.

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #18 on: April 20, 2010, 02:40:40 PM »
Kat sek 4 ni mlm2 bau busuk sampah mmg biasa terutama waktu sejuk / lepas ujan. Dan yg terbaru..bau kambing..bau ayam..tak tau dari mana punca nya. Kalau balik mlm mmg hidung akan tersaji dengan bauan ni... ??? ::)

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #19 on: April 20, 2010, 03:16:54 PM »
bermula 20 feb dan berakhir 20 april la ye?....waduhhh   lama jugak tu.... boleh tahan ke hidung wak nie... :-[

apa2 pun syabas pd. AJK MPP zon 24 atas tindakan tersebut....

....perjumpaan dengan SU MPKJ ini tadi adalah tindakan segera yang diambil setelah mesyuarat AJK MPP zon 24 diadakan bersama Ahli Majlis sdr. Mazwan Johar.

Untuk pengetahuan semua...AJK MPP zon 24 yang dilantik adalah mewakili setiap seksyen di BM. Seksyen 1,2,3,4,5,6 & wakil Pusat Khidmat Masyarakat Adun Bangi Cawangan Putra Mahkota.

masa mesyuarat MPP tu semua wakil seksyen ada...tapi mungkin waktu perjumpaan tadi mereka tak dpt hadir...waktu kerja kan...(sangka baik)  :)

Apa2 perkembangan dalam mesyuarat MPP....setiap ajk yang dilantik akan menyalurkan berita kpd. persatuan penduduk seksyen masing2.

jadi isu sampah nie kita tunggulah  tindakan seterusnya...harap akan selesai...insyaAllah...


kira dah patut abis la bau-an ni ye.... dah expired hari ni.... sepatutnya la....

norno74

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 134
  • Gender: Female
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #20 on: April 20, 2010, 04:13:23 PM »
Betulla..kat Seksyen 3 lately nie...bau memang la amat amat amat meloyakan... BAU SAMPAH + BAU TAHI LEMBU @ KAMBING... skarang nie.. malam memang x bley langsung nak bukak pintu sliding..gerenti bau2an tu akan masuk...
Jiran Sepakat Membawa Berkat..

acya

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 348
  • Gender: Female
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #21 on: April 21, 2010, 11:06:24 AM »
Betulla..kat Seksyen 3 lately nie...bau memang la amat amat amat meloyakan... BAU SAMPAH + BAU TAHI LEMBU @ KAMBING... skarang nie.. malam memang x bley langsung nak bukak pintu sliding..gerenti bau2an tu akan masuk...

bukan setakat BBM jer ada bau tu...TIP pun dapat bau yng sama...BAU SAMPAH + BAU TAHI LEMBU @ KAMBING...waktu pagi masa nak pergi kerja la bau dia cukup kuat....buat org pening & loya..... :-[ :-[

wanna be R3 owner

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 126
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #22 on: June 07, 2010, 08:35:22 AM »
update 7 Jun 2010

Dalam minggu lepas termasuklah hari minggu baru ni bau yang biasa dihidu datang kembali, teruk juga bau tu di seksyen 6, terutama waktu malam. Dah tutup ke belum tempat pelupusan kat sg. kembong tu ha! :( Kalau boleh bior le masalah ni selesai terus.. kata hari tu bukak kejap aje.. tapi baunye sampai ke hari ni ade lagi.. Nak jemput org datang rumah pun malu dengan kawasan perumahan sendiri.. Kotor + semak + busuk..  >:(

zarin

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 139
  • Gender: Male
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #23 on: June 07, 2010, 01:49:33 PM »
Memang ada bau BAIK PUNYA ..  ;D

Suffian

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 826
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #24 on: June 07, 2010, 11:38:28 PM »
Tadi waktu keluar solat maghrib, hamba perasan yang bau busuk tu telah menusuk-nusuk lobang hidung hamba. Sekarang, bau dah tak ada. Angin tolak gi tempat lain kot???? :o

wanna be R3 owner

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 126
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #25 on: June 18, 2010, 02:30:21 PM »
bau busuk mengganas lagi sepanjang minggu ni... pergi kerja tingkap bilik terbuka.. bailk kerja kat luar mmg dah busuk.. masuk rumah... bau busuk jugak.. bau sampai masuk dalam rumah sbb tingkap terbuka... sbb apa ha? boleh tak siapa tahu puncanya tolong update... sg. kembong punya bau atau sebaliknya.. saya rasa sesuai sgt masuk rancangan aduan rakyat dah kita ni... Bau busuk + tahi lembu + kotor. tahi lemu pun igtkan dah tak de tapi 2 hari lepas depan kawasan kedai tu siap ada yang fresh lagi masa pergi kerja  >:(. Ada sesiapa ke hantar email ke Karam singh sekarang nih?

munira79

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 90
  • Gender: Female
    • ~ teholimausuam ~
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #26 on: July 18, 2010, 08:02:23 AM »
2 hari lepas, mmg ada bau asap. masa tu waktu petang, dalam pukul 5 lebih gitu. tensen je sebab lps penat bekerja, bila sampai rumah ada bau-bauan yg 'menarik' pulak yg jemput kita masuk rumah  >:( >:(

saya rasa la kan, tmpt sampah kat sg kembung tu masih beroperasi la. sbbnya byk kali saya dah saya nmpk lori sampah keluar-masuk kat situ. saya mmg slalu lalu jln tu utk pegi-balik keje, tu yg nampak lori2 tu.... GRRRR!!!!!!

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #27 on: July 19, 2010, 01:14:19 PM »
2 hari lepas, mmg ada bau asap. masa tu waktu petang, dalam pukul 5 lebih gitu. tensen je sebab lps penat bekerja, bila sampai rumah ada bau-bauan yg 'menarik' pulak yg jemput kita masuk rumah  >:( >:(

saya rasa la kan, tmpt sampah kat sg kembung tu masih beroperasi la. sbbnya byk kali saya dah saya nmpk lori sampah keluar-masuk kat situ. saya mmg slalu lalu jln tu utk pegi-balik keje, tu yg nampak lori2 tu.... GRRRR!!!!!!

Sekarang nie, kontraktor2 sampah HARAM dah ade TONTO sendiri... Jd senang2 jer buang sesuka hati...  >:( >:( >:(

Lorong ambil tiket dan bayar tiket tol pun dah kotor dgn air dr sampah sarap yg dibawa lori sampah...  >:( >:( >:(
Macam2 Bau Ada...  :( :( :(
« Last Edit: July 19, 2010, 01:16:17 PM by Norfeal1980 »

ZaBSP

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 67
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #28 on: July 19, 2010, 01:42:19 PM »
Selama ni tak pernah jenguk pun thread ni, tapi bila bau menusuk hidung pagi Sabtu lalu masa tengah swimming kat Club House, saya jatuh simpati dengan masalah para penduduk BM. Pepagi sepatutnya waktu yg sesuai nak hirup udara nyaman lagi segar ... tapi jadi sebaliknya pula :-[

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Pemantauan Bau BUSUK di Bukit Mahkota. Sila UPDATE !
« Reply #29 on: July 19, 2010, 04:49:35 PM »
2 hari lepas, mmg ada bau asap. masa tu waktu petang, dalam pukul 5 lebih gitu. tensen je sebab lps penat bekerja, bila sampai rumah ada bau-bauan yg 'menarik' pulak yg jemput kita masuk rumah  >:( >:(

saya rasa la kan, tmpt sampah kat sg kembung tu masih beroperasi la. sbbnya byk kali saya dah saya nmpk lori sampah keluar-masuk kat situ. saya mmg slalu lalu jln tu utk pegi-balik keje, tu yg nampak lori2 tu.... GRRRR!!!!!!

confirm masih beroperasi sambil ditebing sungai sedang giat berjalan mengorek pasir...
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku