Author Topic: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah  (Read 7638 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #15 on: January 22, 2010, 03:10:40 PM »
Nanti aku print bagi kat bini aku... aku sendiri tak pernah tengok beg anak aku... eehh.. anak aku ada beg ker?  ;D

Xde.... mmg ada perasan sorang budak jinjing buku kat skolah tu.... conform anak ko...  ;D ;D ;D

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #16 on: January 22, 2010, 03:50:39 PM »
Isk.. betul ker? Tu hari aku dah bagi 3 ribu suruh beli beg sekolah... jangan jangan mak dia beli beg sendiri...  ;D

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #17 on: January 22, 2010, 03:52:32 PM »
Isk.. betul ker? Tu hari aku dah bagi 3 ribu suruh beli beg sekolah... jangan jangan mak dia beli beg sendiri...  ;D

tu pun betul gak..... mak budak tu follow kat belakang bawak beg besar.... yg org pkai nk pg overseas tu...

BooneBSP

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 6
  • Gender: Female
  • Penduduk
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #18 on: January 22, 2010, 05:21:11 PM »
Anak sy yg Thn5 yg bagitau. Yg Thn1 blum ada cite apa2....ataupun dia x phm cikgu ckp apa :D

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #19 on: January 22, 2010, 07:24:06 PM »
Anak sy yg Thn5 yg bagitau. Yg Thn1 blum ada cite apa2....ataupun dia x phm cikgu ckp apa :D
Belum ada cite apa2 ke haper nyer... naik jenuh aku dok dengar dia dok berleter cerita sekolah dia... nasib baik anak aku sendiri...  ;D

cikenet

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 59
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #20 on: January 23, 2010, 09:23:59 AM »
mmg konpem list2 tu smua x blh bwk...br jap ni tanya kat anak yg drjh 2....
coz ada kesss.....

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #21 on: January 23, 2010, 09:37:17 AM »
Apakah kes itu? Bukan kat SK BSP la kan...

Aritu dengar cikgu penolong kanan petang sebut "SK SBP" ....  ::)  ;D ;D

Muhammadon

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 65
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #22 on: January 23, 2010, 10:08:15 AM »
Apakah kes itu? Bukan kat SK BSP la kan...

Aritu dengar cikgu penolong kanan petang sebut "SK SBP"....  ::)  ;D ;D

apa nama penuh SK SBP?  :D ;D ;) ::)

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #23 on: January 23, 2010, 10:21:30 PM »
Anak aku tak der pulak bagi list... cuma gunting jer dia kata tak bagi bawak... nasib baik ada forum ni... tak bole dia kelentong bapak dia...  ;D

cerita la sikit apa kes tu...

aseela

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 316
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #24 on: January 28, 2010, 11:15:04 AM »
Nanti aku print bagi kat bini aku... aku sendiri tak pernah tengok beg anak aku... eehh.. anak aku ada beg ker?  ;D

bawak bakul ekk anak ko?..heheh...tak pon trolley roda p pasar malam tu...kekekke

aseela

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 316
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #25 on: January 28, 2010, 11:17:10 AM »
salam..

anak saya darjah 4. dia beritahu - mmg cikgu ada senaraikan brg2 yg tidak boleh bawa kesekolah (lebih kurang spt yg BooneBSP tlh senaraikan) cuma tambah lagi satu - TIDAK dibenarkan membawa duit lebih dari RM3 utk perbelanjaan ke sekolah.

ada ke anak2 bawak lebih dari RM3 ke sekolah?....

nMa

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 40
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #26 on: January 28, 2010, 11:19:47 AM »
salam..

anak saya darjah 4. dia beritahu - mmg cikgu ada senaraikan brg2 yg tidak boleh bawa kesekolah (lebih kurang spt yg BooneBSP tlh senaraikan) cuma tambah lagi satu - TIDAK dibenarkan membawa duit lebih dari RM3 utk perbelanjaan ke sekolah.

ada ke anak2 bawak lebih dari RM3 ke sekolah?....

Ada. Arituh tgk ada sorang budak tuh bwk Rm10. Siap belanja kengkawannya aiskrim lagi.

aseela

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 316
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #27 on: January 28, 2010, 11:22:45 AM »

ada ke anak2 bawak lebih dari RM3 ke sekolah?....
[/quote]

Ada. Arituh tgk ada sorang budak tuh bwk Rm10. Siap belanja kengkawannya aiskrim lagi.
[/quote]

anak saya pernah beritau..kawan dia belanja dan bagi duit RM1/-...ish...awal2 pesan kat dia...kalau kawan nak belanja ke bagi duit ke...jangan amik...next day suruh dia pulangkan balik...

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #28 on: January 28, 2010, 12:47:55 PM »
salam..

anak saya darjah 4. dia beritahu - mmg cikgu ada senaraikan brg2 yg tidak boleh bawa kesekolah (lebih kurang spt yg BooneBSP tlh senaraikan) cuma tambah lagi satu - TIDAK dibenarkan membawa duit lebih dari RM3 utk perbelanjaan ke sekolah.

ada ke anak2 bawak lebih dari RM3 ke sekolah?....

Anak aku lar tu... dia jual beg dia nak belanja kawan makan ais krim...  ;D

Ada. Arituh tgk ada sorang budak tuh bwk Rm10. Siap belanja kengkawannya aiskrim lagi.

Anak aku lar tu... dia jual beg dia nak belanja kawan makan ais krim...  ;D

mama ange

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 6
Re: Senarai barang2 yg tidak boleh di bawa ke sekolah
« Reply #29 on: February 01, 2010, 03:00:35 AM »
mmm...

tentu ada salah faham ni...dh tentu pengasah pensil dibenarkan..cuba confirm blk la..kadang2 ank2 kita ni lain yg ckg ckp, lain yg dia faham..

tp kalau pensil tekan tu mmg byk sekolah xbg bawak..masa sekolah kat kl dulu pun kalau ada spotcheck, kompem kena rampas..bahaya...dan lg, diorg ni bdk2 kena belajar guna pensel biasa, periksa kan guna pensel biasa...
ibu bapa mungkin fikir xde apa la..tp bdk2 ni kreatif...

cuma sekadar pendapat..lain sekolah, lain la rules...smua nk terbaik utk ank2 murid