Author Topic: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???  (Read 18655 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

putra88

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 258
  • Gender: Male
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #15 on: 29 Aug, 02:56:40 PM »
Last weekend saya pergi ke jalan berkenaan utk mengenalpasti rumah mana yang nak dijadikan surau sementara tapi tak jumpa pula yang dah ada gaya nak dijadikan surau. Mungkin besuk nak pergi tinjau sekali lagi.....
D'Puncak Putra

infins

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 33
  • Gender: Male
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #16 on: 01 Sep, 10:22:43 PM »
Penghuni D'Punchak Putra melaporkan diri.

Selamat berpuasa kepada semua! Semoga ramadhan kali ini lebih baik dari tahun sebelumnya.

Wassalam.

jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ***********
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #17 on: 01 Sep, 11:12:39 PM »
Salaaammm..

Selamat Menyambut Ramadhan dan melaksanakan ibadah puasa
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

nokiasaya

  • Towards Vision 2020
  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 130
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #18 on: 02 Sep, 02:26:13 PM »
Sometimes Allah breaks our spirit to save our soul. Sometimes Allah breaks our heart to make us whole.

Sometimes Allah allows pain so we can be stronger. Sometimes Allah sends us failure so we can be humble.

Sometimes Allah allows illness so we can take a better care of our selves. Sometimes Allah takes everything

away from us so we can learned the value of everything He gave us. May Allah blessing always be with u.

To all  D Puncak Putra community, I wish you all Marhaban ya Ramadhan.

duwel

  • Guest
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #19 on: 09 Sep, 02:05:20 PM »
Semalam 8/9, dalam lingkungan pukul 10 macam tu, ada sekumpulan budak2 moto dok merayau di hujung jalan 2/4 sambil buat bising.

Kena ambik tindakan ni, nanti makin parah...

putra88

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 258
  • Gender: Male
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #20 on: 09 Sep, 02:23:29 PM »
SETUJU SANGAT......
D'Puncak Putra

jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ***********
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #21 on: 10 Sep, 02:41:20 PM »
Semalam 8/9, dalam lingkungan pukul 10 macam tu, ada sekumpulan budak2 moto dok merayau di hujung jalan 2/4 sambil buat bising.

Kena ambik tindakan ni, nanti makin parah...
Kalau depa mai bising-bising siang tak leh la nak usik psl takde bukti dan saksi..
eloknya dirakam video kejadian supaya dapat dipanjangkan ke Jawatankuasa Penduduk D'Puncak Putra Nusa (or is it Nusa Putra?.. dekat Puchong/Cyberjaya dah ada perumahan baru nama Bandar Nusa Putra.. )

Kalau nak tindakan pantas, boleh le singgah ke pos pengawal kat Princeton Residences/ D'Puncak Unggul dan mengadu pada Pak Mat Ali yang telah dilantik untuk menguruskan hal-hal Keselamatan D'Puncak Putra. Beliau ada di situ setiap malam selepas pukul 10 sehingga 2 pagi kecuali Jumaat, Sabtu & Ahad.

Kepada penghuni yang masih belum mendapat berita, Jawatankuasa Penduduk telah bersetuju untuk mengambil perkhidmatan sekuriti bagi tempoh cuti Hari Raya yang akan tiba ini dengan bayaran yang amat minima. Kita berharap agar semua penduduk dapat bekerjasama supaya penyamun tak beraya sakan dengan barang-barang kita jadi Santa Claus bawak ke kedai 2nd hand.

Untuk maklumat lanjut, sila rujuk pada wakil jalan/lorong/blok masing-masing atau luangkan masa untuk singgah berjumpa dengan Pak Mat Ali selepas terawih.

My 2-cents  :)
« Last Edit: 10 Sep, 05:54:35 PM by jabbar4aiman »
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

aislimau

  • Guest
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #22 on: 10 Sep, 05:32:49 PM »
Assalamualikum....

satu lagi penduduk melapor diri....

salam ramadhan....

duwel

  • Guest
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #23 on: 11 Sep, 09:36:23 AM »
Semalam ada borak dengan Pak Mat Ali berkaitan dengan security ni. Saya setuju sangat. Cuma saya rasa masih ramai yang tak tau lagi berkaitan dengan pungutan tu. Mungkin kita kena sama2 proaktif dalam hal ini. Jabar, jalan kawasan kita terutamanya jalan 2/4d tu agak gelap sikit kana lebih berhati2.

putra88

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 258
  • Gender: Male
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #24 on: 11 Sep, 11:04:22 AM »
siapa yang dilantik untuk buat kutipan bagi bayaran perkhidmatan kawalan keselamatan tu???
D'Puncak Putra

jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ***********
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #25 on: 11 Sep, 10:13:47 PM »
Semalam ada borak dengan Pak Mat Ali berkaitan dengan security ni. Saya setuju sangat. Cuma saya rasa masih ramai yang tak tau lagi berkaitan dengan pungutan tu. Mungkin kita kena sama2 proaktif dalam hal ini. Jabar, jalan kawasan kita terutamanya jalan 2/4d tu agak gelap sikit kana lebih berhati2.
Bab lampu jalan tu dah diadu ke Bangi Heights, cuma jawapan "takde kontraktor, kita cuba selesaikan dalam masa 2 minggu" diberi.. hu hu hu  :-\

siapa yang dilantik untuk buat kutipan bagi bayaran perkhidmatan kawalan keselamatan tu???
buat masa ni saya hanya bayar pada Pak Mat Ali, begitu juga bagi blok pangkal Jalan 2/4D. Utk blok2 lain saya tak pasti plak.. Cuba periksa dgn S/U kita Cikgu Zainol..
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

putra88

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 258
  • Gender: Male
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #26 on: 12 Sep, 12:28:36 AM »

buat masa ni saya hanya bayar pada Pak Mat Ali, begitu juga bagi blok pangkal Jalan 2/4D. Utk blok2 lain saya tak pasti plak.. Cuba periksa dgn S/U kita Cikgu Zainol..
[/quote]

Saya setuju sangat dgn rancangan nak adakan kawalan keselamatan tu, terutamanya di musim raya nanti tapi takkan lah macamtu ju? Mengapa AJK Persatuan Penduduk yang kita tubuhkan dulu tak ada beri maklumat kpd semua penduduk samada melalui flyer/ziarah ke rumah. Kalau setakat dalam forum ni, berapa kerat saja yang menjadi member dan tahu ttg hal ini.

Cuma nak tahu........
D'Puncak Putra

tol

  • Guest
Salam Komuniti
« Reply #27 on: 12 Sep, 10:59:29 AM »
bagus la ade komuniti camnie...

jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ***********
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #28 on: 12 Sep, 11:32:11 AM »
Berkenaan AJK tu saya tak leh nak komen. Bior le dema yang jawab. Saya cuma menyampaikan apa berita yang saya terima melibatkan area D'Puncak Putra.
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

duwel

  • Guest
Re: Di Mana Penghuni D'Puncak Putra???
« Reply #29 on: 12 Sep, 12:34:18 PM »

buat masa ni saya hanya bayar pada Pak Mat Ali, begitu juga bagi blok pangkal Jalan 2/4D. Utk blok2 lain saya tak pasti plak.. Cuba periksa dgn S/U kita Cikgu Zainol..

Saya setuju sangat dgn rancangan nak adakan kawalan keselamatan tu, terutamanya di musim raya nanti tapi takkan lah macamtu ju? Mengapa AJK Persatuan Penduduk yang kita tubuhkan dulu tak ada beri maklumat kpd semua penduduk samada melalui flyer/ziarah ke rumah. Kalau setakat dalam forum ni, berapa kerat saja yang menjadi member dan tahu ttg hal ini.

Cuma nak tahu........
[/quote]

jawapan bagi soalan ni boleh rujuk pada :http://bspnusaputra.blogspot.com/

Pengerusi ada jawab dlm shout box.