Author Topic: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA  (Read 6434 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

syarif

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 101
  • Gender: Male
  • Agent BIOBAX Cool Teraphy 013-6079950
GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« on: 10 Aug, 10:03:58 PM »
Assalamualaikum w.b.t......tujuan saya bukan untuk meniagakan ilmu Allah cuma untuk mengamalkan.InsyaAllah guru bersedia mengajar di rumah anda.Muslimin Muslimat yang berniat untuk mengaji Al-Quran/Fardhu Ain bolehlah telefon : 013-6079950

azharassyurtiy

  • Guest
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #1 on: 02 Nov, 09:19:15 PM »
YANG PENTING IKHLAS.....
Assalamualaikum w.b.t......tujuan saya bukan untuk meniagakan ilmu Allah cuma untuk mengamalkan.InsyaAllah guru bersedia mengajar di rumah anda.Muslimin Muslimat yang berniat untuk mengaji Al-Quran/Fardhu Ain bolehlah telefon : 013-6079950

wiszita

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 29
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #2 on: 09 Jan, 01:51:46 AM »
Salam,
Kebiasaan nyer berapa charge yg di kenakan dan kanak2 yg berapa tahun yg boleh mengaji? Saya ade dua org anak berumur 6 & 4 tahun. Mula nyer pukul berapa dan berapa kali seminggu. Mintak maaf banyak jugak solan nie.

syarif

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 101
  • Gender: Male
  • Agent BIOBAX Cool Teraphy 013-6079950
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #3 on: 25 Jun, 11:48:26 PM »
Assalamualaikum w.b.t.......maafla lame sangat tak jawab soalan sebab baru ada kemudahan laptop.....kat pejabat pun intenet selalu rosak dan komputer pun tak takde kat ofis ana.....biasela budjet utk staff baru macam ana belum ada.....apapun utk soalan tersebut setakat ni ana belum pernah lagi tetapkan apa2 harga klo tujuan mengaji ni.....Harge tuan rumah yang tentukan...InsyaAlloh apapun klo utk pelaksanaan tu boleh d bincang.

BMAAJ

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 95
  • Orang Asli Seksyen 6
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #4 on: 25 Jun, 11:58:58 PM »
heran teman dengan dunia moden ni.  Dulu2 kita pergi kerumah guru ngaji, sanggup jalan kaki, malam2 takpe asalkan malam tu tak cite combat, kalau liatlah sikit.  la ni guru lak kerumah anak murid.  Boleh ustaz explain sikit modus operandi ni

syarif

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 101
  • Gender: Male
  • Agent BIOBAX Cool Teraphy 013-6079950
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #5 on: 26 Jun, 12:10:37 AM »
klo modus operandi tu nampak macam di rancang betul2....ana sebenarnye tak sengaje.....ana buat iklan ni utk orang lain....ditakdirkan Alloh orang tu dah dapat jawatan imam sekarang ni ....jadi ana pulak tak tau nak delete iklan ni....sekarang ana ikut kemampuan ana klo ade yang perlukan pertolongan.....setakat ni ana memang takde letak harge tetapi ikut keikhlasan tuan rumah nak letak harge ape2 pun...Alhamdulillah Alloh beri kekuatan......

Matahati

  • Global Moderator
  • Bendahara
  • ************
  • Posts: 1947
  • Gender: Male
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #6 on: 26 Jun, 12:54:52 AM »
heran teman dengan dunia moden ni.  Dulu2 kita pergi kerumah guru ngaji, sanggup jalan kaki, malam2 takpe asalkan malam tu tak cite combat, kalau liatlah sikit.  la ni guru lak kerumah anak murid.  Boleh ustaz explain sikit modus operandi ni

Ishhh! BMAAJ ni....dlm soal ugama ni mana ada modus operandinya. :o  Ustaz ni ikhlas nak mengajar!

Dulu lain..skg dah lain.
Blog Pelita Hati ~ Surah Yassin :::: Blog Emas & Dinar ~ TanganEmas

BMAAJ

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 95
  • Orang Asli Seksyen 6
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #7 on: 26 Jun, 01:00:29 AM »
matahati tak boleh tido ke  ;D
« Last Edit: 26 Jun, 01:27:51 AM by BMAAJ »

Matahati

  • Global Moderator
  • Bendahara
  • ************
  • Posts: 1947
  • Gender: Male
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #8 on: 26 Jun, 01:06:29 AM »
ji tak boleh tido ke

mike tanya teman ke? ???

Jika tanya teman...teman jawab ler yer. Teman mmg Jaga kat forum nii. Takot ada yg menceroboh malam2 gini.  ;D
Blog Pelita Hati ~ Surah Yassin :::: Blog Emas & Dinar ~ TanganEmas

BMAAJ

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 95
  • Orang Asli Seksyen 6
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #9 on: 26 Jun, 01:11:37 AM »
sape pulak yang nak ceroboh forum ni matahati.  saya rasa kekanda sulaiman sabur dah pasang virtual wrought iron grill dah.  tak tahulah kalau ade yang baru register iklan bende tak senonoh tu. 

 ..  gambar tanah suci tu  :-X
« Last Edit: 26 Jun, 01:28:23 AM by BMAAJ »

syarif

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 101
  • Gender: Male
  • Agent BIOBAX Cool Teraphy 013-6079950
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #10 on: 26 Jun, 12:01:26 PM »
Assalamualaikum ........tak dinafikan kadang2 dlam beramal terdetik juga perasaan yang tidak sepatutnya dan ianya boleh mengurangkan pahale kita......maknanya kita paham2 la dalam bab ni.....ana pun semampunyer je tlg2..........

BMAAJ

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 95
  • Orang Asli Seksyen 6
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #11 on: 26 Jun, 12:24:43 PM »
teman mule cuak tengok lidah uztaz syarif ni idghamnya macam tak kene aje.  hari ini boleh tukar pulak sedap sikit nak bertanya

syarif

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 101
  • Gender: Male
  • Agent BIOBAX Cool Teraphy 013-6079950
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #12 on: 28 Jun, 12:49:34 AM »
Anta pun ape kurangnye syeikh....tinggi ilmu balaghoh anta tu....dalam beramal ni biasela .....Alloh akan uji keikhlasan kita.....

BMAAJ

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 95
  • Orang Asli Seksyen 6
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #13 on: 28 Jun, 07:20:09 AM »
mase teman ngaji dulu, aruah guru teman tu tegas orangnya.  Kalau bebal sangat, teman pun kenalah.  Tu kat rumah die, tapi kalau kat rumah ni biase buat lagu mane

syarif

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 101
  • Gender: Male
  • Agent BIOBAX Cool Teraphy 013-6079950
Re: GURU AL-QURAN/FARDHU AIN DI RUMAH ANDA
« Reply #14 on: 28 Jun, 11:45:42 PM »
memang betul ....ana pun dulu mase ngaji klo pakai seluar guru memang tak bagi....sanggup guru suruh amik kain dier ...maknenyer guru menitik beratkan disiplin dalam mengaji ni....garang tu memang tak dinafikan la....tu yang kita Alhamdulillah bolehla ngaji sikit2.....ana pun mengajar ikut apa yang mampu.....memang tak layak lagi klo orang nak panggil guru....