Author Topic: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP  (Read 7981 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #30 on: April 29, 2010, 01:43:55 PM »
saya sokong dari belakang

abikhsan

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 4
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #31 on: September 27, 2010, 12:16:22 PM »
Tunggulah kot-kot ada YB yang meninggal masa terdekat ni... maka dapatlah kelulusan ekspress untuk buat sekolah baru kat BBM atau BSP... ;D

Scale Ruler

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 70
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #32 on: September 27, 2010, 12:32:08 PM »
Tunggulah kot-kot ada YB yang meninggal masa terdekat ni... maka dapatlah kelulusan ekspress untuk buat sekolah baru kat BBM atau BSP... ;D

Huiyo...brutal punya statement tu..muahaa.. ;D ;D Macam dah biaser jer
****************************************************

jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ************
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #33 on: September 27, 2010, 05:13:43 PM »
Signbod "RIZAB SEKOLAH RENDAH"  :) dah naik dekat seberang bukit D'Sentral / sebelah Anjung Suasana. Ada perkembangan terkini ke?.. Anyone got news..?  ???

Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #34 on: September 27, 2010, 05:56:13 PM »
Baru nak bincang nak mintak sekolah pun dah banyak politiknya. Tu belum lagi betul betul mintak. Patut la lambat....

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #34 on: September 27, 2010, 05:56:13 PM »



namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #35 on: September 28, 2010, 01:09:24 PM »
Kemungkinan tak naik dalam masa terdekat kerana SK Bukit Mahkota akan mula dibina.

Signbod "RIZAB SEKOLAH RENDAH"  :) dah naik dekat seberang bukit D'Sentral / sebelah Anjung Suasana. Ada perkembangan terkini ke?.. Anyone got news..?  ???



WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #36 on: September 28, 2010, 05:36:19 PM »
Eloklah tu. Saya setuju. Biarlah 1 perumahan, 1 sekren. Kl skbsp yg ada ni x mampu tampung anak2 bsp barulah bina skbsp2. Saya tetap berdoa agar skbm akan d dirikan dahulu sblm skbsp2 d bina.

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #37 on: September 28, 2010, 05:40:39 PM »
Selepas SKBBM siap pun SKBSP masih kena tanggung 2 kawasan jadi elok kita mulakan sekarang. Jom...SKBSP2

terra2400

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 320
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #38 on: September 29, 2010, 08:05:44 AM »
SKBSP cukup kalau untuk BSP saja.......sekarang ini sesak kerana menampung murid dari Bukit Mahkota, Impian putra dan kawasan yang sama waktu dengannya......saya rasa kita patut bantu Bukit Mahkota dapatkan sekolah rendah dan sekolah menengahnya dulu, kemudian baru fikir pasal SKBSP2. Walaupun begitu...teruskan usah murni tuan/puan....

akula

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 300
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #39 on: September 29, 2010, 08:58:23 AM »
yealah.. klu banyak sekolah buat di seri putra aje nanti sesak le jalan...lebih lebih lagi waktu pergi dan balik sekolah... makin jam le traffic light kat depan tu... elok buat di taman masing2 dulu... murid2 pun senang tak kena bersiap awal ke sekolah kalau sekolah dekat dengan rumah... lagi pun dah ada rezab tanah sekolah ditaman masing2....

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #40 on: September 29, 2010, 09:47:44 AM »
org BBM tak yah sibuk kalau BSP nak buat 10 lagi sekolah pun kat sana.....yg penting Org BBM ke bantu usaha untuk dirikan sekolah di BBM dulu agar benar-benar terlaksana........takut nanti jadi cam skrg...sekolah penuh anak -anak kita kena lempar tak kat mana-mana...
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #41 on: September 29, 2010, 01:57:15 PM »
Perkara ini tak patut disalahkan atau dibebankan ke pundak penduduk BSP sebab kami di BSP memang tiada kuasa berkenaan penempatan anak-anak sekolah. Dan anak-anak org BSP tak ada masalah utk bersekolah bersama dengan anak-anak BM dan TIP.

Yg sebenar perlu dipersalahkan adalah pegawai di PPD yg tidak cuba mengkaji dan memahami sejarah kewujudan sekolah di BSP. Sertaa mereka perlu dipersalahkan kerana tidak membuat perancangan yang sewajarnya dalam mengenalpasti sekolah yg perlu dibangunkan segera. Apa sebenar kerja mereka? Adakah mereka betul-betul sibuk? Itu kita sendiri tak dapat pastikan. Dan cara pengurusan mereka juga kita pertikaikan. Seandainya mereka boleh berfikir dengan lebih baik, buat perancangan dan menguruskan sekolah sekitar Putra-mahkota dengan baik... perkara ini boleh dielakkan.

org BBM tak yah sibuk kalau BSP nak buat 10 lagi sekolah pun kat sana.....yg penting Org BBM ke bantu usaha untuk dirikan sekolah di BBM dulu agar benar-benar terlaksana........takut nanti jadi cam skrg...sekolah penuh anak -anak kita kena lempar tak kat mana-mana...

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #42 on: September 29, 2010, 02:55:00 PM »
Perkara ini tak patut disalahkan atau dibebankan ke pundak penduduk BSP sebab kami di BSP memang tiada kuasa berkenaan penempatan anak-anak sekolah. Dan anak-anak org BSP tak ada masalah utk bersekolah bersama dengan anak-anak BM dan TIP.

Yg sebenar perlu dipersalahkan adalah pegawai di PPD yg tidak cuba mengkaji dan memahami sejarah kewujudan sekolah di BSP. Sertaa mereka perlu dipersalahkan kerana tidak membuat perancangan yang sewajarnya dalam mengenalpasti sekolah yg perlu dibangunkan segera. Apa sebenar kerja mereka? Adakah mereka betul-betul sibuk? Itu kita sendiri tak dapat pastikan. Dan cara pengurusan mereka juga kita pertikaikan. Seandainya mereka boleh berfikir dengan lebih baik, buat perancangan dan menguruskan sekolah sekitar Putra-mahkota dengan baik... perkara ini boleh dielakkan.

org BBM tak yah sibuk kalau BSP nak buat 10 lagi sekolah pun kat sana.....yg penting Org BBM ke bantu usaha untuk dirikan sekolah di BBM dulu agar benar-benar terlaksana........takut nanti jadi cam skrg...sekolah penuh anak -anak kita kena lempar tak kat mana-mana...

kawan rasa masalah sebegini boleh diselesaikan dengan campurtangan oleh PIBG dan pihak pengurusan sekolah...kawan rasa 2 badan ini boleh memberi cadangan penempatan murid serta memperjelaskan butir terperinci akan permasalahan yang sedang berlaku...ini semua perlu usaha yang serius ..kalau ibu bapa sendiri pergi ke PPD memang payah....pegawai yg patut melaksanakan tanggunjawab terhadap masalah ini selalu saja menghilangkan diri....telefon?...hentikanlah.....
Itu sebab dari sekarang kawan menyeru agar semua warga BBM mendesak agar SRKBM perlu segera dibangunkan....jika SRK terdapat di BSP,BBM,TIP...masalah seperti ini tidak akan berlaku......

Alasan mudah bagi pada ibu bapa ...kenapa anak kawan kena hantar sekolah Bangi lama?....sekolah dah penuh!! ...
sampai bila kita nak jadik tukang angguk sahaja??..   :)
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

zul

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 504
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #43 on: September 29, 2010, 05:11:43 PM »
saya berharap bajet 2011 yang bakal dibentangkan nanti akan mengambil kira keutamaan projek sekolah di bdr bukit mahkota yang dikhabarkan dah pun masuk didalam plan rancangan RMK10..sama-sama kita berdoa setelah usaha dilakukan oleh mereka yang prihatin akan kepentingan sekolah di bdr bukit mahkota..terima kasih kepada mereka yang berusaha bagi memasukkan SKBBM kedalam RMK10... :)

dikongsikan artikel BH...


ID Pengguna      Katalaluan            | Lupa katalaluan?   | Langganan   epay   Testimonial
ENGLISH
MALAY
TAMIL
HOT TOPICS

coming soon
IKLAN
|
KENALI KAMI
|
SERTAI KAMI
|
HUBUNGI KAMI
|
FAQ
|
RSS
|
SCHOOL
SITE
VIDEO
CARI
Utama Berita Kolum Surat Video Voize Mobilekini Buku SMS Arkib Hartanah PROMOTION Pekerjaan Pelancongan Juadah
PM: Bajet 2011 tetapkan rentak transformasi ekonomi
Jul 6, 10 11:47am    
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata Bajet 2011, yang akan dibentangkan pada 15 Oktober, menetapkan rentak transformasi ekonomi ke arah ekonomi maju dan berpendapatan tinggi menjelang 2020.

"Ini akan dicapai melalui empat tonggak agenda transformasi negara, iaitu Konsep 1Malaysia, Program Transformasi Kerajaan, Model Baru Ekonomi (MBE) dan Rancangan Malaysia Ke-sepuluh (RMK10), katanya semasa berucap di Perundingan Bajet 2011 di Putrajaya.

Najib, yang juga Menteri Kewangan berkata bajet kali ini akan mengaktifkan Lima Teras Strategik yang digariskan di dalam RMK10.

"Ini melibatkan mentransformasikan Malaysia menggunakan kaedah Bidang Hasil Utama Nasional (NKRA), meningkatkan pertumbuhan ekonomi, yang merangkumi pembangunan sosio ekonomi, memajukan dan mengekalkan asas bakat dunia pertama serta meningkatkan kualiti kehidupan," katanya.

Untuk mencapai sasaran pertumbuhan itu, Najib berkata sektor swasta akan menjadi pemacu utama manakala kerajaan memainkan peranan pemudahcara.

"Kita perlu bekerjasama sebagai satu pasukan, di dalam semangat 1Malaysia, untuk merangsang ekonomi negara."

"Masalah semasa tidak dapat diselesaikan menggunakan pendekatan lama. Kita perlukan strategi yang berani, kreatif, inovatif dan kompetitif untuk membawa kita ke paras pembangunan lebih tinggi.

"Kita perlu mengubah cara kita berfikir untuk mendapatkan penyelesaian untuk menyelesaikan masalah kita. Satu perubahan cara berfikir perlu dilakukan."

Najib berkata tema Perundingan Bajet tahun ini ialah Bersama Berusaha Mencapai Ekonomi Berpendapatan Tinggi.

"Kita telah berjaya mengharungi krisis ekonomi. kita tidak akan berjaya tanpa keyakinan sektor swasta dan usaha anggota perkhidmatan awam melaksanakan pakej rangsangan serta sokongan rakyat."

"Marilah kita berusaha lebih gigih dan bersama-sama memacu negara ini ke paras pertumbuhan lebih tinggi dan kemakmuran. Kita telah berjaya melaksanakannya sebelum ini dan saya berkeyakinan kita akan berjaya melakukannya sekali lagi dan dengan hasil yang lebih baik."

Proses perundingan bajet ini bermula dengan permintaan bagi mendapatkan memorandum dari komuniti perniagaan, NGO, badan profesional, akademia dan kumpulan pemikir untuk mendapatkan pandangan masing-masing.

Najib berkata kementeriannya telah menerima 64 memorandum yang meliputi pelbagai spektrum makro, sektor dan isu sosial yang meluas.



Kabinet nilai draf Bajet 2011 esok: Husni
Oleh Mohd Feroz Abu Bakar

2010/09/20
IPOH: Kabinet akan mengadakan mesyuarat khas esok untuk menilai draf pertama Bajet 2011 sebelum pembentangan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, kira-kira empat minggu lagi.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, berkata mesyuarat khas Kabinet khusus untuk bajet itu bertujuan meneliti secara muktamad projek yang akan dilaksanakan dalam Rancangan Malaysia Ke-10 (2011-2015) bermula tahun depan.
Kementerian Kewangan sudah menyiapkan draf pertama Bajet 2011 dan akan dibentangkan kepada Kabinet, Selasa ini. Pada masa sama, kita masih menerima input daripada agensi kerajaan, sektor swasta, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan ketua industri untuk memperkemas bajet ini, katanya di sini, semalam.
Dalam pembentangan Bajet 2011 pada 15 Oktober ini, beliau berkata, Perdana Menteri juga akan menyenaraikan 160 subsektor daripada 12 Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA) yang akan menjana pertumbuhan ekonomi sehingga 2020.

Ahmad Husni berkata, hampir 300 projek pembangunan akan dilaksanakan oleh semua kementerian menerusi 160 subsektor berkenaan, tetapi tidak menyatakan nilai keseluruhan semua projek terbabit.

Kebanyakan daripada 300 projek ini membabitkan pembinaan infrastruktur untuk menjana pertumbuhan daripada 12 bidang NKEA. Beberapa projek infrastruktur ini akan dimulakan tidak lama lagi dan beberapa lagi di peringkat akhir perbincangan dengan pelabur, katanya.

Ahmad Husni berkata, orang ramai atau NGO yang ada pandangan mengenai Bajet 2011 atau Model Baru Ekonomi (MBE) boleh memberi pandangan pada Hari Terbuka Program Transformasi Ekonomi di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur, pagi esok.
Katanya, mereka juga boleh bertemu Perdana Menteri ketika beliau menghadiri sesi lawatan galeri pada sebelah petang.


mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #44 on: September 29, 2010, 07:45:24 PM »
Pada saya SKBBM memang perlu diteruskan dengan cepat. Dah dapat budget dalam RMK10 memang elok. Tapi perlu juga ingat bahawa BSP dan TIP masih ada pembangunan yg sedang dalam pembinaan serta rumah yg masih belum penuh diduduki. Kalau nak tunggu 1 sekolah siap baru nak mula berjuang untuk sekolah seterusnya maka alamatlah padang sekolah SKBSP sekarang ni akan penuh dengan kabin bilik darjah. Silap-silap kawasan SP2 kena hantar ke SKBBM atau SK Bangi. Masa tu nanti nak cerita pun tak guna. Kena tunggu 3-4 tahun baru dapat sekolah baru kalau tak mula dari sekarang. 

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Pungutan tanda tangan pembinaan SRK ke2 diBSP
« Reply #44 on: September 29, 2010, 07:45:24 PM »