Author Topic: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?  (Read 43143 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #120 on: June 23, 2010, 02:22:51 PM »
antara lain kenapa kawan pilih BBm ....sebab dekat nak balik kg...turun highway tekan minyak je...... ;D ;D

Setuju... orang tua nak datang rumah pun senang... ;D

bukan ko kelantan ke??...konpius...apa yg dekatnya ???

kalau kelantan pun... abih tu tak pakai highway jugak? semua jalan dah jadi macam highway...

abih tu pak mertua aku? Sorang dari Kedah... sorang dari Melaka... yang baru dari Johor... semua pakai highway aper... 8) 8) 8)

ha ha ha...yg sorang tu pun payah nak lepas sampai dahi terbelah.....ada hati....
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #121 on: June 23, 2010, 02:24:31 PM »
Saya suka BBM sbb environment sekeliling.. cantik aje.. design rumah pun tak de la padat sgt mcm seri putra.. terutama seksyen 6... aman aje kalau pandang.. cuma bau aje la yang masalah skrg. Mungkin itu sbb ramai dah start nak jual rumah kat BBM, terutama seksyen 5.

ye ke kat sek 5 ramai nk jual rumah.....

kalau ada cakap kat kawan...  ;D ;D ;D


baru2 ni hubby ade bgtau... kt sek 5, umah setingkat... x smpi 100k rasanya dia nk jual

rumah lelong kot...kat sek 2 banyak rumah nak lelong


Harap maklum bahawa di Kawasan Seksyen 2 ini tiada rumah untuk di lelong... Selalunya perumahan flet Seksyen 4 banyak di lelong oleh pihak bank...  :) :) :)

tanyer skit, camner tau takder rumah dilelong.. ?
rumah flet mmg selalu dilelong.. byk sebab...

pernah nampak iklan oleh ejen hartanah, ader rumah di sekyen 2 dalam senarai utk lelongan..
mungkin depa salah alamat kot... nanti kena check balik nie...

Cuba Wan Z check balik.... Itu iklan lama zaman Dr Mahathir dahulu kala....  ;D ;D ;D


baru -baru ni ada la....member ada dtg tengok rumah...rumah depan padang....dekat surau...140k
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #122 on: June 23, 2010, 02:28:21 PM »
antara lain kenapa kawan pilih BBm ....sebab dekat nak balik kg...turun highway tekan minyak je...... ;D ;D

Setuju... orang tua nak datang rumah pun senang... ;D

bukan ko kelantan ke??...konpius...apa yg dekatnya ???

kalau kelantan pun... abih tu tak pakai highway jugak? semua jalan dah jadi macam highway...

abih tu pak mertua aku? Sorang dari Kedah... sorang dari Melaka... yang baru dari Johor... semua pakai highway aper... 8) 8) 8)

ha ha ha...yg sorang tu pun payah nak lepas sampai dahi terbelah.....ada hati....

niat ikut sunnah tu nak kena ada... buat tak buat, belakang cerita lar... ;D ;D ;D

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #123 on: June 23, 2010, 02:33:29 PM »
antara lain kenapa kawan pilih BBm ....sebab dekat nak balik kg...turun highway tekan minyak je...... ;D ;D

Setuju... orang tua nak datang rumah pun senang... ;D

bukan ko kelantan ke??...konpius...apa yg dekatnya ???

kalau kelantan pun... abih tu tak pakai highway jugak? semua jalan dah jadi macam highway...

abih tu pak mertua aku? Sorang dari Kedah... sorang dari Melaka... yang baru dari Johor... semua pakai highway aper... 8) 8) 8)

ha ha ha...yg sorang tu pun payah nak lepas sampai dahi terbelah.....ada hati....

niat ikut sunnah tu nak kena ada... buat tak buat, belakang cerita lar... ;D ;D ;D

jangan buat lagi satu sejarah.....bini tunggu suami minum kat sahabat....ahaks.. ;D ;D ;D
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #124 on: June 23, 2010, 02:42:45 PM »
antara lain kenapa kawan pilih BBm ....sebab dekat nak balik kg...turun highway tekan minyak je...... ;D ;D

Setuju... orang tua nak datang rumah pun senang... ;D

bukan ko kelantan ke??...konpius...apa yg dekatnya ???

kalau kelantan pun... abih tu tak pakai highway jugak? semua jalan dah jadi macam highway...

abih tu pak mertua aku? Sorang dari Kedah... sorang dari Melaka... yang baru dari Johor... semua pakai highway aper... 8) 8) 8)

ha ha ha...yg sorang tu pun payah nak lepas sampai dahi terbelah.....ada hati....

niat ikut sunnah tu nak kena ada... buat tak buat, belakang cerita lar... ;D ;D ;D

jangan buat lagi satu sejarah.....bini tunggu suami minum kat sahabat....ahaks.. ;D ;D ;D

antara dilema lelaki lelaki yang hensem macam tu ler... ;D ;D ;D

dinikal

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 86
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #125 on: January 12, 2011, 08:30:11 AM »
1- harga berpatutan dengan selera. dapat banglo sek 6 harga teres 2 tgkt di KL.
2- dekat dengan kampung saya dan suami senang balik jenguk org tua lompat highway ckit je.
3- potensi yg sangat tinggi seperti BBB walaupun lembab ckit. tapi insyaAllah takjadi macam bukit beruntung yang tak untung tu. Pembangunan berpihak laju ke selatan KL nampaknya

harapan:
1- pihak developer dan mpkj bukak mata besar besar lueh lueh tengok Bandar baru nilai punya maintenance , cantik bandar diarang . saya perasan tiap pagi mesti ada org tengah potong rumput , trim rumput , sapu daun kering pada jalan yang tak berapa kotor pun dan tak byk sgt daun pun.

tapi cuba tengok tempat kita, jgn kata nak trim pokok, lalang pun sama tinggi dgn tiang lampu.....sedih makkk

blaze270284

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 32
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #126 on: May 01, 2011, 09:32:17 AM »
1. Harga berpatutan
2. Senang nak ke mana sahaja, naik jer highway sampai sudah.
3. Dekat dengan tempat shopping, Nilai dah membangun kita ras tempiasnya. Ada Giant, Tesco.
4. Banyak alternatif routes. Highway ke, Jalan lama pun boleh. Tak lama lagi LEKAS pun siap ler tu...

abbm catering

  • PAKAR CATERING & CANOPY (DARI RM6.20)KEATAS -MINIMUM 100 PAX
  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 56
    • PAKAR  CATERING & CANOPY DARI RM6.20 - 100 PAX KEATAS (NS0082767-W)
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #127 on: May 02, 2011, 11:56:14 AM »
semangat kejiranan yang kuat dan suasana yang aman dan damai :)
http://putra-mahkota.com/forum/index.php?topic=7515.0
ABBM CATERING telah membuka "RESTORAN NASI BAJET" di no 7 Jalan BM2/3 Bandar Bukit Mahkota (belakang restoran Asik Maju) .11am ~6pm (lsnin - jumaat).Harga bermula dari RM3.50.Jom datang ..

abbm catering

  • PAKAR CATERING & CANOPY (DARI RM6.20)KEATAS -MINIMUM 100 PAX
  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 56
    • PAKAR  CATERING & CANOPY DARI RM6.20 - 100 PAX KEATAS (NS0082767-W)
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #128 on: May 05, 2011, 10:01:06 PM »
Biasa la,rumahnya murah..mampu nak beli
http://putra-mahkota.com/forum/index.php?topic=7515.0
ABBM CATERING telah membuka "RESTORAN NASI BAJET" di no 7 Jalan BM2/3 Bandar Bukit Mahkota (belakang restoran Asik Maju) .11am ~6pm (lsnin - jumaat).Harga bermula dari RM3.50.Jom datang ..

lizacherish

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 40
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #129 on: June 28, 2011, 09:46:05 PM »
Bukan sahaja dapat menikmati matahari terbit dan terbenam sahaja, kerap kali keindahan pelangi muncul di sini....emmmm damainya Bukit Mahkota

akula

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 300
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #130 on: June 29, 2011, 01:22:49 PM »
1- harga berpatutan dengan selera. dapat banglo sek 6 harga teres 2 tgkt di KL.
2- dekat dengan kampung saya dan suami senang balik jenguk org tua lompat highway ckit je.
3- potensi yg sangat tinggi seperti BBB walaupun lembab ckit. tapi insyaAllah takjadi macam bukit beruntung yang tak untung tu. Pembangunan berpihak laju ke selatan KL nampaknya

harapan:
1- pihak developer dan mpkj bukak mata besar besar lueh lueh tengok Bandar baru nilai punya maintenance , cantik bandar diarang . saya perasan tiap pagi mesti ada org tengah potong rumput , trim rumput , sapu daun kering pada jalan yang tak berapa kotor pun dan tak byk sgt daun pun.

tapi cuba tengok tempat kita, jgn kata nak trim pokok, lalang pun sama tinggi dgn tiang lampu.....sedih makkk

ramai org puji majlis bandaran nilai.... tapi lupa nak compare cukai pintu dan cukai tanah... cukai tanah negeri sembilan ~5-6x ganda dr selangor.

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #131 on: June 29, 2011, 01:39:55 PM »
1- harga berpatutan dengan selera. dapat banglo sek 6 harga teres 2 tgkt di KL.
2- dekat dengan kampung saya dan suami senang balik jenguk org tua lompat highway ckit je.
3- potensi yg sangat tinggi seperti BBB walaupun lembab ckit. tapi insyaAllah takjadi macam bukit beruntung yang tak untung tu. Pembangunan berpihak laju ke selatan KL nampaknya

harapan:
1- pihak developer dan mpkj bukak mata besar besar lueh lueh tengok Bandar baru nilai punya maintenance , cantik bandar diarang . saya perasan tiap pagi mesti ada org tengah potong rumput , trim rumput , sapu daun kering pada jalan yang tak berapa kotor pun dan tak byk sgt daun pun.

tapi cuba tengok tempat kita, jgn kata nak trim pokok, lalang pun sama tinggi dgn tiang lampu.....sedih makkk

ramai org puji majlis bandaran nilai.... tapi lupa nak compare cukai pintu dan cukai tanah... cukai tanah negeri sembilan ~5-6x ganda dr selangor.

yer ker  ???

@zrul@li™

  • Berpijak diBumi Allah, Bernaung DiLangit Allah
  • Penghuni
  • **
  • Posts: 29
  • Gender: Male
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #132 on: November 26, 2011, 10:30:01 PM »
semangat kejiranan yang kuat dan suasana yang aman dan damai :)

yang ni aku suka. :)
kalau ramai penghuni lagi kurang pecah rumah serta kecurian.
MOGA ISLAM TERUS BERSINAR™

arnie

  • Guest
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #133 on: January 07, 2012, 05:45:47 PM »
sebab:

1. strategik sgt.. antara klia dgn kl.. bangi n nilai..
2. Highway.. sgt dekat dgn highway n tol exit..
3. Boleh menumpang Bndar Seri Putra.. ade sekolah, klinik, petronas, secret recepi pun dah aderr...
4. Dapat harga murah utk semi-d pada akhir tahun 2010.. 164k jek.. tuan rumah yg jual x naikkan harga lgsg! =) :D

rumah_teres

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 2
Re: Kenapa Anda Pilih Bukit Mahkota ?
« Reply #134 on: January 09, 2012, 08:45:31 AM »
Baru nak masuk rumah tahun ni:

1. Dekat dengan bandar baru bangi (tempat suami keje & rumah mertua)
2. Easy access to highway
3. Tempat yang macam sepoi - sepoi bahasa (macam duk kampung :) )
4. Ayah sdnri dah berkenan kat kawasan ni...  ;D