Author Topic: Apa Dah Jadi Sek Agama ABIM sec 2?  (Read 2440 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nash3010

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 41
Apa Dah Jadi Sek Agama ABIM sec 2?
« on: 15 Jul, 12:01:15 PM »
Aku pun tak faham dengan pentabiran & pengajaran yang dilakukan sek Agama ABIM Sec 2 & 3 yang semakin hari semakin merosot prestasinya dan  sudah tentu melibatkan pelajar2 sekali. Bukannya apa aku masih ingat masa aku hantar anak perempuan aku di sec 3 masa tu, rumah dijadikan kelas tempat mengajar, walaupun agak terlewat masuk berkat kesungguhan tenaga pengajar banyak ilmu2 agama yang diajar dari peringkat fardu ain sampailah keperingkat sesuai seusia pelajar tersebut aku memang respect....banyak perubahan terhadap perempuan aku. Kini SA ABIM berpindah kesurau lama dengan pengajar yang jap ada jap takde pelajar berterabur sepanjang hari di kelas, pelajar makin berkurang kerana  ibubapa hilang kepercayaan terhadap pentadbiran sek tersebut. Alangkah sedihnya satu tempat untuk anak kita menjadikan wadah untuk mendapatkan ilmu akhirat hampir berkubur...

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Apa Dah Jadi Sek Agama ABIM sec 2?
« Reply #1 on: 15 Jul, 12:05:17 PM »
Pentadbiran dia berlainan daripada yang kat BSP ke? Sebab kat BSP pun ada sekolah Tahfiz ABIM.

Aku pun tak faham dengan pentabiran & pengajaran yang dilakukan sek Agama ABIM Sec 2 & 3 yang semakin hari semakin merosot prestasinya dan  sudah tentu melibatkan pelajar2 sekali. Bukannya apa aku masih ingat masa aku hantar anak perempuan aku di sec 3 masa tu, rumah dijadikan kelas tempat mengajar, walaupun agak terlewat masuk berkat kesungguhan tenaga pengajar banyak ilmu2 agama yang diajar dari peringkat fardu ain sampailah keperingkat sesuai seusia pelajar tersebut aku memang respect....banyak perubahan terhadap perempuan aku. Kini SA ABIM berpindah kesurau lama dengan pengajar yang jap ada jap takde pelajar berterabur sepanjang hari di kelas, pelajar makin berkurang kerana  ibubapa hilang kepercayaan terhadap pentadbiran sek tersebut. Alangkah sedihnya satu tempat untuk anak kita menjadikan wadah untuk mendapatkan ilmu akhirat hampir berkubur...

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Apa Dah Jadi Sek Agama ABIM sec 2?
« Reply #2 on: 15 Jul, 12:16:01 PM »
Pentadbiran dia berlainan daripada yang kat BSP ke? Sebab kat BSP pun ada sekolah Tahfiz ABIM.

Aku pun tak faham dengan pentabiran & pengajaran yang dilakukan sek Agama ABIM Sec 2 & 3 yang semakin hari semakin merosot prestasinya dan  sudah tentu melibatkan pelajar2 sekali. Bukannya apa aku masih ingat masa aku hantar anak perempuan aku di sec 3 masa tu, rumah dijadikan kelas tempat mengajar, walaupun agak terlewat masuk berkat kesungguhan tenaga pengajar banyak ilmu2 agama yang diajar dari peringkat fardu ain sampailah keperingkat sesuai seusia pelajar tersebut aku memang respect....banyak perubahan terhadap perempuan aku. Kini SA ABIM berpindah kesurau lama dengan pengajar yang jap ada jap takde pelajar berterabur sepanjang hari di kelas, pelajar makin berkurang kerana  ibubapa hilang kepercayaan terhadap pentadbiran sek tersebut. Alangkah sedihnya satu tempat untuk anak kita menjadikan wadah untuk mendapatkan ilmu akhirat hampir berkubur...

lain... :( :( :(

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Apa Dah Jadi Sek Agama ABIM sec 2?
« Reply #3 on: 15 Jul, 12:21:53 PM »
pengusaha ABIM ni kira franchise ker... patutnya mereka kena jaga nama ABIM tu sendiri. Bak kata pepatah "Akibat Nilai3 setitik, habis susu DHL sebelanga"

mImOsaPudiCa

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2490
Re: Apa Dah Jadi Sek Agama ABIM sec 2?
« Reply #4 on: 15 Jul, 12:34:37 PM »
ank sy pn sek kt Tahfiz ABIM, BBB.
msa awal thn ada gk tdetik ckit ktidakpuasn hati.... tp, biar la... tgk dlu smpi hjg thn ni cmner....
kt BBB, ade 2 cwgn sek Tahfiz ni, & ptadbirn pn ade skt bbeza.... sy d fhmkn, ptadbirn ikut cra pengetua....
yg sy perasan sek Tahfiz ni, sumer bbayar...tp keadaan kelas.... :-\
kerusi & meja pn stiap thn perlu dsewa pelajar....

mls nk pikir... tgk prestasi ank ok, so ok la.....  :)

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Apa Dah Jadi Sek Agama ABIM sec 2?
« Reply #5 on: 18 Jul, 11:07:34 AM »
Pentadbiran dia berlainan daripada yang kat BSP ke? Sebab kat BSP pun ada sekolah Tahfiz ABIM.

Aku pun tak faham dengan pentabiran & pengajaran yang dilakukan sek Agama ABIM Sec 2 & 3 yang semakin hari semakin merosot prestasinya dan  sudah tentu melibatkan pelajar2 sekali. Bukannya apa aku masih ingat masa aku hantar anak perempuan aku di sec 3 masa tu, rumah dijadikan kelas tempat mengajar, walaupun agak terlewat masuk berkat kesungguhan tenaga pengajar banyak ilmu2 agama yang diajar dari peringkat fardu ain sampailah keperingkat sesuai seusia pelajar tersebut aku memang respect....banyak perubahan terhadap perempuan aku. Kini SA ABIM berpindah kesurau lama dengan pengajar yang jap ada jap takde pelajar berterabur sepanjang hari di kelas, pelajar makin berkurang kerana  ibubapa hilang kepercayaan terhadap pentadbiran sek tersebut. Alangkah sedihnya satu tempat untuk anak kita menjadikan wadah untuk mendapatkan ilmu akhirat hampir berkubur...

lain... :( :( :(

Bukan sama ke? dulu masa register kat Sek 3.... kene pg kat Seri putra dulu.... Sek 2... Sek 5 pun ada gak.... dibawah satu pengurusan....