Author Topic: Anjing liar di AS  (Read 5197 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Anjing liar di AS
« on: October 11, 2010, 07:16:06 PM »
Isnin 11 Okt. 2010 lbh krg jam 6.40 ptg penunggang sebuah motor menekan brek secara mengejut apabila seekor anjing liar yg berada d tgh jln tidak berganjak. Setelah kedengarn brek motor yg kuat barulah anjing tu berlari ke tp jln. Kejadian blaku d spg 4 AS-skbsp. Kalaulah berlaku kemalangan, patutkah anjing d persalahkn? Pihak MPkj tolonglah ambil tindakan.

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Anjing liar di AS
« Reply #1 on: October 11, 2010, 07:40:49 PM »
baik rasanya terus buat laporan kepada MPKj. Banyak laporan baru mereka rasa tak selesa.

Isnin 11 Okt. 2010 lbh krg jam 6.40 ptg penunggang sebuah motor menekan brek secara mengejut apabila seekor anjing liar yg berada d tgh jln tidak berganjak. Setelah kedengarn brek motor yg kuat barulah anjing tu berlari ke tp jln. Kejadian blaku d spg 4 AS-skbsp. Kalaulah berlaku kemalangan, patutkah anjing d persalahkn? Pihak MPkj tolonglah ambil tindakan.

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Anjing liar di AS
« Reply #2 on: October 12, 2010, 08:18:02 AM »
Anjing tu nk disekolahkan..... bwk batu sorang seketul.... nmpk je.... baling....

baru dia takut nk main kat jalan lg.....

Klau kat BBM Sek 5..... mmg dah kene hanjing tuh.....

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Anjing liar di AS
« Reply #3 on: October 12, 2010, 09:00:50 AM »
Penunggang moto pun patut di persalahkan. Anjing tu dah tentu tak gi sekolah...yang bawa moto tu bawa perlahan lah dalam kawasan perumahan..bawa laju laju kan ke dah kena brek mengejut...nasib baik tak jatuh..

mImOsaPudiCa

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2490
Re: Anjing liar di AS
« Reply #4 on: October 12, 2010, 09:24:02 AM »
bkn stakat kt AS jer... TIP pn ada anjing bkeliarn.... last week nk g kje lbh kurg 10 ekor anjing bkeliaran kt dpn TIP, bkumpuln....pg2....anjing tu bjoging kot  ::)....... sbelah mlm plk dgr bunyi salakn anjing......dlm TIP....  :-\

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Anjing liar di AS
« Reply #4 on: October 12, 2010, 09:24:02 AM »



Scale Ruler

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 70
  • Gender: Male
Re: Anjing liar di AS
« Reply #5 on: October 12, 2010, 09:57:27 AM »
Ni sapa punya kerja ler biarkan merata-rata..???Anjing kalau dah jalan bergeng-geng ni ..takut2 nak try plk gigit orang.Kena ambik tindakan cepat ni..Sapa ada senapang gajah...??
****************************************************

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Anjing liar di AS
« Reply #6 on: October 12, 2010, 10:03:28 AM »
Harap2 ada ahli MPkj yg baca thread ni. Err..adakah mereka btindak mengikut aduan rasmi je?

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Anjing liar di AS
« Reply #7 on: October 12, 2010, 10:08:13 AM »
Harap2 ada ahli MPkj yg baca thread ni. Err..adakah mereka btindak mengikut aduan rasmi je?

ha ah..bertindak mgikut arahan...wt jer aduan online or tipon terus smbung ke unit aduan..jgn lupe mintak no rujukan..klu xjln gak..call lg..sebut no rujukan aduan tu..call laa smpai slah satu pihak penat.. ::) ::) :-\
anjing liar ni win..bkn kt AS jer....kt mane2 pun ada..apath lg kat sek 4 BBM.. :-[

terra2400

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 320
Re: Anjing liar di AS
« Reply #8 on: October 12, 2010, 10:40:28 AM »
Anjing liar di AS lapurkan ke PBT (MPKj) ...... kalau orang "liar" (merayau-merayau) di kawasan AS nak lapur kat mane? Polis? ....... tiada kesalahan dilakukan dengan hanya merayau-rayau kat kawasan kejiranan anda.... ??? ??? ???

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Anjing liar di AS
« Reply #9 on: October 12, 2010, 10:52:03 AM »
Org liar d AS? Itu adalah antara sebab y kita kena cepat2 pakat kumpul rm n upah sekuriti.

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Anjing liar di AS
« Reply #10 on: October 12, 2010, 11:13:10 AM »
laporkan terus kepada polis dengan alasan mencurigakan
satu lagi, baru ini saya dimaklumkan pihak polis ada menyediakan buku 'LOG' kalau tak silap saya....letaknya di Balai
Kegunaanya adalah sebagai pengganti laporan.
Contohnya kita telah diugut, tapi kita tak mahu buat laporan.... kita pergi balai dan tulis buku tersebut.
Kemudian, manalah tahu (nauzubillahuminzalik) org yg sama menyerang kita. Tah macam mana, kita ok dan di cedera. Dia buat laporan polis, katakan kita serang dia. Tapi sebab kita dah tulis buku log tersebut, loporan tersebut tidak akan diambil kira dan orang tersebut boleh dikenakan tindakan kerana buat laporan palsu.

Apa2 pun call jer polis kalau ada yg mencurigakan sebelum sebarang perkara tidak baik berlaku.
Tapi kita jgn ambil tindakan sendiri, takut membahayakan diri.

Anjing liar di AS lapurkan ke PBT (MPKj) ...... kalau orang "liar" (merayau-merayau) di kawasan AS nak lapur kat mane? Polis? ....... tiada kesalahan dilakukan dengan hanya merayau-rayau kat kawasan kejiranan anda.... ??? ??? ???

terra2400

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 320
Re: Anjing liar di AS
« Reply #11 on: October 12, 2010, 11:24:26 AM »
Cadangan yang baik.......terima kasih.

Naim

  • Guest
Re: Anjing liar di AS
« Reply #12 on: October 13, 2010, 09:40:46 AM »
Ada orang 'liar' ker di kawasan AS?  Orang 'liar' nih merangkap sape yer?

Anjing liar nih memang menakutkan ...saya takut kalau anjing menyerang budak2 macam selalu kita dengar..orang lain pun boleh kena jugak.

Kalau jenis yang duduk diam tengah2 jalan tuh boleh lagi cuba mengelak tapi kalau yang jenis melintas tiba2 ...haru jadinya!

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Anjing liar di AS
« Reply #13 on: October 13, 2010, 01:41:42 PM »
org 'liar' ni merujuk kepada org yg cuba mengambil kesempatan contohnya pencuri, penyamun, perompak dsb

Ada orang 'liar' ker di kawasan AS?  Orang 'liar' nih merangkap sape yer?

Naim

  • Guest
Re: Anjing liar di AS
« Reply #14 on: October 13, 2010, 06:59:44 PM »
org 'liar' ni merujuk kepada org yg cuba mengambil kesempatan contohnya pencuri, penyamun, perompak dsb

Ada orang 'liar' ker di kawasan AS?  Orang 'liar' nih merangkap sape yer?

Lah iye ker?  Em..berani jugak diorang nih..yang saya nampak pun mamat2 motor lalu lalang..amik angin gamaknya...takpun memerhati. :-[

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Anjing liar di AS
« Reply #14 on: October 13, 2010, 06:59:44 PM »