Author Topic: Perkembangan terbaru berkaitan pembinaan Masjid At-Taqwa,bdr bukit mahkota...  (Read 11359 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zul

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 504
assalamualaikum,

1.dikongsikan perkembangan terbaru berkaitan pembinaan masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota di laman blog masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota.

[/url]http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com/2010/10/gambar-terkini-ditapak-masjid-at.html

2.Untuk makluman,setakat bulan Oktober 2010, .jumlah kutipan baru mencecah RM2k sejak kelulusan MAIS diterima pada 22 Ogos 2010 sepertimana berikut:

[/url]http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com/2010_08_01_archive.html]

Sumbangan anda amatlah dihargai..terima kasih.


3. Insya-allah, mesyuarat AJK Pembinaan Masjid At_taqwa,Bdr bukit mahkota akan diadakan pada Jumaat/29-10-2010 jam 9.15mlm di Surau Al-muhajirin,sek3..sekiranya ada sebarang pertanyaan & cadangan, sila maklumkan utk tindakan selanjutnya.


insya-allah, sama-sama kita berusaha & berdoa agar perancangan pembinaan masjid at-taqwa di bdr bukit mahkota berjalan lancar.

sekian.wassalam...

« Last Edit: 19 Oct, 06:10:30 PM by zul »

Jundullah_232

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 904
  • Gender: Male
Tahniah semua AJK Mesjid.. terutama sahabat ana Zul & Junaidi

Berkaitan sumbangan ini.. sahabat2 kita dari BSP jugak memerlukan dana.. mereka terlebih awal mendapat kelulusan dan setakat ini jumlah kutipan hampir 1/2 juta.. lebih kurang RM400ribu lebih.. peruntukan diperlukan RM2 Juta.. kita baru 2 Ribu je  :'(

untuk Mesjid BBM At-Taqwa kita (semoga seluruh anak kariahnye sentiasa bertaqwa) kita juga memerlukan jumlah peruntukan yang besar.. berjuta jugak harganya...alhamdulillah kita terlebih dahulu mendapat persetujuan peruntukan RMK10.. kerana kedudukan kita yg tidak mempunyai Mesjid di kawasan Mukim BBM...

namun begitu kita tidak tahu bila peruntukan itu akan sampai.. walhal Sekolah menengah BSP pun masih tidak siap lagi dan sekarang Budget 2011 lebih fokus kearah pembinaan yang lain.. adakah ia akan disalurkan mengikut masa.. kita memerlukan Mesjid yang selesa untuk beribadah.. Surau Seksyen 5 semakin minggu semakin penuh dah melimpah.. lagi2 kalau cuti umum jatuh hari Jumaat.. ade yg solat atas rumput...

tapak mesjid telah dibersihkan.. akaun bank telah dibuka.. plan pembinaan sedang diusahakan... oleh itu saya menyeru seluruh warga BBM untuk sama2 kita merialisasikan impian kita untuk membina Mesjid ini.. ketahuilah tuan2 jika Mesjid ini terbina saya yakin manfaatnye akan dirasai oleh seluruh warga BBM.. dari segi Rohani kita akan sentiasa mengingati Allah malah perkara2 yg Batil yg berlaku disekelilingnya akan terhapus peringkat demi peringkat... dari segi Ekonomi, insyaAllah kita semua menerima tempias dgn kenaikan harga rumah.. boleh le kita refinance untuk menambah rumah kita... ;D

Marilah sama2 kita menyumbang.. Persatuan Penduduk, AJK Surau, NGO, PKM, Pas ke Umno ke.. dan sebagainye.. war2kan lah dikalangan ahli tuan2.. same2 kita bantu AJK kita.. semoga rahmat Allah bersama kita....  :)

zul

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 504
insya-allah,sama-sama kita berusaha & berdoa. :)
..teringat hadis rasullulah yang bermaksud
""wahai sekalian manusia, kerjakanlah amalan sekadar  kemampuan kamu sesungguhnya Allah tidak pernah bosan memberi pahala sehingga akhirnya kamulah yang bosan mengerjakan ibadah kamu. Dan sesungguhnya amalan ibadat yang disukai Allah ialah yang dikerjakan secara tetap walaupun sedikit"..riwayat muslim.


MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Alhamdulillah..masjid yg di nantikan bakal terbina w/pun x tahu bile. Bg saya mungkin perlu ada sedikit "promosi" a.k.a kesedaran di kalangan pnddk BBM ttg dana masjid ini. Bukan setakat papan tanda yg tertulis acc bank..tp perlu ada something tuk menyedarkan pddk yg masjid ni perlukan dana dr kita. Di sini persatuan pddk..surau dan mane2 yg berkaitan memainkan peranan. Maaf jgn salah sangka, sy tak kate AJK x buat kerja, tp x salah klu kita giat meminta mereka menderma kerana ini slh satu "saham" jgka panjang utk kite. Mgkin leh buat mcm kat BSP..setiap bulan RM50..jika 80% umah di BBM menderma..Insya Allah..mgkin lebih cepat ia terlaksana..

akula

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 300
yahudi masa mula-mula nak ambil tanah Palestine... diorng kumpul duit untuk beli tanah2 di Palestine.... setiap rumah org yahudi ada tabung untuk kutip derma...

ya...bukan sekadar setiap rumah menderma, tapi setiap rumah turut mencari orang yang menderma.... sampai sekarang system tu ada... malah pokok2 yang ditanam di hutan simpan Israel diuruskan dari tabung tu....

alangkah indahnya kalau umat islam hari nie dapat buat mcm tu untuk kepentingan agama kita....  setiap rumah tabung derma masjid tak ada..yang ada cuma 'tabung' astro... tiap2 bulan buat sumbangan  ;D ;D

Jundullah_232

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 904
  • Gender: Male
yahudi masa mula-mula nak ambil tanah Palestine... diorng kumpul duit untuk beli tanah2 di Palestine.... setiap rumah org yahudi ada tabung untuk kutip derma...

ya...bukan sekadar setiap rumah menderma, tapi setiap rumah turut mencari orang yang menderma.... sampai sekarang system tu ada... malah pokok2 yang ditanam di hutan simpan Israel diuruskan dari tabung tu....

alangkah indahnya kalau umat islam hari nie dapat buat mcm tu untuk kepentingan agama kita....  setiap rumah tabung derma masjid tak ada..yang ada cuma 'tabung' astro... tiap2 bulan buat sumbangan  ;D ;D

aku suka ayat tabung tu... hehehe  ;D betul kita kene bukak tabung satu rumah satu tabung...
klu boleh AJK boleh buat majlis makan malam kutipan dana mesjid di tapak mesjid.. kita buat persembahan nasyid ke.. ajak artis jemputan seperti Maher zain.. hehehe.. takdelah maher zain kan.. setakat kumpulan Nasyid sekolah agama BSP pun okey... bukak table RM50 sekepala ke... buat kat Club House pun okey.. saya voluteer jadi ajk  ;D

akula

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 300
kalau nak tahu lebih lanjut tentang sejarah tabung israel (blue box) baca kat website nie

http://www.jnf.org/about-jnf/history/


MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
cadangan bernas dr Hazz...sy stuju....tp klu RM50 sekepala tu x rase cm mahal ker?..  ::) ::) ::)
tp ok gak kan..satu table 10 org = 500hinggit. Satu rumah satu tabung kebajikan..so mungkin 30 or 50% dr tabung tu leh salur kan ke tabung masjid setiap bulan...

zul

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 504
yahudi masa mula-mula nak ambil tanah Palestine... diorng kumpul duit untuk beli tanah2 di Palestine.... setiap rumah org yahudi ada tabung untuk kutip derma...

ya...bukan sekadar setiap rumah menderma, tapi setiap rumah turut mencari orang yang menderma.... sampai sekarang system tu ada... malah pokok2 yang ditanam di hutan simpan Israel diuruskan dari tabung tu....

alangkah indahnya kalau umat islam hari nie dapat buat mcm tu untuk kepentingan agama kita....  setiap rumah tabung derma masjid tak ada..yang ada cuma 'tabung' astro... tiap2 bulan buat sumbangan  ;D ;D

aku suka ayat tabung tu... hehehe  ;D betul kita kene bukak tabung satu rumah satu tabung...
klu boleh AJK boleh buat majlis makan malam kutipan dana mesjid di tapak mesjid.. kita buat persembahan nasyid ke.. ajak artis jemputan seperti Maher zain.. hehehe.. takdelah maher zain kan.. setakat kumpulan Nasyid sekolah agama BSP pun okey... bukak table RM50 sekepala ke... buat kat Club House pun okey.. saya voluteer jadi ajk  ;D

insya-allah, semua cadangan amatlah dihargai...insya-allah, kopun & resit utk sumbangan pembinaan masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota akan siap didalam masa terdekat...mengikut pemaju, bdr bukit mahkota yang telah diduduki lebih kurang 2000+ rumah...sekiranya setiap rumah boleh menabung RM50 sebulan
dengan diniatkan utk sumbangan infaq kepada pembangunan masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota,maka hasilnya anggaran RM100,000 sebulan..insya-allah.
Disamping itu juga,sama-samalah kita berusaha & berdoa agar pihak MAIS dimurahkan rezeki utk menurunkan bajet pembinaan masjid at-taqwa ini  didalam masa yang terdekat yang mana telah pun dimasukkan didalam RMK10..

Jundullah_232

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 904
  • Gender: Male
yahudi masa mula-mula nak ambil tanah Palestine... diorng kumpul duit untuk beli tanah2 di Palestine.... setiap rumah org yahudi ada tabung untuk kutip derma...

ya...bukan sekadar setiap rumah menderma, tapi setiap rumah turut mencari orang yang menderma.... sampai sekarang system tu ada... malah pokok2 yang ditanam di hutan simpan Israel diuruskan dari tabung tu....

alangkah indahnya kalau umat islam hari nie dapat buat mcm tu untuk kepentingan agama kita....  setiap rumah tabung derma masjid tak ada..yang ada cuma 'tabung' astro... tiap2 bulan buat sumbangan  ;D ;D

aku suka ayat tabung tu... hehehe  ;D betul kita kene bukak tabung satu rumah satu tabung...
klu boleh AJK boleh buat majlis makan malam kutipan dana mesjid di tapak mesjid.. kita buat persembahan nasyid ke.. ajak artis jemputan seperti Maher zain.. hehehe.. takdelah maher zain kan.. setakat kumpulan Nasyid sekolah agama BSP pun okey... bukak table RM50 sekepala ke... buat kat Club House pun okey.. saya voluteer jadi ajk  ;D

insya-allah, semua cadangan amatlah dihargai...insya-allah, kopun & resit utk sumbangan pembinaan masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota akan siap didalam masa terdekat...mengikut pemaju, bdr bukit mahkota yang telah diduduki lebih kurang 2000+ rumah...sekiranya setiap rumah boleh menabung RM50 sebulan
dengan diniatkan utk sumbangan infaq kepada pembangunan masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota,maka hasilnya anggaran RM100,000 sebulan..insya-allah.
Disamping itu juga,sama-samalah kita berusaha & berdoa agar pihak MAIS dimurahkan rezeki utk menurunkan bajet pembinaan masjid at-taqwa ini  didalam masa yang terdekat yang mana telah pun dimasukkan didalam RMK10..

amin... :D

zul

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 504
Status perkembangan Masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota...
« Reply #10 on: 01 Nov, 02:38:30 PM »
assalamualaikum,

alhamdullilah, mesyuarat JK Pembinaan Masjid At_taqwa,bdr bukit mahkota pada jumaat/29-10-2010 telah pun dijalankan di surau al-muhajirin,sek3,bdr bukit mahkota.

http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com/2010/10/mesyuarat-jk-pembinaan-masjid.html

Berikut dikongsikan beberapa perkara bagi makluman semua.

1) Kupon sumbangan berjumlah RM10 & resit bagi sumbangan khairat utk masjid telah pun dicetak & disahkan oleh pihak MAIS.
Sebarang sumbangan boleh disalurkan kepada JK Pembinaan Masjid at_Taqwa,Bdr Bukit Mahkota.

 http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com/2010/10/resit-kupon-sumbangan-khairat-masjid-at.html

http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com/2010/08/surat-kebenaran-membuat-pungutan.html
2) Insya-allah, tabung khas utk sumbangan akan ditempah & diletakkan di beberapa tempat strategik.

3) Perwartaan tapak masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota telah pun  diwartakan sebagai tanah kerajaan dibawah seksyen 62 kanun tanah negara dengan no rujukan : (2)dalam JAI.SEL.BP/03/005/5/48 & Rujukan PTDHL :PTDUL/16/1/3-2008.

http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com/2010/10/perwartaan-tapak-masjid-at-taqwabdr.html


4) program penerangan berkaitan status perkembangan pembinaan masjid at-taqwa akan dijalankan dari semasa ke semasa bermula dengan sebelum solat jumaat di surau ar-raudah,sek5 pada jumaat/05-11-2010.insya-allah.

sekian.

Dilaporkan oleh,
JK Penerangan,
JK Pembinaan Masjid At-Taqwa,
Bdr bukit mahkota.
1-11-2010.
http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com
« Last Edit: 01 Nov, 03:28:05 PM by zul »

zul

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 504
Re: Status perkembangan Masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota...
« Reply #11 on: 01 Nov, 06:03:10 PM »
salam,

dikongsikan senarai JK Pembinaan Masjid At_taqwa & pemegang amanah kutipan derma khairat utk Masjid At_taqwa,bdr bukit mahkota :)

http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com/2010/11/senarai-jk-pembinaan-masjid-at-taqwabdr.html

sekian...wassalam.

zul

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 504
Status terkini..masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota..
« Reply #12 on: 15 Nov, 10:22:38 AM »
assalamualaikum,

dikongsikan maklumat senarai nama ajk & pemegang amanah derma khairat bagi pembinaan masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota.
http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com/2010/11/senarai-jk-pembinaan-masjid-at-taqwabdr.html

baru-baru ni, ada bersembang dengan YB Dr Shafie (ADUN Bangi) selepas perasmian penutup majlis kecemerlangan pelajar di SRA Bdr seri putra
bertanyakan mengenai bajet 2011 DUN selangor samada masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota ada dimasukkan dalam senarai masjid yang diterima peruntukan..alhamdullilah, ada rasanya...sama-samalah kita berusaha & berdoa moga impian & hasrat warga bdr bukit mahkota utk mendapatkan masjid menjadi kenyataan..insya-allah. :)

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Status terkini..masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota..
« Reply #13 on: 16 Nov, 04:38:36 PM »
en zul memang terbaik dari ladang lah..hehehe

assalamualaikum,

dikongsikan maklumat senarai nama ajk & pemegang amanah derma khairat bagi pembinaan masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota.
http://masjidat-taqwabukitmahkota.blogspot.com/2010/11/senarai-jk-pembinaan-masjid-at-taqwabdr.html

baru-baru ni, ada bersembang dengan YB Dr Shafie (ADUN Bangi) selepas perasmian penutup majlis kecemerlangan pelajar di SRA Bdr seri putra
bertanyakan mengenai bajet 2011 DUN selangor samada masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota ada dimasukkan dalam senarai masjid yang diterima peruntukan..alhamdullilah, ada rasanya...sama-samalah kita berusaha & berdoa moga impian & hasrat warga bdr bukit mahkota utk mendapatkan masjid menjadi kenyataan..insya-allah. :)


syarif

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 101
  • Gender: Male
  • Agent BIOBAX Cool Teraphy 013-6079950
Re: Status perkembangan Masjid at-taqwa,bdr bukit mahkota...
« Reply #14 on: 17 Nov, 01:53:17 AM »
mudah-mudahan usaha dipermudahkan Alloh....