Author Topic: Jalan di Bukit Mahkota  (Read 8657 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

OffshoreMan

  • Administrator
  • Temenggung
  • ***
  • Posts: 1309
  • Gender: Male
  • Cerita Kerja Offshore Oil & Gas di Offshoreman.net
    • Offshore Oil & Gas
Jalan di Bukit Mahkota
« on: May 31, 2008, 12:19:24 PM »
Memang le kalau tak biasa mesti mereka yang nak masuk Bukit Mahkota mlm mlm rasa seram.  Sebab start dari guard hingga ke simpang 3 tu, memang lampu tak de.  Gelap semacam je...

So, dekat mana nak complaint n siapa yg bertanggungjawab menghidupkan lampu tu..?

mazuki

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 93
Re: Lampu Jalan Masuk Ke Bukit Mahkota... Awat GELAP !!!
« Reply #1 on: May 31, 2008, 01:12:36 PM »
complaint dah banyak kali dibuat ke MPKj tapi tiada tindakan susulan diambil (saya ada 2 copy surat aduan dan maklum balas dr MPKj). Rasanya kita kena panjangkan ke pengetahuan ADUN Y.B Dr Shafie Abu Bakar untuk tindakan susulan. 

aniswardah

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 56
  • Gender: Female
    • Masdar Ma'rifah Ulul Albab
Re: Lampu Jalan Masuk Ke Bukit Mahkota... Awat GELAP !!!
« Reply #2 on: June 02, 2008, 09:05:43 AM »
setuju !!
SALAM UKHUWAH SALAM PERSAHABATAN

OffshoreMan

  • Administrator
  • Temenggung
  • ***
  • Posts: 1309
  • Gender: Male
  • Cerita Kerja Offshore Oil & Gas di Offshoreman.net
    • Offshore Oil & Gas
Jalan di Bukit Mahkota
« Reply #3 on: June 08, 2008, 12:32:58 AM »
Saya rasa ini akibat dilalui oleh kenderaan berat...  Lebih teruk kalau hujan, air bertakung & berlopak, bahaya kalau bawa kereta sebelah tayar kena air sebelah lagi tak.... boleh terbalik oooo... (itu pun kalau bawa laju)...

Jalan dekat petronas tu lagi la teruk... mana tak nya, kadang kadang saya tengok lori FELDA & mcm mcm lori lagi yang lalu kawasan tu, termasuk depa short cut lalu bukit mahkota...

Persoalannya; Adakah menjadi kesalahan dari segi undang-undang kepada lori komersil yang melalui taman perumahan, contoh Bukit Mahkota?

frugalife

  • Guest
Re: Lampu Jalan Masuk Ke Bukit Mahkota... Awat GELAP !!!
« Reply #4 on: June 10, 2008, 03:05:48 PM »
complaint dah banyak kali dibuat ke MPKj tapi tiada tindakan susulan diambil (saya ada 2 copy surat aduan dan maklum balas dr MPKj). Rasanya kita kena panjangkan ke pengetahuan ADUN Y.B Dr Shafie Abu Bakar untuk tindakan susulan. 

korang cek dulu status lampu jln tu.. dibwh mpkj atau masih lion gp pegang.
bila dah tahu status.. paham2 ler mana opis nak panjat.

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Masalah Jalan ... TERUKKK !!
« Reply #5 on: July 23, 2008, 11:31:19 AM »


Saudara adalah pengguna dan penduduk di Bukit Mahkota . . . Sdr tentu perasan dengan
keadaan jalan yg sangat tidak memuaskan..  tidak rata..

1/-  dekat roundbout sek 6 ( beralun dan tak rata )
2/-  depan sempang sek. 4 ( jkeadaan jalan yg berlekuk )   
3/-  perumahan seksyen 6  ( jalan dah ler sempit . . . tak sempurna )

sila beri komen... yg lain
___________________
aku /..PMB

mentarimerah

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 303
  • rock sampai tua
Re: Masalah Jalan ... TERUKKK !!
« Reply #6 on: July 23, 2008, 12:11:27 PM »
tulis surat kat majlis mintak sain semua pengerusi taman...cc kat lion tapi kat bsp ...semua ok...adalah sikit2...tapi kira ok....bukan nak kutuk tapi kat mahkota bila aku nak gi nilai(pasar) jalan memang teruk...lompat2

anna

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 77
  • Gender: Female
  • L|fE Is A Test
Re: Masalah Jalan ... TERUKKK !!
« Reply #7 on: July 23, 2008, 12:19:10 PM »
tulis surat kat majlis mintak sain semua pengerusi taman...cc kat lion tapi kat bsp ...semua ok...adalah sikit2...tapi kira ok....bukan nak kutuk tapi kat mahkota bila aku nak gi nilai(pasar) jalan memang teruk...lompat2

tak anggap sebagai kutukan pun bro... dah mmg jalan tu teruk.. org yang jarang2 lalu situ pun bleh terasa bagai, bayangkan le org yg mmg mastautin kat BBM.. sure panas ati jer... dah tu je jalan yg ada, pulun je laa.. kalu bleh terbang, lama dah terbang..  ???

~AKU ANNA~http://tudungchomel.blogspot.com/

bangimen

  • Guest
Re: Masalah Jalan ... TERUKKK !!
« Reply #8 on: July 23, 2008, 12:26:47 PM »
Buat lapuran kat MPKj...sebab bawah pentadbiran dia dan dah serah kawasan...pastu kalau repair pun pakai duit pembayar cukai MPKj gak....

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Masalah Jalan ... TERUKKK !!
« Reply #9 on: July 23, 2008, 12:31:12 PM »
tulis surat kat majlis mintak sain semua pengerusi taman...cc kat lion tapi kat bsp ...semua ok...adalah sikit2...tapi kira ok....bukan nak kutuk tapi kat mahkota bila aku nak gi nilai(pasar) jalan memang teruk...lompat2

tak anggap sebagai kutukan pun bro... dah mmg jalan tu teruk.. org yang jarang2 lalu situ pun bleh terasa bagai, bayangkan le org yg mmg mastautin kat BBM.. sure panas ati jer... dah tu je jalan yg ada, pulun je laa.. kalu bleh terbang, lama dah terbang..  ???



" Patah sayap terbang jua "...  silakan lah terbang....   ;D     up .. upp .....awayyy!!
___________________
aku /..PMB

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Masalah Jalan ... TERUKKK !!
« Reply #10 on: July 23, 2008, 12:41:23 PM »
Buat lapuran kat MPKj...sebab bawah pentadbiran dia dan dah serah kawasan...pastu kalau repair pun pakai duit pembayar cukai MPKj gak....

harab2 adalah yg sudi buat kerja2 amal mcm nih.. bukan susah . tulis surat .. minta tandatangan pengerusi2 penduduk

dan Hantar ke MPKJ

Cik Fadilah Binti Razali
Pemangku Ketua Jabatan
fadilah@mpkj.gov.my

Jabatan Kejuruteraan
Tingkat 5B, Menara MPKj,
Jalan Cempaka Putih, Off Jalan Semenyih,
43000 Kajang, Selangor Darul Ehsan.
No. Fax : 03-87369035


sk/ - Araprop Development mr David NG

« Last Edit: July 23, 2008, 01:16:32 PM by putramahkota_bangi »
___________________
aku /..PMB

mentarimerah

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 303
  • rock sampai tua
Re: Masalah Jalan ... TERUKKK !!
« Reply #11 on: July 23, 2008, 02:26:46 PM »
tulis surat kat majlis mintak sain semua pengerusi taman...cc kat lion tapi kat bsp ...semua ok...adalah sikit2...tapi kira ok....bukan nak kutuk tapi kat mahkota bila aku nak gi nilai(pasar) jalan memang teruk...lompat2

tak anggap sebagai kutukan pun bro... dah mmg jalan tu teruk.. org yang jarang2 lalu situ pun bleh terasa bagai, bayangkan le org yg mmg mastautin kat BBM.. sure panas ati jer... dah tu je jalan yg ada, pulun je laa.. kalu bleh terbang, lama dah terbang..  ???



" Patah sayap terbang jua "...  silakan lah terbang....   ;D     up .. upp .....awayyy!!


peh...bukan macam lagu"patahnya sayap malam"...

mierock

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 470
  • Gender: Male
Re: Masalah Jalan ... TERUKKK !!
« Reply #12 on: July 27, 2008, 12:47:19 AM »
david ng tak dapat nuat apa apa. hantarkan kepada cy tan. gm araprop
kena mintak dia tukar security service tu. tahan semua lori. this is residential road. not designed for heavy vehicle

OffshoreMan

  • Administrator
  • Temenggung
  • ***
  • Posts: 1309
  • Gender: Male
  • Cerita Kerja Offshore Oil & Gas di Offshoreman.net
    • Offshore Oil & Gas
Cat Jalan (Cat yg kat tengah tu) tak ada... Penin nak drive..
« Reply #13 on: August 01, 2008, 11:43:21 AM »
Jalan kat Bukit mahkota tak ada cat.. .yg kat tengah tu... so kadang kadang ada kereta yang memandu kat tengah tengah jln (mungkin nak ngelak lubang)... tapi bila tak da cat tu, tu yg susah nak tau nak lalu sebelah kanan or sebelah kiri...

mentarimerah

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 303
  • rock sampai tua
Re: Cat Jalan (Cat yg kat tengah tu) tak ada... Penin nak drive..
« Reply #14 on: August 01, 2008, 03:23:27 PM »
majlis tak ada duit ko...cukai ambil ...utk pengetahuan cat tu mahal ..termoplastik....