Author Topic: Alaihai......Lajunyer kereta....  (Read 2746 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zull

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 262
Alaihai......Lajunyer kereta....
« on: 03 Jan, 10:08:04 AM »
Assalamualaikum....

Mungkin terlalu awal untuk diperkatakan, sebab aku masih baru seminggu jadi warga Bandar Bukit Mahkota. Tapi menjadi kewajiban aku untuk menyuarakan masalah ini, bukan untuk menyalahkan sesiapa, cuma untuk ingat mengingati sesama kita, supaya tidak ada kejadiaan yg tidak diingini dari belaku.

Begini, cuti sabtu ahad baru2 ini aku perhatikan ketika berada dirumah banyak kereta yg lalu lalang di depan rumah aku ( 2/6 ) di pandu dengan agak laju. Tak nak buruk sangka atau menyalahkan sesiapa tapi aku ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua kawan-kawan di forum ini supaya memandu kereta tidak terlalu laju dan berhati-hati ( ketika berada di kawasan perumahan ).

Memang tidak sesuai kita pandu dengan laju dikawasan perumahan ini. Malang tidak berbau. Sebelum terkena baik beringat. Aku amat khuatir kalau-kalau ada anak-anak kecil yg tidak dikawal bermain di depan rumah dan berlari melintasi jalan didepan rumah tanpa menyedari kenderaan yg lalu lalang di situ. kalau pun tiada anak-anak kecil bermain disitu mungkin ada haiwan2 peliharaan atau liar ( seperti kucing & anjing ) yg melintasi jalan ini.

Dan jika ketika itu kenderaan yg kita pandu dipandu dengan laju, akibatnya mungkin akan terjadinya kemalangan terhadap kanak2 mahupun haiwan ( kucing& anjing ). Mungkin juga akan kehilangan nyawa walaupun bukan terhadap kanak-kanak atau haiwan

Harap kita semua dapat ubah cara pemanduaan kita ketika berda di kawasan perumahan ini.....

Ingat kata bijak pandai "  MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT "

« Last Edit: 03 Jan, 10:20:20 AM by zull »

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Alaihai......Lajunyer kereta....
« Reply #1 on: 27 Jan, 01:53:58 PM »
Betul  ;D ;D ;D

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Alaihai......Lajunyer kereta....
« Reply #2 on: 27 Jan, 09:38:46 PM »
panggil polis speed trap dari jambatan susur Putra Mahkota, suruh dok kat jalan BBM plak... ahaks... ;D ;D ;D

zull

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 262
Re: Alaihai......Lajunyer kereta....
« Reply #3 on: 02 Feb, 01:34:02 PM »
panggil polis speed trap dari jambatan susur Putra Mahkota, suruh dok kat jalan BBM plak... ahaks... ;D ;D ;D


ada polis ker kat situ.....

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Alaihai......Lajunyer kereta....
« Reply #4 on: 02 Feb, 09:22:21 PM »
Takde ke??
Dlm GPS saya kata ada. Dah kena tipu le saya ni.. :(
panggil polis speed trap dari jambatan susur Putra Mahkota, suruh dok kat jalan BBM plak... ahaks... ;D ;D ;D


ada polis ker kat situ.....

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Alaihai......Lajunyer kereta....
« Reply #5 on: 03 Feb, 01:10:55 AM »
Takde ke??
Dlm GPS saya kata ada. Dah kena tipu le saya ni.. :(
panggil polis speed trap dari jambatan susur Putra Mahkota, suruh dok kat jalan BBM plak... ahaks... ;D ;D ;D


ada polis ker kat situ.....

Skang dh xnmpak dah.... yg sy penah perasan.... Jambatan Kajang (90km/h).... Seri Petaling (80km/h).... hati-hati.... selalu waktu pagi je....

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Alaihai......Lajunyer kereta....
« Reply #6 on: 03 Feb, 05:18:45 AM »
sebabkan orang2 yg tidak berhemah inilah, banyak BUMPER yg melayari kawasan BSP, TIP dan Bangi Lama.
Geram gak sebab banyak bumper ni, tapi setakat ini mungkin itulah cara paling berkesan (agaknya) bagi pihak berkuasa.
Tapi bumper yg tak ikut spec, sama je macam tak ada. Ada je yg bawak laju, tak pun mengelak ke tepi bagi mengelak bumper tersebut.

Tapi harapnya org BM tak delah terseksa dengan BUMPER lak nanti... itupun kalau pihak berkuasa fikirkan itu perkara yang perlu.

zull

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 262
Re: Alaihai......Lajunyer kereta....
« Reply #7 on: 07 Feb, 08:02:23 AM »
Takde ke??
Dlm GPS saya kata ada. Dah kena tipu le saya ni.. :(
panggil polis speed trap dari jambatan susur Putra Mahkota, suruh dok kat jalan BBM plak... ahaks... ;D ;D ;D


ada polis ker kat situ.....

Skang dh xnmpak dah.... yg sy penah perasan.... Jambatan Kajang (90km/h).... Seri Petaling (80km/h).... hati-hati.... selalu waktu pagi je....


XYZ terima kasih dengan maklumat anda...tapi kalau ada polis baca nie....bahaya juga....

walau apa pun terima kasih...berhati-hati di jalan raya....

pandu cermat...nyawa selamat...harta pun selamat...duit poket lagi selamat....