Author Topic: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan  (Read 32605 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kiroroe

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 231
Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #15 on: April 05, 2009, 05:19:32 PM »
Ini adalah beberapa perkara yang perlu difikirkan bersama oleh penghuni-penghuni BBM, Dari guard house sampaila ke seksyen 5&6

1) Gelap...tak cukup cahaya ke BBM ni...cuba tengok sri putra....cerah meriah je....bila masuk bukit mahkota...gelap je...lampu mcm takde je
2) Signboard kat Bnyan Close...pun tak clear...orang nk cari seksyen pun tak tau camne...
3) Jalan...mendukacitakan..tampal sana sini..belah tepi lubang jangan cite la....dari seksyn 2 sampai rumah kedai...lubang bukan main banyak lagi...lepas tu..line tengah pun takde....hampeh
4) Tasik kat seksyen 1....camne nk jaga...lalang dah meninggi...dahla laluan tu takde lampu...
5) sepanjang perjalanan dari seksyen 1 smpai sek 6....takde lanskap ke....kalau ada lanskap...lawa la skit mata memandang...
6) Rumah TNB...buatpe kat situ...nyemak je...kalau di roboh...dah ada satu kawasan besar....kasi rata...pastu buat apa2 kat situ...pasar tani ke...masjid ke...rumah kedai ke....restoran mamak besar punye ke....ada jugak faedah....
7) dan sekali lagi...lampu lampu lampu

camne nak settlekan masalah2 ni...tindakan sape....aku rasa kalau sume ni dapat settle....at least....kualiti BBM dan Sri putra taklah jauh sangat bezanya

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #16 on: April 05, 2009, 05:34:48 PM »
Berpakat la.... semua Pengerusi Penduduk Seksyen 1,2,3,4,5,6 & 7... 8,9 dan 10 kalau ada.... mohon kepada pihak berwajib.... mungkin ada perkembangan kot.... takat sorang2 bersuara... diaorang buat dek je....  ;)

Nak cantik lagi... panggil Karam Singh Walia..... pehhhh..... mantop...... baru ada ummmphhh...

kiroroe

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 231
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #17 on: April 05, 2009, 08:07:21 PM »
tula....mana channel nye...tak tau.....kena buat petisyen ni.....gabungkan semua persatuan penduduk..yg ada cable tu...tolong2 la..

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #18 on: April 06, 2009, 09:46:07 AM »


org cam kita ni cable brek ada la...
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

F4iring

  • PM Bikers
  • Moderator
  • Hulubalang
  • ***********
  • Posts: 688
  • Gender: Male
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #19 on: April 06, 2009, 04:09:01 PM »
aku bole cakap pembangunan kat BBM ni agak lembab la berbanding dengan BSP....dah la jalan xelok, tahi lembu penuh...kena cari saluran yg betul la kalu nak komplen ni....nak bawa ke ADUN ke....

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #19 on: April 06, 2009, 04:09:01 PM »



Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #20 on: April 06, 2009, 04:37:54 PM »

mula-mula sekali kena repair jalan dulu....baru la buat yg lain.....dah naik jahanam kapcai aku tu.....
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #21 on: April 06, 2009, 04:48:15 PM »
aku bole cakap pembangunan kat BBM ni agak lembab la berbanding dengan BSP....dah la jalan xelok, tahi lembu penuh...kena cari saluran yg betul la kalu nak komplen ni....nak bawa ke ADUN ke....

Kene la kot...

Dia tau kat sapa nak diajukan persoalan kita.... Dah nak lembut monoshock LC aku....  hari2 menempuh jalan berayun-ayun...  ;)

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #22 on: April 06, 2009, 04:54:59 PM »

tak kan nak kena bawak cangkul repair jln sendiri....dah cam zaman jepun lak....
































MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

kiroroe

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 231
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #23 on: April 06, 2009, 10:14:19 PM »
aku rasa yang paling asas sekali kena buat ialah....jalan...jalan berlubang2 dan takde lain tengah....kekadang drive sampai termasuk lane sebelah..tak pasal2 kena hon....bikin panasssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss tul.....takkan nak biarkan aje...paling basic sekali repair jalan n lanskap....tapi tula...penghuni penghuni kat sini kebanyakkannya malas nak campur...yang mana ada...tu jelah....susah...

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #24 on: April 07, 2009, 11:14:05 AM »
ye la.... penah gak termasuk dalam lubang... nasib baik x bengkok rim.... tp tayar rosak... benjol.... terpaksa tukar....

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #25 on: April 07, 2009, 12:31:38 PM »


nak tunggu ramai yg mati dlm lubang tu kot...baru nak repair....

pemaju kita ni memang masalah....pemalas...kedekut....
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

sunny

  • Guest
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #26 on: April 13, 2009, 01:02:46 PM »
apa nak buat, masa beli rumah dulu semua kita ni pakat beli sebab harga rumahnya o.k, tapi tak tau dalam murah tu segala macam infrastrukturnya k.o belaka. tapi tak boleh telan je keadaan ni..... kitaharus bersama bersemuka dgn pemaju hj bakhil ni.jangan biarkan kita ditindas, hak kita sebagai pembeli dan penghuni di pandang sebelah mata. mentang2lah majoriti kita ni kaum bumiputera, kalau tidak ..... dah lama masuk berita TV3, seperti yg berlaku kat Mahkota Cheras yang jugak dimajukan oleh araprak ni.  :o(sampai bila kita terpaksa  mengharungi jalan-jalan beralun dan berlubang teruk dan dengan landskap yang memualkan belum lagi hal-hal lain).  ???

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #27 on: April 13, 2009, 01:58:12 PM »
apa nak buat, masa beli rumah dulu semua kita ni pakat beli sebab harga rumahnya o.k, tapi tak tau dalam murah tu segala macam infrastrukturnya k.o belaka. tapi tak boleh telan je keadaan ni..... kitaharus bersama bersemuka dgn pemaju hj bakhil ni.jangan biarkan kita ditindas, hak kita sebagai pembeli dan penghuni di pandang sebelah mata. mentang2lah majoriti kita ni kaum bumiputera, kalau tidak ..... dah lama masuk berita TV3, seperti yg berlaku kat Mahkota Cheras yang jugak dimajukan oleh araprak ni.  :o(sampai bila kita terpaksa  mengharungi jalan-jalan beralun dan berlubang teruk dan dengan landskap yang memualkan belum lagi hal-hal lain).  ???

sokong 100% buat bantahan ramai-ramai...bila nak buat?....boleh follow
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

sunny

  • Guest
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #28 on: April 13, 2009, 02:25:40 PM »
aku rasa yang paling asas sekali kena buat ialah....jalan...jalan berlubang2 dan takde lain tengah....kekadang drive sampai termasuk lane sebelah..tak pasal2 kena hon....bikin panasssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss tul.....takkan nak biarkan aje...paling basic sekali repair jalan n lanskap....tapi tula...penghuni penghuni kat sini kebanyakkannya malas nak campur...yang mana ada...tu jelah....susah...

Cam mana kita tau "penghuni-penghuni kat sini kebanyakkannya malas nak campur"?. :-\  Mungkin,  kalau kita edar kan surat tandatangan bantahan terhadap servis pemaju kepada semua penghuni dan pemastautin BBM ni, rasa-rasanya mereka tidak teragak-agak nak turunkan ttgn atau yg seumpamanya. sebenarnya kita sekarang sama-sama menelan kepahitan khidmat sosial yg diberikan oleh araprak.

Cuma kita manusia ni terbahagi kpd beberapa katogeri, ada yg proaktif, kreatif, aktif, dan ada juga yg pasif. Yang pasif ni bkn tidak mengisahkan, cuma dah tak kuasa. Jadi kita kena cari pemimpin di kalangan kita di BBM ni mungkin AJK penduduk setiap seksyen kena duduk sekali berunding dengan araprak dalam masa terdekat?

Trojan5

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2668
  • Gender: Male
Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #29 on: April 13, 2009, 03:18:42 PM »
Tandatangan ramai2, pastu bagi kat ADUN..... amacam?

Bandar Seri Putra, Bandar Bukit Mahkota & Taman Impian Putra

Re: Isu Isu BBMahkota yang aku perasan
« Reply #29 on: April 13, 2009, 03:18:42 PM »