Author Topic: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...  (Read 9833 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

intifadanyz

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 14
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #15 on: August 13, 2010, 06:44:34 PM »
Pada pendapat saya, kereta-kereta buruk dan rosak yang diletakkan di hadapan bengkel Banchik turut sama mencacatkan pandangan.

anjang

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 185
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #16 on: August 13, 2010, 07:15:58 PM »
salam...

pada pandangan saya la demi menjaga taman kita gerai2 haram perlu dihapuskan

bkn menghalang yang nak berniaga tetapi kebersihan perlu dijaga

sbbnya pencemaran punca segala penyakit ;D

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #17 on: August 13, 2010, 10:05:16 PM »
Pada pendapat saya, kereta-kereta buruk dan rosak yang diletakkan di hadapan bengkel Banchik turut sama mencacatkan pandangan.

kan dah clear aper... ni kes tertinggal keretapi ni... ;D ;D ;D

salam...

pada pandangan saya la demi menjaga taman kita gerai2 haram perlu dihapuskan

bkn menghalang yang nak berniaga tetapi kebersihan perlu dijaga

sbbnya pencemaran punca segala penyakit ;D

setuju... tapi masalah kebersihan tak melibatkan gerai haram sajer... yang kata halal pun ada yang kotor... ::) ::) ::)

putramahkota_bangi

  • Datuk Bentara
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2675
  • Gender: Male
  • time office saja ..
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #18 on: August 14, 2010, 06:29:18 AM »
Pada pendapat saya, kereta-kereta buruk dan rosak yang diletakkan di hadapan bengkel Banchik turut sama mencacatkan pandangan.

kan dah clear aper... ni kes tertinggal keretapi ni... ;D ;D ;D

salam...

pada pandangan saya la demi menjaga taman kita gerai2 haram perlu dihapuskan

bkn menghalang yang nak berniaga tetapi kebersihan perlu dijaga

sbbnya pencemaran punca segala penyakit ;D

setuju... tapi masalah kebersihan tak melibatkan gerai haram sajer... yang kata halal pun ada yang kotor... ::) ::) ::)

betul tu. . kadang2 tu kat rumah sendiri pun kotor jugak . .
kalau nk pemandangan menarik..  kt area bkt bintang lagi teruk dgn pemandangan yg menjolok mata..
 ;D
___________________
aku /..PMB

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #19 on: August 17, 2010, 11:11:23 AM »
salam...
pada pandangan saya la demi menjaga taman kita gerai2 haram perlu dihapuskan
bkn menghalang yang nak berniaga tetapi kebersihan perlu dijaga
sbbnya pencemaran punca segala penyakit ;D

thihihi..demi menjaga taman..gerai haram plak jd mangsa.. gerai / kedai halal tu btul ker bersih?? nape tak bersama menjaga kebersihan??
Ada gak yg tolol (maaf bahasa agak kasar..) yg buang smpah domestik kat kaw yg bkn septtnyer.. byk punce pencemaran..tp klu setakat cakap jer.. tak nak sama2 bantu mencegah..payah laaaa... ::) ::)

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #20 on: August 17, 2010, 11:13:40 AM »
Pada pendapat saya, kereta-kereta buruk dan rosak yang diletakkan di hadapan bengkel Banchik turut sama mencacatkan pandangan.

perangai org yg keje kat situ pun turut sama busuk dan tercemar >:(
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #21 on: January 10, 2011, 11:10:39 AM »
minggu lepas hampir semua gerai telah "diangkut" oleh mpkj...malah ada yang dipecahkan...ramai peniaga akur dengan larangan berniaga dikawasan tersebut...lepas ni harap pihak MPKJ dapat menyediakan tempat yg sesuai untuk peniaga ni berniaga semula....
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

Jundullah_232

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 904
  • Gender: Male
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #22 on: January 10, 2011, 11:19:42 AM »
minggu lepas hampir semua gerai telah "diangkut" oleh mpkj...malah ada yang dipecahkan...ramai peniaga akur dengan larangan berniaga dikawasan tersebut...lepas ni harap pihak MPKJ dapat menyediakan tempat yg sesuai untuk peniaga ni berniaga semula....

Cadangan untuk diletakkan di belakang deretan kedai yg tgh buat di seksyen 2 tu.. tapi peniaga ade yg tak setuju.. klu ade cadangan tempat lain boleh kemukakan...

tapak kawasan kuari lama depan tapak mesjid tu developer tak nak bagi...  ::)

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #23 on: January 10, 2011, 11:22:54 AM »
minggu lepas hampir semua gerai telah "diangkut" oleh mpkj...malah ada yang dipecahkan...ramai peniaga akur dengan larangan berniaga dikawasan tersebut...lepas ni harap pihak MPKJ dapat menyediakan tempat yg sesuai untuk peniaga ni berniaga semula....

Cadangan untuk diletakkan di belakang deretan kedai yg tgh buat di seksyen 2 tu.. tapi peniaga ade yg tak setuju.. klu ade cadangan tempat lain boleh kemukakan...

tapak kawasan kuari lama depan tapak mesjid tu developer tak nak bagi...  ::)

untuk sementara waktu kalau gunakan tapak masjid sekurang-kurangnya bersih juga kawasan tu...setidaknya kalau dapat kebenaran pihak berwajib dapat la menambah tabung pembinaan masjid melalui kutipan sewa..
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

Wan Z

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 820
  • Gender: Male
  • Serangin Homes... Selamat Berjiran Semua!!!
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #24 on: January 10, 2011, 11:27:25 AM »
minggu lepas hampir semua gerai telah "diangkut" oleh mpkj...malah ada yang dipecahkan...ramai peniaga akur dengan larangan berniaga dikawasan tersebut...lepas ni harap pihak MPKJ dapat menyediakan tempat yg sesuai untuk peniaga ni berniaga semula....

Cadangan untuk diletakkan di belakang deretan kedai yg tgh buat di seksyen 2 tu.. tapi peniaga ade yg tak setuju.. klu ade cadangan tempat lain boleh kemukakan...

tapak kawasan kuari lama depan tapak mesjid tu developer tak nak bagi...  ::)

bagus juga tu..
untuk sementara waktu kalau gunakan tapak masjid sekurang-kurangnya bersih juga kawasan tu...setidaknya kalau dapat kebenaran pihak berwajib dapat la menambah tabung pembinaan masjid melalui kutipan sewa..

Wazzatldmuchampions

  • yangbenarlagiikhlas
  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 4175
  • Gender: Male
  • wearethechampion.........19th title
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #25 on: January 10, 2011, 11:31:54 AM »
wakil peniaga buat la surat permohonan dan cadangan kepada AJK masjid...mungkin mereka boleh usahakan sesuatu..
MANCHESTER UNITED FC & ULTRAS MALAYA - Tanah Tumpah Darahku

Jundullah_232

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 904
  • Gender: Male
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #26 on: January 10, 2011, 11:41:37 AM »
wakil peniaga buat la surat permohonan dan cadangan kepada AJK masjid...mungkin mereka boleh usahakan sesuatu..

Bagus gak cadangan tu.. Kene check dgn Ahli Majlis dulu, bolehtak kita gunakan tapak mesjid sementara ia belum didirikan... rakan2 AJK Mesjid boleh bawak ke Mesyuarat...

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #27 on: January 10, 2011, 01:42:37 PM »
4/01/2011, jam 9pg mpkj dgn rakusnyer "mmbersihkan" deretan gerai penjaja. Tahniah kepada pengadu dan di harapkan mereka2 yg mengadu tu puas ati melihat "periuk nasi" penjaja di bersihkan sebegitu rupa. Tak siapa pun yg faham dan cuba faham apa yg mereka lalui selama berniaga di situ sejak tahun 2005. Memang ada salahnyer penjaja, mungkin kurng peka ngan kebersihan or apa2 isu pun. Tapi x seorang pun mereka2 yg mengadu tu, turun berjumpa or berbincang dgn penjaja. Mereka lebih senang mengunakan kuasa or pangkat utk buat sehingga apa yg terjadi sekarang. Sy x faham dgn perangai manusia mcm ni. W/pun masih ada manusia yg berhati mulia menawarkan tapak or cadangan untuk penjaja yg terkontang kanting. Dan terima kasih atas cadangan dan usaha murni sedara sekelian (on behalf penjaja.. ;D ;D, cz slalu lepak kat c2..)

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #28 on: January 10, 2011, 01:48:18 PM »
Cadangan untuk diletakkan di belakang deretan kedai yg tgh buat di seksyen 2 tu.. tapi peniaga ade yg tak setuju.. klu ade cadangan tempat lain boleh kemukakan...

tapak kawasan kuari lama depan tapak mesjid tu developer tak nak bagi...  ::)

Nak letak kat kaw sek 2 tu boleh, tapi biar laa kaw tu dah ad penghuni. Klu dah naik, klu patut pindah..kene pindah laaa, tak boleh laa penjaja nak besar kepala lak nak berniaga ditempat larangan... :-\ :-\

Kat area lombong tu, dah minta pn ngan pemaju... mmg x boleh..klu boleh sy pun nak join gak..nak buka kedai karaoke... ;D ;D ;D

MsSpectra

  • Sekarang dah
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2735
  • Gender: Female
Re: Pemandangan Tak menarik di hadapan deretan kedai Bukit Mahkota...
« Reply #29 on: January 10, 2011, 01:51:10 PM »
wakil peniaga buat la surat permohonan dan cadangan kepada AJK masjid...mungkin mereka boleh usahakan sesuatu..

tapak masjid...boleh juga. Nnti leh minta penjaja sumbang 10 20 hinggit dlm tabung setiap bulan... ;D ;D (idea jer...)
Dengar cite surat permohonan dlm proses dan akan di serah kpd pengerusi masjid... Insya Allah.