Author Topic: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP  (Read 10077 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cuji

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 111
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #15 on: 11 Mar, 10:51:48 AM »
apakah rasionalnya....
kena pergi Pejabat Agama Daerah Sepang di Salak Tinggi
untuk register anak di Sek Rendah Agama Bandar seri Putra di BANGI?

 ::) ::) ??? ??? ::) ::)

Ha ah..muskil gak ni..

iza

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 32
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #16 on: 11 Mar, 12:32:30 PM »
assalamu'alaikum ..

azmiM dan cuji ... soalan tu dah pun dijawab oleh akusempoi ... ;)

sue_ella

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 32
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #17 on: 11 Mar, 01:26:52 PM »
Thanks akusempoi atas pembetulan tersebut.

BTW, Bhgn Pendidikan terletak di Tingkat 1. Naik tangga hujung sebelah kiri. (jika menghadap bangunan pej.)

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #18 on: 11 Mar, 03:08:44 PM »
saya nak mengesahkan, memang perlu samput surat berstem dan beralamat sendiri. Ini kerana sekolah akan mengeluarkan surat pengesahaan pendaftaran kepada ibubapa.

itu untuk seklaoah kebangsaan rasanya. sekolah agama tak perlu.

Jangan lupa sampul surat beralamat sendiri.
Sampul surat kecik, panjang tu cukup, tapi jangan yang kecik pendek tu.
Jangan lupa letakkan setem 60 sen untuk sampul surat putih, dan 80 sen untuk sampul surat bewarna termasuk warna coklat.


itulah yang kerani sekolah agama cakap dgn saya. Dia siap tunjukkan sampul surat tu lagi tadi.

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #19 on: 11 Mar, 03:11:01 PM »
Tambahan baru, perlu serahkan sekali sampul surat berstem dan beralamat sendiri untuk sekolah hantar keputusan pendaftaran.

Assalamualaikum,

Prosedur baru perdaftaran murid baru di SRA BSP 2012/2013..

1. Dapatkan borang permohonan di Pejabat.
2. Photostat menjadi 3 salinan. Isi ketiga-tiga borang.
3. Hantar borang bersama salinan surat beranak murid, salinan IC Ibu dan Bapa ke Pejabat Agama Islam Daerah Sepang/Bahagian Pendidikan Islam.
4. Borang2 tersebut akan dicop oleh Pej. Agama menandakan penempatan diluluskan pengesahan telah diterima.
5. 1 borang akan diambil oleh Pej. Agama, 1 borang perlu dihantar ke sekolah yang dipohon, 1 borang lagi untuk simpanan sendiri. Borang yang dihantar ke Sekolah perlu disertakan 2 keping gambar murid.
6. Sertakan sampul surat berstem dan beralamat sendiri.
7. Selesai.

Alhamdulillah.. saya dah selesai sehingga item 4. Esok baru nak hantar borang ke sekolah.
:)

Nota:
    * Tulisan merah adalah pembetulan yang dimaklumkan oleh Guru Besar.
    * Bagi pelajar yang telah mendaftar tahun lepas bagi sesi 2012, pendaftaran masih sah. Prosidur baru ini adalah bagi permohonan baru sahaja.



azmiM

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 19
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #20 on: 11 Mar, 03:58:32 PM »
Ya betul... sekolah walaupun sebenarnya di bawah daerah Hulu Langat, tapi pentadbiran sekolah diletakkan dibawah JAIS Sepang sebab kawasan Sepang kurang sekolah agama dan Hulu Langat dah banyak sangat.
[/quote]

jawapan akusempoi tidak menjawab kenapa kena register kat pejabat agama...
pendafaran sek rendah BSP tak perlu ke pejabat pendidikan daerah pun???
 

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #21 on: 11 Mar, 04:38:08 PM »
itu prosedur dia. Kalau sk, kena daftar online.
saya rasa ini untuk mengelakkan pertindihan pendaftaran.

Ya betul... sekolah walaupun sebenarnya di bawah daerah Hulu Langat, tapi pentadbiran sekolah diletakkan dibawah JAIS Sepang sebab kawasan Sepang kurang sekolah agama dan Hulu Langat dah banyak sangat.

jawapan akusempoi tidak menjawab kenapa kena register kat pejabat agama...
pendafaran sek rendah BSP tak perlu ke pejabat pendidikan daerah pun???
 

maximus

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 71
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #22 on: 07 Apr, 04:13:22 PM »
Surat beranak yg asal juga kena bawa ke sekolah bila hantar borang tersebut untuk di cop pengesahan terima.

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #23 on: 11 Apr, 10:48:16 PM »
Td ambil brg d sek n baru nak isilah ni. Kerani kata bl dah lengkapkan semua tu n hantar ke sek je. Kalau daftar slps Mei baru kena pergi cop pengesahan kat pejabat agama sepang. Nak buat cepat sblm keluar prosedur lain plak.

Tomatoman

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 137
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #24 on: 15 Apr, 09:25:29 AM »
lain pulak terjadi kat saya....smlm pergi sekolah agama nak daftar. Kerani sekolah tu mintak pergi Pejabat Agama Sepang utk dpt kan cop... ??? nasib la badan

amran

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 272
  • Gender: Male
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #25 on: 15 Apr, 12:26:29 PM »
Ada sape2 boleh kongsi maklumat berkaitan pendaftaran pelajar baru SRA yang bukan Tahun 1. Aku baru bertukar di sini dan sebelum ni anak (Tahun 3 la ni) tak pernah gi SRA...
Am

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #26 on: 15 Apr, 06:43:29 PM »
sama seperti pendaftaran baru. Borang boleh diperolehi di sekolah.

Ada sape2 boleh kongsi maklumat berkaitan pendaftaran pelajar baru SRA yang bukan Tahun 1. Aku baru bertukar di sini dan sebelum ni anak (Tahun 3 la ni) tak pernah gi SRA...

Atan

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 242
  • GP800
Re: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #27 on: 04 Jul, 08:32:28 PM »
Pendaftaran boleh di buat terus di Sekolah..tak perlu pergi Pejabat Agama Sepang..

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Pengesahan: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #28 on: 22 Sep, 08:27:04 PM »


Surat pengesahan pendaftaran pelajar tahun 1 pada 2012. Assalamualaikum. Kepada semua penjaga / ibu / bapa pelajar Tahun 1 tahun 2012, diharap dapat membuat pengesahan pendaftraran pelajar di sekolah. Maklumat pengesahan tersebut telah dihantar melalui pos oleh pihak sekolah. Sekiranya pihak tuan/puan tidak menerima surat tersebut, diharap agar terus berhubung dengan pihak sekolah.

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Pengesahan: Pendaftaran Sekolah Murid Tahun Satu SRA BSP
« Reply #29 on: 22 Sep, 09:17:59 PM »


Surat pengesahan pendaftaran pelajar tahun 1 pada 2012. Assalamualaikum. Kepada semua penjaga / ibu / bapa pelajar Tahun 1 tahun 2012, diharap dapat membuat pengesahan pendaftraran pelajar di sekolah. Maklumat pengesahan tersebut telah dihantar melalui pos oleh pihak sekolah. Sekiranya pihak tuan/puan tidak menerima surat tersebut, diharap agar terus berhubung dengan pihak sekolah.

timo kasih tuan.... ;D ;D ;D