Author Topic: Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria  (Read 3139 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kapten Shah

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 55
  • Gender: Male
Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria
« on: May 06, 2011, 09:19:07 PM »
Kepada Semua Penduduk Rimbun Suria dan tmn2 lain...

Makluman terkini terdapat 3 buah rumah (2 belum diduduki/ 1 telah diduduki) telah kehilangan pintu penutup sampah aluminium yang disyaki dicuri. Perkara disyaki dilakukan pada waktu malam. Suspek.. pemungut barang2 lusuh/ mat gian. sila laporkan ke balai polis BSP sekiranya terdapat pergerakan orang yang mencurigakan.

ayiesal

  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2107
  • Gender: Male
  • Rimbun Suria
    • True Journey Begins
Re: Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria
« Reply #1 on: May 07, 2011, 12:45:30 AM »
itu pon kene curik. Lahanat punya pencurik.  >:(

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria
« Reply #2 on: May 07, 2011, 11:02:10 AM »
itu pon kene curik. Lahanat punya pencurik.  >:(
Guna bahasa elok sikit bro..Mahfuz tweet `bahalol' pun heboh seMalaya.. ;D ;D

ayiesal

  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2107
  • Gender: Male
  • Rimbun Suria
    • True Journey Begins
Re: Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria
« Reply #3 on: May 07, 2011, 08:11:15 PM »
itu pon kene curik. Lahanat punya pencurik.  >:(
Guna bahasa elok sikit bro..Mahfuz tweet `bahalol' pun heboh seMalaya.. ;D ;D

Aiyooo capt, itu macam ka. Itu macam kalu, kepada pencuri2 mintak maaflah terguna bahasa kasar  :-X

WIN

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1056
  • Gender: Female
Re: Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria
« Reply #4 on: May 07, 2011, 11:33:06 PM »
Kalau blh d manggakan, manggakanlah.Mcm kami dl, bl dpt tau dah blh ambil kunci, kami p ambil kunci dr pejabat BH dan p tgk rumah. Saya tgk mana yg patut d manggakan, p kedai beli mangga pintu secukupnya dan terus manggakan. Yg kami letak mangga: maingate, pintu kecil, kotak letrik dan pintu bilik sampah. Itu tandanya rumah dah berpunya dan tuan rumah tak izinkan sesiapa pun msk tanpa kebenaran.

ayiesal

  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2107
  • Gender: Male
  • Rimbun Suria
    • True Journey Begins
Re: Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria
« Reply #5 on: May 10, 2011, 02:16:15 PM »
Rasanye tak sesuai letak mangga. Sebab pintu aluminium tu bukannya kuat. Senang je nak dikoyakkan. Macam tin koka kola je.

First yang kite buat bile amek kunci mesti nak pasang grill kan. So jangan lupa letak grill sekali kat pintu fius letrik tu sekali. Dulu tak terpikir pon nak letak grill kat pintu sampah...  :(

Kapten Shah

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 55
  • Gender: Male
Re: Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria
« Reply #6 on: May 10, 2011, 11:19:25 PM »
Errmm..susah betul sekarang...semua yang melibatkan security & safety kene berbelanja besar..kos alarm dah ribu riban...kos grill ratus-ratus...mangga-manggu pun ratus-ratus...aper la sekarang ni...gaji kerajaan dah laa tak seberaper...gaji tak naik2...nak buat moon lighting tak leh..overtime jauh sekali....pening2...

ayiesal

  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2107
  • Gender: Male
  • Rimbun Suria
    • True Journey Begins
Re: Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria
« Reply #7 on: June 15, 2011, 07:49:26 PM »
Ada lagi ke kes kehilangan pintu penutup sampah aluminium nih?

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria
« Reply #8 on: June 15, 2011, 09:55:38 PM »
Ada lagi ke kes kehilangan pintu penutup sampah aluminium nih?

bro try ler letak satu kat luar... kasi test... nanti, report balik kat sini yer... ;D ;D ;D

ayiesal

  • Moderator
  • Putra Mahkota
  • ***********
  • Posts: 2107
  • Gender: Male
  • Rimbun Suria
    • True Journey Begins
Re: Pintu Penutup Sampah Aluminium Dicuri di Rimbun Suria
« Reply #9 on: June 16, 2011, 01:44:05 AM »
Ada lagi ke kes kehilangan pintu penutup sampah aluminium nih?

bro try ler letak satu kat luar... kasi test... nanti, report balik kat sini yer... ;D ;D ;D

Nanti pinjam jiran punye untuk test  ;D ;D ;D