Author Topic: Progress Photos Surau Saidina Umar Al-Khattab sehingga 10 Nov 2010  (Read 7559 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ************
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
11 April - Kerja mengecat dah selesai nampaknya


12 April - Test lampu ke atau kerja shift malam ni..
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

rosdin

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 172
  • Gender: Male
Alhamdulillah... surau penduduk Fasa 7 hampir siap sepenuhnya..
kami bakal penduduk Fasa Laman Indah yg mana projek rumah kami hampir siap rasa syukur dgn adanya surau ini.. semoga surau ini dpt mengeratkan tali silaturrahim antara penduduk Fasa 7 yg lain..  :)

jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ************
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Dapat berita daripada Pengerusi Surau Saidina Umar Al-Khattab malam tadi. Katanya kerja-kerja pembinaan di bangunan surau telahpun siap. Kontraktor projek kini sedang menjalankan kerja-kerja kemasan kawasan luar seperti lanskap, laluan dan pagar di keliling surau. Namun begitu, tidak dinyatakan oleh beliau jangkaan bilakah surau akan siap sepenuhnya.

Walaupun begitu, jika ada ahli-ahli kariah yang ingin berwakaf apa-apa kelengkapan surau seperti sejadah, naskah-naskah Surah Yassin, Kitab Al-Quran, buku-buku tafsir Quran dan tafsir hadith, barang-barang keperluan pantry (seperti pinggan, mangkuk, cawan, gelas minuman, cerek, periuk dsb) dan buku-buku ilmu agama Islam, bolehlah bersedia dari sekarang. Supaya nanti bolehlah diserahkan kepada Pengerusi dan JK Surau ketika majlis bacaan yassin/tahlil di surau (tertakluk kepada  pengumuman daripada JK Surau)
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

Kapten Shah

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 55
  • Gender: Male
Assalamualaikum semua,

Baru try2 jer ni. Harap-harapnya dengan adanya surau ini dapatlah mengeratkan lagi semangat kejiranan penduduk-penduduk di sekitar surau ini. Insyaallah.... :)

Kapten Shah

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 55
  • Gender: Male
Salam....

Ader sesiapa ker yang tahu bila tarikh surau Saidina Umar Al-Khattab ni dibuka? Saya dah tengok karpet dah pasang, lampu kipas dah hidup..cuma tengah buat pagar batu jer sekarang ni...bukan aper..boleh saya war-warkan pada jiran2 di 2/4b/a/c...tq

jabbar4aiman

  • Anak Lambor Kanan Kiri..
  • Global Moderator
  • Laksamana
  • ************
  • Posts: 1763
  • Gender: Male
  • Bujang tiga ber-anak tiga.. ( ^ - ^ )
Apa kata petang ni / malam nanti kita gi recce tengok.. Saya pon nak amik gambar utk letak kat sini
Unlearn what U Learned and Relearn what U Need

Atan

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 242
  • GP800
Salam,

Rasanya pada 14 Mei 2011 ada buat sedikit Majlis selepas waktu Zohor...tak tahu lah pembukaan ke apa tapi sembahyang Zohor akan diadakan kat Surau Saidina Umar Al-Khattab pada 14 haribulan tu...

Kapten Shah

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 55
  • Gender: Male
Terima Kasih En Atan... kira belum rasmi/comform lagi la aturcara 14hb ni, Kalau ade info terkini maklum..maner la tahu. perkara baik..perlu dihebah2kan...insyaallah

Atan

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 242
  • GP800
14hb nie tak jadi lak pulak...entah bila tak tahu lagi...

terra2400

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 320
....tukar tarikh je..... ;D ;D ;D.....