Author Topic: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM  (Read 14086 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Solid

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 174

Layan lagu Othman Hamzah dulu...  ;D

Sori, saya cantas sikit hujung lagu, copyright nyo hal. Pehtu saya clear an sikit vocal dio, dan kurangkan kekuatan kick drum - kuek bona, cymbals pon kasi up sikit - sesuai dgn citarasa lagu2 zaman moden...  ;D

Boli la yg ori...


« Last Edit: 16 Aug, 12:11:44 PM by Solid »
Falsafah Albert Enstein...
Sains tanpa ugama adalah pincang...
Ugama tanpa sains adalah buta....

Solid

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 174
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #1 on: 16 Aug, 11:30:41 AM »
Sejak Julai, ketika berjalan ke gelanggang skuasy saya akan terhidu bau hancing di luar Bilek Aktiviti, sebelahan gelanggang itu, walaupon kawasan lantai Clubhouse sentiasa di bersihkan pekerja. Pada awalnya saya ingatkan perbuatan insan yg main skuasy yg tak sempat berkejor ke toilet maklum la dah tuo (den la tu)  :D atau ade insan yg mengamal hadis Rasulullah yg melarang kencing ke dlm lubang, jadi dia kencing la ke atas lantai atau tepi dinding!  ???  Ni mcm nyo insan pon ado lai ko?  :o

Satu hari, seminggu sebelum Ramadan, saya terserempak dgn seorang gadis melayu belasan tahun, berpakaian mandi, yg membawa bersamanya tuala putih. Dia baru menyudahkan "tugas"nya, dan nampak la tompok kecil basahan di atas lantai di tepi dinding tu... Saya maleh nak tegur dia kerana tempat tu sunyi, takut berlaku keatas saya perkara yg tak saya inginkan nanti. Saya terus bersonam dgn bermain skuasy - perut boroi dah kempis, berat badan dah turun 7 kilo!

Ini hanya makluman utk tindakan pengurus Clubhouse...


« Last Edit: 16 Aug, 12:13:49 PM by Solid »
Falsafah Albert Enstein...
Sains tanpa ugama adalah pincang...
Ugama tanpa sains adalah buta....

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #2 on: 16 Aug, 12:32:48 PM »
Tandas berkunci kot ;D

Solid

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 174
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #3 on: 16 Aug, 02:31:47 PM »

Ontah lah! Sojak pengawal bopindah kek pintu masuk momacam lak tojadi. Somaso den kek gym lak, ado gak den tengok beberapo remajo jantan masuk kek tandas wanita. Apo yg dio orang tengok/buek kek tandas wanita tu den tak tau lah. Maleh den nak togur bebudak tu, kang lain lak corito eh kang... Kok nak bagi hipotesis apo yg diorang buek buleh, tapi bulan poso ni tauhid kono jago lelobih sikit. Tula sobab remajo gadis melayu tu sogan nak masuk tandas wanita tu... agak eh... Popayah bona koncing jo la dalam air kolam tu, takdo timbul isu tekoncing topi dinding... boto tak?  ;D


Falsafah Albert Enstein...
Sains tanpa ugama adalah pincang...
Ugama tanpa sains adalah buta....

ayiesal

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2107
  • Gender: Male
  • Rimbun Suria
    • True Journey Begins
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #4 on: 16 Aug, 02:35:25 PM »

Ontah lah! Sojak pengawal bopindah kek pintu masuk momacam lak tojadi. Somaso den kek gym lak, ado gak den tengok beberapo remajo jantan masuk kek tandas wanita. Apo yg dio orang tengok/buek kek tandas wanita tu den tak tau lah. Maleh den nak togur bebudak tu, kang lain lak corito eh kang... Kok nak bagi hipotesis apo yg diorang buek buleh, tapi bulan poso ni tauhid kono jago lelobih sikit. Tula sobab remajo gadis melayu tu sogan nak masuk tandas wanita tu... agak eh... Popayah bona koncing jo la dalam air kolam tu, takdo timbul isu tekoncing topi dinding... boto tak?  ;D


Kencing dalam kolam nanti air nertukar kaler biru  ;D ;D

sbj_s5

  • Penghulu
  • ****
  • Posts: 325
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #5 on: 16 Aug, 03:24:44 PM »
Anak saya (pompuan) kerap juga pegi ke CH terutamanya hari Jumaat petang (ini cerita sebelum ramadhan).  Dia pernah complain kat saya sebab ada budak lelaki masuk ke tandas, sbbnya nak panggil kawan dia yg sedang bersauna... saya pun tak sempat nak alert pihak pengurusan CH pasal benda ni...

Saya tak pasti samada budak pompuan yg diceritakan di atas tu sama dgn bdk pompuan yg anak saya jumpa ni.  Dia ni pun berkelakuan agak kurang sopan dgn kengkawannya, menurut anak saya lah...

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #6 on: 16 Aug, 03:33:01 PM »
Lelaki masuk tandas perempuan... leh masuk kategori jenayah. Macam-macam leh berlaku ???

Solid

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 174
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #7 on: 16 Aug, 10:10:09 PM »

Ontah lah! Sojak pengawal bopindah kek pintu masuk momacam lak tojadi. Somaso den kek gym lak, ado gak den tengok beberapo remajo jantan masuk kek tandas wanita. Apo yg dio orang tengok/buek kek tandas wanita tu den tak tau lah. Maleh den nak togur bebudak tu, kang lain lak corito eh kang... Kok nak bagi hipotesis apo yg diorang buek buleh, tapi bulan poso ni tauhid kono jago lelobih sikit. Tula sobab remajo gadis melayu tu sogan nak masuk tandas wanita tu... agak eh... Popayah bona koncing jo la dalam air kolam tu, takdo timbul isu tekoncing topi dinding... boto tak?  ;D


Kencing dalam kolam nanti air nertukar kaler biru  ;D ;D

Kaler biru takpo doh... warna nila kek kain tu tanggal, tokono koncing... solamat lai kot...
Kok kaler merah... tak branila den dokek kek kolam tu lai... ;D :D

Falsafah Albert Enstein...
Sains tanpa ugama adalah pincang...
Ugama tanpa sains adalah buta....

Solid

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 174
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #8 on: 16 Aug, 10:23:37 PM »
Anak saya (pompuan) kerap juga pegi ke CH terutamanya hari Jumaat petang (ini cerita sebelum ramadhan).  Dia pernah complain kat saya sebab ada budak lelaki masuk ke tandas, sbbnya nak panggil kawan dia yg sedang bersauna... saya pun tak sempat nak alert pihak pengurusan CH pasal benda ni...

Saya tak pasti samada budak pompuan yg diceritakan di atas tu sama dgn bdk pompuan yg anak saya jumpa ni.  Dia ni pun berkelakuan agak kurang sopan dgn kengkawannya, menurut anak saya lah...

Ha'ah... pada hari tersebut remaja gadis melayu tu momakai baju hijau mudo bojalur itam. Ingatkan dio rehat di bln ramadan. Somalam, sobolum  bobuko saya main skuasi sokojap dan bau hancing tu masih ado. ???
Falsafah Albert Enstein...
Sains tanpa ugama adalah pincang...
Ugama tanpa sains adalah buta....

z1z1

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 220
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #9 on: 17 Aug, 08:40:49 AM »
kalau org luar nak main squash kek sano kono cas berapo yo? ado kelas mengajar main squash tak? teringin pulak nak cubo mengempiskan perut yg boroi ini.. hehehe

Solid

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 174
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #10 on: 17 Aug, 01:57:06 PM »

Tanyo la pak gad tu brapo rege, den pon tak pasti brapo.
Den goma main sensorang, main sokojap jo, paling lamo 30 minit, purato 15 minit.
Tapi main intense dan pantas - pehtu tercungap-cungap... kokadang nak pengsan pon ado... Maklom la dah tuo.. :D
Nak main skuasy caro den kono bosonam dulu sobolum main. Masuk gym kojap, main basikal mo benchpress. Kok tak nanti parah tubuh badan..  ;D
Itu cara den... Kok main skuasy mo bini lak, kono la layan rentak bini  ;D huiih! kokadang ngantuk gak di buek eh... ;D
Kok dudok apartment buleh la buek sondiri gelanggang skuasy kek parkir krete...
Den kek kampong dodulu motong gotah, potang lak kalu takdo member, main badminton sensorang - lantun an shuttlecock kek dinding rumah - mcm main skuasy gak...


Falsafah Albert Enstein...
Sains tanpa ugama adalah pincang...
Ugama tanpa sains adalah buta....

CaptRahman

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 3560
  • Gender: Male
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #11 on: 17 Aug, 02:28:53 PM »

Tanyo la pak gad tu brapo rege, den pon tak pasti brapo.
Den goma main sensorang, main sokojap jo, paling lamo 30 minit, purato 15 minit.
Tapi main intense dan pantas - pehtu tercungap-cungap... kokadang nak pengsan pon ado... Maklom la dah tuo.. :D
Nak main skuasy caro den kono bosonam dulu sobolum main. Masuk gym kojap, main basikal mo benchpress. Kok tak nanti parah tubuh badan..  ;D
Itu cara den... Kok main skuasy mo bini lak, kono la layan rentak bini  ;D huiih! kokadang ngantuk gak di buek eh... ;D
Kok dudok apartment buleh la buek sondiri gelanggang skuasy kek parkir krete...
Den kek kampong dodulu motong gotah, potang lak kalu takdo member, main badminton sensorang - lantun an shuttlecock kek dinding rumah - mcm main skuasy gak...



Mana lah melantun shuttle cock tu..kalau pakai lantun gotah tu boleh le.. ;D

Solid

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 174
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #12 on: 17 Aug, 02:43:01 PM »

Tanyo la pak gad tu brapo rege, den pon tak pasti brapo.
Den goma main sensorang, main sokojap jo, paling lamo 30 minit, purato 15 minit.
Tapi main intense dan pantas - pehtu tercungap-cungap... kokadang nak pengsan pon ado... Maklom la dah tuo.. :D
Nak main skuasy caro den kono bosonam dulu sobolum main. Masuk gym kojap, main basikal mo benchpress. Kok tak nanti parah tubuh badan..  ;D
Itu cara den... Kok main skuasy mo bini lak, kono la layan rentak bini  ;D huiih! kokadang ngantuk gak di buek eh... ;D
Kok dudok apartment buleh la buek sondiri gelanggang skuasy kek parkir krete...
Den kek kampong dodulu motong gotah, potang lak kalu takdo member, main badminton sensorang - lantun an shuttlecock kek dinding rumah - mcm main skuasy gak...



Mana lah melantun shuttle cock tu..kalau pakai lantun gotah tu boleh le.. ;D

Buleeehhh...  :P Bolon cubo bolon tau lai... :D Malaikat kiri-kanan den nia ha saksi eh... Tapi kono la balun reket tu kokuek...  ;D Shuttlecock tu lantun dio dari dinding tu memang  unpredictable - kono la tangkas nak retrieve.

Falsafah Albert Enstein...
Sains tanpa ugama adalah pincang...
Ugama tanpa sains adalah buta....

daddyvw

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6482
  • Waaa....ccCHA!!!
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #13 on: 18 Aug, 10:56:17 AM »
rasanya main ping pong sosorang kat dinding pun boleh gaks... ;D ;D ;D

mud_ismail

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 1001
Re: Pe'el pelik seorang gadis Melayu di Clubhouse BBM
« Reply #14 on: 18 Aug, 10:59:52 AM »

Tanyo la pak gad tu brapo rege, den pon tak pasti brapo.
Den goma main sensorang, main sokojap jo, paling lamo 30 minit, purato 15 minit.
Tapi main intense dan pantas - pehtu tercungap-cungap... kokadang nak pengsan pon ado... Maklom la dah tuo.. :D
Nak main skuasy caro den kono bosonam dulu sobolum main. Masuk gym kojap, main basikal mo benchpress. Kok tak nanti parah tubuh badan..  ;D
Itu cara den... Kok main skuasy mo bini lak, kono la layan rentak bini  ;D huiih! kokadang ngantuk gak di buek eh... ;D
Kok dudok apartment buleh la buek sondiri gelanggang skuasy kek parkir krete...
Den kek kampong dodulu motong gotah, potang lak kalu takdo member, main badminton sensorang - lantun an shuttlecock kek dinding rumah - mcm main skuasy gak...



Mana lah melantun shuttle cock tu..kalau pakai lantun gotah tu boleh le.. ;D

Buleeehhh...  :P Bolon cubo bolon tau lai... :D Malaikat kiri-kanan den nia ha saksi eh... Tapi kono la balun reket tu kokuek...  ;D Shuttlecock tu lantun dio dari dinding tu memang  unpredictable - kono la tangkas nak retrieve.



Salam En Solid, "paling lamo 30 minit, purato 15 minit"... stamina tinggi ni... Saya kalu 5 minit je.. sure cari air minum...

Sekian.

“Jangan kita berkira dengan Allah, nanti Allah berkira dengan kita. Jangan kita tiada masa dengan Allah, nanti Allah tiada masa dengan kita.”