Author Topic: Kajian Keselamatan Putra Terrace  (Read 3215 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yihaa

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 4
Kajian Keselamatan Putra Terrace
« on: August 21, 2011, 11:52:05 PM »
Saya menyeru Ahli Jawatankuasa Putra Terrace supaya dapat mengkaji semula sistem keselamatan yang sedia ada sebab dah ada 2 kes bulan ni saja satu rompakan kereta depan Taska Aina Cerdik satu lagi disebuah rumah Jalan 3/9. Mungkin sistem Duty Rooster dahulu perlu digerakkan semula. Sama samalah kita berbincang dalam forum ini untuk kebaikan dan keselamatan diri, keluarga dan harta warga Putra Terrace.

Nak tanya jugak kenapa pagar kita tu dah patah?

Nota: Satu thread sudah mencukupi untuk semua forumer baca. Serta telah dialihkan ke thread Putra Terrace sebab lebih sesuai di sini.
« Last Edit: August 22, 2011, 11:25:33 AM by @kuSempoi »

PopCoRn

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 4
Re: Kajian Keselamatan Putra Terrace
« Reply #1 on: September 05, 2011, 04:26:11 PM »
Ajk kena bergiat lebih cergas lagi untuk mengaktifkan ahli-ahli putra terrace.. Kena pikirkan satu kaedah untuk melibatkan semua ahli dalam segala aktiviti.  ;)

leeza

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 4
Re: Kajian Keselamatan Putra Terrace
« Reply #2 on: September 08, 2011, 12:11:39 PM »
Salam,

Saya cuma ingin berkongsi pendapat..setiap bulan bayaran sekuriti wajib di bayar tetapi di manakah fungsinya sekuriti tersebut, setakat memasang palang yg akan dibuka/ditutup mengikut masa, saya rasa itu tidak menjamin apa2,lebih baik lantik sekuriti yg boleh meronda setiap masa..saya memang tidak bersetuju jika hanya membayar tiap-tiap bulan tetapi tiada tindakan yg dibuat, tak kan nak tunggu kes pecah rumah,samun dan sebagainya baru nak bertindak...


Harap maklum.

leeza

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 4
Re: Kajian Keselamatan Putra Terrace
« Reply #3 on: September 08, 2011, 12:19:23 PM »
AJK tidak bergiat cergas menyebabkan kereta saya di pecah dan di samun...so di manakah fungsi ajk,sistem kawalan yang selalu di utarakan tetapi tidak mengawasi kawasan...????at least jika ada rondaan, pekara tak kan terjadi, bila dah terjadi baru berfikir untuk bertindak....nasi dah jadi bubur...

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Kajian Keselamatan Putra Terrace
« Reply #4 on: September 08, 2011, 12:45:32 PM »
maaf menyampuk.. saya bukan warga PT

usaha keselamatan hanyalah langkah berjaga-jaga. kawasan yg ada pengawal pun terjadi kes tak diingini.
mungkin juga sumbangan yg dikutip hanya untuk menampung kos pukal pemasangan pagar dan gate tetapi dikutip secara bulanan untuk beberapa bulan.
dan mungkin sahaja ada perancangan ajk untuk mengaji pengawal keselamatan tetapi perlu dilakukan secara berperingkat-peringkat
bila dah ada pagar, baru mudah nak jaga parameter
kalau tak, ada pengawal tapi parameter sukar dikawal dan boleh dicerobohi dari pelbagai sudut
apa pun sebaiknya berjumpa dgn ajk dan minta penerangan dari mereka

AJK tidak bergiat cergas menyebabkan kereta saya di pecah dan di samun...so di manakah fungsi ajk,sistem kawalan yang selalu di utarakan tetapi tidak mengawasi kawasan...????at least jika ada rondaan, pekara tak kan terjadi, bila dah terjadi baru berfikir untuk bertindak....nasi dah jadi bubur...

leeza

  • Pelawat
  • *
  • Posts: 4
Re: Kajian Keselamatan Putra Terrace
« Reply #5 on: September 08, 2011, 02:28:20 PM »
Kena la fikir yang terbaik untuk keselamatan semua......

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Kajian Keselamatan Putra Terrace
« Reply #6 on: September 08, 2011, 02:32:30 PM »
setuju dan semua warga kena fikir bagaimana cara terbaik untuk bantu ajk

Kena la fikir yang terbaik untuk keselamatan semua......

nana_tanjung

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 76
Re: Kajian Keselamatan Putra Terrace
« Reply #7 on: May 13, 2012, 04:39:56 PM »
diambil dari blog seri putra....

Minta berhati-hati
ada mata pandang
ada telinga dengar
ada mulut diam

sang_karibut

  • Hulubalang
  • *****
  • Posts: 565
  • Gender: Male
  • ~pulau pinang kita~
Re: Kajian Keselamatan Putra Terrace
« Reply #8 on: May 14, 2012, 02:19:51 PM »
diambil dari blog seri putra....

Minta berhati-hati

teruk betul la dah diletakkan anggota RELA pun peragut masih berani melakukan kerja ragut....

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: Kajian Keselamatan Putra Terrace
« Reply #9 on: May 14, 2012, 04:16:25 PM »
Nak kena tengok kiri kanan dulu sebelum unlock pintu kereta...
Terus lock pintu bila keluar kereta...
Nak kena tengok kiri kanan dulu sebelum masuk balik ke dalam kereta...
Terus lock pintu bila dah berada dalam kereta...
SOP bila hantar/ambil anak daripada nursery...
Hidup dalam kawasan perumahan...
Tapi kena berhati-hati umpama berada di dalam hutan...