Author Topic: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota  (Read 8072 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sugity

  • Guest
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #15 on: September 29, 2011, 10:07:06 PM »
tak baik,sentuh pasal tocang dan punggong org.
tujuan kita bukak tread ni bukan nak tutup periuk nasik org atau nak kondem ...

Hidup bermasyarakat ni kena lah saling bertolak ansur,jgn fikirkan diri sendiri jer..(tak rasa bersalah ker tgk kereta lalulalang,hegeh2 cari parking,mgakibatkan jem,dll)..walaupun customer banyak..cuba cari alternatif lain...
tu baru 6 buah kereta kalau....15 buah,mau seluruh parking penuh dgn kereta rosak ! logik tak?

So,marilah pakat-pakat bagi aidea utk selesaikan masalah kampung kite ni...atau pakat tengok je..
keputusan di tangan anda...

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #16 on: September 29, 2011, 11:13:26 PM »
Kalau kat BSP, aduan dah buat. Lagipun kat belakang pejabat ahli majlis. Sendiri boleh nampak hari-hari. Kalau kat BBM tak pastilah. Mungkin jugak aduan ke MPKj tak sampai sebab kena intercept kut. Dia divert ke email SPAM....  kot.

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #17 on: September 30, 2011, 08:07:44 AM »
tak baik,sentuh pasal tocang dan punggong org.
tujuan kita bukak tread ni bukan nak tutup periuk nasik org atau nak kondem ...

Hidup bermasyarakat ni kena lah saling bertolak ansur,jgn fikirkan diri sendiri jer..(tak rasa bersalah ker tgk kereta lalulalang,hegeh2 cari parking,mgakibatkan jem,dll)..walaupun customer banyak..cuba cari alternatif lain...
tu baru 6 buah kereta kalau....15 buah,mau seluruh parking penuh dgn kereta rosak ! logik tak?

So,marilah pakat-pakat bagi aidea utk selesaikan masalah kampung kite ni...atau pakat tengok je..
keputusan di tangan anda...

cadangan anda..?? ;D ;D ;D ;D

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #18 on: September 30, 2011, 08:15:54 AM »
cadangan saya? parking bermeter. mampu ker huhuhu

z1z1

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 220
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #19 on: September 30, 2011, 08:41:12 AM »
 ::) mpkj lagi..kalau takde aduan kat mpkj lain la.. mpkj tak ramai staff agaknya.. tak pon nanti tak dapat diskaun repair kereta kat bengkel..(andaian)

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #20 on: September 30, 2011, 08:49:55 AM »
sebenarnya boleh kalo beberapa penguatkuasa MPKj ditempatkan di balai-balai polis. operasi akan lebih bersepadu  ;)

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #21 on: September 30, 2011, 10:12:17 AM »
::) mpkj lagi..kalau takde aduan kat mpkj lain la.. mpkj tak ramai staff agaknya.. tak pon nanti tak dapat diskaun repair kereta kat bengkel..(andaian)

nanti ado org marah...he he.. ;D ;D ;D

mud_ismail

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 1001
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #22 on: September 30, 2011, 11:44:37 AM »
cadangan saya? parking bermeter. mampu ker huhuhu

Salam bro..

Takkan nila setitik.. semua geng2 PMC nak kena bayar parking... Mau kena cabut meter parking tu...

Sekian..
“Jangan kita berkira dengan Allah, nanti Allah berkira dengan kita. Jangan kita tiada masa dengan Allah, nanti Allah tiada masa dengan kita.”

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #23 on: September 30, 2011, 12:23:01 PM »
cadangan saya? parking bermeter. mampu ker huhuhu

Salam bro..

Takkan nila setitik.. semua geng2 PMC nak kena bayar parking... Mau kena cabut meter parking tu...

Sekian..

tu laa sbbnya kadang2 serba salah dibuatnya. kalo x dibuat meter berbayar, derang cakap dah nama parking, salah ker letak keter? sbb x berbayar ler so derang "parking" keter tu lama2 yg derang suka. klo berbayar lak kebaikannya parking mmg selalunya ada sbb derang x sanggup bayar duit parking. tp kebajikan penduduk pun perlu diambil kira. so lu pikirla sendiri hihihi

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #24 on: September 30, 2011, 12:29:00 PM »
cadangan saya? parking bermeter. mampu ker huhuhu

Salam bro..

Takkan nila setitik.. semua geng2 PMC nak kena bayar parking... Mau kena cabut meter parking tu...

Sekian..

tu laa sbbnya kadang2 serba salah dibuatnya. kalo x dibuat meter berbayar, derang cakap dah nama parking, salah ker letak keter? sbb x berbayar ler so derang "parking" keter tu lama2 yg derang suka. klo berbayar lak kebaikannya parking mmg selalunya ada sbb derang x sanggup bayar duit parking. tp kebajikan penduduk pun perlu diambil kira. so lu pikirla sendiri hihihi


yg bonar ehh diorg bule pikir sendiri tp sajo yo buek2 tak paham.. ;) ;) ;)

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #25 on: September 30, 2011, 05:28:28 PM »
cadangan saya? parking bermeter. mampu ker huhuhu

Tak berani punye pihak MPKJ nak buat parking b'meter kat kwsn BBM nie  >:( >:( >:( lgpun mereka (MPKJ) byk tak ambik tau (tak ambik berat) kat kwsn BBM nie t'utama MASALAH pokok hiasan di tgh pbahagi jln tlampau tinggi melebihi lampu jln, taman p'mainan kanak2, tong2 besi yg besar utk peniaga di sect 4, BBM, waktu kutipan sampah pejal yg tak t'atur adakalanyer 5 hari tak kutip2 dll.
KITA resident di BBM nie Ibarat Di Anak Tiri Kan oleh pihak MPKJ  >:( >:( >:(


PANAS ... PANAS ... PANAS   >:( >:( >:(

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #26 on: September 30, 2011, 05:30:19 PM »
cadangan saya? parking bermeter. mampu ker huhuhu

Salam bro..

Takkan nila setitik.. semua geng2 PMC nak kena bayar parking... Mau kena cabut meter parking tu...

Sekian..

Betul ... Betul ... Betul ....  ;D ;D ;D

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #27 on: September 30, 2011, 05:33:56 PM »
kalau masuk tabung PMC saya setuju

cadangan saya? parking bermeter. mampu ker huhuhu

Salam bro..

Takkan nila setitik.. semua geng2 PMC nak kena bayar parking... Mau kena cabut meter parking tu...

Sekian..

Betul ... Betul ... Betul ....  ;D ;D ;D

Norfeal1980

  • ShahBandar
  • ******
  • Posts: 918
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #28 on: September 30, 2011, 05:36:12 PM »
kalau masuk tabung PMC saya setuju

Kawan 1000 % SETUJU  ;D ;D ;D

cadangan saya? parking bermeter. mampu ker huhuhu

Salam bro..

Takkan nila setitik.. semua geng2 PMC nak kena bayar parking... Mau kena cabut meter parking tu...

Sekian..

Betul ... Betul ... Betul ....  ;D ;D ;D

namatakpenting

  • Global Moderator
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 6114
  • Gender: Male
Re: Parking lot depan deretan kedai Bkt Mahkota
« Reply #29 on: September 30, 2011, 05:40:43 PM »
tiap2 bulanlah kita makan kambing golek..hehehe

kalau masuk tabung PMC saya setuju

Kawan 1000 % SETUJU  ;D ;D ;D

cadangan saya? parking bermeter. mampu ker huhuhu

Salam bro..

Takkan nila setitik.. semua geng2 PMC nak kena bayar parking... Mau kena cabut meter parking tu...

Sekian..

Betul ... Betul ... Betul ....  ;D ;D ;D