Author Topic: Pecah Rumah  (Read 2745 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

azrieqb

  • Guest
Pecah Rumah
« on: 26 Dec, 07:37:57 PM »
Baru-baru ni ada kejadian pecah rumah di seksyen 5/3. Just nak sampaikan supaya berhati2. Rumah saya pun di 5/18 baru2 ni ada percubaan pecah. Tapi tak sempat masuk lagi ke rumah.

munira79

  • Pemastautin
  • **
  • Posts: 90
  • Gender: Female
    • ~ teholimausuam ~
Re: Pecah Rumah
« Reply #1 on: 26 Dec, 08:38:46 PM »
innalillahi wa inna ilaihi raji'un....
semoga kita semua dijauhkan daripada kejahatan manusia & makhluk2 Allah yang lain...

sazzahan

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2916
Re: Pecah Rumah
« Reply #2 on: 26 Dec, 10:49:41 PM »
sama-samalah kita berwaspada dan berjaga-jaga ;)

fie

  • Penghuni
  • **
  • Posts: 24
Re: Pecah Rumah
« Reply #3 on: 27 Dec, 11:10:09 AM »
Innalillahi wa inna ilaihi raji'un...
kena berwaspada selepas ni....terutama msa cuti pnjng....risau juga....sbb umh yg sewa ni...tuan umh tak psg grill.....doa smoga tak de apa yg tjadi....Amin....

nando

  • Penduduk Tetap
  • ***
  • Posts: 158
Re: Pecah Rumah
« Reply #4 on: 02 Jan, 09:56:21 PM »
5/3? rumah no berapa? kawan gua dok situ kata tade pun rumah kena pecah kat lorong tu...

Sagawara

  • Guest
Re: Pecah Rumah
« Reply #5 on: 13 Jan, 11:58:03 AM »
Harap pasanglah selak kunci di pintu rumah anda, pintu depan dan belakang.
Buat masa ini, mungkin disebabkan ada selak kunci ni + baca doa pelindung, pencuri tu batalkan nak masuk rumah baru-baru ni Jan 3,2012, melalui pintu belakang. Cermin tingkap dapur dah terjungkit waktu nak gi dapur jam 4.45 pg. Punat tombol pintu yg masa malam sebelum tu dah dipastikan ditekan , sudah timbul... tapi tak dapat buka sebab ada selak kunci atas dan bawah.
Mangga COLEX yg murah tu saya pasang di pagar besi belakang rumah....habis dah tak boleh guna dah...Ada org cakap diorang guna asid, boleh jadi jugak, sebab masukkan kunci dah tak nak pusing lagi dah.

Sekarang pi pasang mangga Yale(mmg mahal sket ler)+ rantai besi kat pagar belakang rumah tu.
Usaha sudah, tawakkal lah kita pd Allah.