Author Topic: Traffic management SK Bandar Seri Putra.  (Read 14599 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Traffic management SK Bandar Seri Putra.
« Reply #105 on: March 03, 2012, 07:52:50 PM »
untuk parking kat dalam sekolah memang kemungkinan besar tak boleh
ada beberapa sebab antaranya nak menjaga keselamatan anak2 dalam kawasan sekolah
keduanya memang salah satu syarat dalam sekolah, kenderaan ibubapa/van tidak dibenarkan masuk
kemudian, pintu pagar sekolah akan menjadi lebih sesak jika dibenarkan masuk
kawasan padang memang khas utk anak-anak buat aktiviti

pandangan peribadi saya adalah untuk mencari jalan lain yang tidak melibatkan kawasan dalam sekolah
antara yg mungkin dipraktikkan:
- Menukarkan jalan depan sekolah itu kepada jalan sehala kitika waktu puncak
- Ibubapa mengeluarkan belanja sekitar RM10 setahun untuk menggaji 2 pegawai lalulintas yang membantu melancarkan lairan trafik termasuk menasihatkan ibubapa yang tidak mengikut undang-undang
- Mewujudkan satu lagi pintu sebelah padang yang menghadap ke kawasan banglo bagi anak-anak keluar dengan beberapa ketetapan seperti pintu itu dikawal dan dibuka pada masa tertentu. Ini bagi mungkurangkan kesesakan jalan dihadapan sekolah.
- Seterusnya untuk jangka masa panjang membuat tempat menunggu dan jejantas pejalan kaki dari pintu pagar baru tersebut menuju ke lot banglo.

Ataupon satu lagi cadanan buat satu lagi laluan keluar/masuk alternatif kat tepi padang menghala ke jalan besau TIP-Legundi tu. Contohnye...




Umangaihhhh... besonye gamba. Den plagiat dari internet nih  :P

kawan amat setuju dengan cadangan calon YDP dan Timb YDP kita ini...  ;D ;D ;D

den pun samo kali setuju.... ;D ;D ;D

my

  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 2882
Re: Traffic management SK Bandar Seri Putra.
« Reply #106 on: March 03, 2012, 07:57:08 PM »
sokong gak...  ;D ;D

***fiesal ni berjangkit penyakit my kot.. asyik sokong jer.. ::) ::) ***


ehemmm....den sengajo tersodak lak... ;D ;D ;D

mossgenio

  • Salah seorang
  • Putra Mahkota
  • ************
  • Posts: 4035
Re: Traffic management SK Bandar Seri Putra.
« Reply #107 on: March 06, 2012, 11:46:07 AM »
Ni cerita kat sekolah agama....
Tengah parking keta sekali ada sorang forumer datang kat keta. Kalut dah. Ingatkan salah parking ke apa ke..... sib baik nak tegur ajer...

Hahaha... tu yg tak terkata apa tu.....

Tetikus Hensem

  • Penghulu Bendahari
  • *******
  • Posts: 1026
Re: Traffic management SK Bandar Seri Putra.
« Reply #108 on: March 06, 2012, 12:47:07 PM »
sib baik nak tegur ajer...
Biasa la, org glamour... ;)